2011.10.29. 19:47
Red Bull
Sebastian Vettel: (De: 1., Q: 1.) "Érdekesen alakult az időmérő, az új pálya új kihívást tartogatott. Nyilván nagyon örülök, hogy az első sorból rajtolhatok. Nem tudom, hogy a pálya bal vagy jobb oldaláról való indulás jelent-e előnyt, mert egyik sem tűnik tisztának, mivel középen szoktunk elhaladni. Szép csata volt, az első menet után szoros volt az állás, ezért tudtam, hogy javulnom kell még. Úgy döntöttünk, mindig csak egy gyors kört teljesítünk. Még mindig csúszott kissé az aszfalt, de összességében elégedett vagyok. A holnapi futam hosszú lesz, de a lehető legjobb helyről indulunk. Meglátjuk, mi történik."
Mark Webber: (De: 3., Q: 3. (2.)) "Mindannyiunk számára izgalmas próbatételt jelent ez az új helyszín. Cseles volt kidolgozni a megfelelő stratégiát az időmérőre. A gumikat nem volt könnyű egy mért körön használni, ezért az volt a feladatunk, hogy helyes stratégiát válasszunk. Sokféleképpen próbálták kihozni a maximumot az abroncsokból a csapatok. Az első szektor trükkös volt ebből a szempontból, itt az első Q3-as körömben jobban is teljesíthettem volna. A másodikat nem tudtam befejezni, mert sárga zászlókat lengettek (Felipe) Massa balesete miatt. Összességében szép munkát végzett a csapat, új helyszínre érkeztünk, és lefektettük az alapokat egy kiváló versenyhez holnap."
McLaren
Lewis Hamilton: (De: 4., Q: 2. (5.)) "Annak a ténynek, hogy be tudtunk férkőzni a Red Bull-ok közé az időmérőn, mindenképp büszkeséggel kell eltöltenie a csapatot. Összességében boldog vagyok a kvalifikáción mutatott formánk miatt, mivel az idény egészében egyre inkább következetes teljesítményt nyújtottunk. Az utolsó etapban mindössze egy tizeddel voltam lemaradva az utolsó előtti kanyarban, de azt választottam, hogy nem fejezem be a kört, hogy spóroljak a gumival holnapra, mivel hosszú verseny elé nézünk holnap. Egy kicsit szerencsétlen helyzet, hogy rajthelybüntetést kaptam, de ilyen az élet. Azt hiszem, jó a sebességünk, de hosszú futamra számítok. A hosszú, széles egyenesek miatt, valamint a két DRS-zóna miatt az előzés mindenképp egyszerűbb lesz, mint a többi pályán, így optimista vagyok a holnapi nap eseményeivel kapcsolatban. Azt hiszem az is jó dolog, hogy egy kis piszkot viszünk fel a pályára, amikor kicsit lesodródunk az ideális ívről. A versenyzésnek erről kell szólnia: kell kosz és fű is a pályára, amikor elhagyod a pályát. Végezetül szeretnék köszönetet mondani a szervezőknek. A pálya nagyszerű, gyors és sodor magával. Összességében gyönyörű, a létesítmény fantasztikus és az emberek is nagyon vendégszeretők. Ez az egyik legjobb pálya a világon, és ez az a verseny, ahová az embereknek mindenképp el kellene látogatniuk."
Jenson Button: (De: 2., Q: 5. (4.)) "Délelőtt remeknek éreztem az autót, azonban délután nem találtam tapadást, főleg a kemény gumikon. Rá kell jönnünk, miért nem megfelelő a balansz, és javítani rajta holnapra. Egész délután szenvedtem a forgalomtól, nehéz volt tiszta kört futni, és mire ez sikerült, már sokat kivettem az abroncsokból. Az utolsó menetemben láttam Felipe (Massát) kicsúszni a kavicságyba, mivel közvetlenül mögötte haladtam. Egyértelműen gyorsabb is lehettem volna, de beértem a sárga zászlós zónába, észrevettem a füstöt, és kissé elemeltem a lábam a gázról. Határozottan időt vesztettem, az adatok kimutatták, hogy 14 km/h-val lassabb voltam. Remélem, olyan lesz az autó a versenyen, mint amilyen tegnap volt, és nem olyan, mint amilyen ma. Pénteken erősnek éreztem magas üzemanyagszint mellett, és remélem, holnap ugyanígy lesz."
Ferrari
Fernando Alonso: (De: 5., Q: 4. (3.)) "Fontos volt, hogy bejussunk az első két sor valamelyikébe, és innen könnyebb lesz egy jó eredményért harcba szállni. Nem hiszem, hogy nagy különbség lenne a rajtrács két oldala között, hiszen az ideális ív a célegyenesben középen húzódik, ezért mindkét oldal elég piszkos. Az ív melletti por az előzéseknél fog problémát okozni, és bárki is kezdeményezi a manővert, hezitálás nélkül mindent bele kell majd adnia. Eddig a vártak szerint alakult a hétvége, és holnap szeretnénk jó munkát végezni. Szép lenne hazavinni egyik trófeát azok közül, amit az első Indiai Nagydíj dobogósainak adnak. Nagyon közel kerültem az első rajtsorhoz, ami egy kicsit meglepő. Az előző időmérőkön nem tudtunk ilyen közel kerülni a riválisainkhoz, és már tegnap is meglehetősen versenyképesnek tűntünk. Általában a vasárnapi tempónk az erősebb, de ez nem jelenti automatikusan azt, hogy a győzelemért fogunk harcolni. Túl sok az ismeretlen tényező, még a megszokottnál is több, és már láthattuk, mennyit változhatnak a dolgok, amikor egyik pályáról a másikra utazunk. Suzukában karnyújtásnyira kerültünk a győzelemtől, Szingapúrban pedig egyáltalán nem voltunk versenyképesek. Az azonban biztos, hogy a legjobbunkat fogjuk nyújtani."
Felipe Massa: (De: 6., Q: 6.) "Igazán kár azért, ami az utolsó gyors körömben történt. Ma megvolt a tempónk ahhoz, hogy egy jó helyezést érjünk el, amit láthattunk Fernando tempójából, és abból is, hogy a hatodik leggyorsabb kört egy elég lassú harmadik szektorral értem el. Megérkeztem a 8-as kanyarba, rámentem a kerékvetőre, és a jobb első felfüggesztésem felmondta a szolgálatot, amikor ráhajtottam a megmagasított narancsságra részre, amely véleményem szerint túlságosan is magas volt. Az egy nagyon gyors kanyar, körülbelül 215 km/h-val vesszük be, és ezt máshogy kellett volna megoldani. Ezek olyan részletek, amelyeken javítani kell a jövő évre. Ismétlem, csalódott vagyok, mivel az autó remekül ment egész hétvégén. Most itt állok eggyel kevesebb lágy gumival és egy törött első szárnnyal. Ez új volt, amit itt vetettünk be először, és hozzátett némi extrát a teljesítményünkhöz. Holnap nehéz lesz az előzés a pályán lévő por miatt, de szerintem így is sok mindent fogunk látni."
Mercedes
Nico Rosberg: (De: 8., Q: 7.) "Örülök, hogy tettünk egy lépést előre, de talán még feljebb is végezhettünk volna. A Q1-ben elég keményen rámentem egy kerékvetőre, amitől megsérült a padlólemezem, és ezzel némileg csökkent az autó leszorítóereje az időmérő további részére. A Q3 végén pedig éppen a leggyorsabb körömet futottam, amikor le kellett lassítanom a sárga zászló miatt Felipe (Massa) baleseténél, és ez is némi időbe került. Holnap keményen fogom nyomni, hogy javítsak néhány helyet, és jó versenyt fussak ezen a fantasztikus pályán. Feltételezem, hogy izgalmas verseny lesz, és az indiai emberek büszkék lehetnek arra, hogy mostantól övéjük az egyik legjobb versenypálya a világon."
Michael Schumacher: (De: 11., Q: 12. (11.)) "A mai időmérő nem volt túlságosan jó számunkra. Először forgalomba kerültem, majd az utolsó körömön a Q2-ben ismét vibrációt éreztem a gumikkal, ami szintén nem segített. Viszont ez még nem elegendő ahhoz, hogy megmagyarázza a Nicóhoz képesti hátrányomat, ezért meg kell értenünk, mi volt ennek az oka, hogy felülkerekedjünk rajta. Holnap a versenynek azonban jobban kell sikerülnie, hiszen a célom az, hogy szerezzek néhány pontot. Nem vagyok benne biztos, hogy a rajtrácsnak melyik oldala lesz a kedvezőbb, így majd csak elrugaszkodok, és igyekszem a lehető legtöbbet kihozni belőle."
Force India
Adrian Sutil: (De: 9., Q: 8.) "Egész héten arról beszéltünk, hogy ez milyen különleges verseny a számunkra. Nagyon boldog vagyok a ma mutatott formámmal. Mindenképp jól kellett itt teljesítenünk, amihez az első lépés ez az időmérő volt. A 8. rajthely az idei legjobb eredményem, azt hiszem, ennél többet nem is tudtunk volna kihozni a kvalifikációból. A balansz nagyszerű volt, és egyébként is nagyon élvezem ezt a pályát, amely fekszik az én vezetési stílusomhoz. De holnap egy nagyon fontos nap elé nézünk, így nagyon alaposan át kell gondolnunk, hogy milyen stratégiát alkalmazzunk a versenyen. Az autóban nagyon komfortosan érzem magam, azt hiszem, mindenképp versenyképesebbek lehetünk, mint Koreában."
Paul di Resta: (De: 7., Q: 13. (12.)) "A 12. helyről rajtolni elég nagy csalódás, mivel elég erősnek tűnt a délelőtti formánk. De sajnos némi alulkormányzottsággal is meg kellett küzdenem a gyors kanyarokban, amit nem sikerült orvosolnunk az edzés alatt. Azt hiszem, kicsit hűvösebb lett, ami nem igazán segített minket, mivel nem találtam meg a megfelelő balanszot. Azt érzem, hogy a pontszerző helyek valamelyikére jók lehetünk holnap, és úgy néz ki, a hosszabb etapokon is erősek vagyunk. Nehéz feladat előtt állunk, de koncentrálni fogok, és megpróbálom a legjobbamat nyújtani a csapatom hazai versenyén holnap."
Toro Rosso
Sébastien Buemi: (De: 10., Q: 9.) "Nagyon boldog vagyok a csapat miatt, fantasztikus munkát végeztek. Gratulálok nekik, illetve köszönöm nekik az egészet. Lenyűgöző, hogy mindkét autóval bejutottunk a Q3-ba. Remélem, holnap jó verseny futhatunk, mert a mai teljesítményért nem jár pont. Érdekes élmény lesz először versenyezni ezen a pályán. A mai eredmény a csapatmunkának köszönhető, mindenki a maximumot nyújtotta azóta, hogy megérkeztünk Indiába."
Jaime Alguersuari: (De: 15., Q: 10.) "Nagyon örülök, főleg a csapat miatt, hiszen mindketten kiváló helyzetben vagyunk. Sébastien rögtön igazán gyors volt tegnaptól kezdve, amikor én problémákkal küszködtem. Ma ragyogó kört futott. Éjjel megoldottuk a gondjaimat, így versenyképes lehettem ma. Holnap esélyünk lesz a jó szereplésre ebből a helyzetből, ami hasznunkra válhat a pontversenyben, mivel fő vetélytársaink, a Sauberek mögülünk indulnak. A taktika fontos lesz, és ha mindent helyesen csinálunk, talán sok pontot szerezhetünk. A javuló formánk az egész csapat kiváló autófejlesztési munkájára vezethető vissza. A legjobb nyolc közé vágyom holnap."
Renault
Vitalij Petrov: (De: 14., Q: 11. (16.)) "Jó érzés volt a tabella élén állni a Q1 végén délután. Ekkor meg is voltam róla győződve, hogy a sebességünk nagyon jó. A Q2-ben egy kicsit elmaradtam a legjobb időmtől, így nem tudtam javítani a Q1-es időmön, mivel az utolsó kanyarokban elkövettem néhány apróbb hibát. Az, hogy a többi csapat viszont javított a Q1-es idején, azt eredményezte, hogy nem sikerült bekerülnöm a Q3-ba. Holnap az első Indiai Nagydíjat fogjuk itt teljesíteni, így egy nyitott könyvhöz tudnám hasonlítani azt, hogy mi is történhet majd a futamon. Az öt rajthelyes büntetésemtől függetlenül optimista maradtam, megpróbálok a csapat számára egy tiszteletreméltó eredményt elérni.
Bruno Senna: (De: 12., Q: 15. (14.) "Hát ez mindenképp elkeserítő volt. A pálya folyamatosan javult délelőttől, de a változások után rossz irányba indultunk el az autó beállításaival kapcsolatban. Azt hiszem, a rossz irányvonalat a pálya körülményei adták. Sokat szenvedtem a balansszal, amiért nagy árat fizettem. Maradt egy szett új lágy gumim, így nagyon nehéz lesz a holnapi verseny, de reménykedem, hogy esetleg a hőmérséklet kicsit alacsonyabb lesz, és akkor erősebb napunk lehet, mint amilyen a mai volt. Úgy gondolom, a pálya feljavulása a többi csapat számára kedvezőbb volt, mint nekünk, de bízunk abban, hogy holnap jól kezdjük majd a versenyt, különösen azért, mert magas üzemanyagszinttel fogunk futni. A gumikopás nem tűnt vészesnek a harmadik edzésen, szóval majd meglátjuk, hogy alakul a holnapi verseny."
Williams
Pastor Maldonado: (De: 17., Q: 14. (13.)) "A pálya minden egyes körben javult ma, ezért a megfelelő időpontban kellett rajta lenni. A mérnökeim ügyes taktikát dolgoztak ki a kvalifikációra, a beállítások beváltak. Az elmúlt versenyeken erős versenytempót diktáltunk, közel álltunk a legjobb tízhez. Holnap harcolni fogunk!"
Rubens Barrichello: (De: 18., Q: 16. (15.)) "Elégedett voltam az autó balanszával az első garnitúra gumin, ekkor értem el a legjobb időmet. Miután átváltottam egy másik szettre, az autó már nem volt olyan jó, nem volt tapadása, ami furcsának tűnik. Elvileg jó verseny lesz holnap, körülöttünk látszólag nagyon kiélezett a csata. Meglátjuk, mi következik."
Sauber
Sergio Pérez: (De: 16., Q: 17. (20.)) "Nyilvánvalóan ez egy nagyon rossz időmérő volt számomra. A ma délelőtti edzésen mutatott teljesítményünk alapján egyértelműen arra számítottunk, hogy ennél jobbak leszünk. A fő probléma az volt, hogy nem tudtuk munkára fogni a gumikat. Ennek tudatában, és a tegnap szerzett rajtbüntetésem miatt úgy döntöttünk, hogy a Q2-ben csak a használt gumikat rakjuk fel, hiszen többet ér, hogy megspóroltunk egy szettet a versenyre."
Kamui Kobayashi: (De: 13., Q: 18. (17.)) "Meg vagyok győződve arról, hogy az autó tempója megfelelő volt a Q2 eléréséhez, és abban is bízom, hogy a versenytempónk rendben lesz. Azonban az időmérőn sok időbe telt számomra, amíg felmelegítettem a gumikat, és a végén pedig csak balszerencsés voltam. Épp megkezdtem az utolsó gyors köröm, amikor Felipe (Massa) az orrom előtt hajtott ki a boxból. Annak ellenére sem hagyott nekem helyet, hogy már nem is volt elég ideje arra, hogy gyors kört fusson. Csalódott vagyok a mai nap után, de koncentrált maradok és pozitívan állok hozzá a versenyhez. Legalább maradt néhány szett új gumim, és a pálya jó lehetőségeket kínál az előzésre."
Lotus
Heikki Kovalainen: (De: 20., Q: 19. (18.)) "Azt hiszem, mindent kihoztam az időmérőn az autóból, amit csak tudtam. Jó érzés volt, hogy képes voltam olyan kört futni, mint amilyet az első etap végén sikerült. Egész hétvégén azzal küszködünk, hogy megtaláljuk a megfelelő balanszot, illetve, hogy sikerüljön megfelelő hőmérsékletűre melegíteni a gumikat. Így vágtunk neki a szombatnak, ez alapján elég jó érzés, hogy még így is sikerült 0.7 másodperccel Kamui (Kobayashi) mögött végeznem. Ahogy egyre jobban haladunk előre a hétvégén a pálya is egyre jobb, így azt kell mondanom, nagyon kellemesen érzem magam itt. A holnap élvezetes lesz, különösen akkor, ha képesek leszünk olyan teljesítményt nyújtani, amellyel az egész futam alatt versenyképesek leszünk az előttünk lévőkkel."
Jarno Trulli: (De: 19., Q: 20. (19.)) "Egy kicsit peches voltam, mivel a gyors körömön forgalomba keveredtem, így azt hiszem, pár tized még maradt az autóban. Ettől függetlenül úgy érzem, majdnem mindent kihoztunk magunkból a kvalifikáción. Ahogy az idő is mutatja, tegnap óta is sikerült egy lépést előre mozdulnunk, de azt tudjuk, hogy az időmérőn nyújtott teljesítményünk sohasem mutatja meg reálisan, hogy mire vagyunk képesek a versenyen. Így először is azt szeretném magamnak bebiztosítani, hogy egy jó rajttal előbbre kerüljek, ahogy erre már volt példa az elmúlt versenyeken is, aztán pedig meglátjuk, hogy ez mire lesz elég holnap délután."
Hispania
Daniel Ricciardo: (De: 24., Q: 21 (22.)) "Az a helyezés, amit sikerült elérnem a kvalifikáción, elég jónak mondható. Ez az egyik legjobb rajthely, amit elértem az idei évben, a közvetlen riválisaink előtt vagyunk. D'Ambrosiót teljesen tiszta küzdelemben vertük meg, ami igen szép dolog. A harmadik szabadedzésen volt néhány problémánk, amit nem tudtunk megoldani a kvalifikációra, így mindenképp elégedettnek kell lennünk az elért eredménnyel. Még mindig van pár olyan dolog, amin javítanunk kell, de a versennyel kapcsolatban mindig nagyobbak az elvárásaink. Nem hinném, hogy nekünk az időmérő lenne az erősségünk, így várom már a holnapi versenyt, amelyen remélem azok előtt sikerül végeznem, akiket a kvalifikáción is sikerült megvernem."
Narain Karthikeyan: (De: 22., Q: 22. (23.)) "Minden potenciált kihoztunk mindkét autóból, és sikerült megvernünk a Virgineket is, amire büszke vagyok. A csapattársamhoz is közel voltam, de elkövettem egy kisebb hibát. Mindentől függetlenül nagyon örülök annak, ahogy vezettem, és a pozíciónak is, amit sikerült elérnem. Azt hiszem, ez volt a maximum teljesítmény, a csapat nagyszerű munkát végzett azzal, hogy sikerült a Virginek elé kerülnünk. Fantasztikus érzés nekem itt, hazai közönség előtt versenyeznem. Holnap az lesz a célom, hogy a lehető legjobb pozícióban fejezzem be a versenyt."
Virgin
Jérôme d'Ambrosio: (De: 23., Q: 23. (21.)) "Nem volt valami jó az időmérőm, és őszintén szólva eddig ez egy nehéz hétvége. Olyan érzés volt, mintha az autó az egyik edzésről a másikra megváltozott volna, s ez eléggé megnehezítette az életünket, mert ez mégiscsak egy új pálya, és a körülmények javulásához is alkalmazkodni kell. Csalódást keltő, hogy a Hispaniák mögött találtuk magunkat, akik egész hétvégén a nyakunkon voltak, mivel mi szenvedtünk. Ez egy nagyszerű pálya, és szerintem fantasztikus versenyzést fogunk látni, ezért remélem, mi is javíthatunk a helyzetünkön holnap. Megspóroltunk egy szett lágy gumit, ez is segíthet."
Timo Glock: (De: 21., Q: 24.) "Csalódást keltő időmérőn van túl a csapat. Tegnap nagyon jó pénteki napot zártunk, de ma nem volt szerencsénk, mivel elszállt az ötödik sebességem az időmérőn, és így csak egy gyors kört tudtam menni. Az az egy viszont egész biztató volt - az autó jónak tűnt és semmilyen problémám nem akadt. Nem onnan rajtolunk, ahonnan szeretnénk, de szerintem elég gyorsak vagyunk ahhoz, hogy legyőzzük a Hispaniákat, hiszen eggyel több szett lágy gumink is megmaradt, így majd meglátjuk, mire leszünk képesek holnap. Nyilvánvalóan nagy kár ez számomra és a csapatom számára, de ilyen a versenyzés."
|