2011.10.14. 20:06
McLaren
Lewis Hamilton: (De: 7., Du: 1.) "A mai köridők nem igazán adnak érdemi információt a tempóról és a beállításokról, főleg, mivel úgy hallottam, hogy javulni fog az időjárás a következő két napban. Szerintem viszont akkor is jó helyzetben leszünk, ha esik vasárnap, ami pozitívum. Nagyszerű lenne megszerezni a pole-t holnap, noha nehéz sokat kiolvasni a mai eredményekből. A végén lehetetlennek bizonyult a slickeken menni. Mindenesetre úgy vélem, gyorsak vagyunk, jó az autó, és Jenson megmutatta az utolsó versenyen, hogy nagyon erősek lehetünk. Nincs kétségem, hogy meg tudjuk szorongatni a Red Bullt az időmérőn. Jó érzéseim vannak."
Jenson Button: (De: 24., Du: 2.) "Az autónk gyors volt a mai körülmények között, de nehéz megmondani, milyen lesz száraz időjárás esetén. Remélem, ugyanilyen. Kellemes lenne, ha ugyanekkora maradna a különbség a többiekkel szemben, bár ez valószínűtlen. Ma nem igazán tanultunk sokat. A páratartalom akkora volt, hogy a pálya nem száradt fel, noha úgy tűnt, a végére pont felszáradhat. A slick gumik egyáltalán nem tapadtak, mert képtelenség volt felmelegíteni őket. Az utóbbi versenyeken egyre erősebben szerepeltünk a kvalifikáción, és szeretném, ha most is jól sikerülne az időmérő. Ezért fogok küzdeni, azonban a harmadik edzés nagyon fontos lesz, mert senki sem tudja még, hogy miképp viselkedik az autó sok benzinnel és száraz pályára való abroncsokon. Sok mindent meg kell érteni."
Ferrari
Fernando Alonso: (De: 20., Du: 4.) "Nehéz volt ez a péntek, az időjárás végig változott, és szinte lehetetlenné tette, hogy hasznos következtetéseket vonjunk le a hétvége további részére. Ha figyelembe vesszük, hogy nem várható eső holnap és vasárnap, tisztán látható, miért volt kevés jelentősége ennek a napnak, ha volt egyáltalán. A cél még mindig az, hogy a lehető legjobbat nyújtsuk, jelen esetben hogy minél többet megtanuljunk az autó vezethetőségéről ezen a pályán. Egy új első szárnyat is kipróbáltunk, de nagyon nehéz kiértékelni ilyen körülmények között, amelyek például a McLaren számára voltak ideálisak. Több körre van szükségünk, hogy megfelelő hőmérsékletre hozzuk a gumikat, de addigra talán már kicsit veszítenek is a teljesítményükből. Fejlődnünk kell egy kicsit az időmérőn és a versenyen is. A boxutca bejáratán sokat javítottak tavalyhoz képest, de a kijárat még mindig lehetne jobb."
Felipe Massa: (De: 19., Du: 7.) "Elég nehéz nap volt. A pálya nem nyújtott nagy tapadást, és az interek kopása is nagyobbnak tűnt a szokásosnál. A legjobban ezt az példázza, hogy még akkor sem javultak az idők, amikor egy szárazabb ív kezdett kirajzolódni a pályán. Persze ez megnehezíti a felkészülést a versenyre és az időmérőre, de ez mindenki számára így van. A boxutca kijárata elég veszélyes, ahogy azt (Nico) Rosberg és (Jaime) Alguersuari ütközéséből is láthattuk. Tenni kell valamit, hogy ez változzon a jövőben. 150 verseny a Forma-1-ben szép teljesítmény, számomra azok a legkedvesebb emlékek, amelyeket megnyertem, és ezek között van a 2008-as Brazil Nagydíj is. A legrosszabb emlékek? Magyarországon és Szingapúrban voltak ugyanabban az évben, amikor a győzelem elérhető távolságra volt tőlem, de végül kicsúszott a kezeim közül."
Red Bull
Sebastian Vettel: (De: 2., Du: 3.) "Érdekes nap volt. Szombatra és vasárnapra száraz időt jósolnak, tehát a ma tanult dolgok talán nem sokat érnek erre a hétvégére, bár ezeket fel tudjuk használni a későbbi esős versenyeken. Sajnos a pálya nem száradt fel, ezért nem nyílt esélyünk a slick gumik kipróbálására. Majd a futamon több kiderül róluk. A pálya a hosszú egyenes ellenére is durván bánik az abroncsokkal, mivel az egyenes után alig van pihenő. Nem könnyű. Az autót megfelelőnek érzem, és ez a fontos."
Mark Webber: (De: 10., Du: 5.) "Következetesen alakult mindenki számára a mai nap - egyetlen szett gumit használtunk, szóval nem volt különösebben érdekes a dolog. Elvégeztünk némi feladatot, de csak korlátozott mértékben, mert tudtuk, hogy a hétvége további része feltehetően száraz lesz. Meglátjuk. A McLaren nagyon erősnek látszott az intermediate abroncsokon. Nem volt lehetőségünk a slick gumik kipróbálására a végén, itt sokáig tart a pálya felszáradása. A slick gumi a leglényegesebb, mert fel kell tárnunk, hogy miképp viselkedik különböző üzemanyagszintek mellett. Általában ezt ma csináltuk volna, de holnapra kellett halasztanunk."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari: (Du: 6.) "Ugyan csak a délutáni edzésen szerepelhettem, ennek ellenére úgy vélem, nagyon pozitív a mai nap végkifejlete a számomra. A pálya sosem volt teljesen száraz, ennek ellenére mindkét alkalommal megpróbáltuk feltenni a slick gumikat, ami végül nem működött, de azt megtanultuk, hogy a pálya milyen nehezen szárad fel. A vizes gumikon nagyon jól éreztem magam, annak ellenére, hogy még maradt az autóban. Érezni, hogy van benne potenciál, nagy hatással volt rám az intermediate-n mutatott teljesítményünk. Mindig nehéz arról véleményt formálni, hogy a többiek mit csinálnak, ha a gumikról, illetve az üzemanyagszintről nincs információnk. Kétségkívül van egy kis esély arra, hogy holnap is essen az eső, ez esetben pozitívnak ítélem meg a jelenlegi helyzetünket."
Sébastien Buemi: (De: 5., Du: 9.) "Ez egy jó nap volt, és az autó is megbízható volt annak ellenére, hogy a körülmények miatt nem futottunk igazán sok kört a délelőtt folyamán. A nedves időjárásra emlékeztünk a tavalyi évből, így jól is éreztem magam az autóban ma. Nagyon sok időt vesz igénybe, mire a pálya teljes egészében felszárad, és a mai nap ez ügyben jó ismeretekkel szolgált nekünk, ha esetleg a hétvége további része is esős lenne. Ha követtünk is el hibát a mai nap folyamán, ez hasznos lehet nekünk az autó beállítása terén. Kitaláltuk, hogy mikor kell extrém esős gumikról intermediate-re váltani, illetve fordítva, majd később slickeken is futottunk, így tiszta képet kaphattunk az erőviszonyokról. Nem volt technikai problémánk, így azt hiszem képesek leszünk fejlődni holnap, így ez egy hasznos nap volt a számunkra."
Jean-Eric Vergne: (De: 13.) "Az első szabadedzésen vezettem először az autót. Az utolsó alkalom, amikor vezethettem a Toro Rossót, az a tavalyi Abu Dhabi Nagydíjon volt, a fiatal pilóták tesztjén. Nem voltam túl boldog, amikor reggel, miután elhúztam a függönyt, megláttam, hogy esik az eső. Elég nehéznek találtam így a délelőtti szabadedzést, a nedves körülmények miatt, de ennek ellenére boldog vagyok azzal, ahogy teljesítettem, mivel az autót sem törtem össze, és még jól is éreztem magam. Nehéz elbírálni, hogy miképp teljesítettem ma, mivel normális esetben két etapot is teljesítenek a pilóták az ilyen edzéseken, hogy összehasonlítsák az adatokat, de a körülmények ma ezt nem tették lehetővé. Nem tudom semmihez sem mérni magamat, és hasonlítani sem tudom senkihez sem a teljesítményemet. Csak egy lehetőség volt, hogy tapasztalatot szedjek össze, illetve, hogy tanuljak arról, hogy hogyan működik a csapat. Az időjárási körülmények ellenére elégedett vagyok, hogy lehetőséget kaptam a csapattól, attól függetlenül, hogy nem tudtam túl sok kört teljesíteni. Mindenesetre ez azt jelenti, hogy már jobban felkészült leszek Abu Dhabiban, amikor ismét én vezethetem az autót pénteken."
Mercedes
Nico Rosberg: (De: 8., Du: 8.) "Kényelmesen éreztem magam az intermediate gumikon délután, kipróbáltunk pár beállítás-variációt, amelyek jól működtek. Az autóm jól ment a mai feltételek mellett, azonban az időjárás várhatóan változni fog szombatra és vasárnapra, így érdekes lesz látni, hogyan alakul a holnap. Az ütközésnél nehéz helyzet volt, és sajnos ez korán véget vetett az edzésemnek. Legalább nem veszítettem semennyi gyakorlást sem száraz pályán."
Michael Schumacher: (De: 1., Du: 14.) "Ez egyike volt azoknak a péntekeknek, amikor úgy készülünk a futamra, hogy tudjuk, valószínűleg teljesen mások lesznek a körülmények vasárnap. Mindkét edzés során túl vizes volt a pálya a slick gumikhoz. A hétvége további részére viszont száraz időt jósolnak. Mindazonáltal lehet tanulni az autóról, a pályán mutatott viselkedéséről, és mi javarészt ezzel foglalkoztunk ma. Alaposan átfürkésszük az adatokat, hogy a legjobban készülhessünk fel a hétvége maradék részére."
Force India
Paul di Resta: (De: 3., Du: 10.) "Ma először hajtottam erre a pályára, így csupán annyit tehettem, hogy a legtöbbet hozom ki az esős körülményekből. Nem optimális így megtanulni egy pályát, de a csapat megengedte, hogy annyi kört tegyek meg, amennyit csak lehetséges, ezáltal fokozatosan nőtt az önbizalmam. Az aszfalt nagyon nedves volt délelőtt, kicsit fel is úszott a vízen az autó, főleg a 7-es és a 8-as kanyarnál, ahol sokat ficánkolt az autó. A kocsit jónak éreztem az intermediate gumikon délután, az utolsó 30 percre már egy száraz ív is megjelent, de még nagyon csúszósnak éreztem az aszfaltot. Csakúgy, mint mások, mi is kimentünk a végén a szuperlágy keveréken, azonban roppant nehéz volt felmelegíteni az abroncsokat, ezért nem tanultunk róluk sokat. Úgy tűnik, javulni fog az időjárás holnap, tehát rengeteg munkánk lesz az utolsó edzésen, hogy a legjobban boldoguljunk a száraz pályás gumikkal, és maximális tempóra kapcsoljunk az időmérőre."
Adrian Sutil: (De: 4., Du: 12.) " Egész nap nedves volt a pálya, ezért annyit tehettünk, hogy következetesen köröztünk a teljes esőgumikon és az intereken. Délután nem volt nagy az eső intenzitása, de ez az aszfaltcsík lassan szárad fel, ezért vezetés közben csak vártuk, hogy javuljanak a pályaviszonyok, ami végül nem következett be. A délutáni köridők hasonlók voltak a délelőttihez, a pálya nem gyorsult. A végén kipróbáltam a szuperlágy gumikat egy körre, azonban a pálya még nem volt alkalmas hozzájuk, ezért bementem a boxba. A beállítások a végén nem sokban különböztek a száraz pályás beállításoktól, ezért úgy gondolom, jó kezdőpozíciót találtunk a holnapi naphoz."
Renault
Vitalij Petrov: (De: 22., Du: 11.) "Egész nap vizes volt a pálya. Az autónk kissé szenved ilyen viszonyok között, mert még meg kell találnunk a legjobb aerodinamikai beállításokat, épp ezért délután sok időt töltöttünk a helyes beállítások keresésével. Ekkor sokat gyakoroltunk, ami segíteni fog holnap, tehát optimista vagyok. Az esőgumikon sok installációs kört is megtettünk, hogy felmérjük a tapadást azon a keveréken. Jelenleg minden normálisan működik. Holnap új nap következik, remélhetőleg száraz lesz az időjárás."
Bruno Senna: (De: 21., Du: 15.) "Nincs sok mondanivalóm a délelőttről, bosszantó az összes pilótának, amikor nem tudunk mért kört futni. Délután hasznos volt némi időt a pályán tölteni, bár akadtak nehézségeink az autó balanszával, amit remélhetőleg meg fogunk oldani. Meg kell néznünk, miben fejlődhetnénk aerodinamikailag, mert különben további nehézségekbe fogunk botlani. Bízom benne, hogy holnap tudunk száraz pályán vezetni, hogy alkalmazkodjunk a vasárnapra várható körülményekhez."
Williams
Rubens Barrichello: (De: 12., Du: 13.) "Délelőtt túlságosan is vizes volt a pálya ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű kört tegyünk meg rajta, és délután is csak éppen valamennyivel voltak jobbak a körülmények. A második edzés végén ki akartuk próbálni a száraz gumikat, de még mindig elég vizes volt a pálya, így eltekintettünk tőle. A pálya nagyon csúszós volt, de a gumik elég jól működtek, köszönhetően annak, hogy jó néhány kört megtettünk rajtuk. Mivel a mai nap ilyen volt, nehéz lenne bármilyen előzetes latolgatásba kezdeni, hogy mennyire leszünk versenyképesek a többiekkel szemben jelen állás szerint."
Pastor Maldonado: (De: 14., Du: 18.) "Az eső sok időmbe került ma, ami nem igazán ideális nekem, mivel még nem vezettem itt korábban. Amikor kihajtottam, elég hamar felvettem a ritmust, és tetszett is a pálya, különösen a harmadik szektor. Ez egy nagyon érdekes pálya, ami egy különleges keveréke a lassú, a közepesen lassú és a gyors kanyaroknak. Ebből adódóan elég technikás, ezért egy igen jó balanszú autóra lesz szükségünk a hétvégén. Keményen fogunk dolgozni az éjszaka folyamán, hogy ezt sikerüljön összehozni a harmadik szabadedzésre, és így a lehető legjobban futhatnánk neki a kvalifikációnak."
Sauber
Sergio Pérez: (De: 9., Du: 16.) "Kár, mert ennél többet nem nagyon tehettünk volna ma. Egyszerűen túl erősen esett az eső, egyetlen kört sem tettem meg slick gumikon. Számomra ez a péntek minden volt, csak nem ideális, mivel a pályát sem ismerem. Holnap nem sok időm marad, hogy megfelelő balanszot találjak az autóhoz."
Kamui Kobayashi: (De: 6., Du: 17.) "Egyáltalán nem volt tapadás. Az aszfaltcsík tapadása eleve alacsony, ráadásul az autónk nem jól használja az intermediate gumikat. Összességében nem aggódom az esőben való vezetés miatt, mert az esőgumikon nem akadt probléma, de az intereken később sokat szenvedtem. Úgy tűnik, sok időbe telik, mire felszárad a pálya. Remélem, holnap száraz időjárás lesz."
Lotus
Heikki Kovalainen: (De: 23., Du: 19.) "A délelőttöt, úgy ahogy van, le is írhatjuk. Láthattuk, hogy az egész boxutca ugyanúgy gondolkodott: minél kevesebbet körözni az extrém esős gumikon, mivel azokon semmi értékes információhoz nem juthatunk a hétvége hátralévő részére, és ezzel elkerültünk minden olyan problémát, ami csak felesleges többletmunkával járna. Délutánra a pálya már valamennyire felszáradt, így futhattunk néhány kört az intereken, és a motorbeállítások egy részét is elvégeztük, szóval nem volt olyan rossz. A balansz jónak tűnt, de a holnapi nap már egy másik történet, mivel mindannyian nagyon elfoglaltak leszünk, és megláthatjuk, hogyan viselkedik a kétféle slick gumi szárazon."
Jarno Trulli: (Du: 20.) " Néha ilyen napunk is van az F-1-ben. A körülmények miatt nem volt lehetőségünk túl sok dolgot kipróbálni, hiszen az előrejelzések száraz időt jósolnak szombatra, és amikor a pálya olyan vizes, mint ma reggel volt, és délután is csak az intereket használhattuk, akkor nem sokat tudunk tanulni. A második edzésen dolgoztunk egy kicsit a motoron, és legalább már tudjuk, hogyan viselkedik az autó az intereken, így ha téves lenne az előrejelzés, mégis van némi adatunk. Azonban úgy gondolom, holnap a száraz pálya kedvezni fog nekünk, és onnan folytathatjuk, ahol abbahagytuk Japánban."
Karun Chandhok: (De: 11.) "Úgy tűnik, mintha meg lennék átkozva ezzel az esővel. Monza és Suzuka kivételével minden alkalommal, amikor beültem az autóba, az eső lecsapott ránk, de meg kell birkóznom azzal, amit elém rakott az élet, és így történt ma is. A kevés autóban töltött idő ellenére is ráéreztem, hogy milyen nagyszerű is ez a pálya, de a mai nap csak arról szólt, hogy az úton maradjak, és ne kövessek el hibát ezen bizonytalan körülmények között. Szerintem a tempónk nagyon jó volt abban az egy általam teljesített etapban, és az előző két pénteki lehetőségemnek köszönhetően sokkal nagyobb lett az önbizalmam az autóban ülve, mint néhány héttel korábban."
Virgin
Timo Glock: (De: 18., Du: 21.) "Elég nehéz napunk volt itt Koreában az esős körülmények miatt, mivel úgy gondolom, hogy holnap is, illetve vasárnap is száraz idő elé nézünk. Holnapra egy kicsit össze kell kapnunk magunkat, de ettől függetlenül rendben volt a mai nap, bár akadt némi problémánk a bal első felfüggesztéssel, amit részben ki kellett cserélnünk, ami némi időt vett igénybe. A nedves körülmények még nagyobb kihívás elé állítottak bennünket, de a nap így is jól ment, és be tudtunk vetni néhány új fejlesztést a jövő évvel kapcsolatban. Holnap az időmérőre kell koncentrálnunk, valamint arra, hogy megfelelően készüljünk fel a versenyre."
Jérome d'Ambrosio: (De: 17., Du: 22.) "A mai programunkat megzavarta az eső, szóval nem ez volt a legideálisabb versenyhétvége kezdet. Sajnálatos, hogy ilyen hosszú ideig esett az eső, de legalább szereztünk valamennyi tapasztalatot az extrém esős és az intermediate gumik működéséről. Még nem vagyunk teljesen elégedettek az autó balanszával kapcsolatban, így ma éjszaka még dolgoznunk kell ezen, hogy holnapra fejlődni tudjunk."
Hispania
Daniel Ricciardo: (De: 16., Du: 23.) "Ma roppant vizes volt a pálya, ami nem rossz, mert szükségem van a tapasztalatra esőben. Viszont arra számítunk, hogy a hétvége ezután száraz lesz, így a mai napnak nincs nagy jelentősége a nagydíj folytatására nézve. Ránk valószínűleg több munka vár holnap, hogy megtaláljuk a legjobb beállításokat, nekem pedig a lehető leghamarabb meg kell tanulnom a pályát. Mindent egybevetve jó nap volt a mai, mivel elég sok kört megtettem. Nehéz megjósolni, hogyan alakul a hétvége, de meglátjuk, mi történik majd."
Vitantonio Liuzzi: (Du: 24.) "Meglehetősen nehezek voltak a pályaviszonyok, de tavaly is lassan száradt fel az aszfalt. A lassú kanyarokban volt a legrosszabb a helyzet. A végén megtettünk pár kört az intereken, azonban túl szárazzá vált a pálya hozzájuk, a slickekhez pedig még túl nedves volt. Délelőtt nem vezettem, úgyhogy először fel kellett vennem a ritmust. Hasznos információkat gyűjtöttünk, de nem a balanszról. A holnapi nap olyan lesz, mint a péntek megismétlése."
Narain Karthikeyan: (De: 15.) "Korábban sohasem vezettem Koreában, de nem volt ideális átesni ezen ilyen szörnyű időjárási körülmények között. Ez nem segítette a felkészülésemet az Indiai Nagydíjra, mert ott biztosan száraz időjárás lesz. Mindazonáltal pozitívum, hogy sikerült adatokat gyűjteni az esőben, és remélem, segítettem valamelyest a csapatot. Összességében elégedett vagyok a mai munkával."
|