2011.09.09. 20:17
Red Bull
Sebastian Vettel: (De: 3., Du: 1.) "Érdekes napon vagyunk túl. A pálya hagyományosan nem kedvez nekünk, de ma elégedettek voltunk az autóval. A McLaren különösen gyorsnak látszik, őket kell legyőzni a hétvégén. Ugyanakkor péntekenként nehéz ítéletet mondani a sok tényező miatt. Nem akadt problémánk, tehát elégedettek vagyunk."
Mark Webber: (De: 4., Du: 6.) "Meglehetősen jó volt. Sok adatot tudunk átbogarászni a leszorítóerőt és a váltóáttételezést illetően egy olyan helyszínen, ahol trükkös feladatot jelentenek ezek. Jól működik a kétféle gumikeverék, a második edzésen javarészt az opciós abroncsokkal mentünk. Átalakítottunk pár dolgot a kerékdőlésre vonatkozó itteni ajánlások hatására. A beállítások érdekesek lehetnek, mivel kompromisszumot kell találni a kanyarodáshoz szükséges tapadás és a csúcssebesség között. Seb és én eltérő menetrendet teljesítettünk, így éjszaka összerakhatjuk az információkat."
McLaren
Lewis Hamilton: (De: 1., Du: 2.) "A szárnyak beállításával foglalkoztunk, és úgy tűnt, néhány istálló kevesebb leszorítóerőt használ nálunk. Azonban amint használni kezdtük a DRS-t, meglehetősen jónak látszottunk. Érdekes lesz látni a különböző módon megválasztott leszorítóerőket: pár csapat gyorsabb nálunk az egyenesekben, mi viszont a középső szektorban vagyunk gyorsabbak. Ez egy alku, de hosszú távon nem tűnik rossznak a tempónk. Mindkét edzésen versenyképesnek bizonyultunk, és úgy gondolom, nehezebb tankkal erősebbek vagyunk a Ferrariknál. A második tréning végén a Red Bullok erősnek tűntek, ám biztos vagyok benne, hogy nem annyi benzinnel köröztek, mint mi, ami bíztató. Jenson és jómagam ugyanolyan szárnykonfigurációkat használtunk, amellyel roppant elégedett voltam. Éjszaka végrehajtunk némi módosítást, de szerintem a hétvégén felvehetjük a versenyt a Red Bull-lal. Az autó kiválóan megy, továbbra is apránként fejlesztünk. Azonban kemény viadal lesz."
Jenson Button: (De: 2., Du: 7.) "Néhány dolog jobban bevált az autómon, néhány nem annyira azok közül, amelyeket a nap folyamán kipróbáltam, szóval még nem tartunk ott, ahol lennünk kellene. Még nem döntöttük el, mennyi leszorítóerőt használjunk. Ma még nem éreztem a harmóniát az autóval, de dolgozunk rajta. Sok adatot nézhetünk át éjszaka, mielőtt eldöntjük, milyen irányba induljunk el a hétvége további részében. Egyébként elég sok helyen friss az aszfalt, sokat csúszkáltunk rajta, ami megviselte a gumikat, főleg a hosszabb meneteken."
Ferrari
Felipe Massa: (De: 8., Du: 4.) "Azt mondanám, ez egy jó nap volt, különösen azért, mert mindent el tudtunk végezni a programunkból. Megértettük, melyik irányba induljunk el az aerodinamikával és a beállításokkal. Most meg kell próbálnunk finomhangolni az autót az időmérőre, legfőbbképpen pedig a versenyre. A különbség a lágy és a közepes keverék között? Ez egyszerű, az előbbi gyorsabb egy körön. Ezen a pályán a gumikopás nem tűnik magasnak más helyszínekhez viszonyítva, ezért nem hinném, hogy túl sok boxkiállás lesz. Azonban különböző megoldásokat láthatunk az aerodinamikai leszorítóerő terén. Hogy meglássuk, ki hozta a helyes döntést, várnunk kell az időmérőig és talán a versenyig is."
Fernando Alonso: (De: 7., Du: 5.) "Mindig izgalmas dolog Monzában versenyezni, a Ferrari pilótájaként pedig különösen az. A rajongók szeretete elképesztő és érzékelhető. Azonban technikai szempontból ez egy ugyanolyan péntek volt, mint az összes többi. Összehasonlítottunk különböző aerodinamikai megoldásokat, valamint kiértékeltük a választható beállításokat. Most mindent össze kell raknunk, a legjobb döntéseket meghozva. Őszintén szólva úgy érzem, teljesítmény terén kicsit elmaradunk a legjobbaktól, noha szokás szerint rengeteg ismeretlen tényező volt, különösen az üzemanyag-mennyiséget illetően. Azonban realistának kell lennünk: az autó többé-kevésbé ugyanaz, mint amit Spában is használtunk, leszámítva azokat a különleges fejlesztéseket, amelyek az alacsony leszorítóerőhöz szükségesek. Persze szép lenne megismételni a tavalyi eredményt, de tudjuk, hogy nagyon nehéz lesz. Két hét alatt nem lehet csodát tenni, de mindent megteszünk, hogy örömet szerezzünk a szurkolóknak. Hogy milyen a motivációm így a szezon utolsó részében? Nagy küzdőszellemmel rendelkező egyéniség vagyok, és nem szeretek veszíteni. Való igaz, hogy ez idén elég gyakran megtörtént, de még mindig vannak olyan célok, amelyeket elérhetünk, például a második helyezés az egyéni bajnokságban: Webber nincs sokkal előttünk."
Mercedes
Michael Schumacher: (De: 11., Du: 3.) "Mindig különleges érzés Monzában lenni. Tegnap körbementem a pályán, láttam a tifosit, és élveztem a pálya sajátos hangulatát. Utána ma autóba ültem, és kellemes volt látni a rajongókat. Arra hasonlított, mint amikor hazai versenyt futok. Az aszfaltcsíkra térve, mi gyakran jók vagyunk féktávokon és kigyorsításoknál, és itt nincs túl sok közepes és nagy sebességű kanyar, amelyekben idén nem voltunk erősek. Jónak tűnik a mai pozícióm, elégedett vagyok vele, de csak holnap derül ki, mennyit is ér valójában."
Nico Rosberg: (De: 18., Du: 22.) "A délutáni edzésünk nem alakult ideálisan, akadtak problémáink, főleg a KERS-sel a tréning elején. Azonban a nap végére sokat tanultunk a versenyt illetően, és ami fontos, hozzászoktam a pályához. Monza nagyban különbözik a többi aszfaltcsíktól a nagy sebességű szektorok és az alacsony leszorítóerővel vett kanyarok miatt. Időbe telik, mire felvesszük a ritmust itt."
Sauber
Sergio Pérez: (De: 9., Du: 8.) "Nagyon jól sikerült a tesztnapom. Tulajdonképpen jobb is volt, mint amire számítottam, ami nagyszerű hír. Amikor feltettem az új lágy abroncsokat, a pálya kissé piszkos volt, ami reménnyel tölt el, hogy az időmérőn még tovább javulhatok. Az autó balansza kiváló volt, különösen a lágy gumikon, de a hosszú etapok során is."
Kamui Kobayashi: (De: 14., Du: 9.) "A jó időjárás és a pálya állapota egy nagyon hasznos napot eredményezett, és lehetővé tette, hogy mindkét gyakorláson a beállításokon dolgozzunk. Még nem érzem tökéletesnek az autót, de érezhető, hogy benne van a lehetőség a balansz és a köridők fejlesztésére. Alig várom már a holnapi napot!"
Renault
Bruno Senna: (De: 16., Du: 10.) "Sokkal simábban alakult ez a péntek, mint a spái. Jóval több kört tettem meg, ami létfontosságú volt számomra. Dolgoztunk, hogy pénteken fejlődhessek, és szerintem sikerült előre lépnünk. Jobban értem az autó működését, hiszem, hogy a helyes irányba tartok, bár holnapig még akad javítanivaló. Egyértelműen többet lehet még kihozni az autóból, a szombat kulcsfontosságú lesz, hogy bebizonyítsam ezt. Imádok a pályán lenni, alig várom a hétvége további részét."
Vitalij Petrov: (De: 6., Du: 11.) "Rendben zajlottak az edzések, papíron mindent teljesítettünk, amit terveztünk. Ez mindig elégedettségre ad okot, noha természetesen igyekszünk javítania a köridőkön, hiszen tudjuk, hogy többet lehet kicsikarni az autóból ezen a hétvégén. Bízunk a Monzára készített alacsony leszorítóerős beállításokban, reméljük, termékenyek lesznek vasárnap. Lelkesek vagyunk, remélhetőleg sikerül építkeznünk ebből a következő két nap folyamán."
Force India
Adrian Sutil: (De: 5., Du: 12.) "Részemről két problémamentes edzést zártam. Az autó kicsit túlkormányzott volt délelőtt, különösen a Parabolicában, de az általános benyomásom végig egész jó volt. Délután nagyon elégedett voltam az aerodinamikai balansszal, de ma este fel kell tárnunk minden lehetőséget, hogy biztosan jól válasszuk meg a leszorítóerőt a versenyre. Az eredménylista alapján nem tűntünk túlságosan versenyképesnek, így el kell gondolkodnunk azon, hogyan is álljunk hozzá a holnaphoz. A gumikat illetően minden jól néz ki. Futottam hosszú etapokat a közepes és a lágy keverékkel is, és mindkettő egész sokáig bírta, így nem kellene, hogy gondot okozzonak számunkra."
Paul Di Resta: ( Du: 13.) "Monza nem azon helyszínek közé tartozik, ahol könnyű lenne felvenni a ritmust. Sokszor kell keményen fékezni, így eltartott egy darabig, mire belerázódtam ma délután. Egyébként ez egy átlagos péntek volt, minden különösebb dráma nélkül. Próbáltuk megtalálni a legjobb aero balanszot, és dolgoztunk a fékezés közbeni stabilitáson. Jó alapokkal rendelkezünk, nem vagyunk túlságosan elmaradva, de amint átrágjuk magunkat az adatokon, biztosan jobb rálátásunk lesz, hogyan is induljunk tovább holnap. Az is egyértelmű, hogy kellene még egy kis sebességet találnunk az éjszaka folyamán, mert a mezőny közepén nagyon közel vannak egymáshoz a köridők. "
Nico Hulkenberg: (De: 12.) "Mindig eltart egy darabig, amíg hozzáigazodunk az alacsony leszorítóerőhöz, de őszintén szólva már az edzés kezdetétől fogva kényelmesen éreztem magam. Az autó igazán stabil volt, így nem kellett sokat foglalkoznunk a balansszal. Mint mindenki más, az első edzést mi is a szárnyállás változtatgatásával töltöttük, hogy megfigyeljük ennek a köridőkre gyakorolt hatását. Ami a gumikat illeti, és csak egy szett közepes keverékűvel futottam, de jók a benyomásaim, mert sokáig kitartottak, és a kopásuk sem volt túl tossz."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari: (De: 10., Du: 14.) "Örülök, hogy visszatértem Monzába, hiszen egy nagyszerű pálya, amit a tempós szakaszok és a kemény fékezések tesznek izgalmassá. A mai mindkét edzésen jól éreztem magam az autóban, és továbbra is remek formát mutatunk, ráadásul időmérős tempó tekintetében némi javulást is elértünk. Az egész csapat szép munkát végzett, és az autóban ennél is több potenciál van, amit holnap és vasárnap kihozunk belőle. Ha továbbra is jól dolgozunk a hétvégén, szerintem vasárnap ismét felvehetjük a versenyt a Force Indiával és a Sauberrel. Első alkalommal tapasztalhattuk meg a két DRS zóna hatását, és a csúcssebességekből látható, mekkora különbség érhető el a rendszer használatával. A versenyen kulcsfontosságú lehet az előzéseknél, azonban az időmérőn kevésbé lesz jelentős. Elég nagy a különbség a Pirelli két keveréke között, azonban a kopás mértéke nem olyan rossz, és úgy gondolom, holnap még többet kihozhatunk majd a lágyakból."
Sébastien Buemi: (De: 17., Du: 17.) "A délelőtt jól ment, több különböző dolgot is kipróbáltunk az autón, hogy meglássuk, hogyan működnek itt Monzában, szóval összességében pozitívan zártuk az edzést. Azonban a délután már kevésbé volt sikeres, hiszen csak egy pár kört teljesíthettem. Elkövettem egy hibát, aminek következtében eltaláltam a falat, és nagyon sajnálom, hogy a javítással sok munkát adtam a csapatnak. De amint ők is mondták, holnap egy másik nap lesz, ma este pedig keményen fogunk dolgozni a mérnökeimmel, hogy átnézzük, mit is tehetnénk a hétvége további részében. A gumikat illetően nincs mit mondanom, ráadásul eddig csak az elsődlegeseken futottam. A DRS megfelelően működött, igazán érdekes és izgalmas vezetni az autót az ilyen, Monzához hasonló alacsony leszorítóerőt igénylő pályákon."
Williams
Rubens Barrichello: (De: 13., Du: 15.) "Sajnos ma nem voltunk elég gyorsak. Éjszaka keményen kell dolgoznunk, hogy kiderítsük, mit tehetünk ezen a hétvégén."
Pastor Maldonado: (De: 15., Du: 16.) "Kemény nap volt, ráadásul nagy meleg uralkodott. Teljesítettük a programunkat, ami pozitívum, de csipkednünk kell magunkat, hogy jó balanszot találjunk az időmérőre és a versenyre."
Lotus
Jarno Trulli: (Du: 18.) "Egy problémamentes pénteket tudhatok magam mögött, de őszintén szólva az autó balansz még nem vagyok egészen elégedett. Eléggé alulkormányzottnak érzem a kanyarok be- és kijáratánál, és a jobb végsebességen is dolgozni kell még. Többet kell kihoznunk belőle, de az egész szezon során megmutattuk, hogy képesek vagyunk nagyot fejlődni péntektől vasárnapig, szóval úgy érzem, jók leszünk holnap."
Heikki Kovalainen: (De: 19., Du: 19.) "Nem voltunk túl rosszak, de határozottan van mit fejlődni. A délelőtti edzésem korán félbeszakadt, mivel problémát érzékeltek a váltónál, és amikor a motor hőmérséklete emelkedni kezdett, arra utasítottak, hogy álljak meg. Délután mindkét gumikeveréket kipróbáltuk, és úgy érzem, a lágy jó lesz, de a közepesből nem sikerült kihozni a maximumot, amely így sok feladatot adott ma estére, hogy javítsunk a tapadáson."
Karun Chandhok: (De: 20.) "Nagyon elégedett vagyok a ma délelőtti teljesítményünkkel. Jónak éreztem az autót már az első köröktől kezdve, és jó érzés volt több időt eltölteni a pilótafülkében. A péntek délelőtt mindig egy kicsit korlátozottabb lehetőségeket nyújt, különösen akkor, ha poros a pálya, de ma néhány aerodinamikai elem értékelésén dolgoztam, és sikerült végigcsinálni a tervezett programot, így jó munkát végeztem."
Virgin
Timo Glock: (De: 23., Du: 20.) "Ez nem a legjobb péntekeink egyike volt. Elég sokat szenvedtünk az első edzésen technikai hiba és a szenzorokkal kapcsolatos probléma miatt, így nem igazán tudtuk teljesíteni a délelőtti programunkat. 45 percig csak a boxban üldögéltem, emiatt sok munkánk maradt délutánra. A második edzésen egész gyorsan sikerült jó irányba indulni az autóval, így kényelmesen éreztem magam. Itt egy kicsit nehéz az élmenők ellen. Ők sokkal gyorsabbak, és jelentős lehet a különbség a csúcssebességek között. Utána kell járnunk ennek holnapig, hogy megpróbáljuk jobbá és gyorsabbá tenni az autót. Még korai lenne az új fejlesztéseinkről beszélni, mivel még át kell tanulmányoznunk az adatokat, de problémamentes szombatot remélek."
Jerome: (De: 24., Du: 23.) "Sima volt számunkra ez a péntek, eltekintve a motort érintő problémától. A mai nap nem rólam szólt, sokkal inkább a másik autónkról és a fejlesztésekről, melyek nem tűntek rossznak. Most át kell néznünk minden új adatot, és várni a holnapot, de jelenleg biztató a helyzet. Általánosságban számomra nagyon hasznos volt ez a nap, ahol a vasárnapi versenyre készültem. Remélem, holnap ugyanolyan ütemben folytathatjuk a munkát, ahogy ma tettük. "
Hispania
Viantonio Liuzzi: (De: 22., Du: 21.) "Meglehetősen szépen sikerült az első nap Monzában, úgy, ahogy szerettem volna a hazai nagydíjamon. A pálya jobban fekszik az autónknak, mint a többi, mert nincsenek rajta lendületes kanyarok, ahol a leszorítóerőnk hiánya gondot okoz nekünk. Így elég sokat faragtunk a lemaradásunkból közvetlen riválisainkhoz képest. Délelőtt a beállításokkal foglalkoztunk, délután pedig azon ügyködtünk, hogy megértsük a lágy gumikat. Összességében hasznos információkra tettünk szert. Úgy vélem, jó balanszot találtunk a hosszú etapokra, de még dolgoznunk kell az egy mért körös tempónkon. Mindenki jó munkát végzett ma, szerintem jó hétvégénk lehet. Mindazonáltal továbbra is keményen kell dolgoznunk."
Daniel Ricciardo: (De: 21., Du: 24.) "A délelőtti tréning a tervek szerint alakult, átrágtuk magunkat a kitűzött programon. Napról napra jobban értem az autó viselkedését. Délután az első körömben elektromos probléma jelentkezett, és nagyjából egy órát kellett várakoznom a garázsban, mire elhárították. A szerelők pazar munkát végeztek a rövid idő okozta teher alatt, így vissza tudtam térni a pályára az edzés végén pár kör erejéig. Nyilván 20-30 kört szerettem volna menni, de legalább sikerült folytatnom a munkát. Sokat kell tanulnom Tonio rutinjából. Amennyiben megnézzük az ő köridőit, látható, hogy a Lotushoz és a Virginhez mérve közel állunk. Az F111 jobban illik ehhez a pályához, mint a többihez, tehát szerintem jó hétvégénk lehet. Most viszont muszáj keményen dolgoznunk holnapra."
|