2011.08.27. 20:32
Red Bull
Sebastian Vettel: (De: 5., Q: 1.) "A Q1 és a Q2 is elég nehéz volt a számunkra, attól függetlenül, hogy a Q3 végére már szinte teljesen felszáradt a pálya. Az edzés elején nem igazán éreztem magam kényelmesen, de a Q2-re, azt hiszem, elég nagyot léptünk előre, és bizonyos szempontból újra felfedeztem Spát! Az utolsó szakaszban az első két körömben arra törekedtem, hogy kellően felmelegítsem a gumijaimat, és így a maradék kettőn nyomhattam, ahogy csak bírtam. Úgy gondolom, a holnapi nap egy tipikusan olyan nap lesz, amikor bármi megtörténhet. Szerintem a legjobb időjárás-előrejelzés az ember számára, ha felnéz az égre. Most úgy néz ki, holnap száraz versenyünk lesz, a balansz is jónak tűnt az autón a Q3 végén szárazon. Hosszú verseny lesz a holnapi, de állok elébe."
Mark Webber: (De: 1., Q: 3.) " Elég szoros edzés volt a mai. Azt hiszem, hogy a Q3 elején egy kicsit túl keményen nyomtam a slick gumikon. Komfortosan éreztem magam az autóban, holott ilyen időjárási körülmények között nem tudhatja az ember, hogy mikor változnak a viszonyok. Néhol a pályán szemerkélt az eső, és ismét rákezdett zuhogni az időmérő leintése után. Talán kicsit visszavehettem volna a tempómból, és akkor a harmadik és a negyedik köröm is jobban sikerülhetett volna. De hát ez van, egyelőre zavartalan a hétvégénk. Ilyen viszonyok között könnyen nyerhet, vagy veszíthet az ember pozíciót. Természetesen jobb lett volna kicsit előrébb végezni, de a fiúk előttem nagyszerű munkát végeztek, így holnap harcban állhatok."
McLaren
Lewis Hamilton: (De: 2., Q: 2.) "Hihetetlenül eseménydús óra volt: kemény munka volt meghatározni pontosan, mi is történik az időjárással, és melyik gumikra van szükség, aztán találni egy légüres teret (a pályán), és összerakni egy jó kört. Az egyik legnagyobb aggály az volt, hogy a pálya folyamatosan száradt, ezért az embernek mindig meg kellett találnia a tapadást, de észben kellett tartani, hogy a következő körben megint elkaphat egy eső. Éppen ezért ez egy lenyűgöző és kiszámíthatatlan hely. A Q2 végén a két meglehetősen lassan haladó Williams között autóztam. Az utolsó kanyarban meg tudtam előzni Pastor (Maldonadót), de el is vesztettem ezzel egy kis időt. Az egyes kanyar kijáratánál, amikor már leintették az etapot, összeértünk, de szerencsére visszaértem a boxba, és a szerelők le tudták cserélni az első szárnyat, valamint megfoltozták az oldaldobozt. Mint mindig, most is nagyszerű munkát végeztek, hogy ki tudjak menni a Q3-ban. Az a szerencse, hogy végül teljesíteni tudtuk az utolsó szakaszt. A legfontosabb, hogy nagyszerű pozícióban vagyunk ahhoz, hogy a holnapi versenyen a győzelemért harcoljunk."
Jenson Button: (De: 4., Q: 13.) "Az, hogy nem sikerült bekerülnöm a Q3-ba, egy félreértésnek köszönhető köztem és a csapat között. Épp egy gyors körön voltam túl, hűtöttem a gumikat, nem tudtam, hogy nem maradt több idő az etapból. Ha tudtam volna, nyilvánvalóan nem lassítottam volna le az utolsó körömben. Természetesen mivel a minden körben szárazabb lett a pálya, kulcsfontosságú volt, hogy a szakasz végéig gyorsan menjünk. Azt hiszem, a második vagy harmadik leggyorsabb voltam, amikor a körömet futottam. Sajnálatos, hogy nem volt esélyem még egy kört összerakni. Nagyon kiábrándító. Egyértelmű, hogy a Q1-ben én voltam a második leggyorsabb. Az autónk az egyik legerősebb itt, és kemény lesz a 13. helyről rajtolni, de valahogy meg kell vele birkóznom. Úgy gondolom, iszom egy csésze teát és továbblépek."
Ferrari
Felipe Massa: (De: 23., Q: 4.) "Azonnal elfogadtam volna a 4. helyet, ha valaki felajánlja ezt az edzés kezdetén, amikor esni kezdett. Nem rossz az eredmény, az előttem végzők jóval gyorsabb iramot diktáltak. Ugyanakkor a Q3-as körülmények a lehető legrosszabbak voltak számunkra, az elejétől fogva nem találtuk a tapadást, nehezen tudtuk felmelegíteni a gumikat. Úgy gondolom, holnap száraz pályán erősebbek lehetünk, és remélem, tudunk harcolni az előttem lévőkkel. Nehéz jóslatokba bocsátkozni, mert nincs adatunk a gumikopásról, viszont azt hiszem, két-három boxkiállás várható. Hogy megint a rajtrács koszos oldaláról indulok? Ez nem akkora hátrány itt, mint Budapesten, szóval szerintem normálisan rajtolhatok."
Fernando Alonso: (De: 24., Q: 8.) "A 8. hely egyértelműen nem jó eredmény, de el kell fogadnunk, és igyekeznünk kell kijavítani a rosszul sikerült időmérőt a futamon. Bizakodó vagyok, mert tudom, az autó tempója jobb ennél. Jól vezényeltük le a Q1-et és a Q2-t, noha a második fázisban terhet rakott ránk a piros zászló, mivel 7 perccel a vége előtt az időm nem volt elég jó a Q3-ba jutáshoz. Nem hiszem, hogy a száraz pályán harcolhattam volna a pole pozícióért, de legalább az első két rajtsorba beférkőzhettem volna. Sajnos alig akadt tiszta köröm, a másodikban és a harmadikban egyaránt (Sergio) Pérez mögött találtam magam, míg az utolsóban le kellett lassítanom a sikán bejáratánál, hogy elengedjem (Mark) Webbert, ugyanis különben megbüntethettek volna. Így alakult, érezni a bánatot, hiszen jobb helyen is végezhettem volna. Senki sem lehet biztos az erősorrendben, egész hétvégén másodperces, nem tizedmásodperces különbségek voltak abból kifolyólag, hogy melyik autó mikor haladt a pályán, és a gumikopásról sincs fogalmunk. Meglátjuk, mi történik. Száraz versenyt választanék, és mindent megteszünk a dobogóra kerülés érdekében."
Mercedes
Nico Rosberg: (De: 7., Q: 5.) "Tipikus spái nap volt a mai, és nehéz helyzetbe kerültünk, mivel a körülmények egyfolytában változtak. Esős, intermediate és száraz gumikat egyaránt használtunk, minden volt ma, de a legtöbbet hoztuk ki belőle. A három élcsapat közül két autó is mögülem indul, amit jó látni. A csapat igazán jól dolgozta ki a stratégiát, és minden jól működött ma. Bízom egy jó eredményben a holnapi versenyen, mivel a versenyre állítottuk be az autót, amely minden feltétel mellett jól működött."
Michael Schumacher: (De: 10., Q: 24.) "Nos, nyilvánvalóan más befejezésben reménykedtem a mai kvalifikáción, de nehéz három keréken autózni - még akkor is, ha van róla tapasztalatom Spában. Komolyra fordítva a szót, ennek nem kellett volna előfordulnia, de ez is a Forma-1 része. A legmagasabb szinten dolgozunk, azonban így is történhetnek dolgok. Először nem voltam biztos afelől, hogy mi történt, mivel csak azt éreztem, ahogy hirtelen elvesztem az autó hátulja felett az irányítást, ezért rögtön bocsánatot is kértem a csapattól. Azután láttam, hogy egy kerék hiányzik az autóról, és így megértettem, mért veszítettem el az uralmam felette. Ha a történtek jó oldalát nézem, azt mondanám, hogy maradt néhány szett friss gumim, és csak egy irányba mehetünk holnap: előre."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari: (De: 3., Q: 6.) "Ez volt az eddigi legjobb teljesítményem, és a csapat számára is az idén. Nagyon elégedettnek kell lennem ezzel, amiatt is, hogy a csapattársam is nagyon közel került a Q3-hoz, ami rámutat arra, milyen jó munkát végeztünk, nem csak az autó terén, hanem az edzéshez való hozzáállásban is. Elsőként jöttünk ki a boxból és tiszta pálya volt előttünk. Az időjárás is segített, mivel az autó remekül működött az intereken és az esős gumikon, de szárazon is gyorsak voltunk. Tudjuk, hogy jobb autónk van itt, mint Magyarországon volt, és sokat tanultunk róla a hétvége folyamán. A DRS határozottan jobban működik, mint korábban bármikor. Remélhetőleg holnap ismét szép munkát végezhetek, és szerezhetek pár pontot. Hiszek benne, hogy jó esélyünk van erre, amennyiben nyugodtak maradunk, mivel az autónknak nagyszerű a tempója. Nagyon fontos lesz a rajtom a harmadik sorból, és valószínűleg nehéz is. Remélem, száraz marad az idő."
Sébastien Buemi: (De: 6., Q: 11.) "Nem volt könnyű ma délután, mert a pálya nagyon gyorsan száradt, miután elállt az eső. Emiatt a megfelelő időben kellett összerakni egy jó kört. Nekem ez sikerült is egészen a legvégéig, amikor elkövettem egy apró hibát, ami miatt kicsit mérges vagyok magamra, de a 11. hely még mindig jó a holnapi rajthoz. Mindenesetre úgy tűnik, a csapat nagy előrelépést tett a teljesítmény terén, remélem ezt holnap egy jó versenyre is válthatjuk, hiszen akkor osztják a pontokat."
Renault
Bruno Senna: (De: 9., Q: 7.) "Nagyon elégedett vagyok az időmérőn nyújtott teljesítményemmel, nem nagyon hiszem, hogy az első hétvégém a csapatnál sokkal jobban sikerülhetett volna. Nem vártam magamtól top tízbe kerülést, amikor felkészültem a délutánra. Egy kicsit ideges voltam, amikor a Q3-ban a nedves pályára feltettük a száraz gumikat, mivel sem délelőtt, sem tegnap nem volt alkalmam kipróbálni őket. Ezek alapján különösen elégedett vagyok a hetedik hellyel. A szabadedzéseken azon dolgoztam, hogy jó formába kerüljek nedves körülmények között, így tudtam, ha az időmérőn végig vizes lesz a pálya, erős lehetek. Ezért is tartom fantasztikusnak a száraz pályán elért eredményemet. A versenyen lépésről lépésre szeretnék haladni. Az autó nagyon jól működött az időmérő alatt, remélem mindez megismétlődik a futamon is. A korábbiakban ez a pálya kedves volt a számomra, remélem ez folyamat nem szakad meg, és minden csak egyre jobb és jobb lesz."
Vitalij Petrov: (De: 15., Q: 10.) "Annak ellenére jó érzés ismét a legjobb tízben végezni, hogy véleményem szerint jobb helyen is végezhettem volna a 10-iknél. Mindenképp le kell majd ülnünk a mérnökeimmel megbeszélni, hogy mi is okozhatta a kicsúszásomat a Q3-ban, bár az időjárási körülmények végig nagyon nehezek voltak az egész időmérő alatt. Bonyolult volt a csapat számára is, hogy kiválassza a megfelelő gumit, mivel a viszonyok többször is változtak az egyórás tréning alatt, és ez igencsak próbára tett bennünket. Összességében elmondhatjuk, hogy ez egy elég érdekes hétvége a számunkra, ugyanis számos gumikeveréket kellett kipróbálnunk. A legfontosabb azonban mégis az, hogy mindkét autónk a legjobb tízben végzett. Jó érzés ismét mosolyt látni a csapattagok arcán."
Sauber
Sergio Pérez: (De: 17., Q: 9.) "Boldog vagyok. Nagyon nehéz, de jó kvalifikáció volt a csapat számára. Jó pozícióba kerültünk ahhoz, hogy holnap pontokat szerezzünk. A Q3-ban, amikor először mentem száraz gumikon a mai időmérő során, és nyilvánvalóan a lágy keveréket használtam, a pálya gyorsan száradt, a körülmények minden egyes körrel jobbak lettek. Különösen a Q1 és a Q2 nem ment könnyen, mivel az autó száraz pályára volt beállítva, amire holnap számítunk. Örülök, hogy minden jól működött ma. Harmadszor kerültem a Q3-ba, és bizakodóan várom, mit tudok kihozni az eddigi legjobb forma-1-es rajthelyemből."
Kamui Kobayashi: (De: 14., Q: 12.) "Természetesen kár, hogy egy kicsivel csúsztam le a Q3-ról, de összességében jól teljesítettünk ma az időmérőn. A Q2 végi időzítésünk miatt, amikor a száradó aszfalton mentünk intermediate gumikon, a többiekhez képest kissé korábban intettek le. Ez azt jelentette, hogy a gyorsan javuló állapotok mellett az időm egyszerűen nem volt elég jó a Q3-hoz, annak ellenére, hogy száraz beállításokkal mentünk, nagyon lapos hátsó szárny-beállítással, ami igazán jól működött ma. Az előrejelzés szerint száraz viszonyok lesznek holnap, és remélem, hogy ez igaz, mert Spában sosem lehetsz biztos ezzel kapcsolatban."
Williams
Rubens Barrichello: (De: 16., Q: 14.) "A mai egyike volt azoknak az időmérőknek, amelyeken kifejezetten jól éreztem magam. Új felszerelésünk van a hétvégére, de az autó még mindig nem annyira gyors, amennyire szeretnénk. Sajnos állandóan forgalomba kerültem a pályán, ha ez nem lett volna, akkor biztos vagyok benne, hogy bejutottam volna a Q3-ba."
Pastor Maldonado: (De: 13., Q: 16/21.) "Nehéz időmérő volt az állandóan változó körülmények miatt. Emiatt a balansszal is volt némi problémám a Q1 során. A Q2-től egy kicsit többet vártam, képesek lettünk volna akár a Q3-ba is bekerülni, de az utolsó körömben forgalomba kerültem, pedig a köröm ígéretesnek tűnt. A verseny azonban itt mindig hosszú, és a sebességünk is jónak mondható, szóval majd meglátjuk, mi lesz. Arról, hogy mi is történt köztem és Lewis (Hamilton) között, annyit tudok mondani, hogy nagyon lelassított az edzés végén, így megpróbáltam megelőzni. Ekkor egy koccanást éreztem az autóm hátulján. Nem tudom, hogy pontosan mi történt, ez egy elég nehéz pillanat volt."
Force India
Adrian Sutil: (De: 8., Q: 15.) "Kár a ma történtekért, az autót nagyon jónak éreztem az edzések során. A Q1 simán alakult számomra, de a Q2-ben elkövettem egy kis hibát az Eau Rouge kijáratánál, szélesre vettem a kanyart, ráhajtottam a rázókőre, amitől elindult az autó hátulja, és a falban kötöttem ki. Nem volt kemény becsapódás, de megsérült az autóm eleje és a bal oldala. Úgy gondolom, e nélkül roppant jó helyre kvalifikálhattam volna magam. Holnap szárazabb feltételekre számítunk, és tudjuk, a futamon bármi megtörténhet, főleg Spában. Igyekszem nem elkeseredni, és a jó munkára koncentrálni holnap."
Paul di Resta: (De: 11., Q: 18/17.) "Nem a 18. rajthelyre számítottam az első Belga Nagydíjam előtt. Úgy döntöttünk, kimegyünk a Q1 elején, a középső részében pedig pihenünk, hogy a legtöbbet tudjuk kihasználni a pályaviszonyokból a végén. Sajnos ismét esni kezdett, és megforogtam a sikánnál a leggyorsabbnak ígérkező körömben. A következő körben a csapat úgy gondolta, túl vizessé vált a pálya, mi pedig biztonságban vagyunk, ezért behívtak a boxba. De miután visszatértem oda, azt mondták, (Heikki) Kovalainen gyorsabb időt futott, így kiestem. Ez bosszantó, mert több volt a pakliban, sokkal előrébb végezhettünk volna a rajtrácson. Spában szerencsére lehet előzni, így sok feladatunk van holnapra, hogy áthámozzuk magunkat a mezőnyön."
Lotus
Heikki Kovalainen: (De: 12., Q: 17/16.) " Azt hiszem, nagyon elégedettek lehetünk a mai teljesítményünkkel. A Q1-ben futott utolsó körömben mindent kihoztam az autómból, amit csak tudtam. Az pedig, hogy ismét bejutottunk a Q2-be, úgy gondolom, az egész csapat számára nagyszerű eredmény. Kiválóan felkészültünk a várható körülményekre, ami végül kifizetődött. Úgy érzem, a felszerelésünkben nem volt több mára, így az elért eredményünk reálisnak mondható. Úgy néz ki, holnap száraz versenyünk lesz, így nekünk az elsődleges célunk az, hogy mindkét autónk célba érjen. Ha így lesz, és még profitálni is tudunk a körülményekből, valamint a tény, hogy bejutottunk a Q2-be, és egy jónak mondható futamot teljesítünk holnap, akkor mindenképp elmondhatjuk, hogy egy jó hétvégét zártunk."
Jarno Trulli: (De: 18., Q: 19/18.) " Ismét egy jó napot zárt a csapatunk. Külön szeretnék gratulálni Heikkinek a Q2-be jutáshoz. Nekem is elég jól néztek ki a dolgok, egészen addig, míg forgalomba nem kerültem a második etapomban. Az autó elég jól viselkedett az egyre száradó pályán, a stratégiánk is jónak tűnt, így kissé csalódott vagyok, hogy végül nem sikerült azt az eredményt elérnem, ami az autóban volt. Persze ez benne van a pakliban, mikor mindenki egyszerre van a pályán, szerencsétlen véletlen, hogy ez most épp befolyásolta a Q1-es etapomat."
Virgin
Timo Glock: (De: 20., Q: 20.) "Összességében rendben volt a mai kvalifikáció, de az első etap során néhány okból kifolyólag sok problémánk volt az első szett gumin, mert változásokat hajtottunk végre a 3. szabadedzés és az időmérő között, és talán nem a megfelelőket. Tényleg nehéz volt. Aztán bejöttem egy új szett intermediate gumiért, és általánosságban véve szerintem jó kör volt, még akkor is, ha a telemetria alapján olyannak tűnt, mint egy raliban futott kör. Mindazonáltal a lehető legtöbbet kihoztuk az autóból, és elégedett vagyok az eredménnyel."
Jérome d'Ambrosio: (De: 19., Q: 21/20.) "Természetesen kissé kiábrándult vagyok az eredmény miatt, de igazán elégedett vagyok a tempómmal a hétvége során. Szerintem jól ráéreztem az autóra, elégedett voltam mindennel, és normál körülmények között elég jól teljesítettem. Egy kicsit eltaktikáztuk magunkat - ki kellett volna mennem a boxba. De még egyszer mondom, nagyon nehéz ilyen döntést meghozni, mert eshetett volna valamivel korábban is, és akkor nem működött volna. Szóval, alapjában véve jobb lehetett volna, de a teljesítményt tekintve jók vagyunk, tehát a holnapi versenyre jónak kell lennie."
Hispania
Vitantonio Liuzzi: (De: 22., Q: 22.) "Nagyon intenzív kvalifikáció volt. Minden egyes eltelt körrel változott a pálya állapota, néhány terület még vizes volt az esőtől, máshol pedig már száraz volt. Körről körre javultunk, de az utolsó körömben körülbelül nyolc tizedet veszítettem, mivel utolértem egy lassabb autót. Szerintem még (Timo) Glockot is megelőzhettük volna. A végén ez nem jött össze, de azért közel voltunk a Virginhez. Sok munka vár ránk ma este. A holnapi napra gondolva a tempónkra kell fókuszálnunk, hátha meg tudjuk verni a Virgint a versenyen. Biztos vagyok benne, hogy érdekes futam lesz, és ha a körülmények ugyanilyenek lesznek, Kanadához hasonlóan őrült lesz."
Daniel Ricciardo: (De: 21., Q: 23.) "Ahogy vártuk, kissé trükkös volt a mai nap a változó feltételek miatt, különösen a kvalifikáció alatt. Az elején meglehetősen vizes volt a pálya, de pár perccel a vége előtt elkezdett felszáradni. Egy kör volt, amikor a legjobbat teljesíthettem volna, de elszalasztottam a lehetőséget. Ugyancsak volt egy mechanikai problémám is, ami nem segített. Az egész több dolog kombinációja volt. Apró hibák sok időveszteséggel jártak ilyen körülmények között. Lassan fejlődtem, de nem eleget, és van néhány terület, amin dolgoznom kell, de magabiztos vagyok a holnapot illetően. A versenyek mindig különlegesek, és a legjobb formámat fogom hozni, mint mindig. Fontos a jó rajt, aztán majd meglátjuk, merre tovább."
|