2011.07.30. 19:46
Red Bull
Sebastian Vettel: (De: 1., Q: 1.) "Szerintem ez igazán jó edzés volt számunkra. A McLarenek nagyon gyorsnak bizonyultak, de helyesen reagáltunk, és ma már sokkal kényelmesebben éreztem magam az autóban. A Q1 és a Q2 csak arról szólt, hogy eljussunk az utolsó szakaszig, és nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Sokat változtattunk az autón az éjjel, a srácok keményen dolgoztak és nem igazán aludtak. Azt hiszem, egy ilyen eredmény a legjobb módja annak, hogy megköszönjem, nagyon örülök. Visszanyertem az önbizalmam, ma már sokkal jobbnak tűnt az autó, és már várom a holnapot."
Mark Webber: (De: 4., Q: 6.) "A harmadik sor nem az a hely, ahol lenni szeretnék. Nem hoztam ki a legtöbbet a kocsiból és a gumikból. A KERS kicsit össze-vissza működött, nem állt rendelkezésemre a Q2-ben, a Q3 utolsó körében viszont már használni tudtam, de végül nem voltam elég gyors ahhoz, hogy egy jó köridőt érjek el. Holnap visszatérünk, és meglátjuk, hol is állunk."
McLaren
Lewis Hamilton: (De: 7., Q: 2.) "Nagyszerű látni, hogy a Vodafone McLaren Mercedes mindkét autója az első két rajtsorból indul. Ez mutatja, hogy erős tempót tudunk itt diktálni. A csapatban mindenki fantasztikus munkát végez, és tényleg versenyképesek voltunk ma. A Q3 egy részében az élen álltam, és maradt bennem fél tizedmásodperces tartalék. De lesodródtam az ívről az egyik kanyarban, amitől túlkormányzott lett az autó, és így elvesztettem ezt a kis időt. A pontokat viszont holnap osztják, és jó előérzeteim vannak. Nagyon izgatott vagyok a versenyt illetően, mivel tegnap jól sikerült a hosszú etapunk, és keményen fogunk dolgozni éjszaka, hogy építhessünk erre. Harcban állunk, és egy jó starttal egyértelműen megmérkőzhetünk a győzelemért."
Jenson Button: (De: 3., Q: 3.) "Összességében elégedett vagyok a 3. hellyel. A pálya tiszta oldaláról rajtolhatok, és nagyon bizakodva várom a versenyt. Ugyanakkor az enyémhez hasonló kör után, amely nem sokkal maradt el a pole-tól, mindenki töri a fejét, hogy nyújthatott volna többet, amivel ledolgozhatta volna a különbséget. A hátrányom ma délután csak két tized volt, és úgy vélem, egész jó kört futottam. Számomra mostanában problémát jelentettek a kvalifikációk, és bár vasárnaponként mindenhol rendszeresen támadok, igazából felzárkózást kell játszani, ha az első két rajtsornál távolabbról indulok. Szóval jó, hogy a hétvégén a győzelmért szállhatok harcba, holnap határozottan ez lesz a célom."
Ferrari
Felipe Massa: (De: 5., Q: 4.) "Az ellenfeleink általában találnak valami extrát a kvalifikációra, és mi előrébb lépünk a versenyen. Meglátjuk holnap, hogy ez az íratlan szabály ezen a pályán is érvényesül-e. Remélem, hogy olyan versenyképes autóm lesz, mint amilyen az időmérő utolsó szakaszában volt. Ma délelőtt megint túlkormányzott volt az autóm, aztán végrehajtottunk néhány módosítást, és az ellenkező oldalra billentünk át, további változtatásokat eszközöltünk az első szárnyon, így az autó kezelhetősége sokkal jobb lett. Nehéz megjósolni, hány kerékcsere lesz: nem elképzelhetetlen a négy, a három pedig abszolút lehetséges. Sok múlik majd az első etapon, ott fog eldőlni, hogyan folytassuk a többi kiállást. Mit jelent számomra a szezonban először a csapattársam előtt lenni? Elégedett vagyok, de ami számít, mindenki előtt lenni, és remélem, hamarosan lesznek olyan kvalifikációk, amelyeken mi leszünk a legjobbak. Itt nem hiszem, hogy 1:20 alá tudtam volna menni. A McLaren és a Red Bull nagyon erős, és holnap is azok lesznek. Az egyetlen panaszom, hogy a pálya koszosabb oldaláról rajtolok, tudom, micsoda büntetés lehet ez ezen a pályán."
Fernando Alonso: ( De: 2., Q: 5.) "Ugyanaz az eredmény, mint egy héttel ezelőtt, ezért megint nem vagyunk sem meglepettek, sem csalódottak. Igaz, hogy nem mentem tökéletes kört a Q3-ban, és örülök, hogy ezt bevallhatom, de nem hiszem, hogy összejöhetett volna az első sor. A 3. hely elérhető lett volna, és az jó pozíció lett volna a versenykezdéshez, de a többiek jobban teljesítettek nálunk, beleértve a csapattársamat is, aki nagyszerű kört futott: fontos, hogy mindkét autónk olyan helyzetben van, ahonnan harcolhatunk a pódiumért. Ennek ellenére, jobb az 5. hely, mint a negyedik, mivel azt jelenti, hogy a pálya tisztább oldaláról startolok. Úgy tűnik, amikor a Q3-on a sor, a Red Bull megnyom egy varázsgombot, amitől hirtelen felgyorsulnak, de aztán a gomb kikapcsol a futamon! Mindig nehéz itt előzni, és nem hiszem, hogy a DRS sokat változtat ezen: talán egy széllökés hasznosabb lesz. Próbálunk holnap feljönni néhány pozíciót: jó versenytempót kell tartanunk, tökéletes munkát kell végeznünk a kerékcseréknél, amiből szerintem sok lesz, talán három vagy négy, mivel a gumik kopása jelentős. Ugyancsak fontos a kiállások időzítése. Úgy vélem, még bármi megtörténhet: nagyon nyitott verseny lesz."
Mercedes
Nico Rosberg: (De: 6., Q: 7.) "7. helyre kvalifikáltam ma magam, ez rendben van, a ma délelőtti szabadedzés után jól volt beállítva az autó, és a Q3-ban jó kört futottam. Elégedett vagyok, hogy a versenyre sikerült megspórolni egy szett szuperlágy gumit, ami remélhetőleg segíteni fog a pontszerzésben."
Michael Schumacher: ( De: 8., Q: 9.) "A mai kvalifikáció pozitív mozzanata, hogy a pálya tisztábbik feléről fogok rajtolni, a 9. pozícióból. Mindamellett vannak dolgok, amelyek további vizsgálatra szorulnak, mivel az első két szektorban nem teljesítettünk jól ma. A lágy gumik működtek, de a szuperlágyak nem (az első két szektorban), ezért alaposan utána kell néznünk az okának. Mint mindig, a legjobb formánkat próbáljuk majd hozni holnap a versenyen."
Force India
Adrian Sutil: (De: 16., Q: 8.) "Igazán elégedett vagyok a mai időmérővel, jó érzés egymás után kétszer is a 8. helyről rajtolni. Ma délelőtt az utolsó edzésen a dolgok nem tűntek túl jónak, mivel a tapadás általános hiányával küszködtem. Elég sok dolgot megváltoztattunk az időmérőre - szerencsére a megfelelőeket -, és délutánra már jónak tűnt az autó, és sikerült megfutnom azokat a köridőket, melyeket elérhetőnek tartottunk. A múltban a Hungaroringen nem voltunk igazán erősek, mivel a pálya maximális leszorítóerőt igényel, így jó érzés volt ismét demonstrálni, hogy az autónk mindenhol versenyképes. A holnapi verseny a helyes stratégiai döntéseken fog múlni, de jó helyről indulhatunk, így már nagyon várom."
Paul di Resta: (De: 10., Q: 11.) "A 11. hely nem olyan rossz, de arra számítottam, hogy kicsit előrébb leszek .Így is remek helyzetben vagyok ahhoz, hogy szerezzek holnap néhány pontot, és jó, hogy a tisztább oldalról indulhatok. A Q1-ben kicsit problémás volt a köröm a szuperlágyakon, de az elsődleges gumikon már minden jól ment, elégedett voltam az autóval. Csupán a Q2-es utolsó köröm nem volt az igazi, talán kicsit bevállalósabbnak kellett volna lennem. Az edzéseken megmutattuk, hogy hosszú etapokon is jó a tempónk, és remélem, ez a versenyen is így lesz."
Sauber
Sergio Pérez: (De: 12., Q: 10.) "Nagyon boldog vagyok, ez a második alkalom, hogy bejutottam a Q3-ba, és az első alkalom, hogy meg is ünnepelhetem. A Q2-ben a leggyorsabb köröm igazán jó volt. Úgy gondolom, ma elértük a maximumot. A csapat kiválóan kezelte a körülményeket, és a stratégia igazán jó volt, de csak a holnap számít. A versenytempónknak jónak kell lennie, és remélem, fejlődni tudok, és szerzek néhány pontot."
Kamui Kobayashi: ( De: 13., Q: 13.) "Azok után, hogy a ma délelőtti szabadedzésen elég sokat szenvedtünk, sokkal jobb volt a kvalifikáció. Nem volt könnyű, mivel módosítottunk a beállításokon, de a körülmények is változtak. Az utolsó köröm a Q2-ben jól sikerült, de nem jutottam be a Q3-ba. Természetesen a pontszerzés a holnapi cél. Az az érzésem, hogy mindkét keverékű gumi élettartama rövid, úgyhogy ez izgalmassá teszi az itteni futamot."
Renault
Vitalij Petrov: (De: 9., Q: 12.) "Az okozott bonyodalmat nekünk, hogy felmelegítsük az abroncsokat a változó feltételek mellett. Komoly alulkormányzottságot tapasztaltam, főleg a 9-es kanyarban, ami két tizedembe került, és megakadályozott, hogy esélyem leegyen a Q3-ba jutásra. Problémánk van a lassú kanyarokból való kigyorsítással is, ez egész hétvégén így volt. A Sauber egyre erősebbnek látszik, felveszik velünk a lépést, ezért meg kell értenünk, hol gyökereznek a problémák, és ki kell javítanunk őket, mert mostanában nem vagyunk elég jók a kvalifikáción. Ennél nagyobb célokkal rendelkezünk, ezért most arra összpontosítunk, hogy holnap a lehető legjobban teljesítsünk."
Nick Heidfeld: (De: 11., Q: 14.) "Ma sem az történt, amit reméltem, mi nem a 14. helyet tűzzük ki célként, amikor megkezdődik az időmérő. Ugyanakkor lehet, hogy ez jelzi, hogy itt állunk jelenleg. Pillanatnyilag nehéz, hogy többet hozzunk ki az autóból. Holnap úgy indulunk el, hogy előkelőbb helyekért csatázzunk, és megvalósítható, hogy nyerjünk pár pozíciót. Ehhez jó rajtra és helyes stratégiára lesz szükség, tehát igyekezni fogunk, hogy mindkettőt megvalósítsuk."
Williams
Rubens Barrichello: (De: 14., Q: 15.) "Minden jól alakult, ígéretes taktikánk volt, de nem tudtam igénybe venni a KERS-et az utolsó körömben az első szektorban, ami rontott az időmön. Szépen sikerült a kör, azonban szomorú vagyok, mert előtte erős etapot mentem az elsődleges gumikkal, és azt hittük, megszerezhetjük a 11. vagy 12. helyet. Megspóroltunk néhány gumit, és egy jó stratégiával kedvező futamunk lehet holnap."
Pastor Maldonado: (De: 15., Q: 17.) "Úgy döntöttünk, nem hajtunk pályára a Q2-ben, hogy félretehessünk egy szett opciós abroncsot. Lényeges, hogy a versenyen a lehető legjobb eredményt érjük el, ezért döntöttünk ma a gumispórolás mellett. Úgy gondolom, nagy csata lesz holnap a körülöttünk lévő autókkal, de nekünk több (friss) szuperlágy gumink van. Alig várom, hogy kiderüljön, mire leszünk képesek."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari: (De: 17., Q: 16.) "Úgy hiszem, minden tőlem telhetőt megtettem ma, valamint tartalékoltunk a gumikkal a versenyre. Remélem, az autó versenybeállítása nagyon hatékony lesz, ezért magabiztosan várom a holnapot. Nem tudom, hogy a pontszerzés lehetséges lesz-e, de lássuk, hogyan alakul a futam. Bármi megtörténhet holnap a 70 kör alatt a több eltérő taktika által, ezért remélem, hogy a miénk az egyik, amely kifizetődő."
Sébastien Buemi: ( De: 18., Q: 18./23.) "A tény, hogy a múlt vasárnapi nürburgringi versenyről van egy öt rajthelyes büntetésem meghatározta a hozzáállásunkat a ma délutáni időmérőhöz. Azt választottuk, hogy ma nem használunk szuperlágy gumit, eldöntöttük, hogy tartalékoljuk őket holnapra, ami azt jelenti, hogy három új szettem van a versenyre. Mivel ezen a pályán nagyon kopnak a gumik, ez egy fontos összetevő lesz, és remélem, segít feljebb tornáznom magam. Nagy a különbség a teljesen új abroncsok és azok között, amelyekkel már megtettünk akár csak pár kört is, emiatt a kulcs az lesz, hogy a lehető leghamarabb előznöm kell."
Lotus
Heikki Kovalainen: (De: 20., Q: 19/18.) "Az eddigi nehéz hétvége után igazán elégedett vagyok a kvalifikáció alakulásával. Nem tudtam megtalálni azt a balanszot, amivel elégedett lennék, és elvégeztünk néhány módosítást az időmérőre, ami végül jó irányba vitt minket. Az első köröm nem volt tiszta, de optimista voltam, hogy a másodikat megfelelően össze tudom majd rakni, és így is történt. Keményen kellett küzdenem, hogy sikerüljön, és elégedettséggel tölt el, hogy minden jól alakult a Q1 utolsó perceiben. Az ide hozott fejlesztéseink remekül működnek, és úgy tűnik, közelebb kerültünk az előttünk állókhoz. Azzal pedig, hogy Jarno is sokkal versenyképesebb, az egész csapatban jobb a hangulat."
Jarno Trulli: (De: 19., Q: 20/19.) "Ez egy nagyszerű nap volt, annak ellenére is, hogy az időmérőn nem tudtam mindent kihozni az autóból. Az első körömben a lágy gumikkal mentem, és az autó kicsit túlkormányzott volt. A másodikon már a szuperlágyakat raktuk fel, ezen viszont az alulkormányzottság volt nagyobb, mint amit eddig tapasztaltunk a hétvégén, így nem igazán tudtam felvenni a tegnapi és a ma délelőtti tempót. Mindazonáltal nagyon elégedett vagyok a hétvége alakulásával. Az új kormányszervó az ízlésem szerint alakította át az autót, így már sokkal boldogabb vagyok. A különbség tényleg ég és föld, és igazán várom már a holnapot, hogy meglássuk, mire leszünk képesek a versenyen. A két gumikeverék közötti eltérés miatt a stratégia fontos szerepet fog kapni. Majd kiderül, mit tudunk kezdeni vele."
Virgin
Timo Glock: (De: 23., Q: 21/20.) "Nem egy könnyű hétvége ez eddig. Tegnap az autó még rendben volt, noha nem tökéletes, de megfelelő alapot biztosított a folytatáshoz. Sajnos azonban ma felerősödött a szél, és olyan érzés volt, mintha lefújta volna az autónkat a pályáról. A délelőtt nagyon nehéznek bizonyult, egyáltalán nem volt jó a balansz, és sokat kellett dolgoznunk a beállításokon. Több különböző kombinációt kipróbáltunk, és azt kell mondanom, a mérnökeim nagyszerű munkát végeztek. Végül megtaláltuk a helyes beállítást, és nagyon jó volt az időmérős köröm. Kihoztam a legtöbbet az autóból, sok adatot gyűjtöttem, és most rá kell jönnünk, miért ennyire nehéz vezetni ilyen körülmények között. Elégedett vagyok a mai munkámmal."
Jérome d'Ambrosio: (De: 21., Q: 24.) "Egyáltalán nem volt egy rossz szombat. A délelőtt igazán jól ment, remek balansza volt az autómnak, de délután szenvedtem kissé, ahogy a pálya hőmérséklete lehűlt, és a balansz megváltozott. Egy kis alulkormányzottság lassabbá tette az autót egy körön, de úgy érzem, nagyon közel voltam a kocsi határaihoz. Biztos vagyok benne, hogy tudnék még fejlődni, hogy a lehető legtöbbet tudjam kihozni egy gyorskörben."
Hispania
Vitantonio Liuzzi: (De: 24., Q: 22./21.) "Összességében jó időmérő volt. A 22. hely szép eredmény, főleg a hétvégén tapasztalt problémákat tekintve. Több dolgot kipróbáltunk az autóval, és a balansza javult. Sajnos az első körtől kezdve problémám adódott, mert leszakadt az első szárny egy kis darabja, és végig így kellett vezetnem. Ugyanakkor pozitívum, hogy fel tudjuk venni a harcot fő vetélytársainkkal, pláne azok után, hogy az elmúlt napokban nehézségeink voltak, ráadásul a pálya sem fekszik nekünk igazán. Jobban is teljesíthettünk volna, amennyiben minden összejön, azonban most már előre kell tekintenünk, és keményen hajtani a holnapi versenyen."
Daniel Ricciardo: (De: 22., Q: 23./22.) "Azt gondolom, végül nem futottam rossz kört, elég közel maradtam Tonióhoz és Timo (Glockhoz), csupán néhány tizeddel maradtam le tőlük. Ilyen szoros eredmények esetén bosszantó, ha nem mi vagyunk előrébb. Mindazonáltal elégedettek lehetünk, mert ütőképesek vagyunk, noha valamelyest jobb végkifejletre számítottam. Holnap új nap kezdődik, elég nehéz lesz a helyzet a körülmények miatt. A gumik kezelése lesz a kulcs, valamint a boxkiállások. Nem tudom, mire számítsak, de feszegetni fogom a határokat, és meglátjuk, mi jön ki belőle."
|