2011.07.29. 21:21
McLaren
Lewis Hamilton: (De: 1., Du: 1.) "Nagyszerű érzés a csúcson kezdeni a hétvégét. Sokkal simább péntekünk volt, mint a Nürburgringen, aminek nagyon örülök. A balansz és a benzinmennyiségünk alapján az autó egész versenyképesnek tűnik. Azonban fontos, hogy ne vonjunk le túl sok következtetést a péntekekből. Talán a pálya állapota és a hőmérséklet is más lesz holnap. Azt kell mondanom, körülbelül ugyanolyan a tempónk, mint Németországban volt, és ez lelkesítő. A srácok nagyon-nagyon keményen dolgoztak a gyárban. Kaptunk néhány fejlesztést erre a hétvégére, ami nagyszerű teljesítmény volt mindenkitől ilyen rövid idő alatt."
Jenson Button: (De: 5., Du: 3.) "Egy problémamentes nap, ami mindig jó. Sok kört teljesítettünk és hasznos munkát végeztünk a beállításokkal, így ez egy nagyszerű nap volt. Elégedett vagyok azzal, hogy milyen irányban haladunk az autóval. Erősek vagyunk az első és az utolsó szektorban. Én vagyon a leggyorsabb az elsőben, Lewis pedig az utolsóban. Ha mindezt össze tudjuk rakni, akkor egész jó helyzetben vagyunk. Élvezem a vezetést a Hungaroringen. A beállítások apró módosításai után úgy gondolom, versenyképesek leszünk. Remélem, harcba szállhatok a győzelemért, de nem én vagyok az egyetlen, aki így gondolkodik. A Ferrari és a Red Bull szintén erős hétvégére számít, de ez nagyszerű a Forma-1 számára."
Ferrari
Fernando Alonso: (De: 3., Du: 2.) "Mindenekelőtt szeretném mindenkinek megköszönni a 30. születésnapomra küldött jókívánságokat, különösen Bernie (Ecclestone-nak), aki odajött, hogy a legjobbakat kívánja nekem, mint ahogyan az újságírók is a sajtótájékoztató alatt! Jó érzés itt ünnepelni a Ferrarival, a csapattal, amelynél kétségkívül minimum 35 éves koromig leszek... A tervezett programot elvégeztük, és ez mindig pozitív kezdete egy versenyhétvégének. Most az összes összegyűjtött adatot kielemezzük, és a legjobb döntést fogjuk hozni az időmérőre és a versenyre. Elégedett vagyok, hogy olyan sokat tudtam menni, főleg a gumikopás tanulmányozásának szempontjából, amely ezen a pályán mindig meghatározó tényező. A pálya még mindig nagyon koszos, de ez a norma pénteken a Hungaroringen: emellett tudjuk, hogy minden nap javulni fog, és vasárnap délutánra sokkal jobban fel lesz gumizva, mint ma. Láttuk, hogy a McLaren nagyon erős, valójában, ahogyan az előző hétvégén is az volt. Most próbálnunk kell javítani az autón, főleg a pálya harmadik szektorában, ahol úgy tűnik, jobban szenvedünk, mint a legtöbben."
Felipe Massa: (De: 6., Du: 6.) "Nagyon sok munkát elvégeztünk, különösen a kétfajta Pirelli gumi összehasonlítását. Az első jelek szerint a gumikopás jelentős, mind a lágy, mind a szuperlágy keveréken, amely döntő szempont lesz a stratégiánál. Szerintem nagyon szoros csatát fogunk látni a szokásos három csapat között, a Red Bull, a McLaren és köztünk. Nem lesz egyszerű használható rajtpozíciót szerezni, pedig nagyon fontos, hogy így tegyünk, mert mindennek ellenére úgy vélem, ezen a pályán továbbra is nagyon nehéz lesz előzni. Nem tudtam gyors időt futni az első körömön a szuperlágy gumival, mert a 9-es kanyart túl szélesre vettem, szóval a mai köridők nem teljesen hitelesek a részemről: az abroncsok könnyen kopnak, ezért az embernek rögtön a legjobbat kell produkálnia. Mondtam Fernandónak ma délelőtt, 'öregszel, mint én!' A viccet félretéve, ez egy fontos nap számára, tehát minden jót kívánok neki még egyszer!"
Red Bull
Mark Webber: (De: 4., Du: 4.) "Elkövettem egy hibát délelőtt, amikor ráhajtottam a vizes kerékvetőre. Láttam pár hasonló esetet az elmúlt években, de a versenyzők nem tanulnak - mindig keményen nyomjuk a gázt! Ráhajtottam a műfűre, nekimentem a falnak, viszont szerencsére csak az első légterelő sérült meg. Szépen összekaptuk magunkat délutánra, sok kilométert tettünk meg. Az autó jól ment, sok adatot tudunk áttanulmányozni ma este. A fejtörést a gumik okozzák. A Ferrari és a McLaren egyértelműen erősen teljesít, ahogy az utóbbi versenyeken mindig. Nem meglepő jó köridőket látni tőlük."
Sebastian Vettel: (De: 2., Du: 5.) "Jobban éreztem magam az autóban, de nem olyan a helyzet, mint tavaly. Úgy tűnik, a McLaren, a Ferrari és köztünk szoros az állás, mindkét riválisunk gyors. Azt gondolom, erősödnünk kell, ha elöl akarunk lenni. Nem vagyok biztos benne, hogy a KERS-nek és a DRS-nek nagy hatása lesz a hétvégére, szerintem az új gumik lesznek a döntő tényezők. Most szálltam ki az autóból, szóval még nem láttam, mit csináltak a többiek. Oda kell figyelni az abroncsokra, egy körön és hosszú etapon is jól kell bánni velük. Ez nehéz feladatnak ígérkezik. A kezemen lévő kötés? Apróság, de ismerik a férfiakat: mindnyájan imádunk hivalkodni!."
Mercedes
Nico Rosberg: (De: 7., Du: 7.) "Ez a pálya igazán nagy kihívást jelent, így mindig nagy elégedettséggel tölt el, ha jól összeállnak a köreid. Két tűrhető edzésen vagyunk túl, ahol a szuperlágy gumik a rövid és a hosszú etapokon is rendben voltak. Azonban még mindig sok munka vár ránk, hogy javítsunk a csomagunkon az időmérőre, és rájöttünk, hogyan kezeljük a gumikopást. Érdekes látni, hogyan változik versenyről versenyre az első hat sorrendje, és keményen dolgozunk, hogy megközelítsük, vagy akár utol is érjük ezt a csoportot."
Michael Schumacher: (De: 8., Du: 8.) "Két ilyen szorosan egymást követő verseny között nem igazán van lehetőség nagy dolgokat véghezvinni, így a mai edzések a várakozásaink szerint alakultak. Ugyanazokkal a fejlesztéseinkkel dolgozunk, amikkel az előző pár hétvégén is, ami nem jelenti azt, hogy javíthatunk a helyezésünkön. Próbáljuk a legtöbbet kihozni a rendelkezésünkre álló eszközökből a holnapi időmérőre és a vasárnapi versenyre. "
Force India
Paul Di Resta: (De: 12., Du: 9.) "A délelőtt meglehetősen pozitív volt, teljesítettük a programunkat, és egy kicsivel többet tudtunk meg az előző hétvégén a Nürburgringen bevetett csomagról. Ez jól felkészített minket délutánra, amikor is a szokásos köröket tettük meg a teljesítményt vizsgálva, valamint hosszú etapokat mentünk, hogy adatokat gyűjtsünk mindkét gumiról. Jó volt 40 kört teljesíteni a második szabadedzés alatt, segített hozzászokni a pályához, amely még mindig elég új nekem. A pálya nagyon nyers volt az elején, ezért a gumikopás erős volt, de még mindig egyenletes volt, és a nap végére valamelyest javult."
Adrian Sutil: ( Du: 10.) "Átlagos péntek volt számomra, és a listánkon lévő dolgok legtöbbjét elvégeztük. Ma egy kicsit küszködtem a tapadással, főleg a szabadedzés elején, és küzdenem kellett az autóval, de úgy gondolom, ez javarészt annak köszönhető, hogy ma még nyers volt a pálya. Tudjuk, hogy minden edzéssel jobb lesz, szóval nem hiszem, hogy emiatt aggódnunk kellene. Délután jól mentek a hosszú etapok, és sok információval szolgáltak a versenyre a lágy és szuperlágy gumikról."
Nico Hülkenberg: ( De: 13.) "Azzal kezdtem a programom, hogy kipróbáltam egy eltérő első szárny koncepciót, hogy adatokat gyűjtsek a tulajdonságairól. Aztán a szokásos beállításokra tértünk át, egy megfelelő alapkonfigurációs etapot futottam, és az autó jól működött végig. Küzdöttem egy kicsit a fékek felmelegítésével, de összességében egy újabb jó edzés volt, és a lágy gumi elég jól bírta nálam."
Sauber
Kamui Kobayashi: (De: 11., Du: 11.) "Annak ellenére, hogy jobbnak tűnünk, mint a Nürburgringen, az az érzésem, hogy nehéz lesz elkapni a Force India autóit, de holnap eléjük akarunk kerülni a kvalifikáción. Az autóm balansza még nem túl pompás, de úgy gondolom, javítani tudunk rajta. Számomra eddig a lágy gumi okoz nehézségeket, ezért jobban tetszik a szuperlágy."
Sergio Pérez: (De: 9., Du: 12.) "Szerintem jobb a tempónk itt, mint legutóbb a Nürburgringen, és azt hiszem, a hőmérséklet, amely valószínűleg még javulni fog, segíteni fog nekünk egy jobb kvalifikációt teljesíteni, mivel lényeges, hogy a szuperlágy gumik működjenek akkor. Hosszú távon mindkét keverék elhasználódik, de a balansz a szuperlágyhoz képest a lágy abroncson volt jobb. A gumik tekintetében azt hiszem, mindannyiunk számára elég érdekes hétvége lesz."
Williams
Rubens Barrichello: (De: 14., Du: 13.) "Sok dolgot teszteltünk ma. Egy apró hiba miatt KERS nélkül kellett mennünk a délelőtti edzésen, de megjavítottuk délutánra, és a szerkezet jól működött. Az autó javult egy kicsit, de a 13. pozíció nem az, ahol lenni akarunk, és nehéz lesz a Q3-ba férkőzni holnap. A mai célunk az volt, hogy a versenybeállításokra koncentráljunk, mivel úgy gondolom, itt elérhetőek a pontok."
Pastor Maldonado: (De: 18., Du: 15.) "Új elemeket hoztunk Magyarországra, amelyeket ma teszteltünk. Kipróbáltam egy új hűtőrendszert, és holnap kapok egy módosított hátsó szárnyat, amely jól működött a másik autón. Ma este keményen fogok dolgozni a mérnökeimmel, hogy fejlesszük az autót. Sokat kell tennünk annak érdekében, hogy jó versenyt fussunk. "
Renault
Nick Heidfeld: (Du: 14.) "Mivel csak a második edzésen mehettem, igyekeztünk teljesen kihasználni az időt, és sikeresen előreléptünk az autóval. Kezdetben jelentős volt a túlkormányzottság, de elvégeztünk néhány módosítást, amelyek helyreigazították. Jó irányba haladunk, de még mindig javíthatunk kicsit a beállításokon. A pálya tapadása nagyon alacsony, és elég nagy a különbség a gumik között is, így érdekes lesz a holnap."
Vitalij Petrov: (De: 10., Du: 17.) "Nehézségeink adódtak az autóval, mivel a padlólemez és a hátszó szárny nem működött megfelelően. Ezzel elvesztettünk némi időt, és az esélyt arra, hogy többet körözzünk, mivel sokáig tartott a probléma kijavítása. Ez volt az oka a tapadás hiányának. Küszködtünk a lágy gumik megfelelő felmelegítésével is. Mégis hasznos időt töltöttem a pályán, elég sok kört teljesítettem, és holnapra további javulást remélünk, ami jó esélyt adhat vasárnap."
Bruno Senna: (De: 15.) "Nagyszerű edzést teljesítettem ma délelőtt. Többet megtanulhattam az autóról, és annak fejlődéséről. Szerettem volna a másik gumit is felrakni, hogy jobb kört futhassak, de így is remek tapasztalat volt, nagyon hasznosnak éreztem. Persze jó lett volna elérni egy gyorsabb köridőt, de így is igazán termékeny volt a pályán töltött időm. Boldog vagyok, hogy az időjárás is megkímélt minket, így lehetővé tette, hogy mindent kihozzak a 90 percből, amit akartam. Fantasztikus lehetőség volt ez, aminek minden pillanatát élveztem, ehhez kétség sem fér."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari: (De: 17., Du: 16.) "Tevékeny napom volt, sok kört tettem meg, főként délelőtt, amikor az összes versenyző közül a legtöbbet teljesítettem. Az autó versenybeállításaira koncentráltunk, megoldásokat kerestünk, hogy javítsunk a tempón. Nem teljesen világos, hol állunk most, habár úgy gondolom, megint egy szoros kvalifikációra számíthatunk, majd a versenyen jobbak lehetünk. Mindkét keverékű gumit kipróbáltam, de nem érzem, hogy tiszta képet kaptam az eltérő minőségükről. Szerintem vasárnap a szuperlágy viselkedése lesz az egyik kulcsösszetevő, ami eldönti, milyen versenyünk lehet."
Sébastien Buemi: (De: 16., Du: 18.) "A munkatervünk tekintetében a normálistól eltérő stratégiát alkalmaztunk, mivel a szuperlágy gumit a délelőtti edzéstől kezdve használtuk. Először nem voltam elégedett az autó kezelhetőségével, aztán a nap folyamán elég drasztikus változtatásokat hajtottunk végre a beállításokkal. A délután vége felé közel a határon autóztam, ezért úgy gondolom, a következő lépés, hogy némileg visszatérjek ezekhez a beállításokhoz, hogy holnap jobban teljesítsek. A teljesítmény szempontjából azt mondanám, hasonló pozícióban vagyunk, mint az elmúlt két futamon, ami azt jelenti, hogy hiányzik egy kicsit a tempó. Jó volt, hogy napközben nem változott a pálya állapota túl sokat, ami megkönnyíti a gyűjtött adatok elemzését."
Lotus
Jarno Trulli: (De: 20., Du: 19.) "Nagyon boldog vagyok. Köszönöm az egész csapatnak, a gyárban dolgozóknak és a versenypályán lévő személyzetnek egyaránt, hogy türelmet tanúsítottak irántam, és kemény munkával csináltak nekem egy új kormányszervót, melyet igazán jónak érzek. Amint pályára hajtottam, sokkal jobbnak éreztem mindent a korábbiakhoz képest, és sikerült újra önbizalomra szert tennem az autóban. Így képesek voltunk apró módosításokra és javításokra, melyek segítségével olyan beállításokat találhattam, amik tetszenek. Pozitív nap volt, köszönöm ezt az egész istállónak."
Heikki Kovalainen: (De: 19., Du: 20.) "Úgy érezzük, előre léptünk az autó hátulján végrehajtott fejlesztéseknek hála, azonban még mindig dolgoznunk kell a balanszon, mert nem vagyok elégedett vele. Kipróbáltunk számos különböző beállítást, de egyik gumikeverékhez sem találtam meg a legmegfelelőbbeket. Ugyanakkor sok kilométert tettünk meg, ezért biztos vagyok benne, hogy holnapra rálelünk a helyes útra."
Virgin
Timo Glock: (De: 21., Du: 21.) "A ma délelőtt az aerotesztről szólt, ami mindig hasznos, hiszen rengeteg adatot gyűjthetünk. Délután a beállítások, és a holnapi tervek kerültek előtérbe. A fő gondot jelenleg a gumik jelentik, mert úgy tűnik, igen nehéz lesz kezelni őket ezen a héten, így ennek alaposan utána kell járnunk holnapig."
Jérome d'Ambrosio: (De: 22., Du: 22.) "Egész jó volt ez a péntek. Végrehajtottunk néhány hasznos tesztet, és az is jó, hogy végül nem érkezett meg az eső, amire számítottunk. Délelőtt nem igazán foglalkoztam a beállításokkal, ehelyett inkább az aerodinamikai adatok gyűjtésére koncentráltunk. Délutánra azonban jó programunk volt, így sok elemeznivalónk lesz ma este. Összességében jó nap volt, lássuk, mint hoz a holnap!"
Hispania
Daniel Ricciardo: (De: 24., Du: 23.) "A délelőtt rendben zajlott, ráéreztem a ritmusra. Akadt tanulnivalóm, de az autó viselkedése nem tetszett, ezért meg kellett találnom a harmóniát vele. Ez jobban sikerült délután, de így sem volt tökéletes. Az elsődleges gumikeveréken javulhatunk még. Az opciós abroncsokkal először vezettem, és élveztem, hogy mennyire tapad velük az autó. A balansz közel áll a szükségeshez, de a lágy gumikkal még van feladatunk. Holnapra igyekszünk teljesíteni őket."
Vitantonio Liuzzi: (De: 23., Du: 24.) "Délelőtt nagyon elégedett voltam az autóval, jól reagált a kocsi. Megfelelő tempót diktáltunk, több dologra rájöttünk a beállítások kapcsán. Délutánra végrehajtottunk pár módosítást, de nem váltak be, és a korábbi változathoz tértünk vissza. Ennek dacára az autó nem úgy viselkedett, ahogy délelőtt. Problémáink voltak a hátuljával, túlkormányzottsággal küszködtem. Meg kell értenünk ennek az okát, és dolgozni, hogy mindent helyre hozzunk holnapra."
|