2011.07.22. 20:24
Red Bull
Mark Webber: (De: 2., Du: 1.) "Eddig minden klappol, jónak érzem az autót. Fernando (Alonso) és Seb szintén gyors, és sosem lehet tudni, mikor támad fel a McLaren. Nem igazán figyeltem rájuk ma, magunkra összpontosítottam, igyekeztem javítani az autón minden egyes etapon. Ez a legfontosabb, amit tennünk kell. Szép lenne, ha száraz marad az idő, mert könnyebb kezelni a helyzetet, azonban bármi is legyen holnap, készen állunk rá. Eddig kellemesen érzem magam."
Sebastian Vettel: (De: 3., Du: 3.) "Hideg volt ma! Csúszott a pálya az alacsony hőmérséklet miatt, jó móka volt vezetni rajta. Sok kört tettünk meg, úgy tűnik, az autó rendben van, bár én még nem vagyok száz százalékig megelégedve vele. Meglátjuk, mi történik holnap, akad még tennivalónk. A Ferrari versenyképesnek tűnik, a McLaren formáját viszont nehéz megítélni. Nem tudjuk, milyenek lesznek holnap a feltételek - esőt jósolnak, a kérdés csak az, mikor ér ide."
Ferrari
Fernando Alonso: (De: 1., Du: 2.) "Átlagos péntek volt, mint a többi. Az első benyomásaim jók az autóról, ami alátámasztja, hogy helyes irányba tartunk. Mint korábban elmondtam, Silverstone-ban nem történt csoda a kipufogókat érintő szabályváltozások miatt, az eredményünk a számos bevetett fejlesztésnek volt köszönhető. Monacótól kezdve láthattuk, egyre versenyképesebbek vagyunk, és itt is azok vagyunk. A valenciai előírásokkal is a mezőny élén vagyunk. Elméletileg nem kedvez nekünk a hűvös időjárás, ilyen körülmények között a Red Bull fölénye általában nagyobb, de a mi feladatunk, hogy a lehető legjobban alkalmazkodjunk. Ráadásul az alacsony hőmérséklet megváltoztatja a stratégiánkat az időmérőre, mivel így nem könnyű az első mért körben rögtön jó időt futni. Amennyiben esni fog, még kuszább lesz a helyzet. A Michael (Schumacherrel) történő incidens? Semmi sem történt, talán nem látta, hogy jövök, utána pedig hirtelen kellett fékeznem. Egy ilyen átlagos pénteken jólesik némi izgalom..."
Felipe Massa: (De: 4., Du: 4.) "Jól zárult a nap, sok munkát kellett elvégeznünk a két edzésen, ami gond nélkül sikerült is. Azt mondom, elégedettek lehetünk a versenyképességünkkel, noha még korai megállapítani, hogy komoly eredményért is harcolhatunk-e. Hosszú távon egyik gumitípuson sem rossz a tempónk, bár van némi különbség az elsődleges és az opciós keverék között, amit észben kell tartanunk a versenystratégia kiválasztásánál. Kissé nehéz rögtön az első körben jó időt futni, még a lágy gumikkal is, de azt hiszem, mindenki szembesült ezzel a problémával. Kedvelem a pályát, vannak rajta emelkedők és lejtők, és a sok irányváltás szórakoztatóvá teszi a vezetést. Bizonyos, hogy ha egy gyors autóval rendelkezel, még nagyobb az élvezet!"
Mercedes
Michael Schumacher: (De: 10., Du: 5.) "Meglehetősen boldog vagyok a ma teljesített munkánkkal, és jó irányba haladunk. Folyamatosan fejlesztjük az autónkat, és az olyan napok, mint a mai, segítenek ebben. Viszont nehéz a valós képet látni a hétvégéről, nem tudjuk, a többi autó milyen üzemanyagszinttel ment, és jobban meg kell vizsgálnunk az adatainkat. Igazán jó érzés volt egy forma-1-es autóval abban a kanyarban vezetni, amely az én nevemet viseli, nyilvánvalóan nem is gondoltam erre akkor, amikor felavattuk a kanyart."
Nico Rosberg: (De: 7., Du: 6.) "Csodálatos látni, hogy mennyi néző jött ki ma a Nürburgringre a szabadedzésekre. Szeretem a Német Nagydíj hangulatát, és próbáltam integetni a rajongóknak, de nem sok hely van erre az autóban! Általánosságban eddig elégedett vagyok a mai munkánkkal és fejlődésünkkel. Úgy tűnik, az új részek elég jól működnek száraz körülmények között, és azt gondolom, tapasztaltunk egy kis előrelépést. Mindamellett péntekenként sosem lehet tudni igazán, hol áll az ember, és mit csinál a többi csapat."
McLaren
Lewis Hamilton: (De: 5., Du: 7.) "Termékeny napunk volt. Rendben teljesítettük a terveinket, és a hosszú etapos tempóm jobb volt, mint Silverstone-ban, ami remek. Hoztunk néhány frissítést az autóra, amik jól működnek, ez pedig szintén pozitív. Ám még csak péntek van, így túl korai lenne következtetéseket levonni. Mindemellett azt sem tudjuk, a többiek milyen programot teljesítettek. Úgy tűnik, a Ferrarik elöl vannak, és a Red Bull is gyors, de a versenyen bármi megtörténhet, ezért keményen fogunk dolgozni ma éjjel és holnap is, hogy a lehető legtöbbet kihozzuk a helyzetből."
Jenson Button: ( De: 6., Du: 11.) "Kicsit frusztráló volt ez a nap számomra. Délelőtt nem találtam meg a megfelelő balanszot, majd amikor délután végre javítottunk egy kicsit a hátsó tapadáson, a KERS felmondta a szolgálatot. Ez a féktávokon és a kigyorsításoknál némi időveszteséggel járt. Majd 20 perccel a második edzés vége előtt a kísérleti kipufogóval adódó probléma véget is vetett a napomnak. Még csak teszteltük ezt az elemet, és néha történhetnek meghibásodások, amikor új dolgokat próbálunk ki péntekenként. Holnap nehéz lesz legyőznünk a Red Bullt az időmérőn, de a célunk az, hogy vasárnap felvegyük a küzdelmet az élen állókkal."
Renault
Nick Heidfeld: ( De: 15., Du: 8.) "Két fontos gyakorlás volt számunkra, mivel ki tudtuk próbálni az új kipufogórendszert és a diffúzort. Nem voltak technikai problémáink, ezért sokat tudtunk a tervezett programunkon dolgozni, így most eldönthetjük, hogyan folytassuk. Mivel az új elemeket értékeltem ki, a balansszal sokkal kevesebbet foglalkoztam, mint egyébként szoktam. Ugyancsak nem mentünk hosszú etapot magas üzemanyagszinttel, mint máskor, mivel arra fókuszáltunk, hogy a lehető legtöbbet tanuljunk az új kipufogóról és az autó aljáról. Annak ellenére, hogy meglehetősen hideg van, a lágy Pirellik hamar felmelegednek, úgyhogy ezzel nem volt probléma, és a szokásos különbség jelentkezett a két keverék között. Most nagyon sok munkánk van, hogy lássuk, milyen az autó alja, és mi történik az időjárással. Jó, hogy szárazak voltak ma a körülmények, de az előrejelzés nem tűnik ugyanilyen jónak a következő két napra."
Vitalij Petrov: (De: 11., Du: 9.) "Elégedett vagyok a mai nappal. Sok aerodinamikai tesztet végeztünk, és számos beállítást kipróbáltunk. Ez az első alkalmam ezen a pályán, szóval kellett egy kis idő, mire megtanultam és megértettem, hogyan kell itt vezetni. A beállítások jók, nem vagyunk messze egy kiváló autótól, még úgy is, hogy az etapunkat megzavarta egy sérülés a hűtőn, ami elvett egy kis időt a második edzésből. A lágy gumik jobban tapadnak, mint ahogyan azt korábban tapasztaltuk. Mindent összevetve, elégetettek voltunk a haladással."
Force India
Adrian Sutil: (De: 8., Du: 10.) "Mindkét edzésen alulkormányzottsággal küszködtem, így keményen dolgoztunk, hogy megoldjuk ezt a problémát. Játszadoztunk néhány dologgal, megváltoztattuk a hasmagasságot, mellyel elértünk némi javulást. Délelőtt az új padlólemezre összpontosítottunk, és minden rendben volt vele. A délután már inkább a versenyre való felkészüléssel telt, begyűjtöttük a szokásos adatokat a gumikról néhány hosszabb etapon."
Paul di Resta: (Du: 12.) "Először vezettem a nürburgringi pálya forma-1-es versenyvonalán, így a mai nap egy része arról szólt, hogy felvegyem a tempót, és magabiztosabb legyek. A balansz már az edzés kezdetétől nagyon stabil volt, különösen a gyorsabb kanyarokban. Próbáltuk javítani az autó teljesítményét a lassabb részeken, valamint dolgoztunk a fékeken, hogy elkerüljük a hátsó kerekek blokkolását. Összességében az autó jól működött ma, ami remek alapot biztosít további építkezésre az éjszaka folyamán."
Nico Hülkenberg: (De: 9.) "Élveztem az edzést, érdekes volt első alkalommal vezetni a Nürburgringen forma-1-es autóval. Ám a kezdés nem volt egyszerű, mert már az első etapomban elromlott a KERS, ami eléggé megváltoztatta az autó viselkedését. Szerencsére sikerült helyreállítani a rendszert a továbbiakra. Ma az egyik feladatunk az volt, hogy összehasonlítsuk az Adrian autóján lévő új padlólemezt a régivel, amit én használtam. Ezzel hasznos adatokat szereztünk. Az utolsó köreimet az új lágy gumikon teljesítettem, melyeket jónak éreztem."
Sauber
Sergio Pérez: (De: 16., Du: 13.) "Nagyon elfoglaltak voltunk ma. Az első edzésen az aerodinamikát teszteltük, és csak a másodikon tértünk rá a gumikra. Még nem vagyunk olyan versenyképesek, mint reméltük, de tűrhető munkát végeztünk, így remélhetőleg az időmérőn jobb helyezésekért harcolhatunk."
Kamui Kobayashi: (De: 19., Du: 16.) "Nem volt egy könnyű nap. Probléma nélkül teljesítettük a programunkat, de általánosságban küszködünk a tapadás hiányával, és jelenleg még nem látjuk ennek az okát. Nem vagyunk olyan jók, mint amire számítottunk, így javulnunk kell holnapra."
Williams
Rubens Barrichello: (De: 14., Du: 14.) "Nem voltunk annyira versenyképesek, mint amennyire ma kellett volna, de ha változik az időjárás, még érdekes lehet. Kedvelem ezt a pályát, így jobb folytatásban bízok."
Pastor Maldonado: (De: 18., Du: 17.) "Volt ma néhány problémánk, és nem igazán éreztem jó magam az autóban. Nehéz hétvége lesz ez számunkra, de keményen dolgozunk, abban a reményben, hogy javíthatunk holnapra."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari: (De: 12., Du: 15.) "Kiváló tesztnap volt a mai számunkra, és sok kört tettem meg. Sok tennivalónk volt, kipróbáltunk néhány később bevetésre kerülő dolgot, és ugyancsak kipróbáltunk többféle beállítást. Hosszú etapot mentem a lágyabb keverékű gumin a délután folyamán, és még mindig jobbnak tűnünk versenykörülmények között, mint az időmérő szimuláción. Ebből kiindulva azt mondanám, megvan az esélyünk, hogy több pontot szerezzünk vasárnap, habár az időjárás bizonytalannak tűnik. Holnap délelőtt tovább próbáljuk javítani az autót a versenyre, és délután az időmérő lehet, amely gátakat szab nekünk, mert nagyon nehéz lesz a közvetlen ellenfeleink elé kerülni, de nagyon motivált vagyok a versenyre."
Sébastien Buemi: (De: 13., Du: 24.) "Gyújtásproblémám volt már a délelőtti gyakorlás kezdetétől, de folytattuk a tesztet. Aztán délutánra rosszabb lett, és a szerelőknek le kellett bontaniuk az autót, hogy kinyomozzák az okát, emiatt nem tudtam menni a másdoik tréningen. Délelőtt ki tudtam értékelni a tesztelésre szánt lágy gumikat, amelyeket erre a hétvégére hozott a Pirelli. Mindamellett, a kevés kör ellenére még mindig úgy hiszem, előreléphetünk holnap, amikor úgy tűnik, van rá esély, hogy az időjárás megváltozzon az eső fenyegetésével. Éjjel helyre kell hoznunk az autót, azután el kell döntenünk, milyen beállításokkal menjünk, ha esik, és a mai nehézségek ellenére még mindig úgy hiszem, versenyképes hétvégénk lehet."
Lotus
Heikki Kovalainen: (De: 17., Du: 18.) "Elégedett vagyok a mai teljesítménnyel, ez egyike volt a jó péntekeknek. Több kört tettünk meg itt, mint bárki más, és egész nap jónak éreztem az autót. Úgy gondolom, megfelelően fejlesztettünk az autó hátsó részén, amivel elég korán sikerült jó balanszot találni, és mindkét gumikeverékkel dolgozni. Így zajlik egy kellemes nap."
Karun Chandhok: (De: 21., Du: 20.) "Szép nap volt a tanulásra. Főleg a fékekre figyeltem, mivel az előző csapatomnál másféle anyagokat használtunk, tehát szerintem ezért fékeztem kockásra ma ennyi gumit! Akadt pár húzós pillanatom a féktávokon, többször blokkoltam a kerekeket, de erről szólt a mai nap: alkalmazkodni az abroncsokhoz és a fékekhez, valamint olyan helyzetbe hozni magam, ahonnan keményen nyomhatom a gázt. A nap folyamán 1,5 másodpercet javítottam a délelőtti köridőmön, amivel elégedett vagyok. Ezután a mérnökökkel fogok dolgozni, hogy még tovább gyorsuljak."
Virgin
Timo Glock: ( De: 23., Du: 19.) "Ma délelőtt az aerodinamikai programunkra koncentráltunk, ezért igazi beállításokkal nem foglalkoztunk, ezért csak a keményebb keverékű gumit használtuk, amely lassabb a két lágyabb keveréknél. Úgy gondolom, a második szabadedzés elfogadható volt számunkra. Nem vagyok száz százalékosan boldog, de úgy vélem, jó kezdése volt a hétvégének. Jól éreztem magam az autóban, és nagyon örülök, hogy Németországban lehetek, és itthon versenyezhetek a fantasztikus német rajongók előtt."
Jerome D'Ambrosio: (De: 24., Du: 21.) "Zavartalan péntek volt, legalábbis Silverstone-hoz hasonlítva, ahol megzavart minket az időjárás. Elvégeztünk néhány jó tesztet, és elég magabiztos vagyok a holnappal kapcsolatban. Még tökéletesítenem kell a vezetési stílusomat a pályához, de kétségkívül elég boldog vagyok a mai nap után."
Hispania
Vitantonio Liuzzi: ( Du: 22.) "Mindent összevetve a délutáni szabadedzés jól ment. Egy kicsit mindenre figyeltem. Fontos, hogy megértsük a gumik működését, és hogy hogyan reagálnak a hosszú távú etapra. A beállítások és az aerodinamika szempontjából ugyancsak fontos, hogy javítsunk a sebességünkön és a balanszon, másfél óránk volt mindkettőre, és úgy gondolom, lefedtük mindkét területet. Jó péntek volt."
Daniel Ricciardo: (De: 22., Du: 23.) "Könnyed startot vettem, hogy hozzászokjak az autóhoz. Az autó balanszán dolgoztunk, valamint az abroncsokon. Jó volt az első edzés, hogy elkezdjem életem második F-1-es versenyhétvégéjét. A második szabadedzésen sajnos volt egy kis problémánk az autóval, és nem tudtuk kihasználni a rendelkezésre álló időt."
Narain Karthikeyan: (De: 20.) "Jó volt újra az autóban ülni. Jó beállításunk volt, és egy rendes gyakorlásunk, valamint elég időnk, hogy a mechanikai elemeket teszteljük. Néhány változtatás, amelyet az autón végeztünk, meghozta a remélt hatást. Büszke vagyok, hogy sikerült megtartani a 20. pozíciót a rangsorban, még úgy is, hogy nem tudtam teljesen összerakni a kört. Gyorsabban tudtam volna menni."
|