2011.04.10. 19:35
Red Bull
Sebastian Vettel: (1) "A rajt létfontosságú volt. Azt hittem, nagyon jól sikerült, de utána megláttam Lewis (Hamiltont) mögöttem, és az 1-es kanyar felé menet egy szempillantás alatt valami feketeség is feltűnt a tükrömben. Tudtam, hogy egy Lotus az. Az első etapra ez jót jelentett, mert körről körre el tudtam szakadni. A két héttel ezelőttihez képest teljesen más volt a futam, sokkal szorosabb volt az állás, és a gumik miatt több boxkiállás is történt. Senki sem akar elsőként kiállni a depóba, mert minél kevesebb kiállást akarunk, ugyanakkor azt sem szeretnénk, hogy valaki más betérjen, és az új gumik előnyét kihasználva eléd vágjon. Nem volt könnyű verseny, de az utolsó szakaszában Lewisnak problémái támadtak, és Jenson (Button) mögé esett. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Imádom a munkámat, nem is lehetnék most boldogabb. Szoros volt a helyzet, tehát higgadtnak kell maradnunk, és folytatnunk az igyekezetet. A srácok tisztában vannak vele, hogy így kell tennünk, nem aggódom. A mai napot viszont kiélvezzük, nagyon büszkék vagyunk rá."
Mark Webber: (4) "Kemény viadal volt a mai. Nem rajtoltam jól, mert elromlott a KERS-em, így már az első körben kiestem a nyeregből. Az első 3-4 körben próbáltam elmenni mások mellett, de folyton visszaelőztek az egyenesekben. Nehéz volt lehagyni őket KERS nélkül. Ügyes taktikával viszont visszakapaszkodtam, és legalább sikerült néhány értékes pontot szereznem. Ez nem a mi napunk volt, szomorú vagyok, hogy nem sikerült felállnom a dobogóra. Közel jártam hozzá, de nem eléggé. Azonban össze fog jönni, legközelebb Sanghajba megyünk."
McLaren
Jenson Button: (2) "Rendkívül biztató hétvégén vagyunk túl. Nagyon elégedett vagyok, hogy ilyen sok világbajnoki pontot szereztem. A csapatban mindenki fantasztikus munkát végzett, nagyon büszkék lehetünk magunkra. A mai verseny arról szólt, hogy a gumikra vigyáztam. A rajtrácsra menet szándékosan laposabbra állítottam az első szárnyat, eléggé visszavettünk a dőlésszögéből, ami hiba volt, mert így az első etapom alatt nagyon alulkormányzott lett az autóm, ami a hátsó gumikat sem kímélte. Nem találtam el a megfelelő balanszot. Ezért minden boxkiállás után kértem, hogy állítsanak az első szárnyon, így egyre jobb lett a tempóm. A futam végén a kemény gumik nagyon jól működtek. Tudtam, hogy Lewisnak problémái voltak az egyik kerékcseréjénél, és ezért be tudok jönni elé, de ettől eltekintve is nagyon gyors voltam. Nagyszerű délután volt. Az utolsó körökben a csapat azt kérte tőlem, hogy legyek óvatos a gumikkal, de így is annyira megközelítettem Sebastian (Vettelt), amennyire csak tudtam - viszont nem eléggé. Nagyon biztató, hogy ilyen jó, erős autónk van. Úgy gondolom, még mindig nem tudjuk a legjobbat kihozni belőle, de remélem, hogy Kínában sikerül majd, és Lewisnak és nekem is jó versenyünk lesz."
Lewis Hamilton: (8) "Ez egy ilyen nap volt. Az ember soha nem elégedett, ha a második helyről rajtolva hetedikként ér célba (büntetés után nyolcadikként - a szerk), de ilyen a versenyzés. Ezt el kell fogadnunk, és tovább kell lépnünk. A rajtnál külső íven fordultam be az első kanyarba, kiszorítottak, és nehéz volt védeni a pozíciómat anélkül, hogy megkockáztassak egy ütközést Jenson (Buttonnal) vagy Nick (Heidfelddel). A verseny során nagyon koptak a gumik, túl hamar jöttünk ki a boxba, ami miatt a legközelebbi kerékcserét is korábbra kellett időzíteni, ezért minden alkalommal korán álltunk ki. A végére elfogytak a gumijaim. Abban reménykedtem, hogy kihúzom a verseny végéig egy szett használt kemény gumival, de nem tartott ki, ezért a futam végén is ki kellett állnom a boxba. Sok tényező nagyon nehézzé tette ezt a hétvégét: a boxkiállásnál késlekedtek, néhány autó pont akkor üldözött, mikor megpróbáltam vigyázni a gumikra, és Fernando (Alonso) eltalált hátulról. Azt hiszem, túl közel jött hozzám, és amikor megpróbált kibújni mögülem, eltalált a szárnyával. Összetörte az autó padlólemezének hátsó részét, nem tudom, hogy ezzel mennyi leszorítóerőt vesztettem. Nem a mai volt a legjobb napom, de Kínában a győzelem a célom, csak előre nézek."
Renault
Nick Heidfeld: (3) "Kiválóan rajtoltam, csakúgy, mint Ausztráliában, pedig nem számítottam rá, hogy ennyi helyet fogok javítani. Feljöttem a 2. helyre, négy pozíciót nyertem. Igyekeztem a legjobbamat nyújtani, hogy lépést tartsak Sebastian (Vettellel), azonban sokkal gyorsabb volt nálam. Észleltem pár esőcseppet, és a gumijaim is kezdtek tönkremenni, de a pályán maradtam. Az első boxkiállásnál vesztettem pár helyet, de látható volt, hogy jó iramot diktálunk, és képesek vagyunk harcolni az előttünk lévőkkel. Szerencsém volt Fernando (Alonso) problémájával, viszont jó móka volt küzdeni Lewis (Hamiltonnal), és végül megelőzni őt. Az utolsó körökben Mark (Webber) szorosan követett, de megvolt a gyorsaságom ahhoz, hogy előtte maradjak. Újabb Pazar eredményt könyvelhet el a Lotus Renault GP, egyértelmű, hogy sokat fejlődtünk idén."
Vitalij Petrov: (17) "Először is, nagyon boldoggá tesz a csapat újabb dobogós eredménye, nagyszerűnek értékelhetjük a szezonkezdetünket. Erős teljesítmény nyújtottunk ezen a szokatlan futamon. Vétettem egy kis hibát, aminek nem lett volna szabad olyan következményekkel járnia, mint amilyenekkel járt. Kisodródtam az egyik kanyarban, majd megdobott a kerékvető, és keményen a földhöz csapódtam. Mindkét autóval a pontszerzők közt kellett volna végeznünk, mindenesetre jó hír, hogy adott a versenyképes tempónk az évadra."
Ferrari
Felipe Massa: (5) "Egyértelmű, hogy javítanunk kell az autón, azonban az is igaz, hogy a versenytempónk nagyon eltér a kvalifikáción mutatott sebességünktől. Ez pozitívum, azonban tisztában vagyunk vele, hogy a rajtpozíció is nagyon fontos, így fejlődnünk kell ezen a téren. Ami a versenyemet illeti, nagy kár, hogy értékes időt veszítettem az első kerékcserénél: enélkül a dobogós helyekért harcolhattam volna. A lágy gumikon nagyon jó tempót tudtam autózni, ez azonban már nem volt igaz a kemények esetében - olyannyira, hogy az eggyel több kerékcserét beiktató (Mark) Webber is megelőzött."
Fernando Alonso: (6) "Elégedett vagyok a futammal: nem az eredmény miatt, hanem mert végre versenyképesek voltunk, kerék-kerék elleni csatát vívhattunk a dobogós helyekért. Ez további motivációt jelent a következő, kínai futamra. Nem volt szerencsénk: ha az állítható hátsó szárny végig működött volna, könnyűszerrel megelőzöm (Lewis) Hamiltont az egyenesben, ehelyett kemény harcot kellett vívnunk. Nagyon jól védekezett, és sajnos összeértünk, amitől eltörött a szárnyam, így vissza kellett jönnöm a boxba egy cserére, elveszítve minden esélyemet a dobogóra. Az ilyesmi megtörténik: ma rosszul alakultak a dogok számomra, de legközelebb nagyobb szerencsénk lesz. Úgy tűnt, hogy az autó itt igazán jól bánik a gumikkal, így fel tudtuk venni a versenyt a többiekkel. A jelenlegi csomagunkkal nem harcolhatok a győzelemért, de remélem, ez hamarosan megváltozik. Úgy véljük, Sanghajban újabb nehéz hétvége vár ránk. Lesz néhány újításunk, azonban nem tudni, ezek mekkora előrelépést jelentenek majd. Tudjuk, hogy jelenleg összeszorított foggal kell küzdenünk, és ezt is fogjuk tenni. Még nagyon sok van hátra a világbajnokságból, semmit sem bízhatunk a véletlenre."
Mercedes
Michael Schumacher: (9) "Egyszerű versenyem volt ma, a vége felé egy kicsit izgalmassá is vált, de előtte igazából hullámzóan alakult. A rajtom elég jól sikerült, utána elsősorban a gumikra kellett figyelnem. Nem is számíthattunk rá, hogy két pontnál többet szerzünk ma. Mindenképpen dolgoznunk kell a versenytempónkon, mert még nem tartunk ott, ahol szeretnénk. Ezt mindannyian tudjuk, és készen állunk arra, hogy keményen dolgozva megtegyük a megfelelő lépéseket. Ha az autó jól működik, akkor egy körön már jók vagyunk, de a versenytempónkon továbbra is csiszolni kell."
Nico Rosberg: (12) "Nem az én versenyem volt a mai, és az egész hétvége kemény volt. Rosszul rajtoltam, több helyet vesztettem, ami nagyon nehézzé tette a pontszerzést. Nem volt elég jó a versenytempónk, és nagyon nehéz volt keményen hajtani, ezért sajnos nem tudtunk olyan szinten teljesíteni, mint ahogy szerettünk volna. Az időmérőn futott köreimet látva viszont úgy gondolom, javultunk egy kicsit Melbourne óta, ezért továbbra is keményen dolgozunk a fejlődés érdekében."
Sauber
Kamui Kobayashi: (8) "A kocsi jó volt, a csapat remek munkát végzett, így rendkívül boldog vagyok, hogy sikerült itt megszereznünk az első pontjainkat. A két kiállásos stratégia egy kicsit kockázatos volt, de azt hiszem, elég jól működött. A szokatlan versenystratégiákban az a nehéz, hogy mindig más tempót autózol, mint a többiek. Vívtam néhány jó csatát Mark Webberrel és Michael Schumacherrel, amelyeket nagyon élveztem."
Sergio Pérez: (-) "Valami leesett (Sébastien) Buemi autójáról, és pont előttem landolt, így megütötte a kocsi alját. A tűzoltó készülék beindult, és az elektronika lekapcsolt. Kár, hogy nem tudtam befejezni a versenyt, mivel jónak éreztem az autót. Egy kicsit korábban is kijöhettünk volna a friss gumikért, de azt hittük, de arra számítottunk, hogy megérkezik az eső."
Force India
Paul Di Resta: (10) "Azt kell mondanom, hogy elég boldog vagyok. A csapat jó stratégiát választott. A végén nem tudtam magam mögött tartani Michael (Schumachert), mert az ő gumijai frissebbek voltak. Nekem a tervezettnél kicsit korábban kellett kiállnom a harmadik kerékcserémre, és a pontomat sem akartam kockáztatni. Úgy gondolom, hogy a DSR-nek köszönhetően jó versenyt láthattunk, bízhatunk benne, hogy Kínában talán egy kicsit még jobb lesz a versenytempónk. Olyan autók ellen csatáztunk ma, melyek egy kicsit gyorsabbak voltak a miénknél, ezért összességében úgy gondolom, nagyszerű versenyünk volt."
Adrian Sutil: (11) "Az első néhány kör nem alakult túl jól, mert elvesztettem az első szárnyamat, mikor hozzáértem Barrichello hátsó kerekéhez. Lágy gumikat kaptam a boxban, és utána kétkiállásos taktikára váltottunk. Később egy szett kemény, végül ismét lágy abroncsot kaptam. Sokáig kitartottak a gumik, ami pozitívum. Sokkal jobb helyen is végezhettünk volna, ezért kár érte. Összességében csalódott vagyok a hétvége miatt, de a csapat nagyszerűen dolgozott a boxkiállásoknál, ezt szeretném nekik megköszönni."
Toro Rosso
Sébastien Buemi: (13) "Remekül sikerült a rajtom, megelőztem (Nico) Rosberget, és jó tempóban haladtam, egyre közeledtem (Kamui) Kobayashihoz és (Michael) Schumacherhez. Az első kerékcserémnél azonban az volt az érzésem, hogy nem lépett működésbe a boxutcai sebességszabályzó. Rögtön újra megnyomtam, amitől viszont kikapcsolt, így túl gyorsan hajtottam a boxutcában, és kaptam egy 10 másodperces stop-go büntetést - ez szerintem egy kicsit kemény volt, mivel ezért általában csak boxutcán áthajtásos büntetés jár, ami kevesebb időveszteséget jelent. Ezután mindent beleadtam, de ez már nem volt elég, hogy learassuk a munka gyümölcsét - pedig úgy éreztem, elkaphatom a Force Indiákat, és megszerezhetem legalább a 9. helyet. Csak kétszer cseréltünk kereket, így az utolsó körökben nagyon nehéz dolgom volt a gumikopás miatt."
Jaime Alguersuari: (14) "Ki kell elemeznünk ezt a futamot a mérnökökkel, mivel őszintén szólva, nem igazán értem, mi történt: lassúak voltunk, a gumik pedig nagyon koptak, még a péntekinél is jobban. Az első abroncsaimon szemcsésedéssel szenvedtem, és körről körre romlott a teljesítményem. Ami pozitívum, hogy jól kaptam el a rajtot, sikerül előreugranom néhány helyet. De hamar rá kellett jönnöm, hogy képtelen vagyok tartani a tempót az előttem haladó srácokkal. Az említett nehézségek fényében úgy érzem, a verseny befejezése már önmagában nagy teljesítmény, ennél többet nem tehettem."
Lotus
Heikki Kovalainen: (15) "Egész jól alakult a versenyt. Az autó balansza mindkét keveréken rendben volt, és azt hiszem a stratégiánk is működött - pont jókor jöttünk ki a boxba, és semmilyen problémánk nem akadt a délután folyamán. Szerintem elégedettek lehetünk, mivel egy nehéz péntek után olyan teljesítményt mutattunk, amit a téli tesztek alapján reméltünk - most az a fő feladat, hogy folytassuk az autó fejlesztését, és nyomást gyakoroljunk az előttünk lévő srácokra. Kína egy jó próbatétel lesz, meglátjuk, hogy a kocsi hogyan viselkedik hűvösebb időjárási körülmények között, a célunk az, hogy hasonló eredményt érjünk el, és továbbra is keményen hajtsunk."
Jarno Trulli: (-) "Sajnos egy kuplungprobléma miatt idejekorán véget ért a versenyem, ami elég nagy szerencsétlenség, mivel jó kilátásaink voltak a hazai futamunkra. Trükkösen alakult a rajtom, mivel gondom akadt a lefulladásgátlóval, ami aztán megoldódott. Aztán az első kerékcserém után a boxból kifelé blokkoltam az egyik első kereket, és újra fel kellett zárkóznom. Sikerült megelőznöm Timo (Glockot), ezután azonban a kuplung megadta magát, ami nagy kár, mivel úgy nézett ki, hogy végre megmutathatjuk az autó valós formáját."
Virgin
Timo Glock: (16) "Remekül jöttem el a rajtnál, (Jarno) Trulli Lotus-a előtt érkeztem meg az első kanyarba, és minden jól alakult, de nem sokáig tudtam védeni a pozíciómat, rögtön megelőzött. Az autó rendben működött, és a gumikkal is kíméletesen bántunk, így sikerült megvalósítanunk a két kiállásos stratégiát. A versenymérnököm remek munkát végzett, amikor átsegített a forgalmon, egyszerű futamom volt. A kerékcserét végző csapat is nagyszerűen dolgozott, a gördülékeny kerékcserének boxkiállásnak köszönhetően Trulli elé jöttem vissza. Bár még van hova előrelépnünk, minden jól alakult, így már kíváncsian várjuk, hogy a Kína utánra tervezett fejlesztési csomagunk mit hoz majd a konyhára."
Jérome D'Ambrosio: (-) "Meglehetősen elégedett vagyok a hétvége alakulásával. Arra nem fogok emlékezni, hogy 15 körrel a vége előtt kiestem, a célom az volt, hogy szombaton és a vasárnap is erősebb teljesítményt nyújtsak, mint Melbourne-ben. A szombat egyértelműen sokkal jobban sikerült, és a verseny is. Jó tempót autóztam, különösen a második és a harmadik etapban, úgyhogy azt kell mondjam, meglehetősen elégedett vagyok. De ez csak a kezdet, továbbra is folyamatosan dolgoznom és fejlődnöm kell. Elindultam a helyes irányba, és ez jó."
Hispania
Narain Karthikeyan: (-) "Természetesen jobban örültem volna, ha sikerül befejezni a futamot, és több kilométert tehetek meg, de nem ez volt a helyzet. Problémánk akadt a hűtővíz hőmérsékletével, így fel kellett adnunk a versenyt, hogy ne menjen tönkre a motor. Az autó balansza nem volt a legjobb, de Toniótól sikerült némi információt gyűjtenünk, mivel ő majdnem végigment a futamon. Kár, mert már éppen kezdtem belejönni, mikor ki kellett állnom, mindenesetre most Kínára koncentrálok, ahol remélhetőleg befejezem majd a versenyt."
Vitantonio Liuzzi: (-) "Nagy kár, hogy 8 körrel a vége előtt kiestünk, mivel a kockás zászló volt a célunk. Akadt egy kis gondunk a hátsó szárnnyal, ami miatt muszáj volt megállnunk. Ez sajnálatos, mivel nagyon jól rajtoltam, sikerült leelőznöm néhány autót. Érdekesen alakult az első köröm, a tempónk azonban később nem bizonyult túl versenyképesnek, és ezek az autók visszaelőztek. Ezután nagyon bonyolult verseny várt ránk, a kocsi szenvedett, folyamatosan csúszkált a hátulja mindhárom etap alatt. Sokat kell még dolgoznunk a balanszon és a beállításokon a jövőben. Tisztában vagyunk vele, hogy nem ott vagyunk, ahol szeretnénk, de a mai nap fontos volt, hogy kilométereket pakoljunk a kocsiba, és információt gyűjtsünk. Most már van adatunk, amiből dolgozhatunk a jövőben."
Williams
Rubens Barrichello: (-) "Ma egy hidraulikai hiba vont ki minket a forgalomból. A csapatnál továbbra is próbálják azonosítani, hogy pontosan mi volt a probléma. Úgyis a mezőny végén autóztam, amikor kiestem, mert korán ki kellett állnunk a boxba, lecserélni egy koccanás miatt defektessé vált gumit. Ez a szezon nem úgy kezdődött, mint reméltem, muszáj lesz fejlődnünk. Egyelőre nem megbízható az autónk, és jelentős hátrányt kell ledolgoznunk, de a csapat odahaza keményen igyekszik, hogy megoldja a problémáinkat, és javuljon a teljesítményünk. Szerintem hamarosan sikerül nekik."
Pastor Maldonado: (-) "A motorom már a 3. körben elkezdett kihagyogatni. Megpróbáltam folytatni a versenyt, de muszáj volt leállítanunk az autót. Már alig várom Kínát, ahol az lesz a célom, hogy teljesítsem az egész versenytávot, és jobb eredményt érjek el."
|