2011.03.14. 21:04

Érdekes számadatok egy Forma-1-es autóról
Hány decibel hangerővel ordít egy Forma-1-es autó hajtóműve? Mennyi idő alatt áll meg 100 kilométer/órás sebességről egy versenyautó? Erre és egyéb érdekességekre is rávilágított a Lotus Renault GP, amely különleges számadatokat árult el az R31 típusjelű idei rakétáról.
0: ennyi időre van szüksége az R31-es váltójának egysebességváltáshoz, vagyis az autó hajtása szünetmentes.
1,6: ennyi másodperc szükséges ahhoz, hogy az R31-es 100 kilométer/órás sebességről megálljon.
4,9: ennyi másodpercre van szüksége az R31-esnek ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 200 kilométer/órás sebességet.
6,67: körönként ennyi másodpercig használható a fékezés közben keletkező energiát eltároló és újrahasznosító KERS, amely nagyjából 80 lóerős teljesítményre képes.
130: teljes fordulatszámon az R31-est hajtó Renault RS27-es erőforrás ennyi decibellel ordít. (Az orvostudomány szerint a fájdalomhatár 120 decibel, ami egy körülbelül száz méter távolságra lévő lökhajtásos repülőgép felszállásakor keletkező zajnak felel meg.)
500: a versenyautó kuplungja a verseny során ilyen hőmérsékletre melegszik fel. (Celsius-fok)
900: amikor a versenyautó padlógázzal száguld a pályán, a távozó kipufogógáz ilyen hőmérsékletű. (Celsius-fok)
1100: verseny közben az R31-es féktárcsái elérhetik ezt a hőmérsékletet. (Celsius-fok)
1500: összesen ennyi mozgó alkatrész található a Renault RS27-es erőforrásban.
4000: összesen ennyi alkatrészből áll a Renault RS27-es erőforrása.
30000: összesen ennyi egyedi alkatrészből áll az R31-es versenyautó.
am
|