2010.10.08. 17:33
Red Bull
Sebastian Vettel: (1) "Ami a legfontosabb: problémáktól mentes péntekünk volt, ez különösen lényeges az ilyen pályákon, ahol bele kell rázódni az egymást követő gyors kanyarok ritmusába. Az autó megbízhatóan ment, jónak éreztem, a tempó is rendben volt. Az előrejelzés esőt mutat, de semmi sem akadályozza, hogy nedves körülmények között is erősek legyünk. Az idei vizes futamokon meglehetősen változóan alakultak a feltételek, ezért nehéz megítélni, kitől milyen tempót várhatunk."
Mark Webber: (2) "Szép nap volt, nem is kívánhattam volna többet. Zökkenőmentesen köröztünk, sok kilométert megtéve. A csapat kiválóan összerakta az autót, sima napot zártunk. A kocsi balansza is jónak tűnik, bár ez olyan aszfaltcsík, amelyen rengeteg különbözőféle kanyar található, szóval nem lehet mindegyiket tökéletesen bevenni. Ki kell találni, hogyan lehet elérni a legjobb köridőt. Még nem tudjuk, milyen lesz a holnapi időjárás, de kicsit eshet. Értékes információkat raktároztunk el, készen állunk bármire."
Renault
Robert Kubica: (3) "Jó érzés mindkét edzésen harmadiknak lenni, de nem szabad elfelejtenünk, hogy ez csak gyakorlás volt. Meglátjuk, holnap milyen időjárás fogad minket, de bármilyenek is lesznek a körülmények, igyekezni fogunk a maximumot nyújtani. Az előrejelzés sok esőt jósol, ezért fontos volt ma minél több időt a pályán tölteni, és minden szükséges beállítást kipróbálni a versenyre, ami viszont már száraznak ígérkezik. Ha ugyanis holnap eső lesz, a mai nap volt az egyetlen alkalom, hogy kipróbáljuk a slick gumikat."
Vitalij Petrov: (7) "Elégedett vagyok a napommal, mivel jó balanszot találtunk az autóhoz, ami rendkívül fontos egy ilyen pályán. Délelőtt igyekeztem minimális kockázatott vállalni, és normál etapokon tanulgattam a vonalvezetést. A második edzésen viszont kicsit odaléptem, hogy jobban megértsem az autó viselkedését és a beállításokat. Számos változtatást hajtottunk végre, sokkal jobbnak érzem az autót, és a csapat is remek munkát végzett. De várjuk ki, mit hoz a holnap, mivel úgy érzem, nagyon nehéz nap lesz."
Ferrari
Fernando Alonso: (4) "Ma csak péntek van, ezért a köridők nem sokat jelentenek. Mindenképpen észben kell tartanunk, hogy pályától függően rengeteget változhatnak a csapatok közötti erőviszonyok. A McLaren például roppant erős volt Spában és Monzában, de jóval kevésbé Budapesten és Szingapúrban. Úgyhogy azt mondom, várjuk meg a holnapi nap végét, mielőtt végleges ítéletet hirdetünk itt, Suzukában. A Red Bull elméletben verhetetlennek tűnik, de ez Monzát leszámítva mindenhol így volt, mégis többször előfordult, hogy vasárnap valaki legyőzte őket, ez újabb ok arra, hogy óvakodjunk az elhamarkodott következtetésektől. Ma nem tudtunk tökéletes kört összehozni, ezért van hová javulnunk. Elemeznünk kell az adatokat, hogy lássuk, hogyan tudnánk előrelépni, de persze a többiek is ugyanezt fogják tenni. Holnapra esőt jósolnak, és ha ez beigazolódik, arra kell koncentrálnunk, hogy ne kövesünk el hibákat, amelyekért nagyon drágán megfizetünk vizes pályán. Utána már minden a szerencsén múlik, azon, hogy ki találja magát a legjobb helyen és a legjobb időben, a legjobb gumikon. Azzal a céllal vágunk neki az időmérőnek, hogy bekerüljünk a legjobb ötbe, onnan pedig meglátjuk, mit hoz a verseny. Ezúton üdvözlöm Sergio Pérezt a Ferrari versenyzőakadémiáján. Biztos vagyok benne, hogy hozzám hasonlóan otthon fogja érezni magát a Ferrarinál, és jól kijön majd a többi tanonccal az akadémián. Mindannyiukat ismerem, és nyugodtan állíthatom, hogy a közös latin kultúra sokat segít majd neki, mint ahogy nekem is rengeteget segített az első maranellói évemben."
Felipe Massa: (5) "Számítottam rá, hogy a Red Bull erős lesz, de talán még erősebb is, mint ahogy vártam. Ugyanakkor valószínű, hogy holnap esős időmérőt rendeznek, ezért bármi megtörténhet. Fel kell készülnünk rá, hogy a maximumot hozzuk ki minden adódó lehetőségből. A cél ugyanaz, akár vizes lesz a pálya, akár száraz: a lehető legelőkelőbb helyre kell kvalifikálni magunkat. A sok tempós kanyar miatt a pálya keményen bánik a gumikkal, ezért a kíméletes kezelésük fontos lesz a versenyen. Bevetjük a leárnyékolt hátsó szárnyat, mivel ezen a pályán egyértelmű előnyt jelent. Az autó vezethetőségén még van mit javítani, de a teljesítményében nem nagyon számíthatunk bármilyen változásra."
McLaren
Jenson Button: (6) "A délelőtt elég kacifántos volt, nem sikerült megfelelő balanszot találnom az autóhoz, iszonyatosan alulkormányzott volt az első szektorban. Ilyenkor rengeteg időt hagyunk az S-kanyarokban az irányváltásoknál. Délután végrehajtottunk néhány változtatást, és utána sokkal jobban reagált az autó. Eléggé leszakadtunk a Red Bull-októl, igyekeznünk kell minél többet kihozni az új felszerelésünkből. Ehhez hosszas tesztre van szükség, amire több etapot feláldoztunk. Szerintem még nem csikartunk ki mindent az új elemekből, bár valamelyest elére léptünk velük. Szépen fejlesztettük ma az autót, még jóval több rejlik benne. Ez bíztató."
Lewis Hamilton: (13) "Az első gyakorlás első köreinek egyikében tönkretettem az autót. A második gyors körömet futottam, és alighanem túl korán kezdtem el keményen nyomni a gázt. Nem fordultam túl szélesen, nem csúsztam ki nagyon, de a fű ott roppant csúszós volt. Más versenyzők is meginogtak ott, de ők megúszták. Ilyen az élet. A srácok hihetetlen munkával építették újjá a kocsit, iparkodniuk kellett, hogy a második edzés utolsó 10 percére pályára küldhessenek. Ez a csapat eszméletlenül támogat mindenkit, ha valaki letör, mindent megtesznek, hogy kirántsák a letargiából. Mi így működünk. Délután a hátsó szárny régebbi verzióját kellett használnom, ezért nem igazán éreztem, hogy hogyan állunk az autóval. Remélem, az időmérőre megérkezik egy másik példány az új légterelőből. Holnap új nap kezdődik, és úgy néz ki, esni fog az eső, szóval mindenkinek újra kell kezdenie mindent. Azt mondják, a baj nem jár egyedül, hármasával csap le - remélem, Monza, Szingapúr és a mai nap után végre magam mögött tudhatom a pechsorozatot."
Mercedes
Michael Schumacher: (8) "Remek érzés újra ezen a pályán vezetni. Nagyon szórakoztató, és óriási kihívást is jelent. Mindig is szerettem Suzukát, különösen az első szektort, ami igazán klassz, de ugyanakkor sokat követel. Ha jól kapod el, nagyon lehet élvezni. Elégedett vagyok a mai edzések alakulásával, mivel az autó a vártnál jobbnak bizonyult, és nem volt semmilyen komoly gondunk. Reméljük, holnap tiszta időmérőt futhatunk, megpróbáljuk a lehető legjobb eredményt elérni."
Nico Rosberg: (11) "Nehéz pénteken vagyok túl. Sajnos reggel egy váltóprobléma hátráltatott, így veszítettem némi időt az edzés végén, ami nem ideális. Onnantól kezdve pedig egyszerűen nem voltam elégedett az autóval. Nagyon alulkormányzott volt, ennek azonban egyelőre nem jöttünk rá az okára, szóval éjszaka kell utánajárnunk. A lágy keveréken jobban klappoltak a dolgok, így remélem, hogy ez alapján holnap tovább javulhatunk. Az esővel érdekes versenyhétvége elé nézünk, úgyhogy megpróbáljuk kihozni belőle a lehető legjobbat."
Force India
Adrian Sutil: (9) "Érzésem szerint egészen jól sikerült a mai nap. A reggeli edzésen csak egy etapot teljesítettem a kemény gumikon, mivel egy kisebb probléma miatt a vártnál tovább kellett a garázsban vesztegelnem. A két edzés között azonban sikerült megoldanunk a problémát, és délután folytathattuk a zsúfolt programunkat. Sok időt töltöttünk a különböző üzemanyagszintek tesztelésével, a szárnybeállításokkal, és végigcsináltuk a szokásos módosításokat. Az autó egész nap jól működött, nem nagyon kellett változtatni rajta. Komolyabb probléma sem hátráltatott minket, úgyhogy összességében elégedettek lehetünk az elért javulással. Már várom a holnapot, ami lehet, hogy esővel fenyeget - ez nagyon érdekessé és izgalmassá teheti az időmérőt."
Tonio Liuzzi: (18) "Összességében elfogadható napunk volt, sok munkát elvégeztünk, különösen a délután folyamán, amikor több, mint 30 kört tettünk meg. Pillanatnyilag szenvedünk az autó balanszával, hiányzik a tapadás, és a második szabadedzésen nem sikerült az optimális teljesítményt kihozni a gumikból. Holnap már remélhetőleg jobbak leszünk, miután átrágtuk magunkat az összes adaton, és megértettük, hogy miért nem sikerült megtalálni az ideális beállítást. Az időjárás előrejelzés egy plusz dimenziót jelent, úgyhogy már alig várom, hogy holnap pályára gurulhassak egy jobb nap reményében."
Williams
Nico Hülkenberg: (10) "A második edzésen volt egy kis műszaki problémánk, ami miatt nem a tervek szerint alakultak a dolgok, de ezzel nem veszítettünk sokat - összességében rendben ment a mai nap. Úgy tűnik, hogy nagyon kiélezett lesz a verseny. Mi sem állunk rosszul, mindössze arra van szükségünk, hogy holnap minden összejöjjön. A pálya teljesíti az elvárásokat, imádok rajta vezetni."
Rubens Barrichello: (14) "Mint ismert, problémám volt az autóval a második szabadedzésen. Ez sajnálatos, viszont úgy tűnik, hogy jó a kocsi balansza, így holnap illene bejutnunk a Q3-ba."
Sauber
Kamui Kobayashi: (12) "Rendkívül boldog vagyok, hogy itt lehetek Suzukában, nagyon élvezem a vezetést. Ennek ellenére kemény napon vagyok túl. Nem voltam elégedett az autó balanszával, nagyon alulkormányzott volt. Mindenképpen meg kell találnunk a megfelelő beállításokat, hogy ez javuljon. Mindkét keverékkel megszenvedtem, mivel nagyon gyorsan elkezdenek kopni, már egy kör után gondjaim akadtak. A reggeli edzésen néhány aero elemet is kipróbáltam."
Nick Heidfeld: (15) "A suzukai pályán vezetni mindig remek szórakozás számomra! Az autó egészen jól működött a keményebb keverékű abroncsokon, de amikor feltettük a lágyakat, meglepődve tapasztaltam, hogy kocsi egészen másképpen kezdett viselkedni, és a köridő sem javult. Erre megoldást kell találnunk még az időmérő előtt. A reggeli edzésen különböző első szárnyak összehasonlításán dolgoztam."
Toro Rosso
Sébastien Buemi: (16) "Látványosan megpördültem az egyik gyors kanyarban, de ettől eltekintve nem volt semmilyen műszaki problémám. Egész jó köridőt sikerült futnom az opciós abroncsokon, és úgy érzem, tiszta képet kaptunk az autóról. Azonban a mérnökökkel együtt keményen kell dolgoznunk, hogy előreléphessünk - bár ha holnap esik, akkor egészen más lesz a helyzet. Úgy tűnik, nem vagyunk olyan versenyképesek, mint Szingapúrban és Monzában voltunk, de ennek nem tudjuk az okát. Azt is nehéz megmondani, hogy mennyit fejlődhetünk még, de megvan rá a lehetőségünk, hogy javítsunk a teljesítményünkön."
Jaime Alguersuari: (17) "Reggel számos új alkatrészt próbáltam ki, ami a szokásosnál bonyolultabbá tette az edzést, mivel elég nehéz volt vezetni az autót. Elkövettem néhány hibát, és néha nehezen tudtam pályán tartani az autót. A délután már sokkal jobban alakult, még akkor is, ha nincs meg teljesen a Szingapúrban látott sebességünk. Este kielemezzük az adatokat, így holnapra javulást érhetünk el - örülnék, ha vizes körülmények között kerülne sor az időmérőre, mivel szerintem esőben versenyképesebbek vagyunk, mint száraz pályán."
Lotus
Heikki Kovalainen: (19) "Azt hiszem, elégedettnek kell lennünk a mai nappal. Az egész programot teljesítettük, és bár nem volt olyan jó a tapadásunk, mint az előttünk lévő srácoknak, szerintem elértük a mára kitűzött célunkat. A közelünkben lévőkkel vívott csata most igazán szorosan alakul, ami szuper a csapat számára, mivel koncentrálásra ösztönöz, és a szurkolók számára is, hiszen így van min izgulniuk. Nyilvánvalóan a gyárban már szinte minden a következő évről szól, úgyhogy örülök, hogy Timo (Glock) és Lucas (di Grassi) előtt tudunk maradni, a hétvége hátralévő részére remek küzdelmet jósolok."
Jarno Trulli: (20) "Mindig szívesen jövök Japánba, fantasztikus támogatásban van részem, remek érzés először versenyezni itt a Lotus színeiben. Könnyű látni, hogy milyen fontosak vagyunk a rajongóknak, és jövőre még jobb lesz számukra, így bizonyos szempontból a csapat számára is. Ma elég sok kört megtettünk, de egyik edzésen sem voltam különösebben elégedett a tapadással vagy az autó balanszával. Szerintem holnap még sokat kihozhatunk a kocsiból, egy kis munkával az este folyamát jobb időket, illetve teljesítményt találhatunk."
Virgin
Lucas di Grassi: (21) "Számomra ez a legnagyobb technikai kihívást jelentő verseny az egész szezonban. Nincs hely hibáknak, mivel a pálya nagyon gyors és szűk, ha túl keményen nyomod, biztos hogy kicsúszol. Igazán élvezetes volt először vezetni itt. Rengeteg munkát elvégeztünk az autóval. Egyelőre messze vagyunk attól, ahol lenni szeretnénk, de magamtól és a kocsitól is többet várok még a következő két napban. A dolgok egyre jobban alakulnak, szóval szerintem jelentősen javulhatunk holnapig."
Timo Glock: (22) "A mai egy rutin edzésnap volt, a megszokott programhoz tartottuk magunkat. Délután, az edzés elején az autó egész jónak tűnt, de aztán feltettük a lágy keverékeket, és nem sikerült javítanunk köridőn, ami furcsa. Azt hiszem, át kell gondolnunk a beállításokat, de mivel közeleg az előrejelzésben említett felhős-esős időjárás, ezzel mindenki így lesz. Szerintem holnap esni fog, meglátjuk, hogy az ilyen körülmények mit jelentenek az autó számára."
Hispania
Bruno Senna: (23) "Szép napunk volt, elvégeztünk pár átalakítást, és jónak éreztem a kocsi visszajelzéseit. Van elképzelésünk, hogy miképp készüljünk a hétvége következő állomásaira. Nyilván esni fog az eső, ezért nem folytathatjuk ezekkel a beállításokkal. Remélem, holnap jó munkát végzünk, aztán majd meglátjuk."
Sakon Yamamoto: (24) "Jó volt újra Suzukában, ezen a technikás pályán, hazai közönség előtt versenyezni. Sikeres napot zártunk, sok kört megtettünk. Ki kell elemeznünk az adatokat és javítani kell az autón holnapra. Izgalmas lesz itt esőben menni, ezt igazán szeretem."
a5
|