2010.09.24. 20:35
Red Bull
Sebastian Vettel: (1) "Pénteken a sima edzés a legfontosabb, és ma nem volt bajunk a kocsival. A délelőtti tréning kusza volt, mert a pályán még akadtak vizes foltok a korábbi eső nyomán, és a második gyakorlásra sem száradtak fel teljesen. Néhány kanyar olyan volt, mint egy szivacs, egyszerűen nem tűnt el belőlük a víz. Úgy gondolom, érdekes lesz, ha holnap vagy vasárnap esni fog. A mai 1. hely nem jelent túl sokat, mert ez csak egy edzés volt, ahol nem osztanak pontokat. Mindenesetre jó az élen lenni, és jó tempónak örvendeni. Az időjárás viszont okozhat még meglepetést."
Mark Webber: (2) "Igazán prímán sikerült az első nap. A délelőtti tréning vizes volt, ám délután teljesítettünk pár erős etapot. Még nem ástam bele magam a köridők részleteibe, azonban elégedett vagyok a mai nappal. Kissé javulnom kell a rövid etapokon, de összességében minden jól alakult. Tudtuk, hogy semmit sem fog változni az autónk, átmentünk az FIA összes vizsgálatán, nem számítottunk rá, hogy Budapesthez képest lassabbak leszünk. A többieknek akadt elképzelése, hogyan fejlesszék az autót, de közben mi is ezt tettük. A Ferrari továbbra is gyorsnak tűnik, mi, ők, vagy akár a McLaren is megszerezheti holnap a pole-t. A legjobb formánkat kell hoznunk."
McLaren
Jenson Button: (3) "A második szabadedzés tűrhetően sikerült számunkra, az autónk jól működött. Még vannak területek, ahol fejlődnünk kell, de emiatt nem aggódom. Ma láthattuk, hogy ha esik az eső, a pálya nem szárad fel túl gyorsan, és sok víz jön fel az aszfaltból. Ez elég trükkös helyzetet teremt - a csillogás miatt nem könnyű megítélni, hogy a pálya hol nedves. Remélhetőleg nem fog esni többet az eső a hétvégén, mert a vizes pályán nem a legkellemesebb vezetni. A hosszú etapos tempónk erősnek tűnik, de elég nehéz sok benzinnel menni itt - még sohasem köröztünk ezen a pályán ennyi üzemanyaggal. A holnapi időmérő arról fog szólni, hogy jól elboldoguljunk a forgalomban - ha beragadunk valaki mögé, tovább kell majd taposnunk a gázt, különösen a Q1-ben, amikor a legtöbb autó lesz a pályán."
Lewis Hamilton: (5) "A pályán ma elég trükkösek voltak a körülmények, mert egyes pontjain még állt a víz, de az edzés ettől függetlenül jól sikerült számunkra. A lemaradásunk tűrhető; ütőképesek vagyunk; holnap még gyorsulhatunk; úgyhogy optimista vagyok. Sőt, ami azt illeti, szerintem képesek leszünk felvenni a versenyt azokkal, akik ma előttünk végeztek. A Red Bullok semmiképpen nem verhetetlenek itt. Oké, a második és harmadik szektorban rendkívül gyorsak, ezért keményen kell majd igyekeznünk, hogy behozzuk ott a lemaradásunkat, de bízom benne, hogy menni fog. Végül úgy gondolom, az elvégzett változtatások rontottak a pályán, és a sikán rendkívül nehéz lett. 270 km/órás tempóval érkezünk meg hozzá, és ha elrontunk valamit, megütjük valamelyik rázókövet, abból nagyon csúnya baleset lehet."
Ferrari
Fernando Alonso: (4) "Kissé későn fékeztem a 18-as kanyarban, és a menekülőúton kötöttem ki. Hátramenetbe kapcsoltam, de amikor egyesbe tettem a váltót, megállt az autó. Ez sajnálatos, mivel elvesztettem jó húsz percnyi edzésidőt, méghozzá azt a húsz percet, amikor nehéz tankkal kellett volna köröznöm. Az eligazításon azt mondták a mérnökök, hogy a sebességváltóban eltört egy kísérleti alkatrész. Pénteken ez belefér, hiszen ilyenkor sok mindent kipróbálunk - akár a következő szezonra is. A szektoridőink nem tűntek rossznak, sőt azt is mondhatnánk, hogy igencsak versenyképesek voltak a fő riválisainkhoz hasonlítva. A leárnyékolt hátsó szárnnyal és anélkül is kipróbáltuk az autót, és számomra az első verzió tűnt ideálisnak, de alaposan szemügyre kell vennünk az adatokat a végleges döntéshez. A kemény gumik egyenletes teljesítmény nyújtanak, a lágyak pedig nagyobb tapadást, mint amire számítani lehetett. Délelőtt nem futottam sok kört, mivel a pálya nem volt elég száraz a slick gumikhoz, míg az intereket hamar elkoptattam volna."
Felipe Massa: (7) "Sok kört töltöttünk a pályán, hogy összehasonlítsuk az autó különböző konfigurációit, különös tekintettel a leárnyékolt hátsó szárny használatára vagy kihagyására. Nem vagyok különösebben elégedett az autó balanszával, ez volt az egyik oka annak, hogy sok időt töltöttünk a pályán az első edzésen, amikor nem voltak ideálisak a körülmények. Főleg a lágy gumikon küszködtem nagy túlkormányzottsággal. Sok munka vár ránk, de úgy érzem, ennek ellenére versenyképesek lehetünk, akár a nagyon erősnek tűnő Red Bull-lal szemben is. Amikor vizes volt, borzasztóan csúszott a pálya, főleg a rázóköveken és az újraaszfaltozott szakaszokon. A kemény gumiknak kell egy kis idő, hogy bemelegedjenek, szemben a lágyakkal, azok viszont valószínűleg gyorsabban kopnak."
Williams
Rubens Barrichello: (6) "Több új alkatrészt is felszereltünk az autóra a hétvégére, és remekül működnek, szóval kiváló munkát végeztek a srácok a gyárban. Jól sikerült a mai nap, és bár az autóban és az autón kívül is sok munka vár még ránk, az már látszik, hogy szép munkát végezhetünk itt. Ami a pályát illeti, rengeteget javult a felület, sokkal kevésbé hepehupás, viszont az új aszfalt eléggé csúszós, főleg a maihoz hasonló körülmények között. Nagyon lassan száradt fel az eső után."
Nico Hülkenberg: (11) "Biztató pénteken vagyunk túl, elég jónak éreztem az autót. Új elemekkel gazdagodott a csomagunk erre a hétvégére, és bár az időjárás miatt nem tudtunk közvetlen összehasonlítást végezni, eléggé egyértelmű, hogy beváltották a hozzájuk fűzött reményeket. A pálya pedig egyszerűen elképesztő, nincs rá jobb szó. A mai tabellán eléggé le vagyok maradva Rubenstől, de ha össze tudok rakni egy jó kört az opciós gumikon, más lesz a helyzet. Mindent egybevetve úgy érzem, erős hétvége előtt állunk."
Mercedes
Nico Rosberg: (8) "A második edzés jól sikerült, az elsőn azonban nem lettünk sokkal okosabbak. A másodikon sokat javultak a pályaviszonyok, így sokat tanultunk az autóról, és elvégeztünk néhány hasznos módosítást a beállításokon. A hosszú etapjaink jól sikerültek, csak az volt a problémánk, hogy a lágy gumikból nem tudtam kihozni az elvárt tapadást. Ennek utána kell járnunk az éjszaka folyamán. Összességében tűrhetően indult a hétvégénk."
Michael Schumacher: (10) "Nagyon szórakoztató volt ezen a pályán vezetni, még sötétben is. Először vezetek Szingapúrban, ezért kíváncsi voltam, milyen lesz, és azt kell mondjam, hogy tetszett. Úgy hallottam, hogy elég hepehupás az aszfalt, de én ezt nemigen tapasztaltam, legfeljebb az egyik szektorban. A nagy része rendben van és izgalmas. Délelőtt, illetve kora este, amikor vegyes pályaviszonyok uralkodtak, még erősnek tűntünk, míg a második edzésen kissé küszködtünk. Meglátjuk, holnap mire leszünk képesek."
Renault
Robert Kubica: (9) "Az átlagosnál nehezebb péntek volt, mert a második tréningen gondunk volt a hidraulikával. Pont akkor volt a legjobb állapotban a pálya, csupán öt tiszta kört tudtam teljesíteni ma. Így nehéz megítélni a helyünket a rangsorban. Az aszfaltcsík sokat változott a nap folyamán, és észrevehettük, hogy az új aszfaltréteg sokkal később száradt fel, mint a régi."
Vitalij Petrov: (14) "Tanulással töltöttem a napot, amit megnehezített a kora este még nedves pálya. Sokat fáradoztam, hogy a pályához igazítsam a stílusomat, és csak este kezdtünk foglalkozni a beállításokkal. Itt nehéz megfelelő balanszot találni, de nem leszünk rosszak, ha így folytatjuk. A leggyorsabb körömben hibáztam, ezért tudom, hogy van még némi plusz a talonban. Holnap a legjobb tízbe kerülés lesz a célom."
Sauber
Kamui Kobayashi: (12) "Hűha, nagyon meleg volt az autóban. Megkedveltem a pályát, az 5-ös kanyar különösen szép és gyors. A bukkanók nem szörnyűk, ami nem lepett meg. Ma nehezen tapogattam ki a határokat, mert az eső után nagyon keskeny volt az ideális ív. Bakiztam párszor, de nem koccantam semmivel. Sikerült javítanunk a beállításokon, de jobb balanszra lesz szükségünk, hogy kiaknázzuk a gumik potenciálját."
Nick Heidfeld: (13) "Figyelembe véve, hogy először szerepeltem újra csapatnál egy 2010-es autóban, nagyon boldog vagyok. Élveztem a vezetést. Lazán mentem, próbáltam a lehető legtöbb kört megtenni. A második gyakorláson változtattunk néhány dolgon, de világos, hogy két edzés alatt nem lehet mindent kielemezni. Számos területet látok, ahol csiszolhatunk a beállításokon, és ahonnét többet kihozhatnék a kocsiból. A pálya hepehupái valamelyest kisimultak 2009-hez képest."
Force India
Vitantonio Liuzzi: (15) "Rendben zajlott a mai nap. Rengeteg munkát elvégeztünk délután, mert kora este alig mentünk, amíg vártunk a pálya száradására. Később viszont teljesítettük a szokásos munkát a gumikkal és a beállításokkal, ami itt rendkívül fontos a pálya különleges természete miatt. Nehéz lesz abroncsot választani holnapra, mert bár a lágyabb keverék jól működik, hamar amortizálódik, ez pedig kihat a balanszra. A keményebb keverék megfelelőnek tűnik. Még dolgoznunk kell a beállításokon, de a hosszú etapok kielégítők voltak, még sok benzinnel is versenyképesen mentünk."
Adrian Sutil: (16) "Kora este nagyon kellemes volt száraz és vizes pályán is, keményen tudtam nyomni a gázt, és jó időket futottam. Este is remekül éreztem magam, de sajnos elkövettem egy kis hibát a sikánnál, átrongyoltam a kerékvetőn. Az autó a levegőbe emelkedett, és amikor földet ért, eltörött az első futóműve. Szomorú, hogy emiatt félre kellett állnom, ugyanis a végén kihagytam az etapot a lágyabb gumikkal. Az elvégzett munkánk alapján azonban sokkal erősebbnek érzem az autót, mint tavaly, és azt hiszem, sokat elérhetünk a hétvégén."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari: (17) "Biztatóan indult a hétvégénk, hiszen sok kört tudtunk megtenni magas üzemanyagszinttel a második edzésen. Az első tréningen elért 5. helyemből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, hiszen a vizes aszfalt összekuszálta a szálakat. A második edzésen korán futottam meg a legjobb körömet, és utána sokat javult a pálya állapota, ezért elégedett vagyok a hosszú etapos tempónkkal. Tudjuk, hogy holnap is rengeteget fog javulni az aszfalt, azon kell dolgoznunk, hogy ezt lekövessük. Csak egy necces pillanatom volt ma, amikor érintőt vettem a korláton. A lágy gumikat használtam, amelyeken mindig nehezebbnek találom a vezetést, mert bár nyilvánvalóan gyorsabbak, nem könnyű alkalmazkodni hozzájuk, sokat mozog rajtuk az autó hátulja. Így hát a 19-es kanyarban lekoccoltam a falat. Amúgy nagy hőség van az autóban, úgy érzed, hogy nincs elég oxigén, de azért jobb formában vagyok, mint amikor tavaly először jártam itt."
Sébastien Buemi: (18) "Az első edzés vizes pályán kezdődött, ami kissé megbonyolította a programunkat, de néhány kört meg tudtunk tenni az F-csatornával, így begyűjtöttük a szükséges adatokat. Ma az autóval sem akadt probléma, ami szintén pozitívum. Úgy érzem, hogy a hosszú etapokon jó képet kaptunk a gumik viselkedéséről. A lágyakból nem tudtam kihozni a maximumot az első két körben, mivel elkövettem néhány hibát, ezért a saját teljesítményemmel egy kicsit elégedetlen vagyok, de a köridő amúgy sem túl fontos péntekenként. Persze hasznos hamar felvenni a ritmust, mivel gyorsan le kell tudni követni a pályaviszonyok változását. Mindent egybevetve jó napot zártunk, bár alaposan leizzadtunk."
Virgin
Timo Glock: (20) "Az első edzés meglehetősen jól sikerült, élveztem a vizes körülményeket. Jó volt sokáig látni a nevem a lista élén. Elég erősen szerepeltünk a változó feltételek között, csak kár, hogy nem tudtunk pályára hajtani az utolsó 10 percben, amikor egyre gyorsabbá vált a pálya. A következő tréning is tűrhetően alakult. Haladtunk a programmal, bár az autó hátulja kissé izgága, ami nehézzé teszi a vezetést. Valamit csak kiforralunk holnapig, hogy javítsunk rajta."
Lucas di Grassi: (21) "Végig kihívást jelentett felvenni a tempót este, főleg azért, mert még nem versenyeztem itt korábban. Azonban elégedett vagyok a ma elvégzett munkával. A pálya nedves volt eleinte, ami nehezítette a dolgom, majd balanszproblémák is felmerültek az autón. Egy szóval akad teendőnk, hogy csiszoljunk az autón holnapra."
Jérome d'Ambrosio: (-) "Nehéz szavakba öntenie egy versenyzőnek, milyen érzés F-1-es autót vezetni. Az ereje és a lassulása különösen bámulatos, az éjszakai élménnyel vegyítve pedig roppant különleges napot zártam. A körülmények kacifántosak voltak kora este, fel kellett vennem a ritmust, ami időbe telt. Amint felszáradt a pálya, javultak a köridőim, és igazán elégedett voltam a végkifejlettel. Remekül kezdtem, alig várom, hogy folyamatosan javulhassak a következő három péntek délelőtti gyakorláson. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, amiért ennyire odafigyeltek rám. Kiváló emberek vannak itt, örülök, hogy részese lehetek a Virgin Racingnek."
Hispania
Bruno Senna: (23) "Jó napot zártunk itt, Szingapúrban, ezen a különleges eseményen. Sikerült kipróbálnunk néhány dolgot az autón, és sokat tanultunk a pályáról. A második edzésen gyorsulni tudtunk, most pedig fel kell készülnünk a holnapi napra."
Christian Klien: (24) "Örülök, hogy újra versenyezhetek, de eleinte nem volt könnyű dolgom, hiszen korábban csak 40 kört tettem meg ezzel az autóval. Viszont egyre magabiztosabbnak éreztem magam a pilótafülkében, sokat tanultam, és értékes tapasztalatokat szereztem. Az elsődleges gumikon jó tempót diktáltam, az opciósokon viszont időt vesztettem a csapattársamhoz képest. Remélem, holnap ismét gyorsulni tudok majd."
|