2010.08.29. 21:23
McLaren
Lewis Hamilton: (1) "A magyarországi kiesés után nem is vághattam volna bele jobban a bajnokság utolsó szakaszába. Tökéletes győzelemmel visszavágni. Spa egyike a versenynaptár legnagyobb kihívást tartogató pályáinak, és extázissal tölt el, hogy kipipálhatom ezt is, mint helyszínt, ahol már győztem. A rajtot követően jó tempót vettem fel, és őriztem az előnyömet. Akármikor gyorsítottak a mögöttem lévők, képes voltam reagálni rá. A 8-as kanyarban volt egy ijesztő pillanatom, amikor a körülmények változásakor kicsúsztam. Majdnem leestem a székről! Szerencsére kikászálódtam a szituációból, újra összeszedtem magam, és visszaszereztem az irányítást. Nagyot sóhajtottam, amikor a végén átszeltem a célvonalat. Leírhatatlan érzés volt! Sajnálom a Jensonnal történteket. Kiváló munkát végzett. Az első kanyarba fordulva láttam a visszapillantóban, hogy masírozik előre, és mondogattam, hogy 'ez jó', amikor pedig feljött másodiknak azt gondoltam, 'fantasztikus, újabb kettős győzelmet arathatunk.' Utána sajnos kegyetlenül kilökték, ami nem az ő hibája volt. Ez nagyon szerencsétlen neki és a csapatnak is, mert mindent megtett, hogy több pontot gyűjtsünk a konstruktőri bajnokságban. Mindazonáltal még erősebben fog visszatérni. Alaptételnek hangzik, de kimondom: imádok versenyezni. Ez a véremben van, és nagyon hiányzott a nyári szünetben. Fantasztikus Spában nyerni ilyen csalafinta viszonyok mellett. A gárda nélkül nem sikerült volna, rengeteget dolgoztak ezért. Úgy érzem, mintha először győztem volna. Káprázatos!"
Jenson Button: (-) "Igazán jónak ígérkezett a délután. Könnyedén előretörtem a 2. helyre, de az első körben megsérült a vezetőszárny bal első véglapja, ezért maximálisra kellett állítanom a felső terelőlap szögét. Ettől csúszkálni kezdett az autó hátulja anélkül, hogy jobb lett volna a tapadás az elején. Következésképp nehéz volt magam mögött tartani a többieket, de jót csatáztam az esőben. Úgy látszott, több tapadást találtam, mint ők. Szolid munkával tartottam a pozícióm, de ki tudja, miért ütköztem Sebastian (Vettellel). Egyértelműen nem fékeztek korábban a szokottnál. Csak egy nagy csattanást éreztem a bal oldalon, ami kitépte a hűtőt, és megállt a hajtáslánc. A TV-n megnéztem az esetet, és furcsának találtam a balesetet. Természetesen nem szándékosan csinálta ezt (Vettel), elfogadom a bocsánatkérést, de fogalmam sincs, mit művelt. Ez súlyos csapás a bajnoki reményeimre. Annyit tehetek, hogy készülök Monzára. Imádom azt a pályát, a tőlem telhető legjobbat fogom nyújtani, hogy minél több pontot szerezzek."
Red Bull
Mark Webber: (2) "A rajt egy katasztrófa volt, nem volt ideális ilyen sok helyet veszíteni a rajtnál, de szerencsére ez nem Monaco vagy Barcelona, ahol ritkán változnak a pozíciók a versenyen. Már az első néhány körben vissza tudtam előzni néhány srácot, így gyorsan elkezdtem visszakapaszkodni. Tudtam, hogy hosszú lesz még a verseny, és jó eredménynek tartom a 2. helyet. A nagydíj utolsó szakaszában nem volt könnyű dolgunk, nehéz volt a pályán maradni. El sem hiszem, hogy a káosz ellenére végül az időmérő első három helyezettje végzett a dobogón! Én jó napot zártam. Sajnálatos, hogy a csapat nem szerzett több pontot, de így is megtartottuk a vezetést a konstruktőri bajnokságban, és remélhetőleg Monzában kiköszörüljük a csorbát."
Sebastian Vettel: (15) "Ami történt, megtörtént, és nem tudunk rajta változtatni. Természetesen nem vagyok büszke arra, ami történt, elvesztettem az uralmam az autó fölött a bukkanón fékezés közben, és sajnos eltrafáltam Jenson (Buttont), aki nem tudtam folytatni a versenyt. Sajnálom, ami vele történt. Meglátjuk, mit hoznak a következő versenyek."
Renault
Robert Kubica: (3) "Nagyszerű eredmény ez a csapatnak egy olyan hétvége után, amelynek során minden egyes edzésen versenyképesek voltunk, és a McLarennel, valamint a Red Bullal harcoltunk. Senki sem számított rá, hogy ezen a szinten fogunk állni Spában, ezért azt hiszem, elégedettek lehetünk a munkánkkal. A rajtnál nagyon nehéz körülmények uralkodtak, a pálya a Safety Car beküldése előtt és utána is vizes volt. A 4. helyen haladtam, amikor (Jenson) Button és (Sebastian) Vettel összeütközött, és úgy érzem, gyorsabb lehettem volna Jensonnél a versenynek abban a szakaszában. Amikor tiszta volt előttem a pálya, és szabadon nyomhattam a gázt, nagyszerűnek éreztem az autót. (Mark) Webber egy körrel előttem állt az elsődleges (kemény) gumikért, de a szerelőim remek munkájának köszönhetően elé tudtam visszatérni a pályára, bár az Eau Rouge emelkedőjén nagyon közel volt hozzám. Végül sikerült megtartanom a pozíciót, sőt el is szakadtam tőle egy kicsit. Amikor újra eleredt az eső, nagyon csúszóssá vált a pálya, de közeledtem Lewis (Hamiltonhoz), amikor kimentünk kereket cserélni. A boxutcában haladva mondtam magamnak, hogy nyugi, csúszós az aszfalt, de volt néhány kapcsoló, amit át kellett állítanom a kormánykeréken. Ez elvonta a figyelmemet, és hibáztam: amikor a fékbe tapostam, már túlhaladtam a fékponton, blokkoltam az első kerekeket, és elütöttem néhány szerelőt, bár szerencsére egyikük sem sérült meg. Ez egy helyezésembe került, de egy ilyen versenyen könnyű hibázni, ezért elégedett vagyok azzal, hogy megtartottam a rajtpozíciómat, és erős versenytempót diktáltunk."
Vitalij Petrov: (9) "A pontszerzés volt a mai célom, ezért örülök a 9. helynek. Jól rajtoltam, majd keményen nyomtam a gázt, hogy átküzdjem magam a mezőnyön, és ez sikerült is. A verseny kellemesen alakult, de a körülmények nem voltak könnyűek, nehéz volt eldönteni, melyik gumit érdemes használni. A csapat remek döntéseket hozott, és sokáig a slick gumikon maradtam, szóval úgy hiszem, kihoztuk a maximumot a stratégiából. A tegnapi időmérőn elkövetett hibám után megmutattam, hogy a tempóm alapján mindig helyem van a legjobb tíz között. Remélhetőleg legközelebb sokkal jobban sikerül a kvalifikációm, és nem kell ennyi autót megelőznöm. Ezen a hétvégén már használtuk az F-csatornát, ami jó végsebességet biztosított az egyenesekben, és nagy segítség volt a (Nico) Rosberggel vívott csatában, így a következő futamokra is ígéretesnek tűnik."
Ferrari
Felipe Massa: (4) "Szerintem ez pozitív eredmény, és annak fényében, ami a versenyen történt, s hogy (Jenson) Button és (Sebastian) Vettel egy balesetben kiestek a játékból, még kicsit szerencsésnek is érezhetjük magunkat. Ezen a hétvégén a Red Bull és a McLaren is erősebbek volt nálunk, de csapatként jól dolgoztunk együtt, a verseny előtt és közben is a helyes döntéseket hozva meg. A beállításunk a száraz pályán hatékonyabban működött, esőben kicsit küszködtünk, különösen a középső szektorban, míg a másik kettőben tűrhetően ütőképesek voltunk. Most Monzába, a hazai versenyünkre utazunk: azon a pályán, ahol a végsebesség és a féktáv alatti stabilitás sokat számít, jól szeretnénk szerepelni. A végsőkig harcolni fogunk, még ha a világbajnokságban egyre nehezebb is a helyzetünk."
Fernando Alonso: (-) "A hét 'döntő' közül az első balul sült el számomra, akárcsak két másik versenyző számára a vb öt esélyesének sorában, míg a maradék kettő a lehető legtöbb pontot gyűjtötte be: ezért valamikor muszáj lesz ledolgoznunk a ma szerzett hátrányunkat. A rajtnál azonnal sikerült néhány helyet javítanom, és minden jel arra utalt, hogy jó versenyem lesz. Aztán azonban rosszkor voltam a rossz helyen, Rubens (Barrichello) ugyanis nem tudta megtartani az autóját a féktávon, és nekem ütközött. Azonnal visszatértem a boxba kereket cserélni, és leellenőriztetni, hogy az autómmal minden rendben van-e. Ekkor intermediate gumikat szereltünk rá, mert azt hittük, tartósan és erősen esni fog, de nem így történt. Tegnap esőben reménykedtem, amikor azonban végre megérkezett, túl késő volt ahhoz, hogy hasznot húzzak belőle; ellenkezőleg, megakadályozott abban, hogy megelőzzek olyan autókat, amelyeknek ki kellett volna állniuk a boxba lágy gumikért. Aztán kicsúsztam, mert rámentem egy rázókőre, és ezzel véget is ért a versenyem. Kár érte, még ha túl sok pontot nem is tudtam volna szerezni. Nagy csalódás ez, hiszen rossz eredményt értünk el, ez azonban nem jelenti azt, hogy feladtam a világbajnoki reményeimet."
Force India
Adrian Sutil: (5) "Nagyon elégedett vagyok az újabb 5. hellyel, hiszen a 8-adikról rajtoltam. Szerintem ennél többet nem érhettem volna el. Nagyon trükkösek voltak a körülmények odakint, soha nem tudhattuk, mi lesz az időjárással. Amikor megérkezett az eső, néha a pálya egyes pontjain csak szemerkélt, máshol zuhogott, ezért nagyon kellett koncentrálnom, hogy biztonságosan kézben tartsam az autót. Persze közben szoros küzdelmet is folytattam, úgyhogy muszáj volt keményen nyomnom a gázt, különösen a Safety Car-periódusok után, amikor a mezőny összesűrűsödött, így nagyszerű csatákat vívtunk, szép előzésekkel. Az új alkatrészeink jól működtek, de még tudunk fejlődni - ez csak azoknak a fejlesztéseknek a kezdete volt, amelyek Monzában, a következő versenyen folytatódni fognak."
Tonio Liuzzi: (10) "Nagyon örülök, hogy Kanada után visszatértem a pontszerzők közé. Végig keményen küzdöttünk, hogy bezsebeljük ezt a pontot, és hogy mindketten gazdagabbak lettünk néhánnyal, az szép jutalom a csapat által az elmúlt hetek során végzett munkáért."
Mercedes
Nico Rosberg: (6) "A leintéshez közeledve végre működött az esős beállításom, és két helyet javítottam az újraindításnál. A 6. hely rendben van, ez volt a legtöbb, amire számíthattunk a hétvégén. Michael és én vívtunk pár szórakoztató csatát. Tiszteljük egymást, csupán óvatosnak kellett lennünk, és így minden rendben zajlott. Szépen zárkóztunk fel, de meg kell próbálnunk javítani az autón, ha erős formában akarjuk befejezni az idényt."
Michael Schumacher: (7) "Kifejezetten örültem a mai futamnak, főleg a csapat szempontjából. Azt hiszem, Nico rajthelyét, illetve az enyémet figyelembe véve elégedettek lehetünk az eredménnyel: a 6-7. pozíció nem rossz a 14. és 21-ikről indulva. Fontos pontokat szereztünk a konstruktőri bajnoksághoz. Valamiért hozzám tapadt a 7. hely Spában, ezért is különlegesen érzem magam. Még hevesebb időjárás nélkül aligha érhettünk volna el többet. Kétszer 'találkoztam' Nicóval a pályán, amiből először én jöttem ki jól. Másodjára viszont, az újraindítást követően el kellett emelnem a lábam a gázról az Eau Rouge-ban egy előttem haladó autó miatt, Nico pedig elszáguldott mellettem. Összességében majdnem annyira élveztem Spát, mint reméltem."
Sauber
Kamui Kobayashi: (8) "Ez nagyon nehéz verseny volt, de nekem minden összejött. A csapat helyes döntéseket hozott, mindig a jó fajta gumikat kaptam meg, és a boxkiállásokat is tökéletesen végrehajtották. A futam bizonyos szakaszaiban körről körre változtak a pályaviszonyok, ezzel nem volt könnyű megbirkózni. A tegnapi időmérő után különösen örülök neki, hogy ma nem követtem el hibát, célba juttattam az autót, és a 17. helyről rajtolva szereztem 4 újabb pontot."
Pedro de la Rosa: (11) "Ez nagyon érdekes verseny volt. Miután az utolsó helyről kellett rajtolnom, nem panaszkodhatok, hogy a 12. helyen végeztem, bár 2 körrel a leintés előtt még 10. voltam, vagyis pontszerző. Extrém esőgumik voltak az autómon, de nem esett eléggé, ezért nem volt elég víz a pályán, ami szétkoptatta az abroncsokat. Nagyon gyorsan tönkrementek, s amikor megpróbáltam utolérni Vitalij Petrovot, elkövettem egy hibát. A kavicságyba csúsztam, vesztettem két helyet. Ennek ellenére az én szempontomból helyes volt az extrém esőgumikra váltani. Ma muszáj volt kihasználnunk minden kínálkozó lehetőséget. Nagyjából hasonló volt a történet az első boxkiállásomnál is, amikor intermediate gumikat tettünk fel az autómra, aztán mégis vissza kellett cserélnünk slickekre. De, ahogy már mondtam, kockáztatnunk kellett."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari: (13) "Nagyszerű hétvégém volt, már tegnap is elégedett voltam az időmérős teljesítményemmel. Ma karrierem legizgalmasabb versenyét futottam. Roppant bonyolult volt jól sakkozni a gumikkal, és azt hiszem, csapatunk lehetőségeit és formáját figyelembe véve nem szerepeltünk rosszul. Felvillanyoz az újabb pontszerzés. Alig várom már Monzát, és az esélyt, hogy a viadalt megtekintő alkalmazottaink előtt jól szerepeljünk."
Sébastien Buemi: (12) "Sikerült jól startolnom, viszont az első kanyarban belém ütközött valaki, amitől megsérült a bal hátsó gumim és a diffúzorom is. A differenciálmű zárásától kezdve az első szárny beállításáig mindent bevetettem, hogy ellensúlyozzam a kárt, mert amiatt óriási lett az autó túlkormányzottsága. Ez sokat rontott a tempómon, a kocsi vezethetetlen volt. Sajnos nem voltam képes ennél többre. Kár, mert ezen a futamon vadászhattam volna a pontokra. De ilyen a versenyzés."
Williams
Nico Hülkenberg: (14) "Meglehetősen hamar problémám támadt a gázpedál vezérlésével, ami gyötrelmessé tette az autó irányítását. Még egy nem tervezett boxkiállást is be kellett iktatnunk, de a motor kikapcsolt, és újra kellett indítani. Következésképp pozíciókat vesztettem, és tökéletes motorvezérlés nélkül kellett boldogulnom az esőben, ami néhány megpördüléshez vezetett. A végén kockáztattunk, hogy felzárkózzunk kissé."
Rubens Barrichello: (-) " Rutinom ellenére nagyon nehéz volt megállapítani az első körben, hogy mennyire vizes a pálya, de a Blanchimontban teljesen az volt. (Nico) Rosberg előtt lezártam az utat, de hiába kezdtem korán fékezni, nem tudtam megállítani az autót. Egyenesen belerohantam Alonsóba, amiért bocsánatot kérek. Kár a csapatért is. Derűs hétvégénk volt, amit szép lett volna egy jó eredménnyel megkoronázni, de ennek ellenére bízom benne, hogy a 300. futamom után jó lesz a 301.!"
Lotus
Heikki Kovalainen: (16) "Volt egy kis problémám a rajtnál, nagyon leesett a motorom fordulatszáma, ezért aktiváltam a lefulladásgátlót, de mire felgyorsulhattam volna, már rengetegen megelőztek. Eleredt az eső, és sajnos megrongáltam az első szárnyam az utolsó kanyarban, ezért ki kellett állnom egy újért. Kockáztattunk, és intereket tettünk fel, de elállt az eső, így újra kereket kellett cserélnem, és lépéshátrányba kerültem. Utána már csak az volt a feladatom, hogy a lehető legjobb munkát végezzem, és olyan pozícióban maradjak, amiből eső esetén esélyem van előrelépni, és ez sikerült is, a hajrában javítottam néhány pozíciót, és 16. lettem."
Jarno Trulli: (19) "Sűrű délutánunk volt, eseménydús versenyt futottunk, de Spában ez nem szokatlan. A rajtnál lecsúsztam a pályáról, hogy kikerüljem Heikkit, így sajnos megelőzött néhány autó. Később túlmelegedtek a hátsó gumijaim, de szerencsére később életre keltek, így rá tudtam kapcsolni, és alaposan elhúztam a mögöttem haladóktól, az esőig jó tempót diktáltam. Jókora előnyöm volt a legközelebbi ellenfelemmel szemben, amikor beküldték a Safety Cart. Az újraindítás után próbáltam követni az előttem haladókat, de rosszak voltak a látási viszonyok, és elkövettem egy kisebb hibát az egyik gyors kanyarban, az autó hátuljával rámentem a fehér vonalra, így megpördültem, és pozíciókat vesztettem. Továbbmentem, de a versenyem valójában véget ért. Örömmel tölt el, hogy mindkét autónk célba ért, és hogy még mindig előnyben vagyunk legközelebbi riválisunkkal szemben, úgyhogy jöhet Monza!"
Virgin
Lucas di Grassi: (17) "Összességében remekül sikerült a verseny. Elégedett vagyok a teljesítményemmel, és a csapat is remek munkát végzett. A változó időjárás megnehezítette a dolgunkat, előbb száraz, majd félig esős, végül teljesen esős körülmények között kellett vezetnünk. A csapat szépen dolgozott, mindig a jó időben hívtak ki, és a megfelelő gumit tették fel. Számomra teljesen egyértelmű, hogy (Heikki) Kovalainen levágta a sikánt az 5-ös kanyarban, amire a sportfelügyelők figyelmét is felhívtuk. Remélhetőleg hamarosan több is kiderül az ügyben."
Timo Glock: (18) "Meg kell mondanom, ez elég eseménydús verseny volt. Jól rajtoltam, de valaki megint letolt a pályáról, így elvesztettem két pozíciót. Utána ki kellett kerülnöm (Rubens) Barrichello és (Fernando) Alonso balesetét, így keresztülmentem az 50 méteres táblán, és megrontáltam az első vezetőszárnyamat. Azonnal be kellett állnom a boxba, így rengeteg időt vesztettem a többiekkel szemben. Utána megpróbáltam felzárkózni (Jarno) Trullira és Lucasra, és a végén még kockáztattam is azzal, hogy esőgumikat tettem fel, de ez nem jött be, mivel túl későn jött az eső. Az idén egyszerűen pechem van a versenyeken. Mostoha körülmények uralkodtak a hétvégén, ami érdekes versenyt eredményezett. Az időmérőn ebből profitáltunk, a futamon nem."
|