2011.11.28. 19:58
Red Bull

Mark Webber: (1.) "Nagyszerű ez az érzés, győzni mindig jó dolog. A Sebastiannal való csata végül nem volt túl heves, mivel neki problémája akadt, de a tempóm így is erős volt, és jól éreztem magam az autóban. Szép befejezése ez az évnek. Elégedettséggel töltött el, hogy a végén leggyorsabb köröket futottam. Visszatekintve, nem ez volt a legjobb évem, de nem is a legrosszabb. Gyengén kezdtem a szezont, és nem tudtam kihasználni mások balszerencséjét, vagy olyan helyzetbe hozni magam, ahonnan nyerhettem volna, de a motorsportban csak akkor nyerhetsz, amikor elérkezett az ideje. Ez nagyon fontos győzelem volt számomra, és a csapatnak is jó, hogy a csúcson zártunk. Igazán élveztem az utolsó néhány kört. Ez egy jó pálya a csapatunknak, hiszen zsinórban három győzelmet szereztünk itt."
Sebastian Vettel: (2.) "Üzenetben értesítettek, hogy problémánk van. Kár érte, mert jól kezdtük a versenyt. Ezt követően világos volt, hogy korábban kell váltanom, hogy megóvjam a váltót. Reméltem, hogy rendbe fog jönni, ezért továbbra is keményen nyomtam, de ez nem történt meg, ezért az volt a célom, hogy eljussak a kockás zászlóig. Marknak nagyszerű futama volt, és megérdemelte a győzelmet. Én második lettem, és örülök a trófeának. Szép befejezése volt ez a szezonnak: mindkét autóval célba értünk, ráadásul kettős győzelemmel. Szerettem volna megnyerni a versenyt, mindazonáltal így is jó szezonunk volt. Egészen hihetetlen: az évad előtt gondoltuk, hogy versenyképes autónk van, amivel nyerhetünk néhány futamot, de aztán egészen szenzációsan alakult. A csapat legtöbbször hibátlan volt, és az előző két évhez képest magasabb szinten teljesítettünk. Élveztük, amit csináltunk, és jó érzés volt minden nap úgy bejönni a garázsba, hogy mindenki boldog volt, mosollyal az arcán. Ez a lényeg: szeretjük, amit csinálunk, és szenvedéllyel tekintünk rá."
McLaren

Jenson Button: (3.) "Nem igazán tudtam működésre bírni a lágy gumikat itt, minden szetten jelentős kopást észleltünk, és ez ösztönzött minket arra, hogy az utolsó két etapom alatt kemény keverékűt használjak. Nagyszerű tempót mentem a kemény abroncsokon, és mivel két szakaszban is használtam, igazán jó balanszot találtam, valamint ráéreztem a tapadásra. A verseny korábbi részében kiábrándító volt, hogy Fernando (Alonso) megelőzött. Az 5-ös kanyarból kifelé törmeléket láttam a pályán, és nem tudtam, mi az. Nem akartam rámenni, és balra nem mehettem, mert Fernando ott volt, ezért lassítanom kellett, és visszaestem. Innentől elég könnyű manőver volt Fernando számára. Viszont a keményebb keverék kiválóan működött, ez segített Fernando üldözésében az utolsó etapon, és ezáltal tudtam megelőzni a 3-as kanyarból kijövet. Eredetileg az 1-es kanyarban akartam megkerülni, mert élvezetesebb valakit DRS nélkül előzni, de végül a 3-asból kifelé haladtam el mellette, miután az egyenesben jól mentem. Mindent beleadtunk ma, és a pódium kitűnő befejezése az évnek. Tizenkétszer álltam dobogón az idei 19 GP közül, és megbízhatatlansági problémák miatt kettőt nem fejeztem be. Mindent egybevetve, jó és kiegyensúlyozott szezonunk volt. Sok pozitívumot tudunk átvinni ebből az évből. A tél során keményen dolgozunk, és az első versenytől kezdve harcolni fogunk. Csak egy kissé erősebben kell kezdenünk a szezont, ennyi az egész, és ezt fogjuk célozni. Meg akarjuk nehezíteni a Red Bull dolgát 2012-ben. Végezetül, nagy köszönetet szeretnék mondani az egész csapatnak, tényleg összenőttünk ebben az évben. Valóban a Vodafone McLaren Mercedes család tagjának érzem magam: rengeteg szenvedély van a szervezetünkben, és büszke vagyok, hogy része lehetek."
Lewis Hamilton: (-) "A rajtnál nem akartam agresszív lenni, és ez azt jelentette, hogy vesztettem egy pozíciót Fernandóval szemben. Ezután meglehetősen jó tempót diktáltam, és képes voltam Fernando és Jenson közelében maradni, amíg nem észleltem a váltó meghibásodását. Elég korán feltűnt, az első és második sebességgel volt gondom, és ezért elkezdtem elég sok időt veszíteni, tehát Fernando és Jenson el tudtak szakadni tőlem. A probléma az volt, hogy nem voltak tiszta, jó váltásaim, azután a hetedik sebességet is elveszítettem, és az egész összeomlott. Természetesen nem így szerettem volna befejezni a szezont, de nem volt olyan rossz. Amíg tartott, élveztem a versenyem. Csatáztam Felipe (Massával), és reméltem, megelőzhetem, de a váltóhiba miatt kiálltam. Hosszú idény volt, hatalmas köszönetet szeretnék mondani a csapatnak. Soha nem adták fel, elképesztően keményen dolgoztak az egész szezonban. Nem azt a végső eredményt értük el, mint amit szerettünk volna, de voltak szép pillanataink. A következő szezonban újra támadásba lendülök, és 2012 az én évem lesz."
Ferrari

Fernando Alonso: (4.) "Újabb verseny, amelyen a taktikától kezdve a csapatmunkáig tökéletesen csináltunk mindent, ennél többet nem tehettünk. A végeredmény a többiek teljesítményén múlt. Ismét kiválóan rajtoltunk, szépen megelőztem (Jenson) Buttont, de utána a közepes keménységű gumikon nem voltam képes visszatartani őt. A DRS aktiválásával is problémám volt. Bár nem harcoltam közvetlenül másokkal, segített volna néhány tizeddel az eszköz. Ez a nagydíj rávilágított az idényünkre: majdnem maximumot nyújtottunk, a dobogóért harcoltunk egy olyan autóval, amely nem olyan erős, mint a legjobb kettő. Csapatként sokat fejlődtünk 2011-ben, ezt alapnak kell vennünk 2012-re. Amennyiben értékelnünk kellene a teljesítményünket, akkor (Luca di) Montezemolo elnök szavait ismételném, aki 5-ös-6-os közé minősítette a teljesítményünket. Mindenesetre büszke vagyok az istálló teljesítményére. Egy öt-hat tizeddel gyorsabb autóra van szükségünk, és nem lesz sétagalopp megvalósítani ezt, ugyanakkor teljes mértékben bízom a mérnökeinkben és a csapatban, amely uralta a Forma-1 előző évtizedét, és minden létező rekordot tart a sportágban. Ne felejtsük, hogy tízszer sikerült felállnom a dobogóra, és több pontot szereztem, mint tavaly. Nem nagy probléma, hogy elvesztettem a harmadik helyet az egyéni tabellán: az 1. hely az, ami igazán számít."
Felipe Massa: (5.) "Nehéz verseny volt egy olyan hétvégén, amely nem volt a legjobb számunkra műszaki szempontból. Egyszer sem sikerült megfelelően beállítani a balanszot, utána meg felfedeztünk tegnap egy defektet, ami megfosztott egy szett lágy gumitól a futamon, és emiatt kétkiállásos taktikát kellett választanom. Tudtam, hogy meg fogok bűnhődni ezért, mert sok kört kell megtennem a közepes gumikon, melyekkel mi többet vesztünk a lágy abroncsokhoz képest, mint a legközelebbi riválisaink. Biztosan másféle eredménnyel szerettem volna megünnepelni 100. nagydíjamat a Ferrarival, de el kell fogadnom, hogy így alakultak a dolgok. Ez a verseny összefoglalja a szezonomat: viszonylag jól mentem a lágy gumikon, de a keményebb keveréken szenvedtem. Elégedett voltam a közönség reakciójával, akik a hétvégén támogattak. Kemény évet zártam, de most tiszta lapot nyitok. Muszáj fejlesztenünk az autón, és én mindent meg fogok tenni, hogy ne legyen még egy ilyen kiábrándító idényünk. Örülök, hogy Lewis (Hamilton) odajött hozzám, miközben újságíróknak nyilatkoztam, ez kedves gesztus volt a részéről. Mit akarok a mikulástól? Felipinhóval írni fogok neki, és kérek tőle egy olyan autót, amely 2012-ben az elejétől a végéig fantasztikus lesz."
Force India

Adrian Sutil: (6.) "Igazán elégedett vagyok a mai eredménnyel. Ez teljessé teszi ezt a remek hétvégét, ahol minden a tervek szerint alakult. Minden edzés során jó érzéseim voltak, a csapat pedig nagyszerű munkát végzett, hogy ilyen jó autót adtak ma számomra. A stratégiával is jó döntést hoztunk, hiszen tudtuk, hogy van esélyünk a Mercedes legyőzésére, és pontosan ezt tettük. Nagyon örülök ennek a 6. helynek, ez a legjobb módja az év befejezésének, s ez egyben azt is jelenti, hogy előreléptem a 9. helyre a bajnokságban, ami a célom is volt."
Paul di Resta: (8.) "Szép eredmény a 8. hely egy számomra nehéz verseny végén. Féltávnál aggodalmak merültek fel a váltóval kapcsolatban, s a csapat azt mondta, csak próbáljam meg eljuttatni az autót a célig. Az utolsó etapom csak arról szólt, hogy megtartsam a különbséget a mögöttem érkező (Kamui) Kobayashival szemben, és ezt egész könnyen megtettük. Ezzel véget ért az első szezonom a Forma-1-ben, ami egy nagyszerű év volt, különösen úgy, hogy hatodikként végeztünk a bajnokságban. Az egész csapat megérdemelte, és szeretném megköszönni mindenkinek, aki támogatott engem ez az elképesztő év folyamán."
Mercedes

Nico Rosberg: (7.) "Nem fejeztük be ideálisan a szezont, noha szereztünk néhány pontot. Többre számítottam, mint a 7. hely. Nem rajtoltam jól, és gondjaim akadtak a gumik túlmelegedésével a magas aszfalthőmérséklet miatt. Az egész futamon figyelnem kellett a gumikra, ami befolyásolta a tempómat. Most már előre tekintek, és remélem, 2012-ben jobban fogunk teljesíteni. Várom a telet, izgalmas lesz, mivel keményen dolgozunk a jövő évi autón."
Michael Schumacher: (15.) "Kár az ütközésért Bruno (Sennával), amit talán az ő tapasztalatlansága okozott. Előfordul ilyesmi. Azt hiszem, e nélkül szép versenyem lehetett volna, értékes pontokért harcolva. Az ütközés után csak annyit tehettem, hogy harcolok, amennyire csak tudok, és bíztam az esőben, ami végül nem érkezett meg. Az első etapomban romlott az autó balansza az incidenst követően, túlkormányzottságtól szenvedtem. Sajnos nem tudtunk változtatni ezen a boxkiállásnál, ami a második etapban is tönkretette a balanszot, amely csak a harmadik etapban lett jó. Várjuk a következő idényt. Magabiztos vagyok, hogy erőfeszítéseink révén, a fejlesztésekkel oda léphet előre a Mercedes, ahová tartozik, és az élmezőnyben harcolhatunk majd."
Sauber

Kamui Kobayashi: (9.) "A csapat kiváló munkát végzett, hogy visszajöjjünk az igazán rossz kvalifikáció után. Sokat dolgoztunk a versenytempónkon, és a szezon utolsó két futamán pontokat tudtam szerezni. Fontos volt számunkra, hogy a Toro Rosso előtt végezzünk, és örülök, hogy sikerült megcsinálnunk ezt. A stratégia és az autó is jó volt, hatalmas köszönet érte a fiúknak. Azután, hogy az idény második felében küszködtünk egy kicsit, nagyon sok munkánk lesz a tél folyamán. Úgy vélem, jó, hogy ugyanaz lesz a csapatunk, ugyanazokkal a pilótákkal, de erősebbekké szeretnénk válni."
Sergio Pérez: (13.) "A csapat fő célja az volt mára, hogy bebiztosítsuk a 7. helyet a szezon végére, és boldog vagyok, hogy ezt elértük, habár ehhez most nem tudtam hozzájárulni. Mint csapat, azt hiszem, már most nagyon várjuk a következő szezont. A történtek után elégedett vagyok a bemutatkozó évemmel. Sokat tanultam, és ezzel a tapasztalattal jó munkát szeretnék végezni 2012-ben. Mindamellett a mai versenyem nem úgy alakult, ahogy reméltem. A rajt jó volt, de az esős körülményekre optimalizáltuk az autót, és ennek az lett az eredménye, hogy a hátsó gumik túlmelegedtek. Elég nehéz volt vezetni az autót, és sajnálom, hogy a táv felénél megpördültem."
Renault

Vitalij Petrov: (10.) "Határozottan kellemes ponttal zárni, ez jó a tegnapi időmérő után. A rajtom jól sikerült, nem volt rossz a tempóm, tetszett az autó. Meglehetősen hamar kijöttünk a boxba, mivel úgy gondolom, sokat vesztettünk a Toro Rossók mögött haladva, nehéz volt megelőzni őket. Rengeteg időt buktam, e nélkül talán Kamui Kobayashi előtt végezhettem volna, a 9. helyen a 10. helyett. Jók voltak a boxkiállások, az egyik különösen jól sikerült. A szerelőim egész szezonban kiválóan dolgoztak. Több pontot akartam szerezni idén. nem volt fantasztikus idény, de köszönöm a csapat munkáját, akik végig támogattak és hittek bennem. Jövőre új évad kezdődik, remélem, jobban fogunk dolgozni, és szebb eredményeket fogunk elérni."
Bruno Senna: (17.) "Mit mondhatnék? Nehéz nap volt, összességében csalódottságot érzek. Erős pozícióban indultam el a futamon, próbáltam építeni erre. Sok nehézség megakadályozott abban, hogy jobb versenyt teljesítsünk, főleg az ütközés Michael (Schumacherrel), illetve egy váltóprobléma. Nagyon szerettem volna boldoggá tenni a szurkolóiam hazai pályán, de sajnos nem sikerült."
Toro Rosso

Jaime Alguersuari: (11.) "Már közvetlenül a rajttól nehéz verseny volt, az első etapban a lágyabb gumikon alacsony volt a tapadás, különösen a kigyorsításoknál, valamint a lassú kanyarok kijáratánál, emellett sokat küzdöttem amiatt, hogy Buemit és (Sergio) Pérezt követtem. A második etap a keményebb keveréken sokkal jobban ment, de nehéz általánosságban megérteni, hogy miért tűnik úgy, hogy az utolsó két futamon vesztettünk a teljesítményből. Összességében örülök, hogy 26 ponttal fejezzük be a szezont a tavalyi öthöz képest, szóval remélem, folytathatom a fejlődést azáltal, hogy jövőre jobban teljesítek."
Sébastien Buemi: (12.) "Természetesen a pontszerzésben reménykedtünk ma, de nem voltunk elég versenyképesek, így a 11., 12. helyen végeztünk. Jól startoltam, megelőzve Jaimét és (Rubens) Barrichellót, de ezután hamarosan a gumik elkezdtek kopni, különösen azért, mert nem voltak megfelelőek a beállításaink ezekre a körülményekre. A saját teljesítményemet tekintve úgy érzem, minden tőlem telhetőt megtettem. Csalódott vagyok, hogy nem tudtunk a Sauber elé kerülni, de ez a versenyzés. Összegezve, nem volt számomra egy rossz szezon, voltak jó versenyeim, de pontokat vesztettem különböző problémák és balszerencse miatt. A csapat jól dolgozott, de fejlődnünk kell még, ha jövőre jobban akarunk teljesíteni a mostaninál."
Williams

Rubens Barrichello: (14.) "Azt gondoltuk, esni fog ma, ezért hosszúra állítottuk az első sebességfokozatot. A domb aljáról rajtoltam, és mivel száraz pályán indultunk, visszacsúsztam. Élvezetes verseny volt, de még nincs olyan autónk, amivel pontszerző helyen végezhetnénk. Szeretném megköszönni a csapatnak az egész évi kemény munkát. Nehéz szezonunk volt, de összetartottunk. Sok volt a szóbeszéd a hétvégén, de hiszek benne, hogy visszatérek a következő szezonban. "
Pastor Maldonado: (-) "Jól rajtoltam, de végül visszacsúsztam a pozíciókért való harcban. Az egész verseny alatt jó volt a tempónk, de a hátsó szárny beállítása kissé visszavetett minket a hosszú egyenesben. A kiesésem azt követően történt, hogy megelőztem (Bruno) Sennát a 26. körben. Az autó nagyon túlkormányzottá vált, és elvesztettem az irányítást felette."
Lotus

Heikki Kovalainen: (16.) "Köszönet mindenkinek az újabb kiváló hétvégéért, nem hiszem, hogy ennél többet kihozhattunk volna a csomagból. Az autót egész délután jó érzés volt vezetni, elértük a lehető legjobbat, amit a tegnapi időmérőn mutatott teljesítmény után lehetett. Ismét jól rajtoltam, ezek mostanában kiválóan sikerültek, és onnantól jó ritmust autóztam az egész versenyen. A végén voltak gondjaink a kék zászlók miatt, mert sok autó érkezett meg mögénk, ami összezavarta a versenyünket, de ezzel a dologgal meg kell békélnünk. Az egész év folyamán fejlődtünk, ezzel a 10. hellyel magas szinten fejeztük be a szezont, és tökéletesen felkészítettük magunkat a következő évre, amikor újabb lépést szeretnénk elérni a csapat fejlesztése terén."
Jarno Trulli: (18.) "Számomra ez egy átlagos verseny volt. Nem volt jó a rajtom, de könnyedén azon autók elé kerültem, akiket le kellett győznünk, utána pedig csak arról szólt az egész, hogy egy darabban hazahozzam az autót, bebiztosítva a helyünket a bajnokságban. Szeretném megköszönni a csapatnak a hétvégén és az egész évben nyújtott munkát. Tovább fejlődünk, és nagyszerű részese lenni egy olyan dolognak, ami a haladás jeleit mutatja."
Virgin

Jerome d'Ambrosio: (19.) "Úgy gondolom, ma egy nagyszerű versenyünk volt, ami remek módja annak, hogy befejezzük a szezont. Szép munkát végeztünk tegnap az időmérőn, és ma eddigi egyik legjobb futamomat teljesítettem. Örülök, hogy erre itt Brazíliában került sor, mivel szeretem ezt a pályát. Amiatt is boldog vagyok, hogy a HRT előtt végeztünk, ez mindenképpen egy pozitív módja az évad lezárásának. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak a kemény munkáért. Igazán élvezetes volt velük dolgozni idén."
Timo Glock: (-) "Kiábrándító lezárása ez a szezonnak. Nagy kár, hogy fel kellett adnom, miután elveszítettem a bal hátsó kerekemet az első kiállásomat követően, de ilyen dolgok megtörténnek. Nem így szerettem volna befejezni az évet, mindazonáltal köszönettel tartozom a csapatnak az egész éven át tartó törekvéseikért. Jó volt együtt dolgozni."
Hispania

Daniel Ricciardo: (20.) "A futam felemás volt, mert változó tempónk volt. Az első etap első köreiben gyorsabbnak tűntem Toniónál és (Timo) Glocknál, majd elkezdtek elhúzni tőlem. A második etapra megint a lágy gumikat tettük fel, és nem volt rossz a tempónk, de szerintem túlságosan elhasználtam az abroncsokat, ezért korábban kellett bejönnöm az elsődleges keverékért, mint terveztük. Eltelt pár kör, mire működni kezdett a keményebb keverék, de ezután javultak a köridőim. (Jérome) d'Ambrosio ekkor már túl messze járt, azonban pozitívum, hogy folytatni tudtam a jó köridők futását a verseny végéig. Nagyon jó volt ez a hat hónap, elégedett vagyok a szezon alakulásával. Mindig többre vágyunk, de reálisan nézve jó volt a szezon, sokat tanultam. Köszönöm a HRT-nek és a Red Bullnak ezt a lehetőséget."
Vitantonio Liuzzi: (-) "A startnál működésbe lépett a lefulladásgátló, ezért a kuplung felengedése után megállt az autó, és mindenki megelőzött. Utolsó voltam az első kanyarban, de az első körben behoztam a lemaradásom. Minden jól alakult az időmérőn, és a versenyen is jó tempót diktáltunk, harcoltunk a Virginekkel, ezért kár, hogy a végén elromlott a generátorom, ami miatt kiestem. Erős eredménnyel akartuk zárni a szezont, ami sikerülhetett volna. Kár, hogy nem így történt. Keményen kell dolgoznunk jövőre, hogy megoldjuk a problémát, és fejlődnünk kell, hogy minden futamon versenyképesek legyünk."
|