2011.11.26. 20:00
McLaren

Lewis Hamilton: (1.: edzés: 3., 2. edzés: 1.) "Az autót ma igazán jó érzés volt vezetni magas és alacsony üzemanyagszint mellett is. Az új opciós gumikon is elfogadható volt a kopás mértéke. Még az etapom végén is tisztességes időket futottam. Úgy gondolom, még nem láttunk mindent, de mi erősnek tűnünk a hétvége hátralévő részére. A beállítások változtatása után is kényelmesen éreztem magam, melyeket a délutáni edzés előtt végeztünk el, és a hosszú etapjaink is versenyképes voltak. Sohasem tudhatjuk biztosan, hogy a Red Bullok mire készülnek, de biztosra veszem, hogy a környékükön leszünk. A brazíliai hétvégére egy különleges sisakfestést akartam, felhasználva Ayrton Senna dizájnját. Megkérdeztem Ayrton nővérét, Vivianét, hogy használhatnám-e, és igent mondott. Elöl az én festésem maradt, hátulra pedig Ayrtoné került. Ugyanolyan zöld csíkot használtam, mint ami Ayrton sisakján is volt, ezt külön meg kellett rendelnem. Ez egy igazán különleges példány, nagy megtiszteltetés, hogy viselhetem, és remélhetőleg gyűjthetünk vele némi pénzt a Senna Alapítvány számára is."
Jenson Button: (1.: edzés: 2., 2. edzés: 7.) "A hétvégén használt két gumikeverék teljesítménye közelebb van egymáshoz, mint azt sejtettük. Az elsődleges remekül működik, és azt hiszem, sikerült megértenünk, hogy hol is állunk vele, azonban én kissé szenvedtem az opciósakon. Nem nagyon találtam meg a balanszot alacsony és magas üzemanyagszint mellett sem, egyszerűen nem működött jól a beállításaim mellett. Szerencsére ismerjük ennek néhány okát, csak nem volt időnk, hogy még ma kipróbáljuk ezeket a megoldásokat. Azonban egész évben jól boldogultunk a lágy gumikkal, ezért biztos vagyok benne, hogy holnap is rendben lesznek. Az előrejelzés szerint eső lesz vasárnap, azonban itt sohasem tudhatjuk biztosan, hogy milyen lesz az időjárás, ezért kicsit kockázatos lenne teljesen esős beállításokkal indulni. Épp ebből az okból kifolyólag nem is hinném, hogy az élmezőnyből túl sokan esőre állítanák be az autójukat. A DRS zóna egy nagyon rövid egyenesben található, ezért szerintem itt küszködni fogunk az előzésekkel, azonban ott van a célegyenes, ami talán a legjobb hely lesz erre."
Red Bull

Sebastian Vettel: (1. edzés: 4., 2. edzés: 2.) "Úgy vélem, képesek voltunk fejleszteni az autón, noha egyértelműen tovább kell még javulnunk. Meleg volt ma, és a pálya csúszós volt, de esőt jósolnak a következő két napra, tehát változhatnak a körülmények. Mindnyájan győzni jöttünk ide, remek lenne győzelemmel zárni a szezont, azonban még hosszú hétvége áll előttünk, és sok dolog történhet. A pálya kihívást jelent, mindannyian szeretünk ide jönni, mert jó az itteni nagydíj."
Mark Webber: (1. edzés: 1., 2. edzés: 3.) "Az aszfalt forró, bár maga a levegő nem szuperforró, és magas a páratartalom is. Meglehetősen erősen fújt a szél is, tehát nem volt könnyű megfelelően beállítani az autó balanszát. De mindenki ugyanebben a cipőben járt. Szerintem jó napot zártunk, sok gumikeveréket használhattunk, és talán utoljára vezettünk egy ideig száraz körülmények között, mert eső érkezhet."
Ferrari

Fernando Alonso: (1. edzés: 6., 2. edzés: 4.) "Nem volt könnyű nap, mert nem sikerült megfelelő balanszot kialakítani az autón. Ezért még várni kell, hogy kiderüljön, mennyit tudunk változtatni a helyzeten, és mennyire tudunk versenyképesek lenni a holnap délutáni időmérőn. Főleg az autó hátuljával voltam elégedetlen. A motorhiba? Előfordul ilyesmi, és nem vesztettem sok időt vele, kevesebbet vesztettem, mint Indiában pénteken. Várjuk, hogy a motor megérkezzen Maranellóba, ahol szétszedik, és ezáltal a mérnökök tisztább képet kapnak a probléma eredetéről. Ez nem fog gondot okozni az időmérőre és a futamra, mert egy másik erőforrást szerelünk be. Ma úgy láttuk, hogy száraz körülmények között kevésbé vagyunk erősek, mint általában. Nem hiszem, hogy harcolni tudunk a Red Bullokkal és a McLarenekkel, ráadásul a Mercedes is nagyon gyorsnak látszik. Mindazonáltal nagy esély van az esőre, tehát bármi megtörténhet. Ha választhatnék, esős versenyt szeretnék, mert rendes feltételek között csak 5. lehetnék a kvalifikáción, illetve csak a dobogóért harcolhatnék a futamon."
Felipe Massa: (1. edzés: 5., 2. edzés: 6.) "Nagyon boldog vagyok, hogy hazai környezetben versenyezhetek Brazíliában. Annak is örülök, hogy ez az utolsó verseny egy olyan idényben, melyet aligha lehetne motiválónak nevezni. Tízes skálán ötöst adnék a saját teljesítményemre. Hétfőtől teljes mértékben 2012-re fogunk koncentrálni. Mindent területen javulnunk kell, főleg az aerodinamikával, ami jelenleg a legfontosabb elem egy forma-1-es autó tervezésénél. Apró dolgok tesznek tökéletessé egy autót. A mai köridők lassabbak voltak, mint tavaly, talán azért, mert a Pirelli gumijai keményebbek, mint amilyenek a Bridgestone gumijai voltak, és melegebb is volt. Sokféle beállítást kipróbáltunk, most pedig meg kell próbálnunk a lehető legjobban felkészülni az időmérőre és a versenyre. Az eső? Minden helyzetre fel kell készülnünk. Nincs semmilyen vadonatúj cuccunk, de remélem, jó munkát fogunk végezni, és magas szinten fejezzük be a szezont. Fantasztikus lenne egy dobogó, ez még több motivációt adna nekem a következő évadra."
Mercedes

Michael Schumacher: (1. edzés: 7., 2. edzés: 5.) "Meglehetősen jó napunk volt itt, Interlagosban, és következetesen tudtunk a programunkon dolgozni, annak ellenére, hogy elég csúszós volt az aszfalt. A köridők szokás szerint nagyon szorosak itt, úgyhogy lássuk, mire vagyunk képesek a holnapi kvalifikáción. A hétvége további részében esőt jósolnak, ezért talán láthatunk néhány meglepetést a szezon végén."
Nico Rosberg: (1. edzés: 10., 2. edzés: 8.) "Elég nehezek voltak a pályán a körülmények a mai nap folyamán, mivel elég csúszós volt az aszfalt. Ennek ellenére meglehetősen jók lettek a köridejeink, nem voltunk messze az élen végzőktől. A szabadedzések alatt sokat tanultunk a magas és alacsony üzemanyag szintről. Mivel esőt mondanak, nehéz megjósolni, mi lesz holnap. Talán ha esik, kissé könnyebb lesz meglepni a nagy csapatokat."
Force India

Adrian Sutil: (2. edzés: 9.) "Elég jó volt a délutáni edzés. Arra koncentráltam, hogy kiértékeljem a két gumikeveréket, és megtaláljam a megfelelő balanszot. A lágy abroncsok jól működtek: nagyon nagy volt a tapadás, és jó volt vezetni az autót. Azt gondolom, a hosszú etapokon is versenyképesnek bizonyultunk. A balansz tekintetében nem vagyunk messze az elvárásainktól, ezért optimista vagyok a holnapi nappal kapcsolatban."
Paul Di Resta: (1. edzés: 9., 2. edzés: 10.) "Az első benyomásaimat ma szereztem Interlagosról, és azt kell, hogy mondjam, tetszik a pálya. Nagyon rövid a kör, de jó ritmusban lehet teljesíteni, és meglehetősen technikás is. A mai programot illetően, nagyon sok munkát kellett elvégeznünk, de elég simán ment, és sok adatot gyűjtöttünk. Ebből a szempontból valószínűleg az egyik legjobb pénteki napunk, habár majd kiderül, mennyire hasznos a gyűjtött információ, ha az időjárás változik a hétvége során."
Nico Hülkenberg: (1. edzés: 8.) "Számomra meglehetősen jól alakult a szabadedzés. Sikerült sok etapot futnom és többféle beállítást tesztelnem: aerodinamikai, valamint a KERS-sel kapcsolatos beállításokat. Szerencsés voltam, hogy a kemény keverékű gumi is rendelkezésemre állt, így tanulhattam róla, továbbá a szokásos közepes keverékről. Jó érzés volt újra az autóban ülni, mert a suzukai szabadedzés óta nem vezettem. Hamar felvettem a ritmust, és élveztem a szabadedzést. Rövid a kör, de tetszik a dimbes-dombos felépítés, amely néhány nagyszerű kanyart foglal magába."
Renault

Vitalij Petrov: (2. edzés: 11.) "Az első szabadedzés érdekes volt számomra, és ugyancsak nagyszerű tapasztalat, hogy egy edzés erejéig a boxutcai irányítóközpontban lehettem. Ezáltal jobban megérthettem, mit látnak a mérnökök és mit várnak a pilótától, tehát ezt a tudást a gyakorlatban is alkalmazhatom a jövőben. A második szabadedzés alatt nem voltak műszaki problémák, szóval úgy vélem, nagyszerű munkát végzett a csapat a kuplung délelőtti meghibásodása után. Tudjuk, hogy ez a pálya nem könnyű az autónk számára, mint ahogyan az az időkön is látszik. Holnap az időmérő nehéz lesz, de keményen dolgozunk, hogy megpróbáljunk bejutni a Q3-ba, de ez nem lesz egyszerű. Ma a hátsó tapadással és túlkormányzottsággal küzdöttünk, ezért erre a területre koncentráltunk, hogy fejlődjünk, mivel ez nyilvánvalóan visszavetette a tempónkat."
Bruno Senna: (1. edzés: 14., 2. edzés: 12.) "Érdekes nap volt. A teljesítményünk kétségkívül jobb volt a második edzésen az elsőhöz képest. Az idejeink délután közelebb voltak a többi csapathoz, mint a délelőtt folyamán. Holnapra az a teendő, hogy az autó balanszán dolgozzunk. Ez kulcsfontosságú lesz annak érdekében, hogy erős kvalifikációnk legyen, valamint hogy jó esélyekkel vágjunk neki a vasárnapnak."
Romain Grosjean: (1. edzés: 12.) "Nagyon vártam, hogy ma délelőtt újra beszállhassak az autóba, és a tapasztalat sem ábrándított ki. Minden percét imádtam. Ezt a pályát különösen szeretem, fantasztikus klasszikus aszfaltcsík, sok rajongóval a lelátókon. Technikai szempontból érdekes adatokat láttunk, amelyeket a csapat már a jövő év szemszögéből is vizsgál. A lehető legtöbb időt szeretném az autóban tölteni, igazán szeretek a kormány mögé kerülni - ez az a munka, amit imádok."
Sauber

Sergio Pérez: (1. edzés: 17., 2. edzés: 13.) "Épp egy hosszú etapon voltam sok benzinnel, lágy gumikon, amikor egy váltóhiba félreállított. Kár, mert így nem tudtam befejezni az etapot. Alacsony üzemanyagszinttel rendben haladt az autó a lágy gumikon, bár még van feladatunk, hogy csiszoljunk az időmérős teljesítményünkön. A Force India erősnek tűnik, de a Renault és a Toro Rosso autóit elkaphatjuk."
Kamui Kobayashi: (1. edzés: 15., 2. edzés: 14.) "Sok kört tettem meg ma. A gumikopás mindkét keveréken viszonylag nagy volt, ami megnehezítheti a versenyt, ha olyan hőmérsékletek lesznek, mint ma. Azonban az esőre is van esély. Nem volt gondom az autóval, de még javítanunk kell a balanszán."
Toro Rosso

Sébastien Buemi: (2. edzés: 15.) "Mindent a 90 perces délutáni tréningen kellett elintéznem, és a csapat kiváló munkát végzett. Olyan autót adtak, amely megbízhatóan és gond nélkül ment. Így sikerült sok kört futnom. Kipróbáltam a kísérleti gumikat, majd a közepes és a lágy keveréket is, végül pedig futottam egy hosszú etapot. Elégedett vagyok a napommal. Még korai a teljesítményünkről beszélni, de összességében nagyjából ott tanyázunk, ahol az előző versenyeken. Mivel rövid a pálya, fontos, hogy mindent helyesen csináljunk, hiszen egy tizedes eltérés is komoly hatással lehet a rajtpozícióra."
Jaime Alguersuari: (1. edzés: 11., 2. edzés: 16.) "Különböző nagyságú leszorítóerővel kísérleteztünk a két edzésen, és jobbnak éreztem az autó viselkedését délelőtt. Mindazonáltal még ki kell értékelnünk az adatokat, mielőtt eldöntjük, milyenre állítjuk be az autót. Úgy tűnik, szoros az állás ezen az aszfaltcsíkon, de azt gondolom, kissé előrébb végezhetünk a rangsorban holnap, bár ez nehéz lesz. Szerintem nagyjából olyanra formáltuk a beállításokat, amilyenre akartuk. A lágy és a közepes gumik közti különbség most volt a legkisebb egy körben az idény folyamán, lévén Interlagosban nagyon rövid egy kör. Változásra számítunk az időjárásban a futamra, így talán kockáztatnunk kell, és az időmérőtől kezdve esős beállításokat kell használnunk."
Jean-Eric Vergne: (1. edzés: 18.) "Élveztem azt a kis időt, amit délelőtt vezetéssel tölthettem a Scuderia Toro Rossónál. A fő cél az volt, hogy minél több kilométert tegyek meg F-1-es autóval, miközben teljesítem a csapat szokásos edzésprogramját. Kissé nehezen indult a nap, mert a pálya eleinte koszos volt. Amúgy jó móka vezetni itt. Az első etapomban a közepes keverékű gumikat használtam, majd két menetet mentem a Pirelli kísérleti kemény abroncsaival. Én és Jaime egyaránt foglalkoztunk az aerodinamikával. Kis leszorítóerőt használtam, és így nehéznek éreztem a feladatom, mert egyértelműen hiányzott a tapadás. Ugyanakkor ez nem számít, mert a csapat értékes adatokhoz jutott, melyek remélem hozzásegítenek bennünket egy jó eredményhez a hétvégén. Köszönöm a csapatnak és a Red Bullnak ezt a lehetőséget."
Williams

Pastor Maldonado: (1.: edzés: 16., 2. edzés: 17.) "Nagyon élvezetes ez a pálya! Nem voltak gondjaink ma, így a tervezett program szerint tudtunk haladni, amely sok hosszú etapból állt a különböző gumikeverékeken, és igazán pozitívan alakult. Ezáltal hasznos információkhoz jutottunk, amit felhasználhatunk a versenyre való felkészülésünkben."
Rubens Barrichello: (1.: edzés: 13., 2. edzés: 18.) "Délelőtt jobbnak éreztem az autót, mint délután, ezért holnap még lesz egy kis dolgunk, hogy az időmérőre a lehető legjobb helyzetbe kerüljünk. Ettől eltekintve ez egy szokványos nap volt, ahol minden a terv szerint haladt."
Lotus

Jarno Trulli: (2. edzés: 19.) "Igazán elégedett vagyok a délutáni teljesítményemmel. Még dolgoznunk kell egy kicsit a balansz finomhangolásán, és szerintem az új hátsó szárnyban is vannak még lehetőségek, de az újítás bevált, ezért bízom benne, hogy az időmérőn is előhozakodhatunk azzal a tempóval, amit az elmúlt versenyeken mutattunk. Ez a célunk holnapra, majd pedig, hogy erre tovább építkezzünk vasárnap."
Heikki Kovalainen: (1.: edzés: 19., 2. edzés: 20.) "Jó napom volt. Az új hátsó szárnnyal ismét előrelépést értünk el, és biztató azt látni, hogy még ilyen fejlesztés is érkezik a szezon végén. Szép számban futottam a köröket, minden változtatással találtunk még egy kis időt mindkét gumikeveréken, így némi munka után szerintem holnap és a vasárnap is jók lehetünk."
Luiz Razia: (1. edzés: 20.) "Igazán elégedett vagyok a mai edzés alakulásával. Nagy büszkeséggel töltött el, hogy Interlagosban visszatérhettem a pályára egy F-1-es autóban, ezzel egy álom vált valóra, és szeretném megköszönni a lehetőséget az egész csapatnak. Múlt héten Abu Dhabiban is sikeres gyakorlást teljesítettem, így hamar hozzászoktam az autóhoz, szerintem ezt a köridőim is megmutatták. Sűrű programunk volt, össze kellett hasonlítanunk az új hátsó szárnyunkat azzal, amit Abu Dhabiban használtunk. Azonnal éreztem, hogy ezzel előreléptünk, és örülök, hogy kivehettem a részem a mai munkából, segítve a csapat fejlődését az utolsó versenyen, itt a hazámban."
Virgin

Jérome d'Ambrosio:
(1. edzés: 22., 2. edzés: 21.) "Elég jó pénteki napot zártunk. Elvégeztük a programunkat, minden feladatunkat teljesítettük, és ez jó. Az autó teljesítménye nem rossz, de még nem vagyok elégedett a balansszal, ezért van még mit tettünk ma este. Azt gondolom, a pálya bonyolult az autó balanszát tekintve, és úgy tűnik, mindenki szenvedett egy kicsit a túlkormányzottsággal. Szóval nem könnyű, de szerintem ezen dolgozhatunk holnapig, habár észben kell tartanunk, hogy az időjárás feltehetően nem lesz olyan jó, mint ma."
Timo Glock: (1. edzés: 21., 2. edzés: 22.) "Átlagos első és második szabadedzésen vagyok túl. Kissé küzdöttem a gumikkal, a viselkedésük komplikált volt, és nem egyszerű őket egy kvalifikációs kör alatt helyesen kezelni. Általánosságban viszont jó volt a mai nap, elvégeztük a feladatainkat. Most fél szemmel az időjárásra kell figyelnünk, és el kell döntenünk, milyen irányba haladjunk."
Hispania

Daniel Ricciardo: (1. edzés: 23., 2. edzés: 23.) "Tipikus pénteki nap volt, amiről nem lehet túl sokat beszélni. Délelőttről a második szabadedzésre előreléptünk, de kétségkívül alulmúltuk a valós teljesítményünket. Most előttünk áll az éjszaka, hogy változtassunk, amin akarunk, és remélhetőleg jobbak leszünk holnap. Ismét szoros lesz a Virginekkel, de egy kicsivel többre van szükségünk, hogy versenybe szállhassunk velük. Elég hepehupás az aszfalt, nincs túl sok tér a hibázásra, és ez egy hagyományos pálya, amin jó vezetni."
Vitantonio Liuzzi: (2. edzés: 24.) "Próbáltuk áthidalni azt, hogy nem vezettünk délelőtt, és végül egy jó délután volt. Hogy újra felvegyük a ritmust, és megtaláljuk az autó balanszát, két etapot mentünk kemény gumikon. Volt egy problémánk az elején, úgyhogy az autó beállításával foglalkoztunk, mert a lassabb részeken alulkormányozott volt, a gyorsabbakon pedig túlkormányozott. Az autó jobb lett a változtatások után, de még mindig az alatt a szint alatt vagyunk, amit szeretnénk nyújtani. Azután a lágy abroncsokon forgalomba kerültünk, de összességében versenyképesek voltunk a hosszú etapokon, így van okunk az elégedettségre. Nem lesz egy egyszerű utolsó nagydíj, de nyilvánvalóan az időjárás változni fog, és bármi megtörténhet."
Jan Charouz: (1. edzés: 24.) "Egyszerűen fantasztikus volt, már az is hihetetlen, hogy olyan emberekkel voltam egy pályán, mint (Michael) Schumacher, (Sebastian) Vettel és (Fernando) Alonso. Kicsit szokatlan a teszthez képest, mert sokkal több autó van a pályán, ezért teret kell hagyni a többieknek, hogy ne legyen torlódás. Azt gondolom, elég jó munkát végeztem, mivel közel voltam Danielhez, ami a fő célkitűzés volt. Szerintem az öt tized nem sok. Az autó végig jól működött, nagyon könnyű vezetni, de valamivel több szett gumit szerettem volna, mert mire megtanultam a pályát, az abroncsok már nem voltak a legjobb állapotban, de mindenkivel ez a helyzet, és örülök az eredményemnek. Az volt a cél, hogy a lehető legtöbb kört teljesítsem, valamint, hogy hozzászokjak az autóhoz és a pályához, ezt pedig megcsináltuk."
|