2011.10.15. 18:08
McLaren
Lewis Hamilton: (De: 2., Q: 1.) "Az egész évet nézve szerintem egyáltalán nem voltak rosszak az időmérős teljesítményeim, csupán az előző két alkalommal nem tudtam megfutni az utolsó köröm, ezért a mai eredmény sem ért teljesen váratlanul. Csapatként mindig gyorsak voltunk, és sohasem álltunk le a fejlesztésekkel. Büszke vagyok mindenkire itt a pályán és otthon Wokingban is, akik keményen dolgoztak azért, hogy visszakerüljünk oda, ahol mindig is lenni akartunk. Persze a pole pozíció még csak az első lépés, főleg annak tudatában, hogy a holnapi verseny hosszú és kiszámíthatatlan lesz. Az első rajtkocka azonban mindig egy szép siker, és különösen büszke vagyok, hogy ezt a csapat 700. nagydíján érhettem el. Dolgoztunk a rajtjaink javításán, és remélem, hogy a pole-t holnap vezető helyre válthatjuk. A verseny keménynek ígérkezik, és nehéz lesz legyőzni ezt a két srácot, akik közvetlenül mögülem rajtolnak, de bízom benne, hogy megtarthatom az első helyet, és felelősségteljesen irányíthatom majd a versenyt. Mostantól minden energiámmal a futamra koncentrálok."
Jenson Button: (De: 1., Q: 3.) "Gratulálok Lewisnak, egész hétvégén nagyon gyors volt, és ezen a délutánon nem tudtam elég közel férkőzni hozzá. Az utolsó körömben veszítettem egy kicsit az utolsó kanyarban, mert lenyomtam a fordulatszám-szabályozó gombját a kanyar csúcspontjánál, emiatt elvesztettem némi időt, de jól érzem magam az autóban. Nem a harmadik hely az, ahonnan rajtolni szeretnék, de jó versenyünk lehet innen. Sok hosszú egyenes van a pályán, ami főként a rajt után lehet hasznos. A 2-es és a 3-as kanyarnál szembeszél esetén sok akciót láthatunk az első körben, már nagyon várom. Az autónk jónak tűnik ezen a hétvégén. Csapatként nagyszerű munkát végeztünk. Különösen hálás vagyok a srácoknak a garázsban, akik keményen dolgoztak előző este, hogy kicseréljék a karosszériát. Köszi, fiúk! Kicsit az ismeretlenbe fogunk holnap fejest ugrani, hiszen még nem futottunk magas üzemanyagszinttel. Holnap rá kell éreznünk, hogyan viselkedik az autó megtankolva, majd arra kell koncentrálnunk, hogyan kezeljük a gumikat egy etapon belül. Minden összetevőnk megvan egy fantasztikus versenyhez. Ami még biztatóbb, hogy ha továbbra is az első rajthelyekért és a győzelmekért tudunk majd harcolni, az igazán jó zárása lesz az idei szezonnak, és kitűnő alapot ad majd 2012-re."
Red Bull
Sebastian Vettel: (De: 9., Q: 2.) "A McLaren már tegnap nagyon versenyképes volt. Tudom, hogy a körülmények egészen eltérőek voltak, de láttuk, hogy jókora különbséggel előztek meg mindenkit, minket is beleértve. Ma délelőtt száraz pályán is rendkívül erősek voltak, de úgy vélem, ismét nagyon megizzasztottuk őket az időmérőn, és közelebb kerültünk hozzájuk, mint azt bármelyikünk is várta. Ezért azt gondolom, szép munkát végeztünk. Ráadásul megspóroltuk az összes lágy guminkat, ami döntő fontosságú lehet holnap. A nehéz autóról csak ma reggelről vannak homályos tapasztalataink, de szerintem jó helyzetben vagyunk. Nem lesz hosszú az út az első kanyarig, és a 3-as forduló is érdekes lehet, szóval majd meglátjuk. Hosszú a verseny, sok dolog történhet, és szerintem a gumikopás lesz a döntő."
Mark Webber: (De: 3., Q: 4.) "Az utolsó körömben egy kicsit megcsúszott az autó hátulja az 1-es kanyarban. Próbáltam visszazárkózni a 3-asban, de három tizedes hátrányban voltam. Ez elég kár, mert az utolsó szektorban már nem lehet ennyit visszaszerezni, pedig az előző körömben egész jó voltam ott. Szóval negyedik helyről rajtolhatok holnap. Kár, hogy Jenson (Button) még elkapott a végén, mivel így átpattantam a rajtrács bal oldalára, de majd meglátjuk, hogyan alakul holnap a verseny. A gumik helyzete érdekes lesz, hiszen eltérő stratégiákat láttunk az időmérőn. Közelebb vagyunk a McLarenhez, mint gondoltuk, és kemény küzdelem lesz ez négyünk között. "
Ferrari
Fernando Alonso: (De: 4., Q: 6.) "Nem lehetek boldog a 6. helyemmel, bár a helyezésem jól tükrözi a jelenlegi helyzetünket. A McLaren és a Red Bull is erősebb nálunk, így csak az maradt nekünk, hogy egymás között megküzdjünk az 5., illetve 6. helyért. Hát így jártunk szombaton, de talán a vasárnap úgy végződik holnap is, mint Suzukában, és végül ismét harcban lehetünk a győzelemért. Amikor a gumikopás nagyon erős, általában jó formát mutatunk, de itt nem egészen egyértelmű a szituáció, mivel a hosszú etapokon nincs információnk a szuperlágy gumikról, illetve a magas üzemanyagszintes terhelésről sem. Eldöntöttük, hogy a Q1-től kezdve folyamatosan ezt a gumit használjuk, de azt is megbeszéltük, hogy nem kockáztatunk túl sokat. Ma az első szektorban túl sok időt veszítettünk, mivel alacsony volt a csúcssebességünk. Az utolsó etapomban rögtön veszítettem pár tizedet az első kanyarban, így nem tudtam befejezni a körömet. Sajnos a piszkos oldalról rajtolok holnap, ami elég nagy hátrány itt, de bízom benne, hogy (Nico) Rosberg nem fog lerajtolni. A szemünket az előttünk lévőkön kell tartanunk, és a stratégiát a saját magunk javára kell fordítanunk. Az új első szárny? Egyrészt nem szeretek az egyes alkatrészekről külön beszélni, ez a mérnökök dolga, másrészről pedig a saját csapatommal szeretem megosztani a benyomásaimat."
Felipe Massa: (De: 5., Q: 5.) "Elégedett vagyok a mai formámmal. Azt hiszem, elég jó kört futottam az utolsó etapban elsőre, amikor ugyanazt a szett szuperlágy gumit használtam, mint amit a Q2-ben. A benyomásom alapján sikerült szombatra is fejlődnünk, de még mindig négy autó áll előttünk, szóval a rajtpozíció többé-kevésbé a szokásos. Mielőtt idejöttünk a nagydíj helyszínére, mindenféle elképzelések voltak a gumikopással kapcsolatban, de azt kell mondanom, a mai nap alapján ez kisebb mértékű a vártnál. Meglátjuk, holnap hogy mennek majd a dolgaink. Én mindenesetre magabiztos vagyok, ha semmi különös nem történik velem holnap, ami az elmúlt futamokra nem volt jellemző, akkor jó munkát végezhetek. Pont egy éve itt volt utoljára, hogy dobogóra állhattam. Ma este talán újra meg fogom nézni azt a futamot, holott az időjárás teljesen más volt, mint amire holnap számítunk. Végezetül szeretném kifejezni a részvétemet annak a két személynek, akik épp a napokban hagytak itt bennünket. Maria Martins Bassinak, a feleségem nagymamájának, illetve Pasquale Danzának, akit még 10 évvel ezelőtt ismertem meg, amikor idekerültem a Ferrarihoz, és akivel rengeteg élményt osztottunk meg a pályákon és Maranellóban is egyaránt."
Mercedes
Nico Rosberg: (De: 10., Q: 7.) "Nagyjából elégedett vagyok a mai nappal. Mindig kompromisszumot igényel megtalálni a helyes beállítást az időmérőre, illetve a versenyre, főleg ilyen esetben, amikor ilyen keveset futhattunk száraz körülmények között. Így igazán boldog vagyok, hogy sikerült egy szett szuperlágy gumit megspórolnunk. Nehéz lesz holnap a legjobb hattal felvenni a versenyt, de remélhetőleg jól fogok rajtolni, és akkor sikerülhet néhány pozíciót fognom. Érdekes versenyre számítok a gumistratégiát illetően is, sok boxkiállást várok, és biztos vagyok benne, hogy a mi szerelőink ismét nagyszerű munkát fognak végezni a boxban."
Michael Schumacher: (De: 6., Q: 12.) "Hogy a pozitív dolgokkal kezdjem, megspóroltam két új szett szuperlágy gumit, ami mindig nagy segítség. Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy elkeserítő, ami történt. Minden teljesen normálisan ment a Q1-ben, és amit vár az ember a gumival kapcsolatban normál körülmények között, az a Q2-ben teljesen igazoltan csak egy gyors körön működik. De szerencsétlen módon, ahogy elhagytam a boxutcát, rögtön éreztem, hogy valami nem stimmel, vibrációt éreztem a guminál. Innentől kezdve csak remélhettem, hogy a meglévő különbség elég lesz a top 10-ben maradáshoz, de nem ez történt. Most mindenesetre meg kell vizsgálnunk, hogy pontosan mi is történt, és arra kell koncentrálnunk, hogy a holnapi versenyen megpróbáljunk néhány pozíciót előrejönni."
Renault
Vitalij Petrov: (De: 7., Q: 8.) "Elégedett vagyok a mai törekvéseinkkel. A nyolcadik helyre büszkék lehetünk, és jó esélyt ad arra, hogy holnap jelen lehessek a mezőny első felében. Meglepett a csapat lelkesedése, amikor ismét kiküldtek a Q3-ban, de már nem voltam képes megfutni egy újabb mért kört. A pálya nagyon sima, ami ma rengeteg tapadást biztosított ezeknek a gumiknak. Csapatként fantasztikus munkát végeztünk, és a legfőbb dolog, hogy műszaki hiba nélkül készülhetünk a holnapra. "
Bruno Senna: (De: 16., Q: 15.) "Ez eddig elég nehéz hétvége, és a mai nap sem alakult a tervek szerint. Ez az idei első gyenge időmérős szereplésem, de remélem, hogy egyben az utolsó is! Azonban megtörténnek ilyen dolgok: néha a legfontosabb pillanatban nem tudsz mindent kihozni az autóból, amire szükség van. Vitalij nagyszerű munkát végzett, szóval látjuk, hogy az autó következetes, és jó lehetőségek rejlenek benne a versenyre. A kocsi rendben volt, talán csak nem tettem még meg vele elég kört ahhoz, hogy igazán nyomni tudjam az időmérő körben, amikor a legjobban számít. Csak néhány kanyarban veszítettem Vitalijhoz képest, és ez jelenti a különbséget a Q2 és a Q3 között. Nem ez a legideálisabb módja a születésnapom megünneplésének, de a holnap jobb lehet."
Force India
Paul di Resta: (De: 11., Q: 9.) "Erősnek látszottunk az időmérőn, noha elég szoros volt az állás a környékünkön. Jó érzés bejutni a Q3-ba, ezáltal jó pozícióban lehetek holnap, főleg azért, mert a rajtrács tiszta oldaláról indulhatok. A versenyen fontos lesz az agresszív taktika, mert mögöttünk található néhány gyorsabb autó, például egy Mercedes. Kemények kell hajtanunk, hogy magunk mögött tartsuk. Ez nem lesz egyszerű, mert hatékonynak vélem az itteni DRS zónát. Kemény munka vár ránk holnap, de azzal a hittel vágunk neki a versenynek, hogy pontokat szerezhetünk."
Adrian Sutil: (De: 8., Q: 10.) "Tekintve, hogy az edzések korlátolt mennyiségű időt tölthettünk a pályán, elégedettek lehetünk a mai teljesítményünkkel. Mindkét autónk az első tíz között végzett, ami jó eredmény, innen erős versenyt futhatunk. Úgy döntöttem, spórolok a gumikkal a Q3-ban, és azt hiszem, ez volt a helyes lépés. Előnyt jelent, ha minél több friss szett abroncsa van valakinek a futamra, ezt már sokszor láthattuk idén. A pálya koszos feléről startolni nem ideális, de nincs messze az első kanyar. Meglátjuk, hogyan alakul a rajt."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari: (De: 12., Q: 11.) "Csupán három századdal maradtam le a Q3-ról, így azt mondhatjuk, jó időmérőt zárt a csapat. Szép munkát végeztünk, már tegnap, esőben is jónak éreztem az autót, mostanra pedig jobban megértettük a Suzukában bevetett fejlesztéseket, és mindent kihoztunk belőlük. A hosszú etapom is bátorítóan hatott rám, mivel nem koptak annyira a gumik, mint vártuk, ezért elvileg nem lesz probléma ezzel holnap. Sokra számítok a futamon, remélem, sok pontot szerzünk, hogy közelebb kerüljünk a Sauberhez, akik mögülünk rajtolnak majd. Ami a délelőtti incidenst illeti (Sebastian) Vettellel, számomra egyértelmű, mi történt: én egy hosszú etapon jártam, ő pedig egy gyors körön, ezért elengedtem őt. Ő hibázott utána, így visszaesett mögém, és újra utolért. Mivel már egyszer elengedtem, tovább nyomtam a gázt a saját etapom miatt. Nem hagyhatjuk, hogy egy versenyző folyton megelőzzön. Tudom, neki könnyebb lett volna, ha ismét félrehúzódok előle. Remélem, megértik az álláspontomat. Elegendő információt gyűjtöttünk, miután a tegnapi esőben nem tudtunk információt szerezni a hosszú etapokon."
Sébastien Buemi (De: 13., Q: 13.) "Viszonylag elégedett vagyok a mai időmérős teljesítményemmel, noha nem feltétlenül a 13. helyre vágytunk. Mindazonáltal egyre közelebb járunk a Q3-hoz, ami fontos. Kedvező jel az autó fejlődéséről, hogy két tizeddel csúsztunk le a Q3-ról. Biztosan teljesíthettem volna némileg jobban, de így is jónak ígérkezik a holnap, főleg a délelőtti szabadedzésen futott hosszú etapjainkat figyelembe véve, ahol információt gyűjtöttünk a gumikopásról. Elvileg alaposan felkészültünk a versenyre, minden okunk megvan a bizakodásra."
Sauber
Kamui Kobayashi: (De: 14., Q: 14.) "Elég nehéz az itteni hétvégénk. A 14. rajtkocka nyilvánvalóan nem az, amit előzetesen reméltünk, és még a közvetlen riválisainktól is messze vagyunk. A fő probléma még mindig a rossz tapadás, amit számos tényező okoz. A Q2-es köröm nagyjából rendben volt, nem kerültem forgalomba, és nem is hibáztam. Nagyjából ez volt a maximum, amit elérhettem ma. Ugyanakkor a holnapi verseny egy másik történet lesz. A péntek óta tartó változó időjárásnak köszönhetően, amikor esett, mára nem igazán sikerült tapasztalatot gyűjtenünk arról, hogy magas üzemanyagszint mellett melyik száraz gumit érdemes használni. Figyelembe véve ezt, csak holnap tudunk több tapasztalatot szerezni, de remélem, hogy ez a kezünkre fog játszani."
Sergio Pérez: (De: 15., Q: 17.) "Számomra ez egy borzasztó rossz időmérő volt, mindössze ma délelőtt tudtunk száraz gumikon futni. Nekem a pálya is teljesen új, és az autó beállítása és a balansz sem tesz boldoggá. Nem igazán érzem magabiztosnak magamat az autóban. A Q2-es utolsó köröm elég rosszul sikerült, mivel nem találtam a helyes fékerő elosztást, így az első kerekeim blokkoltak. Most, hogy rossz pozícióból rajtolok, azt hiszem, egy agresszív versenystratégiára lesz holnap szükségem."
Williams
Pastor Maldonado: (De: 17., Q: 16.) "Nem sokat köröztem kevés benzinnel ma délelőtt, mindössze négy mért kört tettem meg így, ráadásul ez a pálya nem könnyű, főleg a második és a harmadik szektora. Szerintem a Q1-ben és a Q2-ben egyaránt jó köröket futottam az időmérőn, de túl messze vagyunk a legjobb tíztől, ezért tovább kell dolgoznunk. Holnap új nap jön, és sok új gumink van, ami fontos szerepet játszik majd a stratégiánkban."
Rubens Barrichello: (De: 18., Q: 18.) "Az első Q1-es köröm elég jól sikerült, azonban a harmadik körre romlott a gumik állapota. Már az időmérő előtt elhatároztuk, hogy takarékosan bánunk az abroncsokkal, ezért megszakítottuk a kört, és bementem a boxba. Az autó jelenlegi teljesítményét nézve a lehető legjobb döntést hoztuk."
Lotus
Heikki Kovalainen: (De: 19., Q: 19.) "Számomra talán ez volt a legjobb időmérő kör az idei szezonban. Magyarország mellett, azt hiszem, itt hoztam ki a legtöbbet az autóból. Elkaptam minden szektort, szóval tényleg jó érzés tudni, hogy minden lehetségest kihoztunk a körből. Keményen dolgoztunk múlt éjjel, hogy megtaláljuk az autó balanszát, amit ma és holnap is használni tudunk a száraz időjárásban. Azt hiszem, hogy sikerült megcsinálnunk, így elég jó érzéseim vannak a holnapi versennyel kapcsolatban. Érdekes lesz látni, hogy a gumistratégia hogyan fog működni, de ha meglesz a suzukai sebességünk, akkor ott lehetünk, vagy majdnem ott, ahol Suzukában."
Jarno Trulli: (De: 20., Q: 20.) "Azt hiszem, hogy jók voltunk ma, de talán még maradt valami az autóban. Délelőtt nagyon jó beállítással mentem, jó volt a tapadásom is, de délután valahogy nem éreztem ugyanazt, így nem is voltam képes kihozni a maximumot az autóból. Azért elég elégedett vagyok azzal, ahol épp vagyunk, Jelentősen a többiek előtt vagyunk, és, ha jó lesz a versenysebességünk, az előttünk levőket is elkaphatjuk. Szükségünk van egy jó rajtra holnap, és akkor minden rendben lesz."
Virgin
Timo Glock: (De: 21., Q: 21.) "Eddig kiváló a hétvége, a mai sokkal simábban ment az előző nagydíjakhoz képest, melyeken gondjaink akadta a beállításokkal. Az autó pompásan ment tegnap esőben, amitől jól éreztem magam ma, mert amelyik autó erős az esőben, az elvileg száraz pályán is az. Délelőtt így történt, rögtön az első körtől kezdve. Csupán finomhangolásokat végeztünk, mert elég nagy a tapadás. Jól sikerült a kvalifikációs köröm, bár az 5-ös kanyarban vétettem egy apró hibát. Ma azonban összességében 9 tizedmásodperccel lassabbak voltunk a Team Lotusnál. A csapat jó munkát végzett, főleg az én mérnökeim dolgoztak tökéletesen. A verseny során figyelnünk kell a gumikra. Meglátjuk, mire leszünk képesek holnap."
Jérome d'Ambrosio (De: 22., Q: 22.) "Nem alakult jól a napom, nem volt megfelelő a tempóm, és ez az egész hétvégére igaz. Nyilván valami rosszul működött, de nem tudjuk, micsoda, ezért elemzést kell készítenünk, és megpróbálni rájönni a hiba okára holnapig."
Hispania
Vitantonio Liuzzi: (De: 23., Q: 23.) "Összességében nagyon elégedett vagyok a balansszal, és az autó jó visszajelzéseket adott. Remek szombatot zártunk. Az időmérőn néhány tizedre voltunk az egyik Virgintől, és egy kicsit távolabb a másiktól, szóval meg kell értenünk, mi okozza ezt a különbséget. Sokat veszítettünk a harmadik szektorban a szemcsésedés miatt, és ez kulcsfontosságú a holnapra nézve, mivel a verseny nagyon nehéz lesz. Sok gond lesz a gumikkal, különösen a szuperlágyakkal, és rengeteg boxkiállás vár ránk. Csak jókor kell jó helyen lennünk, hogy legyőzhessük a legközelebbi riválisainkat."
Daniel Ricciardo: (De: 24., Q: 24.) "Délelőtt akadt némi problémánk, amit a srácok megpróbáltak kijavítani, és még vissza is térhettem a pályára az edzés vége előtt. Azonban délután az első gyors köröm alatt a mérnököm bejelentkezett, és visszahívott a boxba, mert újabb problémát véltek felfedezni az adatokból. Biztos vagyok benne, hogy sikerül megoldanunk, és jó versenyünk lehet holnap. Ami a mai napot illeti, még ha csak néhány kilométert is tettünk meg, az is jobb a semminél."
|