2011.09.25. 21:51
McLaren
Jenson Button: (2) "Az egész verseny alatt azt az információt kaptam, hogy óvjam az autót és a gumikat. Csak az utolsó 12 körben tudtam igazán nyomni, amikor Seb (Vettelt) üldöztem a szuperlágyakon. Mindent beleadtam, de nem igazán volt meg a tempónk, hogy behozzuk a hátrányunk. Úgy gondolom, a lehető legjobb stratégiánk volt szombatra és vasárnapra is, és reálisan nézve nem kérhettem volna jobb eredményt. Egyetlen hibát sem vétettünk a hétvégén, és csapatként a lehető legjobb munkát végeztük a rendelkezésünkre álló eszközökkel. Javítanunk kell egy pár dolgot a csomagunkon, de úgy gondolom, Suzuka kicsit jobban fog nekünk kedvezni. Mostanában sorozatos dobogós helyezéseket szereztem, de a következő versenyen már szeretnék egy hellyel előrébb lépni."
Lewis Hamilton: (5) "Gratulálok Sebnek, fantasztikusan vezetett egész hétvégén. És szép munka volt Jensontól is, aki megmutatta, mi lett volna lehetséges a csomagunkkal, amennyiben a maximumot hozzuk ki belőle. Majdnem a győzelmet is sikerült megszereznie, ami számomra is biztató, mert talán folytathatjuk a harcot a győzelmekért a szezon hátralévő részében. Szórakoztató volt előzgetni a büntetésem után, de frusztráló, hogy ismét a mezőny sűrűjében voltam, amikor az élen kellett volna harcolnunk. Számomra ez a hétvége egy elszalasztott lehetőség volt. De mint mindig, most is magam mögött hagyom, és már Suzukára tekintek előre."
Ferrari
Fernando Alonso: (4) "Sajnos ma képtelenség volt a dobogón végezni. Nem bizonyultunk elég gyorsnak, és bár a 3. helyen álltunk a verseny bizonyos szakaszaiban, tudtuk, hogy előbb vagy utóbb megelőznek bennünket. Biztos, hogy amennyiben jól rajtolunk, és valami szokatlan történik, valamint mindent tökéletesen csinálunk, akkor elérhető lenne a dobogó, azonban jelenleg az a realitás, hogy az autónk teljesítménye a harmadik legjobb a mezőnyben. Ma láthattuk, hogy váratlan problémákat okozhat, ha a Safety Car eltünteti azt a néhány másodperces előnyt, amit (Mark) Webberrel szemben felépítettünk, továbbá ha kicsit összezavarodnak a lekörözöttek. Így minden sokkal nehezebb. Az elején nagyon koptak a szuperlágy gumik, a lágy keveréken viszont többé-kevésbé egyformán teljesítettünk a Red Bull-lal és a McLarennel. Egész hétvégén harcoltunk, elégedett vagyok a csapat munkájával, mert mindenki végig a tőle telhető legjobbat nyújtotta, és a legtöbbet hoztuk ki a futamból. Öt nehéz verseny vár még ránk, de változatlan a motivációnk. Néhol talán képesek leszünk támadni, míg máskor védekeznünk kell majd. Bárhogy is lesz, a legjobbat fogjuk nyújtani."
Felipe Massa: (9) "Nincs értelme leplezni a csalódottságomat és dühömet. Úgy érzem, másféle eredmény is születhetett volna. Sokat ártott nekem az ütközés (Lewis) Hamiltonnal, mert sérült az autó, és sok időt vesztettem a forgalomban. A verseny után próbáltam tiszta vizet önteni a pohárba Hamiltonnal, de elsétált anélkül, hogy beszélt volna velem. Az interjús övezetben elmondtam neki, mit gondolok az egészről. A Safety Car tetézte a bajaimat: pár körrel korábban cseréltek kerekeket, és felraktam a szuperlágy gumikat, melyek nem bírták volna ki a végéig, miközben más pilóták hátrány nélkül megejthették a boxkiállásukat. A végén (Rubens) Barrichello mögött vesztettem különösen sok időt, utána pedig el kellett engednem (Sebastian) Vettelt. Ezért körhátrányba kerültem, és elszállt az esélyem, hogy 7. legyek, hiszen (Adrian) Sutil és (Nico) Rosberg szenvedett a gumijaival. Nagyon szeretnék már egy problémamentes versenyt valamikor, mostanában nem volt részem ilyesmiben. Elérhető lett volna az első hat pozíció valamelyike."
Force India
Paul di Resta: (6) "Az első Szingapúri Nagydíjam sok mókát tartogatott, és nagyon boldog vagyok a végkifejlettel. Azt nem gondolom, hogy a Safety Car sokat segített volna nekünk, mivel még elég sok volt a szuperlágy gumijaimban a verseny közepén, de igazán nem is zavart minket. Ezek után képes voltam tartani a tempót (Nico) Rosberggel, vigyáztam a gumikra, és végül hazahoztam az autót. Légüres térben autózhattam a verseny végén, ami sokat segített nekem, és a sebességem is jó volt. Talán ez a legjobb futamom az idényben, ami a háttérben zajló kemény munkámnak köszönhető. Új csomaggal jöttünk ide, ami javított a versenyen mutatott formánkon, javult a gumijaink élettartama, és ennek láthattuk a hasznát a mai nap folyamán."
Adrian Sutil: (8) "Az elődleges célunk az volt a mai napra, hogy mind a két autónk pontszerző helyen érjen célba, szóval igazán elégedettek lehetünk azzal, amit végül sikerült elérnünk. Azok a pontok, amiket ma szereztünk, egy kis levegővételhez juttattak minket a Sauberhez képest. Elég normális versenyem volt, annak ellenére, hogy néhány pozíciót veszítettem a Safety Car alatt. Rosberg meg tudott előzni, és a verseny leintéséig előttem is maradt. Az utolsó etapom elég bonyolult volt, mivel 30 kört kellett teljesítenem a keményebb gumikon. Először (Sergio) Pérez, majd Massa is nagyon megközelített az utolsó körben. Szerencsére sikerült megtartanom a 8. pozíciómat."
Mercedes
Nico Rosberg: (7) "Az optimális eredmény ma a 6. hely lett olna, de nem igazán jöttek össze a dolgok ezen a hétvégén. Szenvedtem az autó hátuljával a verseny alatt, a kocsinak egyszerűen nem feküdt ez a nagy kihívásokat rejtő pálya. Több gondom volt a gumikopással, mint a körülöttem lévőknek, és hozzávéve, hogy meg kellett változtatnunk a stratégiánkat, amikor bejött a Safety Car, azt eredményezte, hogy lehetetlen lett volna előrébb lépni. Ugyan nem vagyunk elégedettek a szingapúri hétvége végkimenetelével, de mostantól keményen dolgozunk, hogy javítsuk az autót a következő ázsiai versenyekre."
Michael Schumacher: (-) "Nagyon szerencsétlenül ért véget a hétvégém ezen az estén Szingapúrban, emiatt nyilván kicsit csalódott vagyok. Félreértésnek nevezném azt, ami köztem és Sergio Pérez között történt. Éppen befelé húzódott, miközben leemelte a gázról a lábát, és én nem számítottam rá, hogy ilyen hamar ezt fogja tenni, ezért nekiütköztem. Ez bizonyára egy olyan versenybaleset, amelyik kívülről sokkal csúnyábbnak tűnt, mint belülről, hiszen teljesen rendben vagyok, és egyáltalán nem volt nagy a becsapódás. Kár érte, mert az autóm és a gumijaim remekül működtek, ezért jó volt a tempóm. Már a következő versenyekre tekintek, remélve, hogy azok szebb véget érnek majd."
Sauber
Sergio Pérez: (10) "Szerintem a 10. hely volt a legtöbb, amit elérhettünk ma. Kétkiállásos taktikán haladtam, a szuperlágy gumikkal indultam, és a 15. körben váltottam át a lágy keverékre. A második kiállásomat előrébb kellett hozni, mert defektet kaptam a Michael (Schumacherrel) történt ütközés következtében. Utána egy nagyon hosszú - a verseny távjának felénél is hosszabb -, etapot kellett teljesítenem a második garnitúra abronccsal. Úgy vélem, Michael túl optimista volt, amikor támadott. Kár, hogy pozíciót buktam Felipe (Massával) szemben a végén, de a gumik addigra elkoptak. Tovább folytatjuk a harcot a konstruktőri bajnokság 6. helyéért."
Kamui Kobayashi: (14) "Roppant nehéz hétvégén vagyok túl. A tempónk valójában rendben volt, de a versenyen a forgalom, illetve a Safety Car idején alkalmazott stratégia elrontása miatt nem jól alakultak az események. Nagyon meglepődtem az áthajtásos büntetésen, mert egyetlen kék zászlót sem láttam."
Williams
Pastor Maldonado: (11) "Az autó nagyon túlkormányzott volt a verseny alatt, különösen az első etapban. Mindent megpróbáltunk, hogy megszabaduljunk tőle, és vigyáztunk a hátsó gumikra, de az erős kopás miatt korán ki kellett állnunk a boxba. Végül ez nem okozott nagy eltérést a stratégiában, valójában végül egészen jól működött. Sikerült jó ritmust felvennem, különösen a verseny második felében, amikor képes voltam követni (Felipe) Massát. Úgy gondolom, a csapat jó munkát végzett, és én is elégedett vagyok, mivel most versenyeztem először Szingapúrban."
Rubens Barrichello: (13) "Már az elején mondtuk, hogy nehéz lesz a gumik helyzete. Amikor kijött a biztonsági autó, az egyetlen lehetőségünk a pontszerzésre az volt, ha a pályán maradunk. Nehéz volt olyan sok körön át ugyanazokon a gumikon, és amikor Massa megérkezett mögém, nem tudtam mit tenni. Megpróbáltuk, de ma nem jött össze."
Toro Rosso
Sébastien Buemi: (12) "Azt hiszem, a 12. helyezés a maximum, amit mára remélhettünk. Ha kielemezzük a hétvégénket, azt kell, hogy mondjam, végig a túl kevés leszorítóerővel küzdöttünk, ami persze azt is jól tükrözte, hogy az egyenesekben viszont jó volt a csúcssebességünk. Persze ilyeneket mindig nagyon könnyű mondani, és utólag bölcsnek lenni. A gumikopás igen jelentős volt, így a háromszori boxkiállást láttuk optimálisnak. Azt várom, hogy az olyan pályákon, mint például Suzuka, a mi autónk is sokkal versenyképesebb lesz, így már nagyon várom a következő futamot. Mindenek előtt azonban alaposan ki kell elemeznünk az itteni adatokat, hogy a jövőben az ilyen pályákon is képesek legyünk az előrelépésre."
Jaime Alguersuari: (21) "Már szombaton számítottunk rá, hogy mi várhat ránk ma. Annak ellenére, hogy minden tőlem telhetőt megtettem, nem igazán várhattam többet ettől az estétől. Már az első körökben jelentős túlkormányzottsággal küszködtem. Néhány körrel a cél előtt pedig nekiütköztem a szalagkorlátnak, ami számomra a verseny végét jelentette. Ahogy elnézem a saját és a csapattársam teljesítményét, aki mellesleg más boxtaktikán volt - én két kiállásos taktikán voltam -, kijelenthető, nem volt ma reális esélyünk a pontszerzésre. Az áthajtásos büntetésről annyit, hogy nem igazán értem, hogy miért kaptam, nagyon kis mértékben érintkeztem (Jarno) Trullival."
Renault
Bruno Senna: (15) "Nehéz verseny volt. Nagyon jól alakult az első köröm, de ezt követően jelentős gumikopással szembesültünk. Keményen nyomtam, hogy jó köridőket fussak, de sokat kellett állítgatnunk a fékerő eloszlást, hogy kompenzáljuk az abroncsok elhasználódását. Amikor feltettük a lágyakat, azokkal már nem volt ekkora probléma. Majd mikor megérkeztem a hajtűbe, amely a pálya leglassabb része, blokkoltak a kerekeim, és eltaláltam a falat. Ez nagyon-nagyon nehézzé tette a versenyemet, elsősorban az ott elveszített idő, másrészt pedig az extra boxkiállás miatt. Ez sokkal jobb verseny is lehetett volna számunkra, de megtettük, amit tudtunk, és már Japánra gondolunk, ahol remélhetőleg jobban ki tudjuk aknázni az R31-ben rejlő potenciált."
Vitaly Petrov: (17) "El kell felejtenünk ezt a versenyt. Mindenekelőtt röviddel a rajt után gondjaim akadtak a KERS-sel, ami körönként néhány tized veszteséggel járt, és nehézzé tette az előzést. Majd a gumik kezdtek el rosszul teljesíteni. Amikor leköröztek, vissza kellett vennem egy kicsit, és a guminyomás lecsökkent. Össze kell ülnünk, hogy utánajárjunk, miért nem teljesít jól az autónk az ehhez hasonló pályákon. Nem a megszokott formánkat mutattuk ma, de az utolsó öt helyszín mind olyan, amelyeken az R31-nek jobban kellene működnie. "
Lotus
Heikki Kovalainen: (16) "Igazán elégedett vagyok a mai teljesítménnyel, és mindannyian boldogok kell, hogy legyünk, mivel nagyszerű versenyt futott az egész csapat. A kerékcserékre vonatkozó taktikánk jól működött, és a fiúk kiválóan dolgoztak, hogy minden alkalommal a lehető leggyorsabban visszaengedjenek, ezzel segítettek biztosítani, hogy az összes kiállásnál (Vitalij) Petrov előtt tudjak maradni. Az autó az egész verseny alatt kiegyensúlyozott volt, a gumik jól működtek, így el tudtam szakadni Petrovtól, és magabiztosan végeztem a 16. helyen. Ugyancsak jó, hogy a fejlesztések, amelyeket idehoztunk, segítettek előrelépni, és úgy gondolom, még többet fogunk látni ebből Suzukában. Egy olyan verseny után, mint a mai, alig várom, hogy visszaülhessek az autóba, tehát Szingapúrt elhagyva jó érzéseink vannak a szezon utolsó versenyeit tekintve."
Jarno Trulli: (-) "Újabb kiváló rajtot vettem, mindkét Renault és Toro Rosso előtt voltam. Nyomás alá helyeztek, de az autó nagyszerűen működött, és képes voltam előttük maradni elég könnyen. Az első kerékcsere után is eléjük jöttem vissza, és minden jól ment a második szett abroncson. Azután Jaime (Alguersuari) eltalálta az autóm hátulját a bal oldalon, és ki kellett állnom újra, ami kiábrándító. Ez tényleg csak rossz szerencse, de ez azt jelentette, hogy próbálkoznom kellett visszatámadni, és a legjobb formámat hoztam, hogy ez sikerüljön, mígnem a váltó meghibásodása miatt fel kellett adnom. Elégedett vagyok a csapattal, hogy az elejétől kezdve harcolni tudtunk, és azt gondolom, ez jól jelzi, milyen kiválóan teljesíthetünk versenyben. Most Japánra kell figyelnünk, és remélem, hogy ott is jól szerepelhetünk."
Virgin
Jérome d'Ambrosio: (18) "Meglehetősen elégedett vagyok a mai futammal. Jól rajtoltam, keményen hajtottam az első két körben, utána pedig igyekeztem vigyázni a gumikra, mert kétkiállásos stratégiát választottunk. Ez jól bevált. Az utolsó etap hosszú volt, nem volt könnyű teljesíteni. Nyomtam a gázt, de észben kell tartanom, hogy vigyáznom kell az abroncsokra a leintésig. Szép verseny volt. Elégedett vagyok, hasonlóképp kell folytatnunk. Egyértelműen ez egyike volt a legnehezebb versenyeimnek, de eljutottam a célig problémák nélkül, szóval jó volt."
Timo Glock: (-) "Szomorú véget ért a hétvége a csapatnak és nekem. Remekül startoltam, de elvesztettem a pozícióharcot Jérome ellen, mert a külső íven rekedtem. Utána sajnos (Daniel) Ricciardo nekiütközött az autóm hátuljának, és onnantól nem volt rendben az autó kormányzása, jelentősen jobbra húzott, és a balkanyarokban nehézzé vált a vezetése. Nagyon koptak a hátsó abroncsok, és hirtelen megcsúszott az autó hátulja féktávon. A falhoz csapódva eltörött a felfüggesztés, és ennyi volt. Kár ezért, egész hétvégén keményen dolgozott az istálló, de ilyen a versenyzés. Most már a következő, japán viadalra kell figyelnünk."
Hispania
Daniel Ricciardo: (19) "Sajnos az én versenyem nem volt valami érdekes, mivel az autóm orra már az első körben megsérült. Egy kissé összetorlódott a mezőny a 8-as kanyarnál, ami azt eredményezte, hogy lesodródtam az ideális ívről, utána megpróbáltam rá visszatérni, de koccantam. Az én hibám volt, hogy egy kicsit szélesebben próbáltam venni a kanyart. Ennek meg is fizettem az árát, mert utána szenvedtem a sok kék zászlótól, ami idegesítő volt, mert állandóan kivett a ritmusból. A második fázis azonban nem volt olyan rossz, megtaláltuk a ritmust. Aztán a verseny további részében ismét elkaptunk egy kék zászlós időszakot, és elég hosszú etapot is futottunk a gumikon, így igen nehéz volt a feladatot végrehajtani. Ám végül sikerült célba érni, és ez örömmel tölt el, főleg, hogy ez a legnehezebb verseny a szezonban. Most arra van szükség, hogy tovább dolgozzak, és előrelépjek."
Vitantonio Liuzzi: (20) "A mai verseny elég nehéz volt nemcsak azért, mert az autót igencsak bonyolult volt ilyen körülmények között vezetni, de még némi balszerencsém is volt. A futam feléig minden rendben ment, aztán a verseny utolsó negyedében elkoptak a gumik, így kénytelenek voltunk lecserélni az utolsó új szett gumit is az autóról, és az időmérőn használtat kellett feltennünk. Rögtön éreztem, hogy így sokkal rosszabb az autó tapadása. Aztán a 14-es kanyarban állóra fékeztem a kerekeket, annak ellenére, hogy mindent ugyanúgy csináltam, mint addig, és súroltam is a falat, amitől le is tört az első szárnyam, így ismét a boxba kényszerültem. Az incidens után igen nehéz volt vezetni az autót, mivel jelentős alulkormányzottsággal küszködtem. Innentől az egyetlen célunk az volt, hogy elérjük a kockás zászlót. Szóval nehéz volt, de az pozitív, hogy végül sikerült célba érni."
|