2011.09.23. 21:39
Red Bull
Sebastian Vettel: (De: 2., Du: 1.) "Ez egy kihívást jelentő pálya, nagy melegünk van az overálban, ráadásul koncentrálni kell. Mentálisan ez az egyik legkeményebb pálya. Kedvelem az aszfaltcsíkot, de biztos vagyok benne, hogy az autóból kipattanva senki sem néz ki jobban ahhoz képest, amikor beszállt. Dolgoztunk a beállításokkal, nem rossz az irányvonal. Éjszaka viszont még javulnunk kell. Szorosnak tűnt ma az állás. Meglátjuk, mi történik ezután."
Mark Webber: (De: 3., Du: 5.) "Nem volt szörnyű. Még javítanom kell a tempómon, de hasznos lesz számunkra, ha megtaláljuk azokat a pontokat, amelyek segítségével gyorsulhatunk. Sebbel minden rendben van, nekem csupán kicsit többre van szükségem. Holnap erre fogok hajtani. Az első szabadedzésen volt egy kis incidensem, azt hittem, (Timo) Glock el fog engedni, de nem így tett. Tudtam, hogy ott jár előttem, de összeértek az autóink a kanyar csúcspontjánál."
Ferrari
Fernando Alonso: (De: 4., Du: 2.) "Az első edzést elég sűrűn megszakították, ami a lerövidített menetidővel együtt azt jelentette, hogy nem tudtunk annyi kört futni, amennyit szerettünk volna. Így megpróbáltuk a lehető legtöbbet kihasználni az esti 90 percből, és ezúttal legalább minden simán ment. Összességében elégedett vagyok a ma látottakkal. Akárcsak Monacóban, itt is nagyon fontos, hogy minél több kört megtegyünk, hogy megtaláljuk az ideális viszonyítási pontokat ahhoz, hogy a határig nyomhassuk, de egy centivel se tovább, mert minden hibáért nagy árat fizetünk. Mindig különleges érzés este versenyezni. Általában egy kicsit több időbe telik hozzászokni, de holnaptól kezdve már a teljes erőbedobással nyomhatjuk, a legjobb teljesítményt keresve. Az autó többé-kevésbé úgy viselkedik, ahogy azt vártuk, és határozottan jobbak a pénteki benyomásaink, mint Monzában és Spában voltak, de realistának kell maradnunk, nem remélve semmi nagy meglepetést. Továbbra is a Red Bull a favorit, és a McLaren is nagyon erős itt. Megpróbáljuk minden apró lehetőségből a legtöbbet kihozni."
Felipe Massa: (De: 6., Du: 4.) "A mai nap fő eleme a forróság volt, amiből rengeteget kaptunk a pilótafülkében. A ma látottak alapján a gumikopás meglehetősen nagy, de tudjuk, hogy a pálya állapota még változhat, hiszen ma még nagyon piszkos volt. Az is fontos lesz, hogy megfelelő hűtést adjunk a fékeknek és a motornak: a verseny nagyon hosszú és kemény lesz a versenyzők és az autók számára is. Úgy gondolom, jobb formában vagyunk, mint az előző két versenyen, és ki tudja, talán a McLarenekkel harcolhatunk majd, de előbb meg kell várnunk, mi történik holnap. A teljesítménybeli különbség a lágyak és a szuperlágyak között nagyon nagynak tűnt, különösen számunkra, de ez nem jelenti azt, hogy ugyanekkora marad szombaton is: a pálya felgumizódik, és a helyzet változhat. Itt nagyon oda kell figyelni a vezetésre: ma megcsókoltam a falat, szerencsére következmények nélkül."
McLaren
Lewis Hamilton: (De: 1., Du: 3.) "Az első edzésen erősen mentünk, de a másodikon meghízott a különbség az első helyhez viszonyítva, és küszködtünk a hátsó gumikkal. Volt pár hely a pályán, ahol kilazultak a csavarok a rázókövekből, nyilván nagy erőhatást szenvedtek el az autók miatt. Néhány kanyarban - a 3-asban, a 13-asban és a 14-esben - eltávolították a kijárati kerékvetőket, ezért több hely nyílt. Nem tudjuk, hogy éjszaka újra lefektetik-e a rázóköveket, ezért továbbra is úgy vezettem, mintha ott lettek volna. Amennyiben nem helyezik vissza őket, tudunk nyerni több tizedet azáltal, hogy annyira szélesen fordulunk majd el a kanyarban, mint mások. Bárhogy is alakul, éjszaka javítani fogunk az autón, némileg változtatni fogunk a beállításain. Fontos lesz a holnapi időmérő, mert létfontosságú a versenyhez a jó rajtpozíció. Utána az lesz a kulcs, hogy vigyázzunk a gumikra. Módosítani fogunk az autón, hogy csökkentsük a hátsó abroncsok csúszkálását, hogy tovább bírják a strapát."
Jenson Button: (De: 5., Du: 10.) "A második edzésen állóra fékeztem a kerekeket a 14-es kanyarnál, épphogy megálltam a fal előtt. Hátramenetbe kapcsoltam, és lassan visszafelé gurultam, de hirtelen leállt a hajtáslánc. Megpróbáltam megforogni, azonban nem volt elég hely ehhez. Újra rükvercbe próbáltam kapcsolni, de valami nem működött a váltóban. Ezt kivizsgáltuk a boxban, amint az autó visszaért a garázsba, és megoldottuk. Csak a keményebb gumikon vezettem ma, és nem igazán találtam jó beállításokat. Kissé elszomorító, hogy nem vezettem többet, mert javíthattam volna a csomagon. Ugyanakkor vannak jó elképzeléseink holnapra, és bízom benne, hogy fejlődni fogunk. Szerintem mindenki szenvedni fog kicsit az abroncsokkal a versenyen, mert annyira gyorsan túlmelegednek. Kemény menet lesz, de mindnyájan egy csónakban evezünk."
Mercedes
Michael Schumacher: (De: 8., Du: 6.) "Ahogy az ilyen típusú pályákon lenni szokott, az aszfalt igen csúszós, és alacsony a tapadása. Nem igazán volt hasznos a számunkra, hogy lerövidült az edzésidő, mivel elég nagy programot teljesítettünk éppen. De hát történt, ami történt, kihoztuk belőle a legjobbat. Egészében nézve a kép az elvártaknak megfelelően néz ki: nincsenek nagy meglepetések, talán a legnyilvánvalóbb dolog az, hogy igen nagy különbségek vannak a gumik között. A végére annyit, hogy még igencsak korai bármit is mondani, még nem volt időnk kielemezni teljesen a szabadedzésen futott köröket. Szeretek itt versenyezni, egy kicsit olyan az egész, mintha a modern Monacóban lennénk, nagyon izgalmas, kicsit több bukótérrel."
Nico Rosberg: (De: 10., Du: 15.) "Elég nehéz volt sokat tanulni az első esti gyakorláson, mivel többször félbe is szakították. A második szabadedzésen viszont sokféle változtatást tudtunk végrehajtani az autó beállításán, és így sokat tanultunk az autó működéséről is. Azért, hogy legyen információnk arról, hogy az autó miképp is fog viselkedni a verseny alatt, magasabb üzemanyagszinttel voltam kint a pályán. Nem mondhatnám, hogy tökéletes napom volt, de megfelelő volt, és remélem, hogy holnap képesek leszünk tovább fejlődni."
Force India
Adrian Sutil: (De: 7., Du: 7.) "Az utcai pályákon mindig élvezem a vezetést, és itt is jól ment minden a mai napon. Általában eltelik egy kis idő, mire visszarázódik az ember a ritmusba, főleg az ilyen hosszú pályákon, mint a szingapúri, de most elég hamar felvettem a sebességet. Az autó balansza egészében nézve elég jó volt, attól eltekintve, hogy a lassú és gyors kanyarokban némi alulkormányzottsággal küszködtünk. Azonban amikor a szuperlágy keverékeken voltam kint a pályán, az alulkormányzottság sokkal kisebb mértékű volt. Jó munkát tudtunk végezni mind a két típusú gumival, több hosszabb etapot is futottunk a második edzés alatt. A szuperlágy nyilvánvalóan sokkal jobban tapad, de a kopás mértéke is jóval nagyobb."
Paul di Resta: (De: 9., Du: 13.) "Olyan szempontból nem a legszerencsésebb napom volt, hogy az elsődleges célom az lett volna, hogy minél több időt töltsek a pályán, hogy megismerhessem. Az első edzés többször is félbeszakadt, a másodikon pedig problémáim voltak a fék hidraulikájával, ami miatt az edzés nagy része is javítással telt. Tehát ez azt jelenti, hogy úgy kell nekivágnom a szombati napnak, hogy alig mentem valamit a lágy gumikkal, a szuperlággyal pedig összesen egy mért kört teljesítettem. Ez nem igazán ideális, mivel az utcai pályákon szükséged van arra, hogy magabiztosságot szerezz, és megtaláld a határokat, mivel igen kicsi a hely a hibázásra. Pozitív oldalról nézve a dolgokat, Adrian megmutatta, hogy az autó gyors, így aránylag elégedett vagyok a lágy gumikon teljesített etapommal."
Sauber
Sergio Pérez: (De: 14., Du: 8.) "Nagyszerű körülmények között vezethettünk ma. A pálya nagy kihívást jelent a versenyzőknek és a gumiknak is. Végig koncentráltnak kell maradnunk. A 10-es kanyar trükkös lehet, mert a rázókövek nagyon magasak, és ha elvétjük a sikánt, túl nagyot ugorhat az autó. Remélem megfelelő balanszot találhatunk majd a versenyre. Úgy gondolom, jó esélyünk van itt a pontszerzésre."
Kamui Kobayashi: (De: 15., Du: 9.) "Az autóm egészen rendben van itt. Általánosságban jobban viselkedik olyan helyszíneken, amelyek nagyobb leszorítóerőt követelnek, és ez a pálya pont ilyen, ellentétben azokkal, ahol ez előtt versenyeztünk. Ez másmilyen, jobb érzés. Számomra mindkét gumikeverék, a lágy és a szuperlágy is jónak tűnt."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari: (De: 12., Du: 11.) "Nagyon örülök a szingapúri visszatérésnek, kedvelem a pályát és a különleges légkört, az éjszakai vezetést. Ahogy gyakran lenni szokott, az első nap nagyon alacsony volt az aszfalt tapadása. Összességében nem voltam elégedett az autóval, egyszer sem éreztem kényelmesen magam benne. Mivel nem gyakoroltunk végig, nem kaptunk tiszta képet a lágy gumik viselkedéséről hosszú távon, és még meg kell néznünk, milyen tényező lesz az abroncs kopása. Szerintem a pálya ma koszosabb volt, mint tavaly ilyenkor, ami nem segített, noha kevésbé volt hepehupás az aszfalt, főleg a 7-es kanyar előtt. Ettől eltekintve az egyetlen változás a rázóköveket érintette délelőtt. Még van egy edzésünk javítani az autón a kvalifikációig, amely fontosabb lesz, mint máskor, hiszen egy utcai helyszínen mindig nehéz előzni. Az első tréningen nem ütköztem falnak, de nagyon agresszíven hajtottam át a kerékvetőkön, és a csapat az etap vége előtt kihívott, hogy elővigyázatosságból ellenőrizzék az autót."
Sébastien Buemi: (De: 17., Du: 19.) "Az első edzés késve indult, mivel a pálya néhány pontján alakítani kellett a rázóköveken. Emiatt először az új íveket kellett feltérképeznünk. Sikerült sok kört megtennünk az első tréningen, kaptunk egy kezdetleges benyomást a lágy gumik teljesítményéről. Meglehetősen nagynak tűnik a kopásuk, de ez itt normális pénteken. A második gyakorláson megtettem még két etapot a keményebb gumikon, viszont a szuperlágyakra váltva egy gyors körön kicsit hibáztam az utolsó sikán kijáratánál, és súroltam a falat. Ezért korábban véget ért számomra az edzés, de remélem, összekapjuk magunkat a holnapi időmérőre. Nem rossz az autó, és amint Monzában láthattuk, akkor is lehet jó versenyünk, ha pénteken nem alakulnak jól a dolgok."
Renault
Bruno Senna: (De: 16., Du: 12.) "Igazán különleges élmény volt az éjszakai vezetés, és termékeny is volt az esténk. Javítottunk a balanszon a két edzés folyamán, de akar még tennivalónk. Hossz éjszaka áll előttünk, mire kiderítjük, mit kell tennünk. Sikerült sok kört megtennem baleset nélkül, nem sérült az autó. Elkerültük a komoly nehézségeket, ami a mára kitűzött célunk volt. Keményen kell dolgoznunk a holnapi harmadik edzésig, hogy rájöjjünk, mivel fejleszthetünk a tempónkon és a következetességünkön. Több rejlik az autóban ezen a hétvégén."
Vitalij Petrov: (De: 18., Du: 14.) "Sajnos sokat kihagytunk az első edzésből, mert kicsit túlmelegedett a motor, és a karosszéria korábbi változatához kellett visszatérnünk. A szerelőim fantasztikus munkát végeztek, hogy elkészüljenek az autóval a második edzésre. Köszönöm nekik ezt. Nehéz volt behozni a lemaradást, mivel sok időt vesztettünk a nyitó tréningen, de tudjuk, mit kell csinálnunk holnapra, és hogy miképp tudjuk kihozni a legtöbbet az autóból a hétvégén."
Williams
Rubens Barrichello: (De: 11., Du: 16.) "Eredményes első edzést zártunk, sokféle dolgot kipróbáltunk. A második gyakorláson volt némi problémánk, így nem tudtunk annyi kört menni, amennyit szerettünk volna. Éjjel ki fogjuk simítani ezeket a dolgokat, hogy az autó teljesítményén javítsunk."
Pastor Maldonado: (De: 13., Du: 17.) "Még nem találtuk meg a megfelelő beállítást, mivel volt egy kis problémánk az autó aerobalanszával, de sikerült ezen túljutnunk, így holnap sem lesz ezzel gond. Ha még inkább felgumizódik a pálya, jobb lesz, ami az autónak is jó, így optimistán várom az időmérőt."
Lotus
Heikki Kovalainen: (De: 20., Du: 18.) "Elégedett vagyok azzal, ahogyan zártunk, de nyilván szerettünk volna több időt az első edzésen. A tűz ezúttal jóval kisebb volt, mint tavaly, és tekintetbe véve, hogy a fékek milyen hőfokon működnek, egyáltalán nem szokatlan, hogy lángra kapnak. Nem volt nagy probléma, és a nap végére teljesítettük, amit akartunk. Úgy gondolom, többet is kihozhatunk az új csomagunkból, egyértelműen van még benne néhány tized, majd meglátjuk, hol leszünk holnap este."
Jarno Trulli: (De: 19., Du: 20.) "Nem a legjobb köreimet teljesítettem ma, de így is viszonylag elégedett vagyok azzal, ahol végeztünk. Képesek voltunk megfelelő hőmérsékletre melegíteni mindkét keveréket, de a forgalom és a piros zászlók tönkretették mindkét gyors körömet, szóval nem hinném, hogy meg tudtuk mutatni, mi rejlik az autóban."
Virgin
Timo Glock: (De: 22., Du: 21.) "Nem volt túl nagyszerű az első edzés. Elég rövid volt a gyakorlás a pályán történt esetek miatt, aztán jött a (Mark) Webber-féle incidensem, ami a végén elég sok időt elvett tőlünk. A bal hátsó kerekem defektes lett, és emiatt nem is mentem már ki a pályára, mert nem akartunk még egy szett gumit elpazarolni az első gyakorláson. A második edzés szintén nem volt túl jó, de azért az elsőnél valamivel jobb volt. Eszközöltünk némi változtatást a beállításokon, az irány jónak is tűnik, de még igencsak szenvedünk a hosszú etapokon a hátsó gumikkal. Ennek még utána kell járnunk, de remélhetőleg sikerül összehangolnunk az autó működését holnapra."
Jérome d'Ambrosio: (De: 21., Du: 22.) "Érdekes nap volt szingapúri módra. Ez az első alkalom, hogy éjszakai versenyen veszek részt, ami nagyon sokban különbözik a megszokottaktól. Elég meleg van, és a verseny is valószínűleg jó hosszú lesz Mindenképp érdekes lesz, ez biztos. A saját teljesítményemmel elégedett vagyok. Az első edzés jól ment annak ellenére, hogy időt veszítettünk, teljesítettük, amit akartunk. A második gyakorlást egy versenyszimulációval kezdtük. Az egyetlen negatívum, amikor az új szuperlágy gumikat tettük fel az autómra, egy kicsit rámentem a kerékvetőre, ami által egy kicsit megsérült az első szárnyam, valamint az autó padlólemeze is, bár ezt a körömet amúgy is meg kellett szakítanom a sárga zászlók miatt. Ekkor bejöttem, a szerelőim pedig mindent megjavítottak az autón, de amikor újra kimentem a pályára, a padlólemez már nem üzemelt ugyanolyan jól, így elveszítettem a lehetőségét annak, hogy tovább próbálgassam a gumikat. Szóval ez az, aminek még a végére kell járnunk holnapig, de biztos vagyok benne, hogy a holnapi egy érdekes időmérő lesz."
Hispania
Daniel Ricciardo: (De: 23., Du: 23.) "Előzetesen számítottam rá, hogy ez a nagydíj nagy kihívás lesz a számomra, ami nem keserített el, de kétségtelenül nagy a forróság, és a pálya sem segíti a levegőáramlást, így bentről olyan az egész, mint egy szauna. Nagyon élveztem az egészet, jó a pálya: szűk és nagy kihívás. Még pislogni sem nagyon tudsz vezetés közben. A mai nap pozitív volt, de még kissé le vagyunk maradva a közvetlen riválisainktól. A holnapi időmérőre meg kell próbálnunk lefaragni a különbséget. Az éjszakai versenyzés nem különösebben befolyásolja a látási viszonyokat, de mégis szép látni a reflektorok fényét visszatükröződni az autókon, valamint a szikrázást. Egyelőre élvezem az éjszakai versenyzést."
Vitantonio Liuzzi: (Du: 24.) "Eléggé elégedett vagyok azzal, ahogy az edzés telt. Leginkább az autó beállítását próbáltuk a megfelelőre beállítani. Volt egy kis túlkormányzottság az autó elején, ezért a balanszon módosítottunk egy kicsit. Állandóan forgalomba keveredtünk, amikor épp a lágy vagy a szuperlágy keverékeken futottunk, így nem tudtuk elérni azt az időt, amit szerettünk volna, de ettől függetlenül pozitívan tekintek a hétvége elé. Az 5 rajthelyes büntetés tudatában nehéz bármit is kitűzni célnak holnapra, így teljes erőmmel a vasárnapi versenyre koncentrálok."
Narain Karthikeyan: (De: 24.) "Fantasztikus volt ma ismét visszaülni az autóba. Leporoltam magamról az összes pókhálót, amit a két és fél hónapos kihagyás okozott nekem. Jó edzés volt, attól függetlenül, hogy számomra ez egy teljesen új pálya, ami nem a legideálisabb. De boldog vagyok attól, ahogy a mai teszt ment, különösen azért, mert egészen az edzés végéig gyorsabb tudtam lenni Danielnél. Az utolsó körömben elég jó időt futottam, de forgalomba keveredtem, így nem tudtam befejezni a körömet. Sajnálatos, hogy több részre szakadt az edzés, mert így nem tudtunk elég kört menni, és az állandó piros zászlózás miatt a ritmust sem tudtam igazán elkapni. Ettől függetlenül igen gyors voltam, ami elég pozitív."
|