2011.07.31. 20:50
McLaren
Jenson Button: (1) "Nagy-nagy köszönetet szeretnék mondani a csapatnak. Az autó minden körülmény mellett jól működött, és mindig jókor álltunk ki kereket cserélni. Megérdemeltük ezt a győzelmet, és nagyszerű érzés volt a versenymérnököm, Dave (Robson) mellett állni a dobogón, mivel ez volt az első alkalma a pódiumon. Rendkívül eseménydús futam volt. Jót csatáztam Lewisszal az 1-2. helyen. Mindketten határon autóztunk, és a különbség köztünk a forgalomtól függően csökkent és nőtt. Élveztem, és sajnálom, hogy végül nem együtt állhattunk fel a dobogóra. Ez volt a legtökéletesebb módja megünnepelni a 200. GP-met, a csapat pedig elégedetten nézhet a szünet elébe. Tudjuk, hogy jó autónk van, szóval most mindenki élvezze a vakációt, hogy még erősebben térjünk vissza Spa-Francorchamps-ban. Már izgatottan várom. "
Lewis Hamilton: (4) "Gratulálok Jensonnak. Nagy nyomás alatt tartott és megérdemli a győzelmet. Sajnálom a csapatot, hogy nem sikerült összehozni egy 1-2. helyet, de legalább egyikünk megszerezte az elsőséget. Az autó nagyon jól vezethető volt ma. Úgy gondolom, a hidegebb időjárás segített nekünk, de a csapat fantasztikus munkát végzett, hogy odajuttasson minket, ahol vagyunk. Egy hét különbséggel két versenyt is nyertünk, ami jó kezdése a nyári szünetnek. Én viszont csalódott vagyok a megpördülésem miatt. Meg kellett fordulnom, hogy a helyes irányba álljak, és ez kényszerítette Paul (di Restát) a fűre, ami miatt áthajtásos büntetést kaptam. Bocsánatot kértem Paultól, és túl fogok lépni a büntetésen, hogy a következő futamra koncentráljak."
Red Bull
Sebastian Vettel: (2) "Szenvedtem kissé az első etapban az intereken. Lewis egy kicsit gyorsabb volt, én pedig túl szélesen fordultam a 2-es kanyarban. Nagyon keményen próbálkozott, és én is próbáltam a határon autózni. Egy ponton éreztem, hogy már túl sok lenne, így visszavettem, mert a fehér vonal és a mögötte lévő zöld festés nagyon csúszós tud lenni, melyeken könnyű megpördülni. Ezzel elvesztettem a vezetést. Később a pálya kezdett felszáradni. Talán egy körrel előbb is bejöhettünk volna, mert amikor megkaptam a szuperlágy gumikat, azonnal kényelmesen éreztem magam. A gumik teljesítményvesztése nagyon gyors volt, de úgy gondolom, ez mindenkit egyformán érintett. Az utolsó etapban éreztem, hogy még több lehet az autóban, de 20 körrel a vége előtt nehéz volt felmérni, mennyire lesz nehéz a végén, ezért nem nyomtam annyira, amennyire szerettem volna. A mai második hely azonban így is egy fontos lépés. A McLarenek mindenféle körülmények között gyorsak, egyértelmű, hogy nagy lépést tettek előre az elmúlt két versenyen. Biztosra kell vennünk, hogy erősen fogunk visszatérni a következő versenyen. "
Mark Webber: (5) "Jó verseny volt, egészen élvezhető. A megfelelő időben álltam ki a slickekért, viszont amikor megjött az eső, azt gondoltam, hogy erősebb lesz, ezért átváltotta intermediate-ekre. A csapat nem mondott túl sokat az esővel kapcsolatban, így azt gondoltam, mindenki számára meglepetésként érkezett, és saját magam hoztam meg a döntést a cseréről. Végül ez nem működött Lewis (Hamiltonnak) és nekem sem, ami így utólagosan elég hülyén nézett ki a száradó pályán, de ha még egy néhány percig elég erősen esik, akkor ez lett volna a megfelelő gumi. Néha kockáztatni kell, hogy visszaszállhassunk a küzdelembe. Nem bánkódom a döntés miatt, az én ötletem volt, a csapat pedig szép munkát végzett a hétvégén."
Ferrari
Fernando Alonso: (3) "Újra a dobogón végeztem, egymás után negyedszer. Négy különböző típusú pályán is versenyképesnek bizonyultunk, noha az időjárás júliusban egyértelműen nem kedvezett az autónknak. Ez önbizalmat ad nekem a bajnokság hátralevő részére, noha alig várom, hogy pihenhessek kicsit. A július roppant zsúfolt és stresszes volt, szerintem mindenki megérdemel pár vakációt, különösen a csapatok tagjai. Reméljük, melegebb lesz, amikor visszatérünk, bár persze semmit sem lehet biztosra venni Spában. Erősen rajtoltam, azonban az első kanyarból nehezen tudtam kigyorsítani, és Michael (Schumacher) megelőzött. Utána több incidensbe is belekeveredtem a futam korai szakaszában, így értékes időt vesztettem a Mercedesek és (Mark) Webber mögött. Akkor úgy döntöttünk, korán kiállunk, és négykiállásos taktikára váltunk. A terv bevált, így jutottam fel a dobogóra. Bizonyos, hogy másoknak is akadtak nehéz pillanatai, de mi jó munkát végeztünk, sikerült a pályán maradnunk a slick gumikkal, amikor újból esni kezdett. Nem voltunk túl gyorsak a szuperlágy abroncsokkal, de nem pánikoltunk, és utána átváltottunk a lágy keverékre. Nagyon érdekes és izgalmas verseny volt, gratulálok Jenson (Buttonnak), aki a lehető legszebben ünnepelheti 200. futamát a Forma-1-ben."
Felipe Massa: (6) "Nehéz verseny volt amiatt, hogy hol esett az eső, hol nem. A délutánomat tönkretette, hogy kicsúsztam a pályáról a 8. körben, és az autó hátuljával eltaláltam a falat. Féltem, hogy túl nagy kár keletkezett, és nem tudom majd folytatni a versenyt, de a mérnököm szólt, hogy mehetek tovább. Viszont túl sok időt vesztettem, és bár végrehajtottam néhány szép előzést, és előrébb léptem, bosszús vagyok, hogy nem harcolhattam a dobogóért, amire egyébként lett volna esélyem. Amikor esni kezdett a 40. körben, cselessé váltak a körülmények: teljesen el kellett kerülni a csúszós fehér csíkokat, melyeken olyan volt vezetni, mint a jégen. Most jön egy kis szünet, én Brazília felé veszem az irányt a családomhoz, hiszen mindig imádok otthon szülőhazámban lenni. Biztos vagyok benne, hogy jobban alakul majd a szezonom második fele, mint az első, miután visszatérek Európába."
Force India
Paul di Resta: (7) "Nagyon elégedett vagyok ezzel a 7. hellyel. Igazán változatos verseny volt az eső miatt az elején, de én jó startot fogtam, és kényelmesen éreztem magam ilyen körülmények között. Nagy kérdés volt a gumiválasztás. A középső két etapot szuperlágyakkal teljesítettük, majd pedig a lágyakon fejeztük be a versenyt. Az utolsó kiállásnál elveszítettünk néhány helyezést, de képes voltam visszajönni a 7. helyre a futam vége felé. Ez a helyezés a legjobb válasz azon versenyek után, ahol különböző okokból nem tudtuk megszerezni a számunkra elérhető pozíciókat. Jó érzés mosolyogva kezdeni a nyári szünetet, miután ilyen fontos pontokat szereztünk a bajnokságban."
Adrian Sutil: (14) "Nem volt különösen jó a rajtom, és az első körben el is szálltak az esélyeim a pontszerzésre, amikor blokkoltak a hátsó kerekeim a sikánban. Paul mellett voltam, és le kellett mennem a pályáról, hogy elkerüljem az ütközést, ezzel viszont rengeteg pozíciót vesztettem. Ezt követően csak próbáltuk visszahozni a lehető legtöbbet, és amikor a verseny közepén elkezdett esni, azonnal átváltottunk interekre. Nem voltunk pontszerző helyen, ezért úgy éreztük, érdemes kockáztatni. Azonban nem érkezett elég eső, így pár körrel később vissza kellett cserélnem az opciós gumikat. Kár, hogy nem sikerült pontokra váltanunk az erős kvalifikációs eredményt, de örülök Paul és a csapat jó szereplésének."
Toro Rosso
Sébastien Buemi: (8) "Fantasztikus, az egyik legjobb versenyem volt. Az utolsó sorból rajtoltam, szuperül jöttem el, körülbelül tíz autót előztem meg a nyitó körben. Ezután jó ritmust autóztam, még több autót le tudtam hagyni a nedves pályán. Amikor elkezdett felszáradni, éreztem, hogy nem tökéletes az autó beállítása, túlságosan alulkormányzott volt. Próbáltam nem idegeskedni emiatt, és a csapat nagyon jó munkát végzett. A boxkiállásom alatt módosítottak a szárnyálláson, amely segített kíméletesebben bánni a gumikkal, valamint a kerékcsere elég gyors volt, hogy feljebb jöjjek néhány pozíciót. Amikor visszatért az eső, újra jól működött az autó, és ismét jó tempót tudtam diktálni, ami által pontszerző helyre kerültem. Jó érzés lesz újabb négy ponttal a zsebünkben elmenni a szünetre, különösen, hogy az 5 rajthelyes büntetéssel indultunk. Nagyon sok izgalmas momentum volt, főleg, amikor (Kamui) Kobayashit előztem. Túl lassú voltam, hogy utolérjem az egyenesben, ezért féktávon kellett elmennem mellette, ami kockázatos volt. Örülök ennek az eredménynek, ami jórészt a kiváló stratégiának köszönhető."
Jaime Alguersuari: (10) "Gratulálok a csapatnak a dupla pontszerzéshez. Az járt a fejemben, hogy ma 7. helyen is végezhettem volna. Az egyik kerékcserémet pont akkor hajtottam végre, amikor kissé megint elkezdett esni. Mivel a gumik még nem voltak üzemi hőmérsékleten, ebben a helyzetben nehéz lett volna a pályán maradni, és ki is csúsztam, de folytattam a küzdelmet a végéig. Sajnálatos, hogy még egy pozíciót vesztettem, miután Kobayashival ütköztem, de a csapat teljesítményét nézve azt mondhatjuk, kiváló munkát végeztünk ma, és jó lesz így nekivágni a rövid szünetnek, habár nagyon várom, hogy folytassuk Spában."
Mercedes
Nico Rosberg: (9) "Erős rajtot fogtam, három helyet sikerült előrelépnem, ami bátorítóan hatott. A verseny közepén a lágy gumiknak már egyáltalán nem volt tapadásuk az egyre nedvesebb pályán, ezért úgy döntöttünk, feltesszük az intermediate-eket. Sajnos a zápor nem bizonyult elég erősnek, így vissza kellett váltanunk a slickekre, ami néhány helyezésünkbe került. Keményen nyomtam, hogy elkapjam (Sébastien) Buemit és (Paul) di Restát, és csökkentettem is a különbséget, de lehetetlen volt megelőzni őket az utolsó kanyarokban. Így csak két pontot gyűjtöttem, de ez még mindig több, mint tavaly. Várom már a következő két versenyt a szünet után. Spa és Monza gyors pályák, ahol a Mercedes-Benz motorok hasznunkra válhatnak."
Michael Schumacher: (-) "Balszerencsés véget ért a versenyem, hiszen egy váltóhiba kiállásra kényszerített. Eddig úgy tudjuk, ennek semmi köze ahhoz, hogy megcsúsztam a Felipe (Massával) való közdelem közben, ami főleg azért történt, mert el akartam kerülni az ütközést. A rajtnál kockázatot vállaltunk az alacsony guminyomással, mivel arra számítottunk, hogy a pálya gyorsan fel fog száradni, viszont így nagyon csúszkáltunk. Egy körrel később jöttem ki slickekért, mint ahogy ideális lett volna, de értelemszerűen egyszerre csak egy autót tudunk ellátni a boxban. Onnantól a verseny normális tempóban folyt tovább, de nem tudtam volna nagy előrelépést tenni abból a pozícióból, ahonnan végül kiestem."
Sauber
Kamui Kobayashi: (11) "Természetesen elszomorító, hogy nem gyűjtöttünk pontot ma. Jól rajtoltam, és az elején erős iramot mentem, megfelelő volt az autó teljesítménye a vizes pályán, és azután is tűrhető maradt, hogy átváltottunk száraz pályás gumikra. Hosszú idő óta először úgy tűnt, pontokat szerezhetek, de minden félresiklott. Amikor újra elkezdett esni, a csapat fontolóra vette, hogy kihív a boxba intermediate gumikért, azonban én nem akartam ezt, mert úgy éreztem, javul az aszfaltcsík állapota. Feljöttem a 7. helyre, de túl sokáig vártunk a következő kerékcserével. Nem tudtam megvédeni a pozíciómat azokkal szemben, akik szuperlágy gumikkal mentek, és elkerülhetetlenné vált a harmadik boxkiállás, amivel kicsúsztam a pontszerzők közül."
Sergio Pérez: (15) "Nagyon lehangolt vagyok. A jól sikerült időmérőt követően többre számítottam a versenyen, de már az első körben rosszul alakult minden. Egyáltalán nem találtam tapadást, alig tudtam pályán tartani a kocsit. Szélesre vettem az egyik kanyart, és rengeteg helyet vesztettem, a 10 pozícióból visszaestem a 20-ikba. Ekkor lassabb voltam, mint a leglassabb autók. Remélem, kiderítjük ennek okát, mert ez borzasztó extrém volt. Az áthajtásos büntetés csak tovább rontott a helyzeten. Megelőztem Heikki Kovalainent, mert túl későn fékezett, és egyszer csak ott voltak a sárga zászlók."
Renault
Vitalij Petrov: (12) "Ma nagyon nehéz volt a verseny a változó időjárás következtében. Az eső visszatért a futam vége felé, lehűltek a gumijaim, így roppant nehézzé vált az autó vezetése. Úgy tűnt, tovább fog zuhogni, ezért átváltottunk intermediate gumikra, de végül még sem olyan sokáig, mint gondoltuk. Talán a szuperlágy keveréket kellett volna feltenni, azonban nehéz volt eligazodni az időjáráson, és több más istálló is hozzánk hasonlóan cselekedett. Kissé szomorú vagyok, mert lehetséges lett volna a pontszerzés, amennyiben jól választjuk meg a taktikát. Sajnos nem így történt."
Nick Heidfeld: (-) "Nem volt jó viadal számomra, ez zsinórban a második hétvégém, amikor nem érek célba, ezért természetesen roppant csalódott vagyok. A második boxkiállásom hosszabbra nyúlt, mint terveztük, az autó túlmelegedett, és észrevettem, hogy füst tör ki hátulról. A helyzet tovább romlott, megpillantottam a lángokat, így félre kellett húzódnom a boxutca végén. Ez lerövidítette a versenyemet. Az utóbbi futamok nem úgy alakultak, ahogy reméltem, de van pár hetünk összeszedni magunkat, hogy erősebben térjünk vissza az augusztusi szünet után."
Williams
Rubens Barrichello: (13) "Nagyon csalódott vagyok a végeredmény miatt, hiszen ma a pontokért harcoltunk. Végig szenvedtünk a gumikkal, ráadásul a futam elején elvesztettem az első szárnyam egy kis darabját is. Viszont amikor elkezdett esni, nagy lehetőséget láttam magunk előtt. Láttam (Lewis) Hamiltont megpördülni, és arra gondoltam, tehetünk valamit, hogy erős pontszerző helyen végezzünk. Ám az eső csak körülbelül egy körig tartott, így hiába álltunk ki az interekért. Kár érte, de jelenleg egyébként sincs meg a szükséges tempónk."
Pastor Maldonado: (16) "Nehéz verseny volt. Javítottam néhány helyet a rajtnál, de még az intereken is nehéz volt a pályán maradni. Elkövettem egy hibát az első boxkiállásomkor, mert nem nyomtam meg a sebességkorlátozó gombot, ami miatt áthajtásos büntetést kaptam. Ezt követően ismét rákezdett az eső. Nagy kérdés volt, hogy visszarakjuk-e az intermediate-eket vagy inkább a pályán maradjunk a száraz gumikon. Az intereket választottuk, azonban nem sokkal később elállt az eső, így újra ki kellett állnom a slickekért. Nem szereztünk ma pontokat, de elértünk némi fejlődést, és keményen fogunk dolgozni a szünetben, hogy jól felkészüljünk a szezon utolsó versenyeire."
Virgin
Timo Glock: (17) "Azt kell, hogy mondjam, nagyon érdekes és szórakoztató verseny volt. Nagyszerűen rajtoltam, (Nick) Heidfeld, valamint néhány gyorsabb autó elé kerültem, és előttük is tudtam maradni. Nyilvánvalóan, amikor elkezdett felszáradni a pálya, el tudtak menni mellettem, de csak a saját versenyemre koncentráltam, hogy tartsam a különbséget a mögöttem állókhoz képest. Aztán amikor elkezdett esni, helyes döntést hoztunk, hogy a slickeken maradtunk. Mint láthattuk, nem volt egyszerű ma a pályán maradni, de végül jó eredményt értünk el. Nagyszerű teljesítményt nyújtott a csapat a nehéz körülmények között, helyes döntéseket hozunk végig, kiválóak voltak a kerékcseréink, és ezek megtették hatásukat. Mindenkinek köszönöm a 11 verseny alatt nyújtott kemény munkáját, és most megérdemelnek egy élvezetes pihenőt, ami után visszatérhetünk a küzdelemhez Spában."
Jérome D'Ambrosio: (19) "Igazán csalódott vagyok, de a körülmények nagyon nehezek voltak. Kiválóan rajtoltam, és örültem ennek, de az eső érkezésekor hibáztam, mivel az intermediate-eket választottam, holott a slickeken kellett volna maradni. Ezért sok időt veszítettem a kiállásokkal, és ugyancsak volt egy rázós pillanatom, amikor megpördültem a boxba menet, viszont szerencsére nem talált el senkit az autó. Kétségkívül nem ez volt a legjobb versenyem."
Hispania
Daniel Ricciardo: (18) "Összességében elégedett vagyok a versenyemmel, a legjobb helyezésem a három nagydíjam alatt. A futam közben nem igazán tudtam, hogyan állok a versenyben, mert sok autó elég kevésszer állt ki. A vége felé éreztem, hogy elég jó az autó balansza, és sikerült futnom néhány jó időt. Biztos vagyok benne, hogy néhány dolgot jobban csinálhattam volna, ennek utána fogunk járni, hogy folytassuk a fejlődést, de úgy érzem, javulunk. Silverstone és a Nürburgring között volt egy nagy előrelépés, és most ismét haladtunk. Szeretnék a fő riválisaink előtt lenni, és bebizonyítani, hogy teljesíteni tudom a versenytávot. A legpozitívabb, hogy ma helyes döntéseket hoztunk a kiállásokról, tehát ebben az irányban kell maradnunk. A mai futam után mosolyogva kezdhetem meg a szünetet."
Vitantonio Liuzzi: (20) "Kemény verseny volt. Jól jöttem el, egészen addig, amíg valaki nekem nem jött hátulról a sikánból kifelé, amitől megpördültem. Sok időt vesztettem ott, valamint az autó balansza nem volt utána ideális. Lutri volt esős beállításokkal menni, mivel minden korábbi edzés száraz körülmények között zajlott. Megint problémánk volt az első szárnnyal, emiatt az első kerekekkel sem bántunk megfelelően. Kicseréltük az orrkúpot és a kerekeket, de még mindig erős alulkormányzottsággal küzdöttem. Átváltottunk intermediate-re, amikor elkezdett esni, aztán a végén vissza a lágy gumikra, de a balansz nem sokat javult. Az elejétől tudtuk, hogy kemény verseny lesz, és az is volt, de a leintésig harcoltunk. Most a nyári szünetre kell koncentrálnunk, amely alatt folytatnunk kell a munkát és a fejlesztést Spára.
Lotus
Heikki Kovalainen: (-) "Voltam fent és lent is ezen a hétvégén. Küzdöttem a megfelelő balansz megtalálásával a szabadedzések alatt, de a kvalifikáción minden jól alakult, összeraktam egy igazán jó kört, miután végül elégedett voltam a beállításokkal. Jól kezdtem a versenyt, tartottam az iramot (Pastor) Maldonadóval, (Adrian) Sutillal, (Sergio) Pérezzel és a körülöttem lévőkkel, valamint a korai kiállások során meg tudtam őket előzni, és el tudtam szakadni a mögöttem állóktól. Amikor a versenytáv kétharmadánál újra elkezdett esni az eső, bementem intermediate gumikért, aztán nem sokkal ezután ismét a szuperlágyakért, de később azt az utasítást kaptam, hogy állítsam le a motort vízszivárgás miatt. Látva, hogy milyen közel voltunk versenytempóban a középmezőnyhöz, nem vagyok csalódott. Ez egy újabb lépés a csapat fejlődésében, és Belgiumban vissza fogunk térni oda, ahol pár hete abbahagytuk."
Jarno Trulli: (-) "Úgy tűnik, folytatódik a szerencsétlen sorozatom Magyarországon. Egész hétvégén nagyszerű volt az autó, és annak ellenére, hogy nem a legjobban rajtoltam, élveztem a versenyt. Elég hamar megelőztem Timo (Glockot), azután jól sikerült az első kiállásom, de úgy tűnik, a vízszivárgás korai véget vetett a futamomnak. Ennek ellenére előrelépéseket tettünk itt, tehát a szünet után Spában biztosan visszatérünk és harcolunk."
|