2011.07.10. 20:47
Ferrari
Fernando Alonso: (1.) "Ez egy fantasztikus meglepetés! Csodálatos munkát végzett az egész csapat, és ezt a győzelmet azoknak a srácoknak szentelem Maranellóban, és itt a pályán, akik azon dolgoztak, hogy Felipe és én ilyen nagyszerű autót vezethessünk. Ez egy különleges győzelem, mert a legendás silverstone-i pályán szereztük, egy olyan tömeg előtt, akik imádják az autókat. A pálya karaktere sem igazán illik az autónkéhoz, de ahogyan láthatjuk sokat segítettek a legújabb fejlesztéseink. A rajtot követően nem volt könnyű vezetni, mert a pálya bizonyos részein sok volt a víz, máshol pedig csak nedves volt. Akadt néhány trükkös pillanat, például amikor (Lewis) Hamilton megelőzött, de végig nyugodtak maradtunk, meg voltunk győződve arról, hogy még bármi megtörténhet. Akkor tudatosult bennem, hogy akár meg is nyerhetem a versenyt, amikor az utolsó kerékcserémet követően kihajtottam a boxból. Nyilván az is segített, hogy (Sebastian) Vettelnek gondja akadt a boxban, és Hamilton is sokáig a két Red Bull előtt autózott, de azt kell, hogy mondjam, szárazon nagyon erősek voltunk. Reggel abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy vezethettem a legendás 375 F1-et, majd néhány órával múlva megnyertem ugyan azt a versenyt a Ferrarinak hatvan évvel később. A jelenlegi csapatunkban néhányan azok gyerekei közül is dolgoznak a Scuderiának, akik azokban az időkben is velünk voltak, ugyan ezzel a szenvedéllyel és lelkesedéssel. Boldogan és több önbizalommal indulunk Németországba. Továbbra is a Red Bull a legerősebb autó, de az újításaink, melyek itt debütáltak, működtek. Az év eleji küzdelemtől sem lankadt a lelkesedésünk, de ezzel az eredménnyel megkaptuk a jól megérdemelt jutalmunkat."
Felipe Massa: (5.) "Mindenek előtt szeretnék gratulálni Fernandónak, aki remekül versenyzett, és ezzel egy nagyon fontos győzelemhez segítette a Ferrarit. Hatvan évvel ezelőtt (José Frolian) Gonzalez először nyert itt, és ma a történelem megismételte önmagát. Úgy érzem, sikerült előrelépnünk a hétvégén a teljesítményt illetően az időmérőn és a versenyen egyaránt. Igaz, hogy az én teljesítményem nem volt túl lenyűgöző ma, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy sérült volt a padlólemezem, miután a 6-os kanyarban valami felsértette, talán egy másik autóról leszakadt elem. A stratégiát illetően talán előbbre hozhattuk volna a második kiállásomat, de a csapat nem akarta, hogy túlságosan kopott gumikon kelljen befejeznem a versenyt. A végére sikerült elég jól felzárkóznom Hamiltonhoz, mert problémája volt, de amikor mögé értem, elkezdett küzdeni, és csak nüanszokon múlott, hogy nem tudtam elmenni mellette. Folytatnunk kell az autó fejlesztését. Sok verseny van még hátra, és miután javult az autónk, kicsit kényelmesebben érezhetjük magunkat a szezon második felében."
Red Bull
Sebastian Vettel: (2) "Kitűnően rajtoltam, és utólag nézve jobb lett volna, ha esik az eső, mert igazán élveztem a körülményeket az intermediate gumikon. Úgy tűnt, erős formában vagyunk, megléptem a többiektől. Talán túl sokáig vártunk a száraz pályás abroncsokra váltással, de helyes volt a kockázat kerülése, mivel uraltuk a helyzetet. A boxkiállásnál gondunk támadt, az autót már leemelték az emelőről, de újra fel kellett emelni. Ezzel elvesztettem a vezetést, visszaestem harmadiknak. Szenvedtem Lewis (Hamilton) megelőzésével, szerintem gyorsabban is mehettem volna, azonban nem igazán akadt esélyem a lehagyására. Egyszer nagyon megközelítettem, de nem sikerült. Az utolsó kiállásnál megelőztük őt, de ekkorra Fernando (Alonso) már messze járt. Ez szép eredmény nekünk. Voltak problémáink, és amikor nem nyújtunk maximumot, mindig lesz valaki, aki legyőz. A Ferrari egész hétvégén gyors volt, megérdemelték a győzelmet."
Mark Webber: (3) "Vegyes futam volt. Az elején nagyon csúszós volt az aszfalt az intereken, a pálya egyik fele száraz, a másik nedves volt, és várni kellett a slick gumik bevetésére. Michael (Schumacher) ment ki értük először, és figyeltük, milyen tempód diktál. A boxba vezető körömön akadt egy necces pillanatom a Beckettsnél, lesodródtam a fűre, így Fernando utolért. Meleg helyzet volt. Utána érdekesen alakult a verseny, minden egyes etap elején erősnek éreztem magam, de a vége felé már nem annyira. Seb és jómagam is szenvedtünk a gumikkal a végén. Próbáltam megelőzni őt, de nem sikerült."
McLaren
Lewis Hamilton: (4) "A vége előtt el kellett kezdenem takarékoskodni az üzemanyaggal. Ilyenkor gyakran csak elveszed a lábad a gázról, és gurulsz, ami azt eredményezi, hogy a fékek hőmérséklete lezuhan. Ez az oka, hogy sokszor elfékeztem magam. Ezáltal Mark (Webber) be tudott bújni mellém, és innentől Felipe (Massa) ellen védekeztem. Az utolsó körben a csapat parancsba adta, hogy nyomjam olyan keményen, ahogy csak tudom, de Felipe addigra már utolért, így nehéz volt védekezni. Az a kör olyan szoros volt, mint még soha! A célegyenesre belül fordultam rá, és keményet fékeztem. Szerencsére mindketten egy darabban érkeztünk ki a kanyarból, és csak éppen elcsíptem őt a célvonalnál. Amikor beértem, akkora üdvrivalgás fogadott, mintha megnyertem volna a versenyt, ezért szeretnék hatalmas köszönetet mondani mindenkinek. Valójában a szurkolók egész hétvégén hihetetlenek voltak. Sohasem láttam még ennyi embert Silverstone-ban, és éreztem a bíztatást. Szerintem ez volt minden idők egyik legjobb Brit Nagydíja, és már várom, hogy ismét visszatérjek ide."
Jenson Button: (-) "Sok minden történt velem a versenyen. Az utolsó kiállásom előtt jó tempót diktáltam, és közeledtem Lewishoz, Sebastian (Vettelhez) és Mark (Webberhez). Amikor eltűntek előlem, még egy további kört kint maradtam, és úgy gondolom Mark mellett, vagy akár előtte térhettem volna vissza. De amint kikanyarodtam a boxból, a jobb első kerekem leesett, ami azonnal kiállásra kényszerített. A keréknél dolgozó srác elvesztette az anyacsavart, ezért lehajolt egy másikért, és úgy tűnt, mintha végzett volna, így az emelővel álló ember leengedte az autót, majd a nyalóka felemelkedett. Remélhetőleg többé nem lesz ilyesfajta problémánk. Ez elszomorító, különösen a hazai közönségünk előtt, mivel igazán élveztem a versenyt. Jó tempóm volt egész délután, és néhány remek csatában is részt vettem, például amikor belső íven megelőztem Felipe (Massát) a Vale kanyarban. Úgy gondolom, azért mégis nyújtottunk némi örömöt a szurkolóknak, azonban kár, hogy nem tudtunk több pontot szerezni. Akinek a legjobb a tempója a verseny végén, annak nagy esélyei vannak, és szerintem egy dobogó kinézett volna nekünk ma."
Mercedes
Nico Rosberg: (6) "Nagyon elégedett vagyok az eredményünkkel. Elsősorban azért, mert az időmérőn elég jók lettünk volna az ötödik helyre is, másodsorban pedig, mert nagyszerű stratégiát dolgoztunk ki a versenyre. A rajtom nem volt jó, így tényleg szép teljesítmény, hogy végül hatodik lehettem. Remélhetőleg ez egy javuló tendenciának a kezdete, és a második hazai versenyünkön, Németországban szeretnék megerősítést adni a teljesítményünk felől. A következő napokban ki fogjuk elemezni a teljes hétvégét az autóra szerelt új elemekkel, és keményen fogunk dolgozni, hogy még előrébb jussunk."
Michael Schumacher: (9) "Elég kár a mai eredményemért, és nem is vagyok boldog miatta. Szerintem az ötödik, vagy akár a negyedik hely sem lett volna elérhetetlen, köszönhetően a Brackley-ben és Brixworth-ben dolgozó srácok kemény munkájának. Nagyon szerettem volna sok pontot felmutatni számukra, amikor ma este a családjaikkal együtt összejövünk a gyárban egy grillpartira. De sajnos a saját hibám miatt ezt nem tudom megtenni. A versenyen első alkalommal használtam a DRS-t, és a kanyarba túl nagy lendülettel érkeztem. Alulbecsültem ennek a hatását, nem fékeztem eléggé, és emiatt történt az ütközés. Helyes döntés volt érte büntetést adni, de szeretném megérteni, hogy miért 'stop and go'-t, és miért nem csak áthajtásost kaptam, mert véleményem szerint ez túl kemény volt. Mindenesetre azt jó látni, hogy a kemény munkánk lépésről lépésre kifizetődik, és ez kellemes érzéssel tölt el a következő hazai futamunk előtt."
Sauber
Sergio Pérez: (7) "Szerintem jó versenyünk volt, és ez egy nagyszerű eredmény a csapatnak. Az elején nehéz körülmények uralkodtak, de sikerült problémamentesen átvészelnünk. A stratégiánk nagyszerű volt, és a kiállásaim is tökéletesen sikerültek. Sajnos nem tudtam megelőzni Nico (Rosberget). Nagyon közel voltam hozzá, de túl gyorsan ment az egyenesben. Összességében boldog vagyok, hogy végre magam mögött hagytam a nehéz időket. A balesetem után eltartott egy darabig, amíg visszarázódtam a ritmusba, és visszanyerjem a korábbi lendületem. Két hét múlva még ennél is jobbnak kell lennem."
Kamui Kobayashi: (-) "Nagy kár ezért, mert nagyszerűen teljesítettünk egész hétvégén. A versenyen egyszerűen nem volt szerencsém. Azt hiszem, az én részemről nincs sok mondanivaló a Michael (Schumacherrel) történt balesetről. Nem voltunk egymás mellett, és nyilvánvalóan nekem jött hátulról. Onnantól sérült autóval kellett vezetnem. Rosszul jártam a boxkiállásnál is, amiért 'stop and go' büntetést kaptam, és végül ki kellett állnom, mert azt az üzenetet kaptam a rádión, hogy szivárog az olaj, és húzódjak félre."
Renault
Nick Heidfeld: (8) "Láttuk már szombaton, hogy ez nehéz hétvége lesz, de mint mindig, most is azt mondtam, 'soha nem adom fel'. Jól rajtoltam, de az első néhány kanyar hihetetlenül szűk, így boldog voltam, hogy sérülés nélkül megúszta az autó. A verseny nagy kérdése az volt, hogy mikor cseréljük le az intermediate-eket slickekre, és az elsők között voltunk, akik ezt megtették. Jó döntés volt, de nem jelentett számunkra akkora előnyt, mint a kiállás megfelelő időzítése általában szokott. Ezt követően érdekesen alakult a versenyem, mert amellett, hogy vigyáznom kellett a gumikra, egyidőben támadnom és védekeznem is kellett, főként Michael (Schumacherrel) és Adrian (Sutillal) szemben. Elégedettséggel tölt el, hogy megtaláltam a helyes egyensúlyt a támadás, a harc, és a gumik megóvása között, ráadásul négy értékes pontot is jelentett ez számomra."
Vitalij Petrov: (12) "Nem volt ma nehéz a vezetés, noha az intermediate gumikkal kicsit küzdenem kellett. Veszítettem néhány pozíciót, és nem is tudtam védekezni, mert a kigyorsításunk nagyon gyenge volt, és a többi autó úgy előzött meg, mintha ott sem lettem volna. A DRS zóna egyáltalán nem segített. Meg kellene változtatni az elhelyezését a pályán, mert számomra lehetetlen volt az előzés Silverstone-ban. Nagyon közel voltam Adrian (Sutilhoz), de egyszerűen nem tudtam megelőzni, ami nagyon frusztrált. A hátsó egyenesben pedig nem volt elég a KERS hozzá, szóval jobb lett volna a DRS szakaszt is oda tenni. A tempóm nem volt túl rossz, egész jól mentem, de tehetetlen voltam."
Force India
Adrian Sutil: (11.) "Egy ilyen biztató kezdet után kissé csalódást keltő üres kézzel távoznunk. Jó volt a rajtom, és úgy tűnt az első néhány körben, hogy minden rendben van. Elég trükkös volt vezetni a sok nedves rész miatt, főként a második szektorban, de kényelmesen éreztem magam, és azt gondoltam, elérhető lesz a pontszerzés. Szerintem jó döntést hoztunk azzal, hogy három kiálláson voltunk, de a végére nem volt meg a kellő teljesítményünk ahhoz, hogy pontokért harcolhassunk."
Paul di Resta: (15.) "Óriási csalódás, hogy a 15. helyen értem célba az első Brit Nagydíjamon. A verseny első fele jól alakult, elég versenyképesnek tűntünk, még Jenson (Buttont) is tartani tudtam, miközben próbáltam kímélni az intermediate gumikat. Úgy érzem, jókor váltottunk száraz abroncsra, és ezzel is jó időket autóztunk. Később hívtak, hogy újra hajtsak a boxba, de a csapat Adriant (Sutil) várta, így elég nagy zavar kerekedett. Sok időt veszítettem, mert a srácoknak vissza kellett szaladni a garázsba az én gumijaimért. Ez 25 másodpercembe került, amivel gyakorlatilag elszálltak az esélyeim is. Elég kiábrándító volt ez a verseny, de optimistának kell maradnunk, mert az autó egész hétvégén jó volt, és ez magabiztossá tesz a szezon hátralévő részére."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari: (10.) "A verseny korai szakaszában csak arra koncentráltam, hogy a pályán tudjak maradni, ami borzasztóan csúszós volt, nem akartam hibázni, hogy eljussak a célig. Egyértelműen gyorsabb voltam (Nick) Heidfeldnél és (Michael) Schumachernél a legtöbb körben, akárcsak Valenciában. Ennél többet azonban nem tehettem, mert az egyenesekben mindig elhúztak. Nem tudom pontosan, hogy ez miért történt, valószínűleg egy kicsit több leszorítóerőt használtunk. Ennek ellenére elégedett vagyok, jó eredmény a csapat számára, hogy a 18. helyről indulva ismét pontot szereztünk azok után, hogy a kvalifikáción nem tudtuk kiautózni a maximumot a lágy gumik miatt."
Sébastien Buemi: (-) "Egy kicsit csalódott vagyok, mert úgy éreztem, hogy lehettem volna pontszerző is. Jó volt az autóm teljesítménye. Szeretném majd megnézni a felvételeket, hogy mi is történt pontosan (Paul) di Restával, de belülről úgy láttam, hogy én a száraz íven autóztam, ő pedig a nedves aszfalton próbált elmenni mellettem. Nem tudott annyira lefékezni, mintha száraz lett volna az aszfalt, és egy ütést éreztem. A bal hátsó kerékhez ért hozzá, ami így defektes lett. De ilyen a versenyzés, úgyhogy jobb, ha elfelejtem, és elkezdek foglalkozni a következő futammal, amit a Nurburingen rendeznek."
Williams
Rubens Barrichello: (13) "Nem volt a legjobb a startom és eléggé hátraestem. Furcsa módon az autó nem tűnt jónak a vízen, küzdelmes volt a pályán tartani. Szintén nehéznek bizonyult tartani a tempót az előttünk lévőkkel. Ennél jobbat reméltünk a hazai nagydíjunktól."
Pastor Maldonado: (14) "Elég nehéz volt számunkra a mai nap, különösen a rajt előtt lehulló enyhe eső miatt. Az autónk száraz pályára volt beállítva, így már a kezdetektől fogva kompromisszumokat kellett kötnünk. A vége felé jobb lett a teljesítményünk, de akkor már túl késő volt. Sajnos nem ez volt a legjobb hétvégénk."
Virgin
Timo Glock: (16) "Jó versenyt futottunk, szép eredményt értünk el a csapat számára, mindkét autónk célba ért hazai viadalunkon. Átlagos verseny volt. Remekül indultam, remekül sikerült az első köröm. Az első pár kanyarban kavarodás volt, de miután minden lecsillapodott, Jarno (Trulli) elé kerültem, és simán tartottam előtte a pozíciót. Később kiesett, megkönnyítve a dolgom. Lehetetlennek bizonyult további helyeket nyerni, ezért nem erőltettem a vezetést, csak a kettős célba érésre koncentráltam. Örülök, remélem, hasonló folytatásban lesz részünk az én hazai futamomon, Németországban is két hét múlva."
Jérome d'Ambrosio: (17) "Nagyon nehéz volt az elején a nedves aszfalton, sok időt vesztettem rajta. A második etapom megfelelően alakult. Jót csatáztam Tonio (Liuzzival), sikerült megelőznöm őt. Az utolsó etap is roppant küzdelmes volt, néhány kör után elfogyott a bal első gumi tapadása, ezért nem hajthattam keményen, lassítanom kellett, biztosítva, hogy eljutok a végéig. Aggódtam, hogy talán ismét be kell mennem a boxba, de folytatni tudtam a pályán a célig."
Lotus
Jarno Trulli: (-) "Elég jól kaptam el a rajtot, és már-már sikerült megelőznöm Timo (Glockot), amikor szóltak, hogy olajszivárgást észleltek, így meg kellett állnom, hogy megelőzzük a motor komolyabb károsodását. Nyilvánvalóan nem úgy alakult a versenyünk, ahogyan szerettük volna, ennek ellenére idén drámaian javult az autónk megbízhatósága, ez csak egy apró baki volt. Biztos vagyok benne, hogy a Nürburingen újra jók leszünk, ahol hasonló időjárásra lehet számítani, így továbblépünk, és megpróbálunk tanulni a történtekből."
Heikki Kovalainen: (-) "Ez szörnyű volt! Nagyon jól rajtoltam, de aztán elszállt a negyedik fokozat, és kiestem. Az igazi versenyzőknek találták ki ezt a napot, gyakorlatilag kétféle pálya volt, egy nedves és egy száraz, éppen olyan, amin imádok vezetni, és ezekből a körülményekből profitálhattunk volna. De másképp alakultak a dolgok, így most már Németországra koncentrálunk, ahol újra küzdeni fogunk."
Hispania
Vitantonio Liuzzi: (18.) "Ez egy nehéz verseny volt, de péntek óta tudtuk, hogy így lesz, hiszen rengeteg problémával szembesültünk. Már az elejétől nagyon trükkös volt a gumik miatt. Nem volt könnyű az abroncsok kiválasztása, intermediate gumikon kezdtük a versenyt, mert nedves volt a pálya, de ez még érdekesebbé tette a dolgokat. Jól rajtoltunk, és jó volt az autó teljesítménye is, a közvetlen riválisainkkal küzdhettünk, ahogyan elterveztük, viszont tudtuk, hogy nem előzhetjük le őket. De legalább sikerült befejeznünk a futamot egészen az utolsó körig, és most már Nürburgringre kell koncentrálnunk."
Daniel Ricciardo: (19.) "Viszonylag elégedett vagyok, mert be tudtam fejezni a versenyt, és láthattam a kockás zászlót. Jó volt róni a köröket, számomra még ez a legfontosabb dolog a tapasztalatszerzéshez. Megérteni a gumikat, a boxkiállásokat, és a stratégiát egy nagyon összetett feladat, ilyet még sosem csináltam, így ebben a tekintetben úgy érzem, sikerült fejlődnöm. Egy kissé le voltam maradva a többiekhez képest, de ahogy tanulok, egyre közelebb kerülök majd. Meg kell még tanulnom a kék zászlós helyzeteket is jobban kezelni, ez nem túl könnyű. Visszatekintve elégedett vagyok az eredménnyel. Szerdán vezettek be a Forma-1-be, ekkor találkoztam először a csapatommal, ekkor csináltuk meg az ülésemet. Sosem lesz ez könnyű dolog, vagy tökéletes, de az, hogy befejeztük a versenyt, nagyszerű eredmény. Azt várom, hogy a következő futamon is fejlődni fogok és egy kicsit közelebb kerülhetek Tonio (Liuzzihoz) az időmérőn és a versenyen egyaránt, ez a cél most éppen elég számomra."
|