2011.05.28. 22:08
Red Bull
Sebastian Vettel: (Q: 1., De: 4.) "Hosszú egy kör ezen a pályán. Az időmérő kemény, három felvonásból áll, és mindegyikben száz százalékot kell nyújtani. A Q1-es és Q2-es köröm nem volt tökéletes, de a Q3-ban nagyon eltaláltam, ennek örülök. A legfontosabb, hogy hallom, Sergio (Pérez) jól van, eszméleténél van. Ültünk, és vártuk, hogy kimehessünk, de figyeltük a kivetítőket is, mindannyian gondoltunk rá, és a legjobbakat kívánjuk neki. Remélem, hamarosan felépül. Nem volt könnyű ennyit várakozni a garázsban, nem is sokan javítottak utána a köridejükön. A holnapi futam hosszú lesz, sok minden történhet rajta. Láthattuk, hogy a több boxkiállás megváltoztathatják a forgatókönyvet. A pole pozíció roppant fontos itt, örülünk neki, azonban ez semmit sem garantál holnapra. Keményen kell nyomunk a gázt, aztán meglátjuk, mire leszünk képesek."
Mark Webber: (Q: 2., De: 7.) "Az elmúlt évekhez képest gyökeresen mások a viadalok idén, és a holnapi sem lesz ez alól kivétel. A 3. helyről lehetséges a győzelem, de amint elhangzott, a kvalifikáció létfontosságú itt, a pole pedig nagy fegyvertény. Seb remek kört futott, megérdemli a pole-t, és JB (Jenson Button) is szépen ment. Kusza edzésünk volt mindannyiunknak. Sosem számítunk rá, hogy nem tehetünk még egy próbát, de ma fontosabb dolgok kerültek előtérbe: egyik kollégánk, Sergio balesetet szenvedett, és mindnyájan rá gondolunk. Jó kezekben van, társalog, eszméleténél van, ami kiváló hír. Biztos vagyok benne, hogy visszatér. Tanulhatunk ebből a biztonságot illetően, szerintem van mód a javulásra a jövőben. Jenson és Karl Wendlinger még a 90-es években szerencsésen járt, szóval vannak területek, amire figyelnünk kell."
McLaren
Jenson Button: (Q: 2., De: 2.) "Az időmérő eredménye kissé háttérbe szorul amellett, ami Sergio (Pérezzel) történt a Q3-ban ma délután. Mind tudjuk, mennyire veszélyes lehet ez a pálya, én már meg is tapasztaltam, milyen érzés kicsúszni abban a bizonyos kanyarban, de örülök, hogy nincs komoly sérülése. Nincs kétségem afelől, hogy már közölte is az orvosokkal, hogy versenyezni akar holnap. Ami a saját teljesítményemet illeti, nagyon elégedett voltam a Q3-as körömmel. Tudtam, hogy még javulhatok a Q1 és a Q2 után, ahol egy kis alulkormányzottsággal küszködtem. Habár a második helyről nem a legkönnyebb elrajtolni, jó érzés ennyire elöl lenni. Azt hiszem, az eddigiektől különböző Monacói Nagydíjat fogunk látni - a stratégia fontos lesz, ami a szokásosnál izgalmasabbá teheti a versenyt, mert annak ellenére is képesek lehetünk a győzelemért harcolni, hogy nem a pole-ból indulunk.Jónak érzem az autót, sok önbizalmat ad nekem, keményen fogom nyomni a gázt."
Lewis Hamilton: (Q: 10., De: 6.) "Remélem Sergio (Pérez) jól van - a gondolataim ő és a családja körül járnak. A belső kamerás felvételekből láthattuk, hogy nagyszerűen vezetett ezen a hétvégén, de ez nagyon kemény becsapódás volt. Sosem jó azt látni, hogy egy másik pilóta megsérül, és aztán ez jár a fejedben, amikor ismét pályára lépsz, de profinak kell maradnunk. A Q3 újraindításakor nem voltak megfelelő hőmérsékletűek a gumijaim és a fékjeim, ezért nem tudtam jó kört futni. Utólagosa már látjuk, előbb ki kellett volna jönnünk. Úgy éreztem, egész hétvégén jól vezetek, és megvan a sebességem a pole-hoz - ebben egész biztos vagyok. Mindent megteszek majd erről a rajthelyről indulva, és habár innen nehéz lesz nyerni, nem adom fel. Az lesz a feladatom, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsem holnap."
Ferrari
Fernando Alono: (Q: 4., De: 1.) "Az időmérőn nem éreztem olyan jónak az autót, mint a tréningeken, aminek meg kell találnunk az okát. A McLaren ma roppant gyors volt, szerintem (Lewis) Hamilton volt ma a pole a legnagyobb esélyese. Nem hiszem, hogy a Q3 eredménye hűen tükrözi az erősorrendet, mert sokaknak keresztbe tett a piros zászló, köztük Hamiltonnak is. A Red Bullnál minden rendben zajlott, mi pedig valahol félúton helyezkedtünk el kettejük között: kétszer két mért körös etapot terveztünk tankolás nélkül, szóval nem hoztunk ki mindent a gumikból. Arra számítok, hogy holnap szinte lehetetlen lesz az előzés a KERS és a DRS ellenére is. A rajt kulcsfontosságú lesz, a versenytempónk pedig jó, ezért remélem, tudok javítani pár helyet, kihasználva az esetlegesen adódó váratlan helyzeteket és a taktikánkat. Néhány pilóta szerintem megpróbálkozik a két kiállással, mások pedig talán megkockáztatják az egyetlen kerékcserét. Az autó vezethetősége jobb, mint amilyen az előző héten a katalán pályán volt, a balansz rendben van, és a szuperlágy gumik is működnek. (Sergio) Pérez balesete? Az autóban ülve semmilyen információt nem kaptam az állapotáról. Az ilyen ijesztő balesetek felkavarók, de igyekszünk összeszedettek maradni, és a legjobbat nyújtani."
Felipe Massa: (Q: 6., De: 3.) "Elégedettség és hiányérzet kavarog bennem a kvalifikáció után. A csapattal együtt sikerült javítanunk az autó kezelhetőségén az edzésekhez képest, csökkentettük a túlkormányzottságot, azonban a Q3-ban a Rascasse-ban elkövetett hibámmal egy-két helyet buktam. Kár, mert jó körön haladtam. A 6. rajthely nem valami fényes Monacóban, de itt az eszünket is használni kell a versenyen: tudatosítanunk kell, hogy bármi megtörténhet. A start nagyon fontos lesz, de az is, hogy higgadtak maradjunk körről körre, mert bármilyen hibáért drágán megfizethetünk. A gumikopás kisebb, mint korábban, ezért nem hiszem, hogy sok boxkiállás lesz. Remélem, Sergio rendben van, szörnyű balesetet szenvedett, kemény becsapódással. A pálya azon része nagyon trükkös, és gyakoriak ott a balesetek."
Mercedes
Michael Schumacher: (Q: 5., De: 5.) "Mindenekelőtt örülök a hírnek, hogy Sergio (Pérez) jól van, most ez a legfontosabb. A baleset emlékeztetett Karl Wendlinger 1994-es bukására, és most láthattuk, milyen sokat javultak az FIA biztonsági intézkedései azóta, különösen az oldalról történő becsapódások esetében. Ami a rajtpozíciómat illeti, némi hasznot húztam a körülményekből, valószínűleg a 7. hely reálisabb lett volna számunkra. De azt kell mondjam, az autónk jobbnak tűnik versenytempó tekintetében, így egy újabb jó starttal megpróbálom a legtöbbet kihozni a lehetőségekből. Tudjuk, hogy nehezebb itt az előzés, mint más pályákon, szóval a stratégia döntő lesz holnap, főleg amiatt, hogy a gumik tartósabbak, mint az előző futamokon, így kevesebb kiállásra számítunk. Izgalmas versenyt várok."
Nico Rosberg: (Q: 7., De: 24.) "Külön köszönetet szeretnék mondani a csapat fáradozásáért, amit a mai balesetem után tettek. Délelőtt vétettem egy apró hibát, és elvesztettem az irányítást az autóm felett, de senki sem haragudott emiatt, amikor visszatértem a boxba: a srácok csak odajöttek hozzám, és azt mondták 'irány a kvalifikáció'! A Q3-ban trükkösek voltak a körülmények, mert számomra a legrosszabb pillanatban érkezett a piros zászló. Miután visszajöttünk a pályára, már lehetetlen volt gyors kört futni, mert a gumik nem működtek megfelelően, de így is boldog vagyok, hogy eljutottam a harmadik etapig egy ilyen nehéz napon. A legjobbakat kívánom Sergio (Péreznek), és mindnyájan örömmel halljuk, hogy egy ilyen nagy baleset után is jól van."
Williams
Pastor Maldonado: (Q: 8., De: 13.) "Boldog vagyok! Következetes volt a tempónk a Q1 és a Q2 során, és bejutottam a Q3-ba. A szakasz vége nagyon szoros volt a piros zászló miatt; kicsit több mint két percünk volt csak a gyors körünkre, ezért elégedett vagyok a 9. hellyel. A hétvége során versenyképesek voltunk, és ma ismét száz százalékot hoztunk ki a csomagból. A tempónk erős, és mindent megteszek annak érdekében, hogy pontokat szerezzek holnap. Remélem Sergio (Pérez) jól van, és minden jót kívánok neki."
Rubens Barrichello: (Q: 12., De: 12.) "Az autó jól viselkedett, de gyorsabbnak tűnt a használt gumikon. Amikor új abroncsokon gurultam ki, nem volt meg a várt tapadás. Ebből származott ma a különbség, és néhány tizeddel lassabb voltam. Furcsa volt, és meg kell értenünk, mi okozhatta ezt. A lehető legnagyobb tapadásra van szükségem. Ez az, amin dolgozom. A stratégia nagy szerepet fog játszani holnap. Mindannyian reméljük, hogy Sergio jól van."
Sauber
Sergio Pérez (Q: 9., De: 10.)től nem adtak ki hivatalos nyilatkozatot.
Kamui Kobayashi: (Q: 13., Du: 14.) "Sergio balesete természetesen sokkolt, és nyilvánvalóan örülök, hogy nem szenvedett súlyos sérüléseket. Először nem is tudtam a balesetről, mert doppingtesztre kellett mennem. Az időmérőn még mindig vannak nehézségeim az autóval, amely továbbra is túlságosan pattogott, hiába módosítottuk a beállításokat a harmadik szabadedzésen. Mindazonáltal a rajthelyem lehetővé teszi, hogy pontokat szerezzek, és ezért fogok hajtani holnap."
Renault
Vitalij Petrov: (Q: 11., De: 15.) "Bőven a top tízben kellene lennünk, szóval a 11. helyről rajtolni nem túl kielégítő. A szuperlágy gumik kihívást jelentenek számunkra ezen a hétvégén, és csak néhány tizedet tudtam faragni az időmből, amikor feltettük őket, ezért meg kell vizsgálnunk, mi lehetett ennek az oka. Egy másodperccel gyorsabbnak kellene lennünk a jelenlegi tempónknál, úgyhogy este muszáj lesz elemeznünk az adatokat, hogy lássuk, miben kell fejlődnünk, hogy jobban teljesítsünk holnap - nagyon ügyelnünk kell a versenytempónkra a stratégiánk által. Egy másik fontos dolog, Sergio (Pérez) balesete kemény volt. Úgy tűnt, ugyanott vesztette el az irányítást az autó felett, ahol csütörtökön nekem is problémáim voltak. Csapattársak voltunk a GP2-ben, szóval remélem, jól van, és minden jót kívánok neki."
Nick Heidfeld: (Q: 16., De: 16.) "Nem volt probléma az autómmal, és tiszta köröket futottam, de nyilvánvalóan nem voltunk olyan gyorsak, mint azt szerettük volna. A csütörtöki edzés után tudtuk, van még munkánk, viszont úgy gondoltam, képesek leszünk bejutni a top tízbe. Nem lesz sok előzési lehetőség, nem úgy, mint Barcelonában, a pálya karakterisztikájából adódóan, de keményen odatesszük magunkat. Talán ha nem a megszokott módon használjuk a KERS-t, ahol az előttünk haladó versenyző nem számít rá, lesz rá lehetőség, azonban kétségkívül nem lesz olyan, mint az előző futamon. Természetesen minden megtörténhet a biztonsági autós fázisokkal, vagy néhány másik autó által, amelyek nem fejezik be a versenyt, ezért fontos, hogy mi eljussunk a célig, és olyan keményen nyomjuk, ahogyan csak tudjuk."
Force India
Paul Di Resta: (Q: 14., De: 11.) "Ismét azt gondolom, hogy a 14. hely hiteles tükörképe a hétvégi teljesítményünknek. Mindenki tudja, hogy a kvalifikáció nagyon fontos itt, így keményen nyomtam, hogy a lehető legjobb pozíciót érjem el a rajtrácson, de hosszú a verseny, és bármi megtörténhet holnap délután. A legjobb formámat fogom hozni, megpróbálok kimaradni a balhékból, és a stratégia által próbálok előrébb kerülni. Ez az első hétvége, amikor forma-1-es autót vezetek Monacóban, ezért sokat kell még tanulnom, de igazán bizakodó vagyok a holnapi versenyt illetően."
Adrian Sutil: (Q: 15., De: 17.) "Kiábrándító, hogy nem tudtunk a Q3-ba jutásért harcolni, de egyszerűen nem volt meg a tempónk hozzá. Nem voltam túl szerencsés az utolsó körömön a Q2-ben, amikor (Vitalij) Petrov nem nézett bele a tükreibe, és meg kellett szakítanom az egyik gyors körömet. Mentem még egy kört, de addigra elkoptak a gumijaim, így talán egy kicsivel előrébb végezhettem volna. A holnapi versenyről tudjuk, hogy nem lesz könnyű előzni és a stratégiát működőképessé tenni, de minden lehetőségre felkészülünk, ami minket érinthet."
Lotus
Heikki Kovalainen: (Q: 18., De: 18.) "Mielőtt bármit is szólnék az időmérővel kapcsolatban, szeretném elmondani, mennyire örülök, hogy Sergio (Pérez) eszméleténél van, és beszélni is képes. Nekem is volt már nagy balesetem, és tisztában vagyok vele, milyen érzés a csapatnak, a barátoknak, a családnak amint várnak a hírekre, szóval remélem, hogy gyorsan vissza fog térni a pályára. Az időmérő elég trükkös volt számomra, de tűrhető helyen végeztem, amivel elégedett vagyok. Az első etapom nem a tervek szerint alakult - nem hoztam ki a legtöbbet a gumikból, ezért második nekifutásra nagyon kellett nyomnom, és határozottan jobban is sikerült, de még mindig nem volt elég a Q2-höz. Viszont a lemaradásunk elég kicsi az előttünk állókhoz képest, így szerintem rendben leszünk holnap."
Jarno Trulli: (Q: 19., De: 21.) "Ez kicsit szerencsétlenül alakult számunkra. Az autó egész nap nem úgy viselkedett, ahogy szerettem volna, és az abroncsok furcsán viselkedtek - az első szett nagyon jó volt, a második viszont szörnyű. Nem tudom, hol hibáztuk el. Sokkal gyorsabbnak kellett volna lennem a második menetben, amikor már több gumi volt a pályán, mégis csak keveset tudtam javítani, és ezért végeztünk ott, ahol. Holnap a versenyen leszegett fejjel küzdünk majd, próbálunk a terv szerint haladni, aztán meglátjuk, mi történik körülöttünk. Biztos vagyok benne, hogy még javíthatunk pár helyet, szóval várjuk ki a végét. Remélem, Sergio jól van. Kemény becsapódás volt, bízom benne, hogy hamarosan további jó híreket kapunk felőle."
Virgin
Timo Glock: (Q: 21., De: 19.) "Nagyjából ilyen egy tökéletes szombat számomra. A délelőtti szabadedzés jól alakult, és utána életem egyik legjobb időmérős körét futottam Monacóban. Mindent beleadtam. Többször súroltam a falat, sokszor közel csúsztam el a fal mellett, és végül ütős kört raktam össze. A döntő fordulóm előtt közöltem a mérnökömmel, hogy 'mindent vagy semmit' játszok, és négy tizeddel gyorsultam az előző legjobb időmhöz képest. Nagy köszönettel tartozom a csapatnak, remek munkát végeztek, és én is megragadtam az esélyt, hogy többletet nyújtsak. Végül egy tizeddel kaptunk ki az egyik Toro Rossótól és a Lotustól, ezért örülök a mai munkánknak."
Jérome d'Ambrosio: (Q: 22., De: 20.) "Nem volt szép időmérőm, délelőtthöz és csütörtökhöz képest visszaestem valamelyest. Meg kell értenünk, miért nem haladtam a fejlődéssel, erre kell összpontosítanunk. Meglátjuk, hogyan fogunk boldogulni a versenyen.."
Hispania
Vitantonio Liuzzi: (Q: 23., De: 22.) "Nehéz nap volt, miután délelőtt összetörtem az autót az 1-es kanyarban. Csütörtök óta szenvedtem a balansszal, a hátsó rész nagyon istabil volt. Az FIA jó döntést hozott, mivel Ausztrália óta mindig a 107%-os szabályon belül voltunk. Nehéz verseny lesz holnap, mert küszködünk az autó egyensúlyával, de Monacóban sohasem tudhatod, mi fog történni."
Narain Karthikeyan: (Q: 24., De: 23.) "A mai nap kicsit csalódást keltő volt. Nem lett volna biztonságos kihajtanom az autóval, ezért elvégeztünk némi változtatást a felfüggesztésben, ami miatt végül képtelen voltam részt venni az időmérőn. Könnyedén tudtuk volna kvalifikálni magunkat, akárcsak az előző négy versenyen, efelől nincs kétségem. Jó döntés a sportfelügyelőktől, hogy engednek minket rajthoz állni."
|