2011.04.17. 20:12
McLaren
Lewis Hamilton: (1) "Még mindig nem találom a szavakat - ez életem egyik legjobb versenye volt. A rajt előtt ültem az autóban, és az járt a fejemben, hogy 'oké, gyerünk!', a kocsi azonban nem indult el. Nem is kérdeztem, hogy mi történik, egyszerűen megpróbáltam nyugodt maradni, és nem stresszelni tovább a többieket. Amikor végre elhagytam a garázst, a lámpát figyelve gurultam végig a boxutcán, remélve, hogy nem vált pirosra - és végül nem tette! Soha nem volt még ilyen szoros a helyzet... Ritkán látni a maihoz hasonló küzdelmeket, az embernek valóban végig kell gondolnia a helyzetet. Nekem igazán tetszett a kihívás, ha meg kell előznöd a többieket, az mindent nagyon megédesít. Végül nehéznek bizonyult elmenni Sebastian (Vettel) mellett - bár lelassult, úgy tűnt, továbbra is formában van. Mindig nehéz a nyomába érni a hátsó egyenesben, szóval még azelőtt le akartam nyomni - arra nem számítottam, hogy ott előzhetem meg, ahol végül sikerült, de megvolt a megfelelő tapadásom, hogy előtte maradjak, és megcsináltam. Elnézve ezt a három tengerentúli versenyt, még mindig teljesen lenyűgöző, hogy egy versenyképes autó van alattunk. Még továbbra is van mit ledolgoznunk a Red Bullhoz képest a hátrányunkból, de sikerült jobb stratégiát választatnunk, amit remekül kiviteleztünk. A csapat továbbra is mindennél keményebben dolgozik az európai szezon kezdete előtt. Annyira büszke vagyok: ez a verseny a három legjobb futamgyőzelmem közé tartozik, a 2008-as monacóival és silverstone-ival együtt. Azért létezek, élek és lélegzem, hogy nyerjek: imádom a győzelmet, nem is lehetnék ennél boldogabb."
Jenson Button: (4) "Először is szeretnék gratulálni Lewis-nak, gyors volt, és remek versenyt futott ma. A csapat is fantasztikus munkát végzett. Meglehetősen érdekesen alakult a versenyem - az első kerékcserénél Sebastian mögé kerültem, amikor véletlen az ő boxába álltam be. Lenéztem a kormányra, hogy állítsak az egyik kapcsolón, és amikor felpillantottam, azt hittem, hogy a saját boxomban vagyok, de aztán a Red Bull szerelőit láttam magam előtt. Ez a pillanat azonban nem igazán befolyásolta a versenyemet. Sok akciót láthattunk ma a pályán, egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Valamilyen oknál fogva nagyon nehezemre esett kímélni a hátsó gumikat, a negyedik hely a legtöbb, amit ma kihozhattam az autóból. Manapság nagyon fontos a helyes stratégia megtalálása. Ötletem sem volt, hogy hol fogok végezni: akár lehettem volna hetedik vagy második is. Ennek ellenére, ha mindent összevetünk, a 4. hely jó eredmény. Most már várom, hogy visszaérjünk az MTC-be, és tovább javítsunk az autón a következő versenyre. Keményebben fogunk dolgozunk, mint valaha, és ez a győzelem mindenki számára remek motivációt jelent majd Wokingban - mindannyian a piros győzelmi pólójukat viselik majd."
Red Bull
Sebastian Vettel: (2) "Valamiért nem sikerült a legjobban a rajtom, úgy látszik, a rajtrács bal oldala itt rosszabb, mint a jobb oldala. Nem indultam ragyogón, Jenson (Button) és Lewis (Hamilton) is lehagyott. Utána türelmes maradtam, azt hiszem, jobban bántunk a gumikkal az első etapban, mint ők. Tovább is kint maradhattam volna, de akkor nem volt értelme, így inkább betértem a boxba, és elsőként jöttem vissza. Meglepődtem, hogy Jenson az én helyemre parkolt be előttem, reméltem, hogy továbbhajt. Két éve hasonló történt az egyik Toro Rossóval, fogalmam sincs, mi vonzza az embereket a garázsunk elé! Szerencsére nem lett következménye ennek, a fiúk észnél voltak. Az élen folytattam, igyekeztem két kiállással letudni a távot. A középső etapomat hosszabbra kellett volna nyújtani. A végén a kemény gumikon láttam, hogy Lewis egyre közelebb lopózik hozzám. Mindent beleadtam a védekezésbe úgy, hogy ne veszítsek túl sok időt a mögötte érkezőkhöz képest, de sikerült megelőznie. Kemény dió volt a futam, többször hibáztunk, azonban így is másodikként és harmadikként értünk célba, ami kiváló eredmény. Gratulálok Lewisnak és a McLarennek, szép munkát végeztek, megmutatva, hogy amennyiben kipróbálunk valami mást, és hibázunk, van olyan, aki legyőzhet. Jó versenyünk volt, sokat tanulhatunk belőle. Mark remek tempót diktált. Két kerékcserés taktika esetén türelmesnek kell maradni, és vigyázni kell a gumikra, ami ma nem jött össze nekem."
Mark Webber: (3) "Úgy döntöttünk, az elsődleges gumikkal rajtolunk, melyekhez nem igazán fűlik a fogunk, mert nem elég tartósak, nincsenek olyan tulajdonságai, mint általában a kemény keverékeknek. Az indulást követően nehéz volt a helyzet, mert azok is használhatták a DRS-et, akikkel harcoltam. A boxba vezető körömben hibáztam a 2-es kanyarban, nem sok maradt a gumikból, az én versenyem csak akkor kezdődött. Talán nehéz elhinni, de 15 kör után, a 17. helyen állva hirtelen nagyon jónak éreztem az autót. Maradt pár garnitúra abroncsom az időmérőről, ami segített, szóval lehet, hogy így kell csinálni: ki kell hagyni a kvalifikációt! A viccet félretéve, azt gondolom, a srácok hihetetlen munkát végeztek. Két egymást követő hétvégén sem volt sima versenyünk az autóval, de nem adtam fel, ma értük és a gyárban dolgozó alkalmazottakért vezettem. Gratulálok Lewisnak, mi pedig értékes pontokat gyűjtöttünk a csapat számára."
Mercedes
Nico Rosberg: (5) "Csalódott vagyok, mert tudjuk, hogy ma nem használtuk ki teljesen az előttünk adódó lehetőséget. Sokat javítottunk az autón a hétvégén, amit kellemes látni. Jobb versenyek várnak majd ránk a jövőben. Nagyszerű érzés, hogy ilyen sokáig az élen állhattam, de gondjaink akadtak a fogyasztással, ami megnehezítette a küzdelmet dobogóért. Összejöhetett volna, sőt, talán több is, azonban csapatként tanulni fogunk ebből, és biztosítjuk, hogy legközelebb bezsebeljük a megfelelő eredményt."
Michael Schumacher: (8) "Nagyon izgalmas nagydíj volt, rengeteg csatát láthattunk ma délután! Nagyon jól szórakoztam, elégedetté tesz, hogy kifizetődött a srácok kemény munkája. Hatalmasat léptünk előre az autóval, roppant jól ment. Következik az első európai verseny, Isztambulba viszünk frissítéseket, melyek elvileg további segítséget jelentenek majd nekünk az erősödéshez. Jó érzés derűsen távozni Ázsiából."
Ferrari
Felipe Massa: (6) "Nagy kár, hogy ezt a futamot nem előkelőbb helyen fejeztük be. Nagyon úgy tűnik, hogy a versenyen egy teljesen más autót ismerünk meg, mint az időmérőn: tegnap nem voltunk ütőképesek, ma viszont végig az éllovasokkal harcoltunk. Sajnos a kemény gumikon nem tudtunk a leintésig védekezni. A stratégia? Utólag könnyű azt mondani, hogy nem jól választottunk, de egy csapat vagyunk, együtt hozzuk a döntéseket. Vettel ugyanúgy taktikázott, mint mi, és a tempónk viszonylag közel volt egymáshoz. Valószínűleg a dobogón is végezhettünk volna, a mérnökökkel át kell tanulmányoznunk minden részletet. A versenyemmel elégedett vagyok; szerintem idén eddig ez sikerült a legjobban, sőt, talán az összes tavalyinál is jobban. Ki kell találnunk, hogyan gyorsítsunk az autónkon, különösen az időmérőn."
Fernando Alonso: (7) "Rosszul rajtoltam, Felipének sikerült megelőznie, és kis híján az egyik Force Indiának is, aztán az első körben jót csatáztunk. Az első boxkiállás után túl sok időt vesztettem Michael (Schumacher) mögött, és ezzel elérhetetlen távolságba kerültem az élbolytól. A verseny végén aztán megint vele küzdöttem, csak fordítva. Megint jót harcoltunk egymással, de jobban örültem volna, ha nem a 7. hely, hanem a dobogó a tét. A versenytempónk sajnos túl gyenge volt, nem hiszem, hogy a másféle stratégia bármin is változtatott volna. Akadtak már sikeresebb vasárnapok is a pályafutásomban, ez azonban nem kedvetlenít el, és az önbizalmamat sem csökkenti. Tudjuk, hogy fejlődnünk kell, ha előrébb akarunk kerülni: ez a McLarennek és a Mercedesnek is sikerült, s nincs okunk azt hinni, hogy nekünk nem fog. Jelenleg egyértelműen az aerodinamika az Akhillesz-sarkunk, ezért elsősorban azzal kell foglalkoznunk. Nyolc nappal ezelőtt, Malajziában már láttunk biztató jeleket, itt viszont nem: a mi autónk nem változott, miközben mások előreléptek."
Renault
Vitalij Petrov: (9) "A 2 pontot jelentő 9. hely még mindig jó eredmény a csapat számára azok után, hogy nem szereztünk előkelő rajtpozíciót az időmérőn. Ennek ellenére egy kicsit csalódottak vagyunk, hogy nem sikerült előrébb végeznünk, és több pontot szereznünk. A stratégiánk rendben volt, de most ki kell találnunk, hogyan fejlődhetünk tovább. Ki fogjuk elemezni az adatokat, és megnézzük, hol mentek rossz irányba a dolgok, Törökországban pedig megpróbáljuk megismételni az eredményt, amit Ausztráliában és Malajziában láttunk."
Nick Heidfeld: (12) "Annak ellenére sem vagyok elégedett az eredményemmel, hogy a 16. rajtkockából indultam. A rajt nagyon rosszul sikerült, de agresszívan érkeztem meg az első kanyarba, és sikerült javítanom pár helyet. Néhány kör után problémáim akadtak a KERS-sel, így nem mindig tudtam kihasználni a motor teljes erejét, ami megnehezítette az előzést és a védekezést is. A lágy gumikon futott második etapunkban nem mentünk rossz tempót, de még így is nehéz volt támadni az előttem lévőket. Ezért váltottunk korán a kemény keverékre, abban a reményben, hogy szabad pályán autózva megelőzhetek néhányat az előttem haladók közül. Sajnos (Sergio) Pérez és (Adrian) Sutil is ugyanabban a körben álltak ki, aminek következtében az utolsó etapban nem igazán tudtuk megmutatni, milyen tempóra vagyunk képesek."
Sauber
Kamui Kobayashi: (10) "Nagyon boldog vagyok, amiért ma sikerült legalább egy pontot szereznem. Remekül rajtoltam, több helyet tudtam javítani. Azok után, hogy a kelleténél hátrébb végeztem az időmérőn, ez egyértelműen fontos volt. Amikor a 14. körben megpróbáltam közelebb kerülni Adrian (Sutilhoz), találkoztunk egy harmadik autóval is, aminek a pilótája szerintem nem vett észre. Összekoccantunk, az autóm orra ekkor lyukadt ki. Technikailag nem jelentett gondot így vezetni, de a pilótafülke telement porral és kosszal. A fehér overallom szörnyen koszos lett a verseny végére, ez azonban nyilván nem fontos. A második boxkiállásomra az eredetileg tervezettnél néhány körrel korábban kerítettünk sort, s bár a kemény gumikon teljesíteni tudtam a fennmaradó 26 kört, el kell ismernem, hogy miután Paul (di Restát) 3 körrel a leintés előtt megelőztem, a gumijaim teljesen tropára mentek."
Sergio Pérez: (17) "A rajtom rendben volt, de az első kanyar rosszul sikerült számomra, több pozíciót vesztettem. Leginkább azt sajnálom, hogy összeütköztem Adrian (Sutillal) - ezért elnézést kérek tőle és a csapatomtól is. Akkor épp szerettem volna kihozni a maximumot a gumijaimból, mert Vitalij (Petrov) üldözött, ezért muszáj volt rámenősen vezetnem. Sajnos az autóm fara kitört, amikor már Adrian mellé értem a belső íven, így nekimentem. Igazán kár érte, mert ahogy már korábban is mondtam, ezen a hétvégéán sokkal jobban éreztem magam az autóban, mint előzőleg bármikor."
Force India
Paul di Resta: (11) "Már előre tudtuk, hogy nehéz futam vár ránk onnan, ahonnan indultunk. Nagyon közel jutottunk a pontszerzéshez, de a végén éppen lecsúsztunk róla, amikor elfogytak a gumijaim. Kicsit megnehezítette a dolgunkat, hogy úgy indultunk el a versenyen, hogy korában nem futottunk magas üzemanyagszinttel. Az elején nem igazán találtuk meg az aero balanszot, de a második és a harmadik etap már egészen jól ment, bár a vártnál valamivel hosszabbra sikerült, mivel Michael (Schumacherre) reagálva korán kellett kijönnünk a boxba. Egy három kiállásos stratégia talán jobb lett volna, de ezt majd csak a szimulációk fogják kideríteni. Mindenesetre viszonylag erős teljesítményt mutattunk, amiért hálásnak kell lennünk. Összességében még mindig nagyon elégedett vagyok a hétvége alakulásával, figyelembe véve, hogy bejutottunk a Q3-ba, és újra közel kerültünk a pontszerzéshez."
Adrian Sutil: (15) "Szerencsétlen voltam a (Sergio) Pérezzel való ütközés miatt, ami a versenyembe került. A végén azonban a gumikkal is gondjaink akadtak, mivel a vártnál rövidebb ideig bírták, így egész idő alatt szenvedtem. Meg kell értenünk, ezúttal miért nem voltunk olyan versenyképesek a futamon: az időmérő sokkal jobban sikerült, szóval ha innen elmegyünk, mindent kielemzünk majd, azt hiszem jól jön a szünet a mostani és a következő, európai verseny között. A csapat a gyárban remek munkát végzett, ennek köszönhetően állunk most itt három verseny után: csak arra kell rájönnünk, hogy ma mi történt, hogy az időmérős és a versenyen mutatott teljesítményünket közelebb hozzuk egymáshoz."
Williams
Rubens Barrichello: (13) "Ma a kétkiállásos stratégia mellett döntöttünk, míg mások háromszor cseréltek kereket, de nem hiszem, hogy ez bármin is változtatott. Az autónk nem megy úgy, mint kellene. Keményen igyekszem majd, hogy segítsek a csapatnak gyorsabbá tenni. Szükségem van rá, hogy jobban teljesítsen, és tudom, hogy ezt képesek is leszünk elérni."
Pastor Maldonado: (16) "Örülök, hogy eljutottunk a célig, mert így már több adatunk van arra vonatkozóan, hogy az FW33 hogyan teljesít egy teljes versenytávon. Ez korábban hiányzott. Úgy tűnt, az autómmal minden rendben van, de gyorsabbá kell tennünk, javítani kell a teljesítményét. Törökországig sok időnk lesz, hogy áttanulmányozzuk az adatokat, és fejlődjünk."
Toro Rosso
Sébastien Buemi: (14) "Nem ezt az eredményt vártuk, így egy kicsit csalódott és frusztrált vagyok, hogy pontszerző helyről indulva végül nem sikerült pontokat gyűjtenünk. Nem igazán tudom, mi történt a rajtnál, elég rosszul sikerült eljönnöm, pedig szerintem mindent jól csináltam - szeretném átnézni az adatokat, mivel kipörögtek a kerekeim. Ezt követően (Nick) Heidfeld megelőzött, majd egy bizonyos pont után nagyon alulkormányzott lett az autó, olyannyira, hogy már nagyon nehézzé vált a vezetés, így úgy döntöttük, lecseréljük az első szárnyat. Emiatt egy extra boxkiállást is be kellett iktatnunk, ami hatással volt a versenyemre. Enélkül sokkal jobb teljesítményre lettünk volna képesek, de végül is így alakult, most csak annyit tehetünk, hogy arra koncentrálunk, hogyan érhetnénk el javulást Törökországig."
Jaime Alguersuari: (-) "Már a verseny korai szakaszától kezdve szenvedtem a hátsó gumik tapadásával, így a tervezettnél előbb hajtottuk végre az első kerékcserét, hogy aztán lefaraghassuk a rajtnál összeszedett hátrányunkat. Aztán a boxból kihajtva rögtön éreztem, hogy nagyon instabil az autó, ezt követően elvesztettem a kerékanyát, és a kerék leesett, szóval nem volt mit tenni. Az eddig legjobb rajtpozícióm után jobb eredményt reméltem, bár tudtuk, hogy a kvalifikáció után viszonylag használt gumikon kell versenyeznünk, így a legrosszabb szett gumin kezdtem, hogy a verseny későbbi szakaszában előnybe kerüljek, de hát nem így alakult..."
Lotus
Heikki Kovalainen: (16) "Ez volt az eddigi legkiválóbb teljesítményünk. Nem ez a legjobb helyezés, amit eddig elértünk, de két autót is megvertünk a középmezőnyből, úgyhogy nagyon elégedett vagyok a saját teljesítményemmel és a csapatéval egyaránt. Tegnap tudtuk, hogy szenvedni fogunk a hűvös időjárási körülmények miatt, mára azonban emelkedett a hőmérséklet, így számítottunk rá, hogy olyan versenyt futhatunk, ahol megmutatkozhat az autónkban rejlő sebesség. Továbbra is keményen dolgozunk majd, hogy javítsuk a kocsi viselkedését a hűvösebb időjárási körülmények között, ezentúl már csak egyre jobb formában lehetünk."
Jarno Trulli: (19) "Jól rajtoltam, aztán Heikkivel együtt sikerült elhúznunk a mögöttünk haladó autóktól, és tartottunk magunkat a stratégiához, hogy felvehessük a harcot az előttünk lévő srácokkal. Az első kerékcserém nem sikerült valami jól, és még mindig okoz némi gondot a gumikopás, de a mai nap a csapat eredményéről szól. Megmutattuk, hogy pontosan úgy fejlődünk, ahogy szerettünk volna, és ez mindenki számára hatalmas motivációt jelent."
Virgin
Jérome D'Ambrosio: (20) "Nagyon elégedett vagyok a versenyemmel. Ezzel másodjára is sikerült befejeznem egy futamot, aminek igazán örülök. Az egész hétvégén folyamatosan fejlődtem, és a versenytempóm is javult az előző két futamhoz képest, ami szintén pozitívum. Az első kör jó mókának bizonyult, élvezetes harcot vívtam Timóval, aki megelőzött, aztán visszaelőztem, majd újra elment mellettem. Kedvemre való az ilyen versenyzés. Látom magamon a fejlődést, ez a legfontosabb, már alig várom Törökországot."
Timo Glock: (21) "Részemről nem alakult valami remekül a verseny, az mindenesetre pozitívum, hogy mindkét autónk eljutott a célig, ez volt a célunk. Jól sikerült a rajtom és az első kör. A HRT előtt tudtam maradni, és Jérome-ot is leelőztem, amikor volt egy nehéz pillanata a 13-as kanyarban. Valami miatt a hátsó gumik kopásával egy kicsit jobban szenvedtünk. A csapat úgy határozott, hogy áttérünk a három kiállásos stratégiára, ami nem bizonyult helyes döntésnek, mivel nagyon megszenvedtünk a kék zászlókkal. Aztán az utolsó kiállásnál nem sikerült felrakni a kereket, ami miatt veszítettem néhány másodpercet a boxban. Összességében elmondható, hogy az autó valamivel jobbnak bizonyult a kemény keverékű gumikon, de az eleje egyszerűen szenvedés volt számunkra. Nehéz szezonkezdetet hagyunk magunk mögött, és bizakodva várjuk a fejlesztéseket, amelyeken mindenki nagyon keményen dolgozik a színfalak mögött, hogy Törökországban előreléphessünk. Szeretnék mindenkinek köszönetet mondani a csapatban a remek indulásért, remélhetőleg az idő előrehaladtával jobb eredményekre számíthatunk."
Hispania
Narain Karthikeyan: (22) "Teljesítettük a fő célunkat, vagyis eljutottunk a leintésig. Nem hiszem, hogy a Virginek nagyon messze voltak tőlünk, ami kedvező a további versenyekre nézve. Most, hogy teljesítettük a célunkat, fejlesztenünk kell az autón, hogy Törökországtól támadhassunk vele. A frissítésekkel és új alkatrészekkel sokkal ütőképesebbek lehetünk a következő futamon. A Forma-1-ben semmi sem könnyű, de hamarosan tuti csatázhatunk a legközelebbi vetélytársainkkal."
Vitantonio Liuzzi: (23) "Sokkal jobban szerepeltünk, mint Malajziában, csökkentettük a távolságot legközelebbi ellenfelünkhöz, a Virginhez képest. Sajnos kaptam egy áthajtásos büntetést, mert problémám volt a rajtnál, amikor túl korán engedtem fel a kuplungot, és megmozdultam a zöld jelzés előtt. Összességében azonban boldog vagyok, hiszen teljesítettük a célunkat, azaz eljutottunk a kockás zászlóig. Várjuk a Török Nagydíjat, mert Malajzia óta javult a versenytempónk, és még jobb lesz Törökországban a fejlesztésekkel. Az egyetlen boxkiállásos taktikánk túl megerőltetőnek bizonyult a gumiknak, ezért kértem, hogy bemehessek új abroncsokért. A második kiállás jobb köridőket tett lehetővé számunkra. Mindazonáltal még javulnunk kell, bár csupán17 másodpercre végeztünk a Virgintől. Az áthajtásos büntetés nélkül szorosabb menet lett volna."
|