2011.04.09. 21:06
Red Bull
Sebastian Vettel: (1) "Az időmérőig nagy próbatétel elé állított minket a hétvége. Tetszett az autó, de egyszer sem kaptuk el rendesen a fonalat. A tegnapi nap nem alakult olyan simán, mint reméltük, azonban tudtuk, hogy adott az autó gyorsasága, csak hinnünk kellett benne. A kvalifikáción kapásból jól működött minden, bár elég szoros lett a végkifejlett a McLarenek ellen, ezért nagyon örülök a pole pozíciónak. Hatalmas dicséret jár a csapattagoknak, főleg azok számára, akik a KERS-sel foglalatoskodtak, mert rengeteget dolgoztak vele Ausztrália óta. A berendezés nélkül sem én nem lehetnék jelen itt (az időmérő utáni hivatalos sajtótájékoztatón), sem pedig Mark, tehát nagy vállveregetés jár a srácoknak. Legalább ma jól kialhatják magukat, mivel nagy lesz a hőség a garázsban a futam során, és a levegő is meglehetősen párás."
Mark Webber: (3) "Tudtam, hogy szoros lesz a helyzet, mindenki (az első négy versenyző - a szerk.) ugyanolyan tempóra volt képes az első mért körén a Q3-ban az opciós gumikon. Egyszerű volt a képlet, a lehető leggyorsabban kellett vezetni. Nem tudjuk befolyásolni a különbség mértékét, csak a tőlünk telhető legjobbat kell nyújtani, . Melbourne-höz képest javult a teljesítményem, alig várom a holnapot. A rajtrács tiszta oldaláról indulok, érdekes versenyre van kilátás. Úgy vélem, nagyon sok boxkiállásra kerül majd sor."
McLaren
Lewis Hamilton: (2) "Ez egy kis híján tökéletes kör volt - csak a 14-es kanyarban vesztettem úgy másfél tizedet -, szóval sokkal közelebb férkőztünk az elejéhez, mint vártuk, ami pozitívum. Nagyon boldog vagyok, hogy az első rajtsorba kerültem. Remélhetőleg jobban sikerül majd a rajtunk, mint Melbourne-ben, ezért több esélyem lesz harcolni is Sebastian (Vettellel) az első kanyarban és az első néhány körben. Úgy tűnik, háromkiállásos versenyre számíthatunk. Az utóbbi két napban száraz volt az idő, úgyhogy remélem, holnap is az marad. Ha mégis esik, mindenképpen előnyös lesz, hogy az első sorból rajtolunk, ahonnan egyébként is könnyebb előrelépni. Nincs kétségem afelől, hogy meg tudjuk előzni a Red Bullt a fejlesztési versenyben - a kérdés csak az, hogy mikor. Igyekeznünk kell versenyről versenyre új alkatrészeket hoznunk; maximálisan ki kell aknáznunk az autónkban rejlő lehetőségeket."
Jenson Button: (4) "Bárcsak a Q2 lett volna a Q3! De nem az volt. A Q3-ban kicsit túlkormányzottabb volt az autóm, ez azonban annak köszönhető, hogy a beállítások terén ilyen irányba léptem el. A balansz egyébként elég jó volt, csak az utolsó szektorban a kelleténél keményebben vettem igénybe a hátsó gumikat, így maradtam a 4. helyen. Úgy tűnik, a holnapi csata jó móka lesz - sokkal közelebb vagyunk a Red Bullokhoz, mint a legtöbben várták, mögöttünk pedig elég nagy a távolság, ezért remélhetőleg mi négyen vehetünk majd részt a játékban. A rajtjaink Melbourne-ben nem sikerültek fényesen. Bízom benne, hogy ezen a versenyen jobban összejönnek; kiváló KERS hibridünk van, ami remélhetőleg segítségünkre lesz, hogy támadást indíthassunk az első kanyarban. Már alig várom a holnapot. Az időjárás az elmúlt két napban szép maradt, és ha a holnapi verseny is száraz lesz, meg kell szorongatnunk a Red Bullokat."
Ferrari
Fernando Alonso: (5) "Ausztráliában nem voltunk elég gyorsak, ahogy itt Malajziában sem - legalábbis ahhoz, hogy a pole pozícióért harcolhassunk. Az elmúlt két verseny alapján azt mondhatjuk, hogy két csapat is jobban dolgozott nálunk a tél folyamán, egyértelműen javítani kell a teljesítményünkön, ez nem titok: valamilyen módon előre kell lépnünk, agresszív fejlesztésre van szükségünk, hogy behozzuk a lemaradást. Ugyanakkor nyugodtnak kell maradnunk és koncentrálnunk, miközben a lehető legtöbb pontot hozzuk haza, kihasználva minden egyes kínálkozó lehetőséget. A világbajnokság még nagyon hosszú, és tavaly is láttuk, hogy versenyről versenyre változhat a helyzet. Szóval úgy érzem, hogy ez az ötödik hely pozitív eredmény, mivel holnap még annyi minden történhet - különösen, ha esik az eső. Az éjszaka folyamán és a harmadik szabadedzés után javítottunk az autó beállításain, és már sokkal kényelmesebben éreztem magam, mint tegnap. A pálya tiszta oldaláról indulok, ami sosem jön rosszul. Nehéz megjósolni a verseny alakulását: tegnap láthattuk, hogy nagyon kopnak a gumik, úgyhogy három-négy kerékcserére számíthatunk. Melbourne-ben vasárnap a tempónk megközelítette a McLarenét, és (Mark) Webberrel is felvettem a harcot, azonban azon a szombaton közelebb voltunk a McLarenhez, mint itt."
Felipe Massa: (7) "Semmiképpen sem volt könnyű időmérőnk, különösen, ha az első négy helyezett köridejét nézzük. Harcba szálltunk a többiekkel, de egyértelmű, hogy a legjobbakhoz képest holnap védekező stratégiával versenyeznünk. Ami a taktikát illeti, száraz idő esetén három vagy négy kerékcserére van kilátás. Ha esik, akkor bármi megtörténhet, így minden eshetőségre fel kell készülnünk. Ma az ötödik volt a legjobb eredmény, amiben reménykedhettünk: nekem ez nem sikerült - részben azért, mert nem futottam tökéletes kört -, viszont legalább a pálya tiszta oldaláról indulhatok. Tudjuk, hogy nem elég a leszorítóerőnk: dolgozunk rajta, de csak akkor harcolhatunk az első helyekért, ha sikerült fejlődést elérnünk."
Renault
Nick Heidfeld: (6) "Nagyon elégedett vagyok, azt hiszem, ez volt a legtöbb, amit ma elérhettünk, főleg a pénteket nézve, amikor nem tettünk meg sok kört, és kevés időnk maradt az autó beállítására. A kocsi egyre gyorsabbá vált az időmérőn, noha azt kell mondjam, a Q1-nek lazán álltam hozzá, a Q2-ben pedig kissé túllőttem a célon, és vesztettem némi időt. A Q3-ban megtaláltam az arany középutat, és jó kört raktam össze. Természetesen sokkal szívesebben gondolok vissza a forgalomra itt, mint Ausztráliában."
Vitalij Petrov: (8) "Szép eredmény bekerülni a legjobb tíz közé annak fényében, hogy mennyi időt vesztettünk tegnap. Keményen dolgoztunk a beállítások javításán az utolsó edzésen, és végül jobbnak is éreztem az autó vezetését. A versenyen bármi megtörténhet, mert nagyon erősen kopnak az abroncsok, és az időjárásra is figyelnünk kell, hiszen nagy az eső valószínűsége. Nem agyalok rajta, hogy esni fog-e vagy sem."
Mercedes
Nico Rosberg: (9) "A csapat szépen fejlődött, és a Q2-ig ma jó volt az autónk balansza is. Sajnos ez a Q3-ban megváltozott, ami a hátsó szárnnyal kapcsolatos problémával ötvözve oda vezetett, hogy nem tudtam kisajtolni az autóból a megfelelő teljesítményt. Ez bosszantó. Pedig jobb, mint amilyennek a szezon eddigi részében mutatta magát, de még nem jöttünk rá, hogy miért nem tudjuk kihozni belőle a maximumot. Most meg kell vizsgálnunk a ma felmerült problémákat, és alaposan át kell gondolnunk, hogy a holnapi versenyen mivel léphetünk előre."
Michael Schumacher: (11) "Ma akadt néhány gondunk a hátsó szárny állítómechanizmusával, a Q2 végén, az utolsó körömben sajnos szintén ez hátráltatott. Az autót nehéz lett vezetni, ami nagy kár, mert a korábbi körökben igazán jól ment. Működő szárnnyal sokkal gyorsabb volt, ezért természetesen muszáj volt használnunk, de így is azt mondanán, hogy a srácok kemény munkájának köszönhetően előreléptünk. Most már a holnapi versenyre kell koncentrálnunk, amelynek abban a szilárd meggyőződésben vágunk neki, hogy minden lehetséges lesz."
Sauber
Kamui Kobayashi: (10) "Elégedett vagyok a mai időmérővel. Az utolsó körömben persze szerettem volna javítani egy kicsit, különösen, hogy a melbourne-ivel ellentétben ezúttal maradt egy új garnitúra lágy gumim. De azt hiszem, ma nem lehetett volna többet kihozni az autónkból. A csapat ettől függetlenül nagyon szép munkát végzett, hogy a tegnapi problémák után sikerült javítania a helyzeten. Reggelre rábukkantunk néhány dologra, aztán a délelőtti szabadedzésen még küszködtünk kissé, de akkor már tudtuk, mit kell tennünk. Tavaly itt, Sepangban jutottam be pályafutásom során először a Q3-ba. A verseny nagyon érdekes lesz, különösen a gumikopás ebben a hőségben. Mindenképpen a pontszerzésre fogok törekedni."
Sergio Pérez: (16) "Kicsit csalódott vagyok, mert meglett volna a lehetőségünk bejutni a Q3-ba, ha az utolsó köröm jól sikerül. Csakhogy a Q2-ben teljesített második menetem felvezető körében forgalomba kerültem. A mért köröm első két szektora még jól sikerült, de a harmadikban csökkent a tapadás az első tengelyen, és az autóm nagyon alulkormányzottá vált. Most remélem, a versenyen jó stratégiánk lesz, mert továbbra is a pontszerzés lesz a célom, ami persze onnan, ahonnan rajtolunk, nem lesz egyszerű. A futam keménynek ígérkezik, de állok a kihívás elébe."
Toro Rosso
Sébastien Buemi: (12) "Nagyon elégedett vagyok a mai kvalifikáció alakulásával, mivel ez már a második verseny a sorban, ahol jó teljesítményt nyújtottam, körről körre fejlődve. A Q1-ben sajnos gondom akadt, amikor az oldaldoboz borítása leesett, a szerelők azonban jól dolgoztak, nagyon hamar pótolták egy új elemmel. Elégedett vagyok, mivel a 12. pozícióban nem állunk messze a Mercedestől, és a Q3-ról is alig maradtunk le, úgyhogy továbbra is keményen kell dolgoznunk a fejlődés érdekében. De legalább úgy tűnik, hogy jó úton haladunk. A harmadik szabadedzés és az időmérő között jelentősen megváltoztattuk az autót, ami helyes döntésnek bizonyult, különösen mivel ezek a beállítások elvileg a futamon is jól működnek majd. Szinte biztosnak tartom, hogy a holnapi verseny valamelyik pontján elered majd az eső, szóval az első feladat az lesz, hogy célba érjünk."
Jaime Alguersuari: (13) "A 12. és 13. helyezés jó eredmény a csapat számára, és úgy érzem, megvan bennünk a potenciál egy erős versenyre holnap. Nagyjából kihoztuk a maximumot a beállításokból. Sébastien már megint egy kicsivel gyorsabb volt nálam, jó munkát végez. Úgy érzem, helyes beállításokat választottunk eső és száraz idő esetére is, nekem személy szerint mindegy, hogy esik-e vagy sem. A legfontosabb a hátsó gumik életben tartása lesz, hogy a lehető legtovább bírják majd. Remélem, jó néhány pontot szerezhetünk a csapatnak."
Force India
Paul di Resta: (14) "Az időmérő első szakasza nem sikerült rosszul, jó érzéseim voltak. A második etapra azonban nem igazán tudtunk fejlődni, ami kicsit meglepett, ráadásul gondunk volt, mivel félrekapcsolt a váltó. Azonban tudom, hogy a csapat keményen dolgozik, hogy a holnapi verseny előtt megoldást találjon ezekre a problémákra."
Adrian Sutil: (17) "A csapat remek munkát végzett, és szerintem én magam is nagyon jó kört raktam össze! Azt hiszem, jobban teljesítettünk, mint ahogyan azt vártuk, mindenképpen sikerült csökkenteni a lemaradásunkat. Holnap azonban hosszú verseny vár ránk trükkös időjárási körülmények között. Ennek ellenére most már egyre jobban izgat a fejlődésünk, figyelembe véve a teljesítményünk jövőbeli javulásának lehetőségét."
Williams
Rubens Barrichello: (15) "Úgy tűnik, nincs meg a szükséges tempónk az időmérőn. Melbourne-ben erősebbek voltunk, ki kell elemeznünk, hogy miért, aztán meglátjuk, milyenek leszünk a futamon. Mindent figyelembe véve jól sikerült a köröm, az egyik legjobb volt, amit Malajziában futottam, de ez sem volt elég. Akár esni fog, akár száraz marad az időjárás a versenyen, a pontokra hajtunk."
Pastor Maldonado: (18) "Nagyon nehéz tréning volt, nem számítottunk rá, hogy kiessek a Q1-ben. Az autót nem éreztem olyan erősnek, mint délelőtt. Kissé a forgalom is hátráltatott, nem tudtam tiszta kört összerakni. Holnapra sok abroncsunk maradt, az autó pedig jobb hosszú etapon, mint kvalifikáción. Ügyes stratégiával bármi megtörténhet. Nem látok okot rá, hogy miért ne kerülhetnénk a pontszerzők közé."
Lotus
Heikki Kovalainen: (19) "Remekül alakult az időmérő, és nagyon elégedett vagyok a teljesítményünkkel. A tegnapi nap után tényleg nem tudtam, hogy mit várhatok a mai kvalifikációtól, de a srácok remek munkát végeztek, és egy olyan autót tettek alám, ami nem is hasonlított a tegnapira. Amint kihajtottam reggel a pályára, rögtön minden téren hatalmas fejlődést éreztem, és egész nap elkerültek minket a megbízhatósági problémák is, így keményen nyomhattuk a gázt. Az egész napot nagyon élveztem, és úgy éreztem, folyamatosan képes vagyok kihozni a legjobbat az autóból. Szerintem egy kicsivel még ennél is többre számíthatunk majd, úgy vélem, holnap izgalmas versenyben lesz részünk, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy milyen közel vagyunk a középmezőnyhöz, és hogy milyen tempóra képes az autó versenykörülmények között."
Jarno Trulli: (20) "A mai teljesítményünk már nyilvánvalóan sokkal pozitívabb az egész csapat számára. Egyik edzésen sem volt gond a kocsival, és azt hiszem, közel kerültünk hozzá, hogy megmutassuk, mire is vagyunk képesek. A harmadik szabadedzés nagyon hasznosnak bizonyult, és magából az időmérőből is sikerült adatokat gyűjtenünk, amikor megpróbáltuk a legjobbat kihozni az autóból. A holnapi tervünk, hogy egyenletesen és megbízhatóan teljesítsünk, kihasználjuk a kínálkozó lehetőségeket, és végigcsináljuk a versenyt. Hosszú és forró futamra számíthatunk, ahol bármi megtörténhet, de azt hiszem, készen állunk rá, úgyhogy meglátjuk, hogy alakul."
Virgin
Timo Glock: (21) "A délelőtti, harmadik szabadedzésen gondjaink akadtak, ugyanis az autót nem sikerült úgy működésre bírnunk, mint tegnap, nem volt ugyanolyan a tempója. A versenymérnököm és a teljesítményért felelős mérnököm kiválóan dolgozott együtt, hogy jó megoldást találjanak, amivel visszatértünk arra a szintre, ahol előtte jártunk. Kissé balszerencsés voltam a második garnitúra gumin, mert (Narain) Karthikeyan akadályozott, e nélkül néhány tizeddel gyorsabb lehettem volna, bár az sem változtatott a pozíciómon. A legtöbbet hoztuk ki a rendelkezésre álló csomagból, tehát a versenyen arra fogunk koncentrálni, hogy mindkét autóval célba érjünk, és lecsapjunk az összes kínálkozó lehetőségre. Az egyik az időjárás lehet, mert van esély az esőre a futamon."
Jérome d'Ambrosio: (22) "Nagyon elégedett vagyok a ma elvégzett munkánkkal. Egyértelműen előreléptünk, sokkal többet nyújtottam, mint Melbourne-ben. Sokat tanultam. Nagyon tetszik, ahogy a hétvégén dolgoztunk, alig várom a holnapi viadalt - érdekes lesz, mert szerintem komoly szerepe lesz az időjárásnak és a kerékcserékkel való taktikázásnak. Összességében rendkívül elégedett vagyok a második szombati edzésnapommal. Fejlődök, és ez boldoggá tesz."
Hispania
Vitantonio Liuzzi: (23) "Mindenki számára remek hír, hogy sikerült teljesítenünk a 107 százalékot. Bebizonyítottuk, hogy Ausztráliában nem a sebességünk, hanem a pályán töltött idő okozta a problémát, mi fél napot teszteltünk, míg a többi csapatnak 3 hónap állt rendelkezésére. A semmiből nem lehet tesztkilométereket szerezni. Keményen kell dolgoznunk az elkövetkezendő hónapokban, és a következő versenyeken, hogy megpróbáljuk csökkenteni a lemaradásunkat. Ez csak az első lépés a Hispania Racing számára, remek munkát végeztünk, és sokat javítottunk az autón Ausztrália óta. Mindenki munkájára büszke vagyok. Ahhoz képest, hogy hol állt az autó Ausztráliában, itt Sepangban már sikerült jó állapotba hozni. Tegnap és ma is volt néhány apró problémánk, de ez ilyen rövid idő alatt teljesen normálisnak számít. Szerintem még fejlődhetünk, az eredmény pedig látható: holnap ott leszünk a rajtrácson."
Narain Karthikeyan: (24) "Sikerült kvalifikálnunk magunkat, ez volt a mai célkitűzésünk. Az autó tulajdonképpen teljesen új, így örvendetes, hogy sikerült kilométert raknunk bele, minél többet töltünk a pályán, annál jobb. Az első kanyarban kockásra fékeztem a második szett gumimat, így ezután nehéz volt jó köridőt teljesítenem, de mindenki nagyon keményen dolgozott, és örülünk, hogy ott lehetünk a futamon. A versenynaptárt nézve úgy véltük, Sepangban lesz az egyik legnehezebb teljesíteni a 107 százalékos időt, ezért nagy megelégedést jelent, hogy megcsináltuk. Most abban reménykedem, hogy be tudom fejezni a holnapi versenyt, és sikerül még több kört megtennem az új autóval. Holnapra esőt jósolnak, szóval lehetetlen megmondani, mi fog történni a pályán."
|