Friss képek minden pilóta galériájában, mint 67.000 kép a galériákban!

 
RECEPCIÓ
 
Galéria - 2012

01. SEBASTIAN VETTEL
02. MARK WEBBER

03. JENSON BUTTON

04. LEWIS HAMILTON

05. FERNANDO ALONSO

07. MICHAEL SCHUMACHER

08. NICO ROSBERG

09. KIMI RÄIKKÖNEN

10. ROMAIN GROSJEAN

11. PAUL DI RESTA 

12. NICO HÜ
LKENBERG

14. KAMUI KOBAYASHI

15. SERGIO PEREZ

16. DANIEL RICCIARDO

17. JEAN-É
RIC VERGNE

18. PASTOR MALDONADO

19. BRUNO SENNA

20. HEIKKI KOVALAINEN

21. VITALIJ-PETROV

22. PEDRO DE LA ROSA 

23. NARAIN KARTHIKEYAN

24. TIMO GLOCK

25. CHARLES PIC


***Sztárok a pályán***

 
2005 óta gyűjtött képek

ADRIAN SUTIL
ALEX WURZ

ANTHONY DAVIDSON

CHRISTIAN KLIEN
CHRISTIJAN ALBERS

GIANCARLO FISICHELLA

JACQUES VILLENEUVE

JAIME ALGUERSUARI

JARNO TRULLI

JEROME D'AMBROSIO

KARUN CHANDHOK

KAZUKI NAKAJIMA

LUCAS DI GRASSI

MARKUS WINKELHOCK

NELSON PIQUET JR.

NICK HEIDFELD

RALF SCHUMACHER

ROBERT DOORNBOS

ROBERT KUBICA

RUBENS BARRICHELLO

SAKON YAMAMOTO

SCOTT SPEED

SEBASTIAN BOURDAIS

SEBASTIEN BUEMI

TAKUMA SATO

TIAGO MONTEIRO

VITANTONIO LIUZZI

 
E X T R Á K
 

ip-location

Üdv az oldalunkon!/home
Üdv az oldalunkon!/home :

  2011.03.23. 20:08

Még egyszer az új szabályokról


A gyorsasági autós világbajnokság több mint 60 éves története során csak egyszer, 2005-ben rendeztek annyi versenyt, mint 2011-ben fognak: tizenkilencet. Eredetileg húsz futam szerepelt a naptárban, de az évadnyitónak tervezett Bahreini Nagydíjat a polgárháborús helyzet miatt le kellett mondania Bernie Ecclestone-nak.

A mezőny létszáma nem változott a tavalyihoz képest: tizenkét csapat 24 versenyzője veselkedik neki a maratoni szezonnak, amely ezen a hétvégén veszi kezdetét Ausztráliában, és november 27-én zárul Brazíliában. Új helyszín is bemutatkozik: az Indiai Nagydíjat október 30-án futják, Új-Delhi mellett.

A Bridgestone helyett ettől az évtől három szezonon át a Pirelli látja el a csapatokat abroncsokkal. Az olaszok nemrég bejelentették, hogy az abroncsok oldalán különböző színekkel fogják jelölni az egyes gumikeverékeket. A száraz pályára való gumik közül a szuperlágy színe a piros, a lágyé a sárga, a közepesé a fehér, a kemény abroncsoké pedig az ezüst lesz. A vizes pályára való gumik közül az átmeneti (intermediate) abroncsok felirata világoskék, a normál vizesgumiké pedig narancssárga lesz.

A Pirelli egyébként - a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kifejezett kérésére - kevésbé tartós gumikeverékeket állított össze a szezon kezdetére, ezzel is elősegítve, hogy minimum két kerékcsere legyen a versenyeken, ami az izgalmak fokozásához vezethet.

Egy év pihentetés után visszatér a fékenergia-visszavezető KERS-rendszer. A szerkezetet továbbra is 6,7 másodpercig lehet használni körönként, gombnyomásra 82 lóerős plusz löketet ad a motornak. A 2009-es idénnyel szemben idéntől a KERS használata kötelező, így a kiscsapatok is beszerelték autóikba.

A KERS-akkumlátorok súlytöbbletének kompenzálására az FIA 620-ról 640 kg-ra emeli az autók súlyhatárát. Ez azt jelenti, hogy a pilóták testsúlya kisebb jelentőséget kap, így a mérnökök jobban gazdálkodhatnak a ballasztokkal.

Nem láthatjuk viszont 2011-ben a cápauszony-szerű motorburkolatot, a dupla diffúzort és az egyenesekben pluszsebességet adó, úgynevezett F-csatornát sem. Ennek a sokat vitatott aerodinamikai megoldásnak a "pótlására" bevezetik a pilótafülkéből, gombnyomásra állítható hátsó légterelőket (DRS), melyeknek használatát azonban - az első futamokon legalábbis - az előre kijelölt, 600 méter hosszú előzési zónára korlátozza az FIA. 

A rendszer kizárólag a versenyigazgató által a pilótának kiküldött fényjelzésre aktiválható, és csak abban az esetben, ha egy kocsi (pilóta) egy másodpercen belülre megközelíti valamelyik riválisát. Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting nemrég tisztázta a szerkezet használatára vonatkozó irányelveket a csapatvezetőkkel. A rendszer összetettsége, a tisztázatlan kérdések miatt azonban borítékolható, hogy a DRS sok vitához vezet majd az első versenyeken.

Pontosították a biztonsági autós periódusokra vonatkozó előírásokat is. Az FIA eddigi egyről két körre növelte a safety car pályára lépésekor kötelező, mintegy 40%-os sebességcsökkentés időtartamát. Ez több lehetőséget ad a versenyirányításnak, hogy rendezze a sorokat. A biztonsági autó pályán tartózkodása alatt - kerékcserélés kivételével - tilos a versenyzőknek a depóba hajtaniuk. Szerelni tehát továbbra sem lehet, kivéve az első szárnyak dőlésszögének állítását. Fontos változtatás továbbá, hogy safety car idején a bokszutca végi lámpa zöld jelzést mutat, vagyis bármelyik kocsi, amely a depóban járt, akadálytalanul visszatérhet a pályára.

A csapatok költségeinek csökkentése érdekében a sebességváltók eddig kötelező négy versenyhétvégés élettartamát 2011-től öt versenyre növelik.

Végül, 1996 után visszatér az ún. 107 százalékos szabály. Ennek lényege, hogy ha egy versenyző kvalifikációs ideje meghaladja az edzéselső idejének 7 százalékát, az adott pilóta a balesetveszély csökkentése érdekében nem indulhat a versenyen. Ez alól azonban a versenybíróság kivételes esetekben felmentést adhat, így valószínű, hogy ezen a hétvégén, Melbourne-ben mind a 24 nevező ott lehet a rajtrácson.

Simon István

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
 
Még nincs hozzászólás.
 

 
Számláló a g-portálon
Indulás: 2005-03-19
 


Küldj F1-gallery-s képeslapot
barátaidnak, ismerőseidnek!!
Katt a képre!!!

Google PageRank
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 


Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU