2010.11.12. 21:25
McLaren
Lewis Hamilton: (1) "Egy ideje reméltük, hogy áttörést hoz a módosított hátsó szárny. Az első, suzukai tesztje óta nem üzemelt hibátlanul, ezért képtelenek voltunk teljes mértékben kihasználni. Azonban tudtuk, megvan benne a potenciál, és végre működésre bírtuk, ami hatalmas többletet jelent. Az autót jónak érzem, ezért bízom egy szép időmérőben holnap. Természetesen nehéz dolgunk lesz, hiszen a Red Bull-ok hajlamosak fél másodpercet elővarázsolni a Q3-ban, de közelebb állunk hozzájuk, mint korábban. Idén először gondolom úgy, valóban megvan a felszerelésünk hozzá, hogy versenyre keljünk a legjobb autókkal. Azt hiszem, harcban leszünk az első rajtsorért. A sportfelügyelőkhöz csak azért ugrottam fel, hogy kifejtsem, mi történt a pályán köztem és Bruno (Senna) között. Félreértettük egymást, ő megkezdte volna a mért körét, én meg a boxba igyekeztem. Beszélek majd vele, hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba."
Jenson Button: (8) "A mai nap jelezte számunkra, hogy akad pár csiszolnivaló terület az autón. Délután végrehajtottunk néhány változtatást, de kínlódtam a balansszal. Az első kerekek blokkolása problémát okoz, ugyanúgy ahogy az utolsó versenyeken tette. Nincs meg a következetesség, és úgy gondolom, túlságosan kis leszorítóerőt választottunk erre a pályára. Talán nem haladtunk előre, viszont legalább kikristályosodott, miért nem megfelelő a tempónk. Lewis autója, amely az enyémhez képest másfajta konfigurációval megy, gyors, ezért remélem, az enyémen is megtaláljuk a szükséges extrát. Élvezni akarom a hétvége maradék részét, sok okom van rá, hogy optimista legyek holnapra."
Red Bull
Sebastian Vettel: (2) "Ez nem volt rossz. Délelőtt erősnek éreztem az autót, este viszont kissé másként viselkedett, mivel megváltoztak a körülmények. Összességében azonban elégedett vagyok, bár úgy érzem, még jócskán faraghatunk a köridőnkből. Most mindent alapos elemzésnek vetünk alá, és holnapra remélhetőleg javul a tempónk. Ahogy várni lehetett, a McLaren gyorsnak bizonyult ma, a Ferrari is ott van az élmezőnyben, és a Renault sem tűnik gyengének, szóval meglátjuk, mire leszünk képesek."
Mark Webber: (4) "Jó napot zártunk. A két edzés között motort cseréltünk, de ez be volt tervezve. A szokásos gyanúsítottak alkották a mai élmezőnyt, Fernando, Seb és én többé-kevésbé hasonló köridőket futottunk. Az autó jóformán megegyezik a Brazíliában használt specifikációval, nehéz egy olyan autót fejleszteni, ami eleve kiváló. Mérnöki szempontból kicsit olyan, mintha Bahreinben volnánk, az autóban ülve azonban ez is egy normális hétvége, bár természetesen sokkal nagyobb a tét. Ez az egyetlen különbség, de ennél jobban nem tudunk odalépni, mivel már eddig is a maximumot nyújtottuk."
Ferrari
Fernando Alonso: (3) "Jól indult a hétvégénk, mivel rengeteg adatot gyűjtöttünk, amelyeket ezekben a percekben elemeznek a mérnökeink. Pénteken mindig az a legelső teendő, hogy ellenőrizzük, minden működik az autón, és a vezethetősége olyan, amilyen a szimulációkból kiolvasható volt. Ezután lehet hozzákezdeni a teljesítmény javításához a beállítások finomhangolásával és az aerodinamikai leszorító erő konfigurálásával. Erre használtuk ki a mai három órát. Nagyjából elégedettek vagyunk az autó versenyképességével, és az is örömmel tölt el bennünket, hogy könnyű vezetni, de tisztában vagyunk vele, hogy még bőven van benne tartalék. Arra számítok, hogy nagyon szoros lesz a holnapi időmérő. Reméljük, közelebb tudunk kerülni a Red Bullokhoz, mint a közelmúltban. Nincs értelme a versenyen várható forgatókönyvekről spekulálni, saját magunkra kell koncentrálnunk, és arra, hogy miként tehetnénk gyorsabbá az autót."
Felipe Massa: (6) "Mindent egybevetve jól sikerült a bemutatkozásom ezen a pályán, ahol tavaly nem tudtam rajthoz állni. Fokozatosan faragtam a köridőmet, egyrészt a javuló pályaviszonyoknak köszönhetően, másrészt pedig körről körre egyre többet tanultam meg arról, hogy hol lehet keményebben odalépni a gázra. Kár, hogy a második edzés vége felé egy apró probléma megakadályozta, hogy lefussak egy etapot magas üzemanyagszinttel. Remélem, hogy tovább tudok javulni, és részese lehetek az első néhány helyért folytatott küzdelemnek. Az autó kiválóan vezethető, de most ki kell elemeznünk a begyűjtött adatokat, hogy jó döntéseket hozzunk a beállítások és az aerodinamikai leszorító erő terén. Biztos vagyok benne, hogy még jócskán javíthatunk a teljesítményünkön."
Renault
Robert Kubica: (5) "Szokatlanul indult a reggeli edzés a nedves pályán, azonban amikor fölszáradt az aszfalt, a tavalyihoz hasonló helyzetben találtuk magunkat: a pálya állapota nagyon gyorsan javult, és meglehetősen erős szemcsésedést tapasztaltunk. Ennek következtében nehéznek bizonyult egyenletes köröket futni, hiszen a pálya állapota egyre jobb lett, a gumiké viszont egyre romlott. Elég trükkös megtalálni a megfelelő balanszot, mivel a kifelé dőlő kanyarokban frusztráló vezetni, és a hátsó gumik erős szemcsésedése miatt az autó nagyon túlkormányzottá válik. Ahogy már megszokhattuk, holnap is kihívásokkal teli nap vár ránk: az első edzést még napfénynél futjuk a szürkületben rendezett időmérő előtt, és meg kell becsüljük a pálya hőmérsékletének várható változását, illetve azt, hogy ez milyen hatást gyakorol majd az autóra."
Vitalij Petrov: (7) "A pálya nagyon piszkos volt az első edzésen, aminek következtében a gumik teljesítménye gyorsan romlott, megnehezítve az autó vezetését. A két edzés között sikerült javítanunk a kocsin - különösen a fékek tekintetében, amelyek már sokkal jobbnak tűnnek - ráadásul az aszfalt is letisztult, és javult a tapadás. Végül több kört tettünk meg, mint terveztünk, így egy jó adag adat vár kielemzésre, ami alapján holnap megpróbálunk tovább javulni."
Force India
Tonio Liuzzi: (9) "A reggel egy kicsit szokatlanul alakult - eddig még nem igazán láttam felhőket Abu Dhabi felett! A délelőtti edzés rendben ment, teszteltünk pár beállítást az állítható hátsó szárnnyal, ezek közül némelyik működött, némelyik nem, de délutánra egész jó lett a helyzet. Sikerült túljutnunk az állítható hátsó szárnyon, így a teljesítendő programra koncentrálhattunk. A balansz rendben volt, a nap végén már egészen közel álltunk ahhoz, ahol lenni szerettünk volna a beállítások terén. Sikerült megértenünk a szuperlágy és a közepes gumik működését, kipróbáltunk különböző motorbeállításokat, és a motor nyomatékgörbéjének beállításán dolgoztunk. A balansz jónak tűnik, és erős pozícióban vagyunk a többi csapathoz képest."
Adrian Sutil: (13) "A reggeli edzés kezdetén nem tudtunk sokat gyakorolni, mivel a pálya nagyon csúszósnak bizonyult. A még nedves aszfalt nem volt felgumizva, így elég nehéz volt bármilyen értelmes munkát is elvégezni. Amikor először mentem ki, rendben alakultak a dolgok, de másodjára már elkezdtek szemcsésedni a gumik, és a fékekkel is problémám akadt. Sajnos ez délután is visszaköszönt, és az egész edzésen gondot okozott. Megpróbáltuk orvosolni a problémát, de akárhányszor kimentem a pályára, az autó mindig az egyik irányba húzott fékezés közben, és kiszámíthatatlanul viselkedett. Jelenleg is vizsgáljuk ennek az okát, biztos vagyok benne, hogy az időmérő előtt sikerül tisztázni. Legalább sikerült egy jó etapot teljesítenem a lágy gumikon. Mindig van még hova fejlődni, de legalább tudjuk, hogy holnap többre lehetünk képesek."
Mercedes
Nico Rosberg: (10) "Szépen fejlődtünk a nap folyamán, és egyértelműen jó ösvényen haladunk a beállítások terén. Beletelt némi időbe és zsákutcába, mire megtaláltuk a helyes irányt, és bár maradt néhány megoldásra váró probléma, összességében biztató a helyzetünk. Az F-csatornám nem működött ma tökéletesen, ami kellemetlen, de este megjavítjuk, így a hétvége folytatásában már jó lesz."
Michael Schumacher: (11) "Érdekes élmény nappali, majd esti körülmények között vezetni, különlegessé teszi ezt a pályát, a versenyt pedig szórakoztatóvá. Magát a vonalvezetést nem túl nehéz megtanulni, szóval összességében jól alakult a napom. Semmilyen említésre méltó problémával nem szembesültünk, ezért már alig várom a holnapi időmérőt, amikor megpróbálok majd összehozni egy jó kört, hogy a lehető legelőkelőbb helyre kvalifikáljam magam."
Williams
Nico Hülkenberg: (12) "Rendben letudtuk a pénteki napot. Az első edzés elég trükkösen alakult, nem voltam túlzottan elégedett az autóval, de a második edzésre, miután állítottunk a balanszon, már sokkal jobban összeállt. Pillanatnyilag nem teljesen vagyunk ott, ahol lenni szeretnénk: nagy lesz a verseny a hétvége folyamán, és még találnunk kell néhány tizedet a beállításokban. Meglátjuk, mit tehetünk az éjszaka folyamán és a harmadik szabadedzésen még az időmérő előtt."
Rubens Barrichello: (15) "Ma akadt néhány problémánk a beállításokkal, ezért nem úgy teljesítettünk, ahogy szerettünk volna. Sok dolgunk van még, de végezni fogunk velük."
Sauber
Kamui Kobayashi: (14) "Mindkét edzés eleje rendesen zajlott, de valamiért nem tudtunk javulni, vesződtünk. Sok mindent kipróbáltunk, sok adatot gyűjtöttünk. Optimista vagyok, hogy holnapra előrukkolunk a megoldással."
Nick Heidfeld: (16) "Szívesen vezetek ezen a szép pályán. Az első tréning nem alakult rosszul, ám a másodikon nagyon elégedetlen voltam az autó balanszával. Szerencsére ez még csak pénteki van, van időnk helyrerakni a dolgokat."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari: (17) "Örülök, hogy itt lehetek az idény utolsó versenyén. Mentálisan és fizikailag is erősnek érzem magam, és úgy tűnik, jó munkát végzünk a pályán, mivel versenyképes köridőket futunk, és a gumikopás sem okoz gondot. Holnap még jobbak lehetünk, mivel a beállítások még nem 100 százalékosak, de úgy érzem, hogy ezen javíthatunk. A hajrában túlzásba vittem az igyekezetet, megpördültem, és lefulladt a motorom. Már nagyon használtak voltak a gumijaim, de keményen nyomtam a gázt, csak túl hamar próbáltam meg kigyorsítani, így kitört az autó fara. Feszegettem a határokat, és kíváncsi voltam, hogy tudok-e a külső kerékvetőn fékezni. Most már tudom, hogy nem! Szerencsére semminek nem mentem neki, így az autónak kutya baja. Az elsődleges (közepes) gumikeveréken elégedett vagyok a balansszal, ezen tettem meg a rövid etapokat, amelyeken gyorsnak tűntünk. A naplemente nem okoz problémát, mivel tavaly már megtapasztaltuk. Csupán annyi dolgunk van, hogy letépjük a sötétebb sisakrostélyt, amikor besötétedik."
Sébastien Buemi: (18) "Elérkezett az év utolsó pénteki edzésnapja is. A pálya még mindig újnak számít, mivel csak egyszer jártunk itt, ezért az aszfalt még ma is nagyon nyersnek bizonyult. Délelőtt jelentős gumikopást tapasztaltam, de tavalyról számítottunk rá, hogy ez lesz a helyzet. Tudtuk, hogy sokat javul majd a pálya, és ez be is következett. A lágy gumikból azonban nem tudtam a maximumot kihozni, mivel a mért körömön megpördültem a 16-os kanyarban. Összességében eredményes munkanapon vagyunk túl, különböző beállításokat próbáltunk ki, amelyek alapján fogódzót kaptunk, milyen irányba lesz érdemes holnap elindulnunk. A naplemente nem okozott gondot a látási viszonyok terén."
Lotus
Heikki Kovalainen: (19) "Jó napom volt. Az autó kapásból erős tempót diktált, amikor a délutáni edzésen én is a pályára hajthattam, és ez biztató jel a folytatásra. Fairuz remekül beállította az autót délelőtt, és mivel semmilyen probléma nem hátráltatott bennünket, a programunk végére értünk, és jó pozícióban, Timo (Glock) előtt végeztünk."
Jarno Trulli: (21) "Simán alakult számomra ez a péntek, egyik edzésen sem akadt problémánk. Sokat dolgoztunk a gumik kiértékelésén, és jelentős kopást tapasztaltunk, ezért szemmel kell majd tartanunk az abroncsokat a versenyen. Az autó balansza jó - bár még lehetne javítani rajta, összességében biztató napot zártunk."
Fairuz Fauzy: (-) "Elégedett vagyok a napommal, de az első néhány körben nehéz dolgom volt. A mindenkit meglepetésként érő eső után néhol elég nedves volt a pálya, és mivel csak egy szett gumi állt a rendelkezésemre, nem léphettem túlságosan oda. Ennek ellenére jó érzés volt visszaülni az autóba, és úgy érzem, szép munkát végeztem a csapatnak."
Virgin
Timo Glock: (20) "Sima pénteki edzésünk volt. Nagyon tetszett az autó, sikeresen finomhangoltunk rajta. Összességében úgy látszik, az elsődleges és a lágyabb gumikeveréket is nehéz kezelni egy etap során. Mindent egybevetve jól indult a hétvége."
Lucas di Grassi: (22) "Nagyszerű első napot zártam Abu Dhabiban, a sivatag közepén épített pálya és a kiszolgáló létesítmények lélegzetelállítók. Maga az aszfaltcsík főleg lassú kanyarokból és néhány hosszabb egyenesből áll. Sikerült sok kört megtennünk és hasznos munkát végezni a beállításokkal, levontunk pár következtetést, így a legjobban tudunk alakítani az autón holnapra. Erősen bízunk a sikeres szereplésben, és abban, hogy a futam végéig harcban állhatunk a legjobb új csapat címéért. Ez fűt minket."
Hispania
Christian Klien: (23) "Ma vezettem először ezen a pályán, így az első edzést az ismerkedésnek szenteltük. Sajnos csak 45 percünk volt, mivel reggel esett az eső. A második szabadedzésen már többet tudtunk dolgozni a beállításokon, és bár a pálya tapadása még nem túl jó, nagyon szórakoztató vezetni rajta. A fényviszonyok hasonlóak voltak, mint amire az időmérő és a verseny alatt számíthatunk, ezért örültem, hogy volt lehetőség hozzászokni."
Bruno Senna: (24) "Az első edzést megelőző eső miatt a pálya tapadása nem bizonyult túlzottan jónak, így vártunk, hogy javuljon. Ez sajnálatos, mivel így időt veszítettünk, ami alatt az autó beállításain dolgozhattunk volna. A második edzésen több kört sikerült teljesítenünk, és ráálltunk a hétvégi programunkra, de további munka vár még ránk, javítanunk kell az autón."
|