2010.10.23. 22:47
Red Bull
Sebastian Vettel: (1) "Különleges érzés megszerezni a pole-t, mivel nagyon szoros volt a küzdelem. A pálya elsőrangú: az első szektorban nincs sok dolgod, csak arra kell figyelned, hogy pontosan eltaláld a féktávokat, a második és a harmadik azonban roppant szórakoztató, mivel lendületes kanyarokból áll, ugyanakkor itt hibázni is könnyű. Egy hajszál döntött a pole sorsáról, de épp elég volt az előnyöm, és ez különösen annak fényében örömteli, hogy nem alakult simán a tegnapi edzésnapunk. Defektet kaptunk, ezért nem tettem meg túl sok kört egy új pályán, így nehezebben vettem fel a ritmust. Mindig az adott versenyre kell koncentrálni. Japánban remek eredményt értünk el, de most már Koreában vagyunk, és minden figyelmünk a holnapi futamra irányul. Kétségtelen, hogy ma is nagyon gyors volt az autónk, de ezt pontokra is kell váltanunk. Az a legfontosabb, hogy megőrizzük a hidegvérünket, ami ma sikerült, mivel tudtuk, hogy képesek vagyunk erre az eredményre. Vagyis ma szép munkát végeztünk, lássuk, holnap is sikerül-e."
Mark Webber: (2) "Az első mért köreimmel őszintén szólva nem voltam túl elégedett, ezért nyugodtabbnak éreztem magam, hogy két mért kört iktattunk be az utolsó etapunkba. Ez végül bevált, de szoros csatában alulmaradtam Sebbel szemben, és a 2. hellyel kell beérnem. Ez nem rossz rajtpozíció, bár szép lett volna megszerezni a pole-t, de azért innen is jó eredményt érhetünk el. A rajtrács piszkos oldaláról kell indulnom, Fernando (Alonso) így előnyben lesz a rajtnál, de nem ez fogja eldönteni a világbajnokságot, úgyhogy utána sem fogom feladni a küzdelmet. Jó pozícióban vagyunk."
Ferrari
Fernando Alonso: (3) "Elégedett vagyok az időmérő eseményeivel, azt hiszem, teljesen kimerítettem az autóban lakozó lehetőségeket. A Q1-ben éreztem, hogy igazán erősek lehetünk, ami a Q2-ben és a Q3-ban bebizonyosodott. Mivel a pole elúszott számomra, jobb, hogy a 2. helyett a 3. helyről rajtolok, hiszen a koszos oldalról roppant nyögvenyelős lenne. Számítottunk a Red Bull erejére, nem ajándékkal szereztek meg 14 pole-t az idei 17-ből. A szakadék viszont elég kicsi, ami azt jelenti, hogy holnap harcban állhatunk velük. Jól kell rajtolnunk, nem szabad sok kockázatot vállalni az első kanyarban, mert a versenyen bármi megtörténhet. A legfontosabb, hogy célba érjünk. Elméletileg van több előzési pont, de csak holnap tudjuk meg, valóban azok-e. A gumik kopása nagyobbnak tűnik, mint más pályákon, szóval ügyesen kell bánnunk velük, a taktika szempontjából is. A lágyabb keverék több tapadást biztosít, míg a keményebben csak kínlódva lehet munkára bírni. Lehet, hogy több boxkiállást kell majd beiktatni. Mindennek a tetejébe az időjárás is bizonytalan tényező. A helyzet jobb, mint Suzukában, kisebb a hátrányunk a Red Bull mögött, sőt, (Lewis) Hamilton és (Robert) Kubica előtt végeztünk."
Felipe Massa: (6) "Nem örülök, mert a 6. hely azt jelenti, hogy a pálya kevésbé tiszta oldaláról kell rajtolnom. Ez súlyos hátrány az ilyen koszos helyszíneken. A Q2 végén elégedett voltam, az autó versenyképesebb volt, mint tegnap, és azt hittem, előkelőbb helyekért csatázok majd. Az utolsó friss garnitúra lágy gumin viszont forgalomba keveredtem, ami kár, hiszen nem tudtam mindent kifacsarni belőlük. Javult a tapadás, még a kemény gumikon is, és arra számítok, folytatódik ez a trend. Kemény futamot jósolok, ha esni fog az eső, az eddiginél is csúszósabb lesz az aszfalt."
McLaren
Lewis Hamilton: (4) "Káprázatos munkát végzett a csapat, hogy az összes új alkatrészt elhozzuk erre a viadalra, és a hétvégén is mindenki fantasztikusan teljesített. Nagyon gyorsak voltunk az edzéseken, nem tudom, a Red Bull miképp talált plusz fél másodpercet a Q3-ban. Ugyanakkor fontos észben tartani, hogy még harcban állunk: jól szoktunk rajtolni, itt van pár hosszú egyenes, ez kedvez nekünk. Ütőképesnek érzem magunkat, az autó jobb, mint valaha, és a hosszú etapokon erős. A tőlünk telhető legjobbat nyújtottuk, nem kérhettünk volna többet a srácoktól. Holnap jó futamunk lehet."
Jenson Button: (7) "Tegnap és ma délelőtt is elégedett voltam az autóval, a balansza pokoli jó volt. Erősnek látszottunk. Ma délután viszont nem tudtam felmelegíteni a gumikat, az első és hátsó kerekeim is blokkoltak. Nem volt tapadásom, nem tudtam jó tempót menni. Holnap kicsit nyögvenyelős dolgunk lesz, bárhogy is alakuljon az időjárás. Kedvező hír, hogy a rajtrács tiszta oldaláról indulok, ráadásul akadnak hosszú egyenesek az első kanyrt követően, szóval izgalmas első kör elé nézünk!"
Mercedes
Nico Rosberg: (5) "Nagyon elégedett vagyok az 5. hellyel, ez volt a legtöbb, amit ma elérhettünk. Remek érzés, hogy megelőztük az egyik McLarent és az egyik Ferrarit is, valamint Robert (Kubicát), aki mostanában közel volt hozzánk. A versenyre jó helyzetben vagyunk. A stratégia a gumik szemcsésedése miatt kulcskérdés lesz, de ezen a téren erősek szoktunk lenni, ezért szép volna, ha egy kis szerencsével jó eredménnyel tudnám megajándékozni a csapatot."
Michael Schumacher: (9) "Mozgalmasan alakult számomra az időmérő, ahogy megpróbáltunk mindent jól összehozni, és elvégeztünk az autón néhány változtatást is, de a pozíciómmal elégedett vagyok. Ma nem érhettünk volna el sokkal többet ennél. A csapat szép munkát végzett, amikor mindkét autónkat bejuttatta a Q3-ba, és az a véleményem, hogy a pálya előnyösebb oldaláról fogunk rajtolni. Bizakodva várom a holnapot, amikor pontokat kellene szereznünk, különösen, hogy a beállításainkat a versenyhez igazítottuk. A tegnapi edzéseken jó volt a versenytempónk, ezért már alig várom az első Koreai Nagydíjat."
Renault
Robert Kubica: (8) "Túlkormányzottabb volt az autó, mint a szabadedzésen, ezért nem éreztem magam teljesen kényelmesen a volánnál. Ha tökéletes a balansz, talán lefaraghattunk volna néhány tizedet a köridőnkből, de itt a határon egyensúlyozunk. A 8. rajtkocka azzal a hátránnyal is jár, hogy a pálya piszkos oldaláról kell indulnom. Ma délelőtt, száraz pályán óriási különbség volt a két oldal között, de ha holnap esik, talán nem fog akkora hátrányt jelenteni. Nem ígérkezik könnyűnek a verseny, mivel mindannyian roppant hasonló teljesítményre vagyunk képesek, de minden tőlem telhetőt meg fogok tenni holnap délután."
Vitalij Petrov: (15/20) "Reménykedtem benne, hogy bekerülök a legjobb tízbe, hiszen így minimalizálni tudtam volna az öt rajthelyes büntetésem hatását, és a Q1 után nem is tűnt reménytelennek a helyzet. Az időmérő második szakaszában azonban túl vehemensen vezettem, így elkövettem egy hibát: rámentem az egyik kerékvetőre, és megpördültem. Annyira összepiszkolódtak a gumik, hogy utána már nem tudtam normális köridőket futni. Ez sajnálatos, de most már a versenyre kell koncentrálnom. Minden adódó lehetőséget meg kell majd ragadnom."
Williams
Rubens Barrichello: (10) "Ez abból a szempontból nagyszerű időmérő volt, hogy a harci kedvünk szárnyalt. Abban a tudatban vágtam neki a Q3-nak, hogy 4 tizedes hátrányt kell ledolgoznom; jó kört futottam, és le is faragtam ezt a hátrányt, úgyhogy elégedett vagyok. Igaz, még így is csak a legjobb tíz legvégén vagyunk, és nem tűnünk annyira ütőképesnek, mint vártuk, de ez van. A pálya meglehetősen csúszós, ezért arra számítok, hogy a verseny eseménydús lesz, és remélem, hogy pontokat tudunk szerezni a végén."
Nico Hülkenberg: (11) "Ma éppolyan szoros lett a küzdelem, mint vártuk. Mindig csalódás, amikor nem jutunk be a Q3-ba. Az utolsó körömmel bekerültem volna a legjobb tíz közé, de a 12-es kanyarban kicsúszott az autóm fara, ezért félbe kellett hagynom a kört. A 11. jó rajthely. Szabadon megválaszthatjuk, hogy milyen gumikkal induljunk, ezen holnapig el fogunk gondolkodni, választunk valamilyen hatékony stratégiát. Itt vannak előzési lehetőségek, úgyhogy lesz még esélyünk a pontszerzésre."
Sauber
Kamui Kobayashi: (12) "Szerintem összességében elértük, amit lehetett. Nem hiányzott sok, hogy bejussunk a Q3-ba. Délelőtt azt tapasztaltuk, hogy tegnaphoz képest rengeteget változott a pálya, ezért a korábbi beállításainkat felül kellett vizsgálnunk. Az időmérőn kicsit túlérzékenynek, de általában véve elfogadhatónak találtam az autót. A gumikkal jól taktikáztunk, szerintem helyes döntés volt, hogy a Q2-ben csak egy, de hosszabb etapot teljesítettünk. A leggyorsabb körömben nem volt szerencsém a forgalommal, az ilyesmi azonban előfordul. Remélem, holnap izgalmas és eredményes versenyünk lesz!"
Nick Heidfeld: (13) "Ez az időmérő remek móka volt. Ezúttal tiszta volt a köröm, nem kerültem forgalomba, és szerintem a leggyorsabb köröm jól is sikerült, ezért elégedett vagyok vele. Délelőtt akadtak nehézségeink a beállításokkal, ezeket azonban az időmérőig orvosoltuk. Nem könnyű optimálisan kihasználni a gumikat. A lágyabb keveréken teljesített harmadik köröm volt a leggyorsabb. Miután az első gumijaim túl hidegek voltak, bíztam benne, hogy a következő körben felmelegszenek, és így javítani tudok, de ehelyett elkezdtek szemcsésedni. A pálya tiszta feléről rajtolhatok, ezért remélem, hogy a startnál tudok majd javítani néhány pozíciót. Később már nehéz lesz előznünk, mivel a csúcssebességünk nem igazán jó."
Force India
Adrian Sutil: (14) "Bár a 14. rajthely nem az az eredmény, amire vágytunk, közel voltunk a 12 leggyorsabb autóhoz, és kis szerencsével bejuthattunk volna a Q3-ba. A Q2-ben forgalomba kerültem az első etapom során, a második jól sikerült, de nagyon nehéz dolgunk volt a gumikkal. Ettől eltekintve remek pályát építettek ide. Élvezem rajta a vezetést, nagy kihívás elé állít minket, sok rajta a gyors törés, és az edzés végére a tapadás is remek lett, úgyhogy minden kör élmény volt. Jó versenyt futhatunk ebből a rajtpozícióból."
Tonio Liuzzi: (18/17) "Nagyon szenvedtünk a lágy gumik szemcsésedésével. Délelőtt egy defekt meghiúsította az utolsó etapunkat, ezért nem tudtuk kipróbálni az opciós gumikat, és nem számítottunk rá, hogy ennyire szemcsésedni fognak. Az utolsó etapom első két köre még jól sikerült, és a harmadik kör első két szektora is, 1:38.2-es részidőnél tartottam, de utána elkezdtek szemcsésedni az abroncsok, alulkormányzott lett az autóm, így az utolsó két kanyarban rengeteg időt vesztettem. Ha vasárnap is így kopnak majd a gumik, érdekes verseny elé nézünk, az biztos."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari: (16/15) "Nagyjából elégedettek lehetünk ezzel az eredménnyel, hiszen ezen a pályán borzasztó könnyű megnyerni vagy elveszteni néhány tizedet, olyan sok a kanyar. A szezon vége felé közeledve szeretnék köszönetet mondani a versenymérnökömnek, aki nagyszerűen kitapasztalta, mire van szükségem, és a döntései mindig helyesnek bizonyulnak. Ma is elégedett voltam a balansszal, és úgy érzem, minden tőlem telhetőt kihoztam a lágy gumikból. Sokat javítottunk az autón tegnap óta, ezért arra számítok, hogy holnapra is erősödni fogunk."
Sébastien Buemi: (17/16) "Meg kell mondanom, hogy nem vagyok elégedett a teljesítményemmel. A Q2 végén úgy döntöttünk, hogy csak egy mért kört iktatunk be az utolsó etapomba, hogy kevesebb benzin legyen a tankban, de ez a kör nem sikerült a legjobban: több apró hibát is elkövettem, amelyeket összeadva sok időt vesztettem. Jaime kiváló kört futott, amihez gratulálok. Most keményen kell dolgoznunk, hogy alaposan felkészüljünk a holnapi napra. Hosszú verseny vár ránk, és bármi megtörténhet. Jaime teljesítménye bizonyítja, hogy nem vagyunk messze az előttünk álló autók tempójától, ezért várjuk ki a végét. Suzukában sem számítottunk rá, hogy pontot szerzünk, úgyhogy ki tudja, talán itt is megtörténhet."
Lotus
Jarno Trulli: (19/18) "Tetszett a mai nap, azt gondolom, az utolsó köröm elég jól sikerült. A pálya megint iszonyú poros volt, ami nyilván kihatott a gumikra, de szerintem beváltottuk a reményeinket. Köszönöm a szerelőimnek a hétvégi serény munkát, eddig kemény napjaik voltak. Tegnap korlátozott mennyiségű időt tölthettem a pályán, azonban a srácoknak hála elegendőt köröztem ahhoz, hogy beállítsam az autót ehhez a mai gyors körhöz."
Heikki Kovalainen: (21) "Borzasztó szomorú vagyok a ma történtek miatt. Megfelelőnek tűntünk délelőtt, de szerintem a mai stratégiánk nem kínált lehetőséget számomra a gyorsulásra. A forgalom természetesen közrejátszott ebben, ám egy koszos pályán mindig kínszenvedés, ha keményen kell nyomni a gázt. Holnap viszont küzdeni fogunk, a tapadás javulásával az autónk is erősebbé válhat. A versenyen még bármi lehet."
Virgin
Timo Glock: (20/19) "Elég jól sikerült a mai időmérő. Beváltak a változtatások, amiket a szabadedzés és az időmérő között hajtottunk végre, és remekül sikerült az első etapom. A második sem ment rosszul, mindent ki tudtam hozni az autóból. Többet nem tehettem, ezért elégedett vagyok az eredménnyel. (Vitalij) Petrov büntetésének hála a rajtrács tiszta oldalára kerülünk, ami előnyös lesz a holnapi rajtnál. Érdekes verseny elé nézünk, én már alig várom."
Lucas di Grassi: (22) "Nem sikerült túl jól a mai időmérő. Nem tudtam normálisan kihasználni az időmérőre szánt második opciós (szuperlágy) gumiszettemet, mivel két mért körömben forgalomba kerültem, utána pedig hibáztam, szóval többre vagyok képes. Folyamatosan - és gyorsan - változnak az itteni pályaviszonyok, ezért végig résen kell lenni. Már várm a holnapot és az első Koreai Nagydíjat. Az első néhány kanyarban sok előzési lehetőség adódik majd, úgyhogy érdekes lesz a rajt. Hosszú lesz a verseny, sok minden megtörténhet, meglátjuk, hogy alakul majd a futam."
Hispania
Sakon Yamamoto: (23) "Nagyon örülök az első Koreai Nagydíj időmérőjének eredményének. A tegnap és ma délelőtt szerzett adatok révén csiszolni tudtunk az autón, és a kvalifikáción értem el a legjobb körömet. Közel férkőztünk a többi ellenfélhez, köszönöm a csapat munkáját az autóval. Várjuk a holnapot. Nem tudjuk, fog-e esni az eső, de mint mindig, a legjobbunkra törekszünk majd, hogy mindkét kocsival célba érjünk."
Bruno Senna: (24) "Ma tudtunk foglalatoskodni az autóval, és több kört tettünk meg, mint tegnap. Az időmérő nem úgy alakult, mint vártuk, talán jobbak lettünk volna, ha több tapasztalatunk van a pályáról. A holnapi futam hosszú lesz, meglátjuk, mi történik 55 kör alatt."
|