2010.10.10. 19:57
Red Bull
Sebastian Vettel: (1) "Ez egy nagyon különleges pálya - hihetetlenek a szurkolók, és fantasztikus volt megszerezni a második győzelmemet itt, Suzukában. Remek vasárnapunk volt, különleges élmény egyetlen napon letudni az időmérőt és a versenyt - szuper, hogy mindkét alkalommal az élen végeztünk. Köszönet a csapatnak, azoknak, akik itt vannak, és azoknak is, akik Angliában - mind nagyon-nagyon keményen dolgoztak. Hoztunk néhány kisebb újítást, amelyek segítségével sikerült előrelépnünk. Az autónknak igazán fekszik ez a típusú pálya, rendkívül boldog vagyok, és büszke a mai eredményre. Mark a második helyen haladt, és próbált nyomást gyakorolni rám, de a megszerzett pole pozíció a segítségemre volt, a verseny főleg arról szólt, hogy hogyan bánunk az autóval és a gumikkal az első kiállásig. Nem voltunk vele tisztában, hogy a lágy abroncsok meddig bírják majd, de jól időzítettük a boxkiállást. A második etap elején Jenson mögé kerültünk. A lehető legkeményebben nyomtam, hogy kézben tartsam a köztünk lévő különbséget, miközben arra vártam, hogy kimenjen kereket cserélni. Nem volt könnyű nap, de jó versenyen vagyunk túl, amit sikerült az ellenőrzésünk alatt tartanunk."
Mark Webber: (2) "Sebastian talált 5 századnyi extra időt ma reggel, és erre a versenyre jó dolog a zsebedben tudni a pole pozíciót. Végül nagy jelentősége volt az időmérőnek, de elégedett vagyok a mai teljesítményemmel - nem igazán tudtam volna ennék többet kihozni az autóból. Pénteken nem voltam túlságosan elégedett a beállításokkal, de a srácok remek munkát végeztek, és azután már jobban tetszett a dolog. Keményen nyomtam Sebastiant a versenyben - az első etapban elhúztunk a lágy abroncsokon, és a kiállás után a kemény gumikon is magabiztos voltam. Kötelékben fejeztük be a futamot, kettős győzelmet aratva a csapatnak: ez remek eredmény a konstruktőri bajnokság szempontjából, és számomra is az egyéni tabellán. Sebastian megérdemelte a mai győzelmet, boldog vagyok."
Ferrari
Fernando Alonso: (3) "Mindent egybevetve pozitív napot zártunk. Dobogóra álltunk, és mindössze három pontot veszítettünk egy olyan pályán, amelyet kis túlzással arra terveztek, hogy kihozza a Red Bull erősségeit. Némi szerencsére is szükségünk volt, hiszen (Robert) Kubica kiesésével egy roppant veszélyesnek ígérkező ellenféltől szabadultunk meg. A rajtom nem sikerült ideálisan, részben egy kuplungprobléma miatt, de utána hamar visszaelőztem (Jenson) Buttont. A verseny első felében defenzíven vezettünk, próbáltuk magunk mögött tartani a McLareneket, különösen Jensont, aki eltérő stratégián volt. Amikor rájöttünk, hogy többé nem jelentenek ránk veszélyt, megpróbáltunk nyomást gyakorolni a Red Bullokra, de nem sokat tehettünk. Itt tökéletes teljesítményt nyújtottak, és ilyenkor nehéz legyőzni őket. De tapasztalatból tudjuk, hogy nem mindig képesek erre, különben már megnyerték volna a világbajnokságot. Minden egyes versenyen igyekszünk továbbfejleszteni valamit az F10-en, itt például új motorolajt kaptunk a Shelltől, és kisebb aerodinamikai újításokat is bevetettünk. A következő néhány futamra további fejlesztéseket tartogatunk, nem mondhatom, hogy óriási a jelentőségük, de egy-két tizedet hozhatnak a konyhára, és az is hasznos. Emelt fővel zártuk ezt a hétvégét, de tisztában vagyunk vele, hogy meg kell vernünk (Mark) Webbert a következő versenyeken, hogy le tudjuk dolgozni a hátrányunkat."
Felipe Massa: (-) "Úgy éreztem, mintha megátkoztak volna a mai napon. A délelőtti időmérőn a forgalom miatt nem tudtam bejutni a Q3-ba, a délutáni versenyen pedig még az első két kanyaron sem jutottam túl. A rajtnál (Nico) Rosberg gyengén indult el az orrom előtt, ezért megpróbáltam balra húzódin, de (Adrian) Sutil ott jött. Utána jobbról próbálkoztam, de közben a rázókövön és a füvön találtam magam. Ekkor önálló életre kelt az autóm, és nem éltem túl az első kanyart, mivel összeütköztem (Tonio) Liuzzi Force Indiájával. Kár érte, hiszen Fernando bizonyította, hogy az autónk jó versenytempóra volt képes, így pontokért harcolhattam volna. Továbbra is az időmérő jelenti a legnagyobb gondot számomra: ma is küszködtem, bár ebben a forgalom is szerepet játszott. A versenyen jobb a helyzet, de mindenki tudja, milyen nehéz előzni. Frusztráló volt a két előző versenyem, de már sokszor tanúi lehettünk az idén, hogy milyen gyorsan változhat a helyzet. A három hátralevő nagydíjon is igyekszem majd tudásom legjavát nyújtani.
McLaren
Jenson Button: (4) "Az élen haladók nem küszködtek annyira az opciós (lágy) gumikon a futam elején, mint amennyire vártuk. Ezzel lépéshátrányba kerültünk, majd pedig véleményem szerint túl hosszúra nyújtottuk az első etapunkat. Mihelyst láttuk, hogy a többiek gyorsak az opciós gumikon, és nem tudok előnyt szerezni velük szemben, illetve nyomást gyakorolni bármelyikükre, talán bölcsebb lett volna azonnal kiállni, ás áttérni a lágy keverékre. Szemügyre vesszük az adatokat és a döntésünk okait. A régi gumikon nehéz dolgom volt, de amikor feltettük az opciósakat, jobban szórakoztam. Az autó szárnyalt, és remek volt a tapadás. Ettől függetlenül ma nem voltunk elég gyorsak, hogy legyőzzük a Red Bullt és valószínűleg a Ferrarit sem. És azt sem hiszem, hogy ennél előrébb végezhettünk volna. Ugyanott maradtam a tabellán, ahol voltam, így egyre nehezebbé válik a bajnoki cím megszerzése. Rengeteg új alkatrésszel érkeztünk ide, némelyik tökéletesen bevált, néhányon pedig még dolgoznunk kell. Reménykednünk kell benne, hogy amikor Koreában feltesszük az autóra az új csomagot, képesek leszünk a maximumot kihozni belőle. A következő versenyen remélhetőleg hozni fogjuk azt a teljesítményt, amelyet eredetileg már itt hozni akartunk."
Lewis Hamilton: (5) "Nem sikerült jól ez a hétvége. Pénteken hibáztam, majd tegnap kicseréltük a váltót, ezért hátrasoroltak a rajtrácson, végül a mai versenyen újra elromlott a váltó. Elkeserítő ennyi balszerencse egyetlen hétvégén, de a csapat és én fel fogunk állni a padlóról. Ami a váltót illeti, minden normálisan működött, majd amikor hármasban kigyorsítottam az egyik kanyarból, elvesztettem ezt a fokozatot. Ezután csak a negyedik és a magasabb fokozatokat használhattam. Nem hittem, hogy célba érek, furcsa hangok szűrődtek ki az autóból, de imádkoztam, próbáltam keveset váltani, és igyekeztem kíméletesen vezetni. Hálás és boldog vagyok, hogy legalább teljesíteni tudtam a távot, hiszen hosszú ideje először jutottam el a célig. A bajnoki kilátásaink nem túl fényesek, de még hátra van három verseny, és elérhető 75 pont, ezért optimisták maradunk, és továbbra is tudásunk legjavát nyújtjuk. Folytatom a harcot."
Mercedes
Michael Schumacher: (6) "Nagyon boldog vagyok, a futamon igazán jónak éreztem az autót. Reméltem, hogy előrébb tudok keveredni, a 6. hely volt a maximum, amit kihozhattam. Szép versenyzés volt, bizonyára a közönség is jól szórakozott. Kellemes móka volt Nicóval csatázni, kár a vele történtekért. Most Dél-Korea jön a sorban, és bár nem tudom, mire számítsak, ha olyan erős lesz a kocsi, mint itt, újabb lelkesítő viadalban bízhatok."
Nico Rosberg: (-) "Elszomorítóan ért véget a hétvégénk. Kuplunghiba miatt gyengén rajtoltam, de jól taktikáztunk, és az első körben, a biztonsági autó idején bementem kerékcserére. Ennek köszönhetően visszanyertem az elvesztett pozíciókat, ismét a 6. helyen haladtam. A gumik megsenyvedték a hosszú etapot, tehát nehéz volt tartani az erős iramot, ám így is mögöttem tartottam Michaelt. Utána eltörött valami hátul, nekivágódtam a gumifalnak, és véget ért a futamom."
Sauber
Kamui Kobayashi: (7) "Mindent kiadtam magamból, nagyon boldog vagyok. Remek versenyt futott a csapat, és örülök, hogy a japán szurkolók izgalmas futamot láttak. Másodszor ér célba mindkét autónk, számomra pedig igazán különleges volt, hogy 7 év után hazai közönség előtt versenyezhettem. Kemény menet volt. Alig néhány óra választotta el az időmérőt és a futamot, szóval elég sűrű és fura vasárnap elé néztünk. A rajtot követően láttam az előttem bekövetkező baleseteket, és szerencsés voltam, hogy nem találtak el engem is. Később nem bizonyult egyszerűnek az előzés, párszor koccantam is. A kocsi megsérült, de nem súlyosan, így célba tudtam érni. Köszönöm a brigád nagyszerű munkáját és a szurkolók fantasztikus támogatását."
Nick Heidfeld: (8) "Nagyon boldog vagyok, ez a csapat idei legjobb eredménye. Egy pozícióval előrébb is végezhettem volna, de más gumitaktikát választottam Kamuihoz képest, aki érthető módon gyorsabb volt a frissebb lágy gumikon. Én azokon rajtoltam el. Természetesen keményen kellett tepernem az első körökben, de bejött a Safety Car, és beragadtam Rubens (Barrichello) mögé. Az istálló remek döntéssel behívott kerékcserére. Szingapúrhoz képest sokat fejlődött a teljesítményünk a versenyen, bár az időmérőn van még mit javulni. Várom a következő három viadalt."
Williams
Rubens Barrichello: (9) "Az autóm össze-vissza csúszkált a délután folyamán. Nem tudom, hogy mi volt az oka, ráadásul még egy jó adag vibráció is rontott a helyzeten. Sikerült néhány pontot megmentenünk, komolyan bíztam benne, hogy ennél előrébb végezhetünk."
Nico Hülkenberg: (-) "Rosszul sikerült a rajtom, egyáltalán nem tudtam elindulni, aztán pedig láttam, hogy (Vitalij) Petrov közeledik mögöttem. Hozzáért a jobb első kerekemhez, és ennyi volt. Az ember soha nem akarja ilyen korán befejezni a versenyt, de hát ez ma megtörtént, és egyikünknek sem volt szerencséje. A csapat remek munkát végez az autó fejlesztésével, ami meg is mutatkozott az időmérős teljesítményünkben, így nagyon sajnálatos, hogy ennyire korán véget ért számunkra a futam."
Toro Rosso
Sébastien Buemi: (10) "Kiváló versenyünk volt, örülök a pontnak. Ugyanakkor a vége kissé bosszantott, mert körönként egy másodperccel kerültem közelebb (Rubens) Barrichellóhoz, és talán ha előbb átváltok a lágyabb gumikra, erősebb lettem volna, és esetleg megelőzhetem. Nem segített az időmérőn előjövő probléma sem az autó padlólemezével, először estem ki idén a Q2-ben."
Jaime Alguersuari: (11) "Tudtuk, hogy kemény hétvége vár ránk, és az is lett, pedig bíztam benne, hogy előrébb végzek a kvalifikáción. A futamon nyomtama gázpedált, ahogy csak bírtam. A végén (Kamui) Kobayashi sokkal gyorsabb volt nálam, de nem akartam elengedni, az utolsó leheletemig küzdöttem vele. Összeértünk, és be kellett mennem a depóba egy új orrkúpért. Remélem, a csapatomnak tetszett az elszántságom. Örülök, hogy Buemi pontot szerzett."
Lotus
Heikki Kovalainen: (12) "Eszméletlenül fantasztikus verseny volt nekem, Jarnónak és a csapatnak is. A lágy abroncsokra szavaztunk a rajtnál, ami kis rizikót jelentett, aztán pályán maradtunk a Safety Car alatt. A cél az volt, hogy elég nagy különbséget alakítsak ki a boxkiálláshoz a mögöttem jövőkkel szemben, és ki is alakítottam, nem vesztettem pozíciót. Igaz, Jarnóval elég necces volt a szituáció. A kemény gumikon ragyogóan ment a kocsi, hatalmas tapadást éreztem, élvezet volt keményen nyomni a leintésig. Káprázatos tempót diktáltunk, csak egyszer lettünk lekörözve. Egy ilyen pályán, ahol komoly teljesítményre van szükség, nem igazán tehettünk volna többet. Szép napot zártunk, újabb lépést tettünk a (konstruktőri) 10. hely felé, ami az idei fő célunk."
Jarno Trulli: (13) "Egyszerűen gyönyörű napon van túl a csapat. Roppant elégedett vagyok az eredménnyel, gratulálok Heikkinek a kiváló vezetésért. Jól indultam, aztán a biztonsági autó mögül kijöttem a depóba átváltani a kemény gumikra. (Sakon) Yamamoto mögé tértem vissza, és azonnal támadásba lendültem ellene, viszonylag hamar lehagytam őt, majd Heikki után eredtem. Mindketten erős köröket futottunk a végén, bár az utolsó körökben megint egy hidraulikus hiba hátráltatott engem. Sikerült célba érnem, ez volt az első számú elvárás."
Hispania
Bruno Senna: (15) "Nagy örömmel tölt el a mai eredmény, ez a legjobb eredményem a szezonban, emellett segítettem is a csapatot, hogy Bahrein óta immár hatodjára érjen be mindkét kocsi a célba. Izgalmas volt a rajt, sok baleset történt, és jó döntés volt hamar letudni a boxkiállást, mivel így tudtam harcolni a pozíciókért. Jó versenyt futottam. Nem mehetek el Japánból anélkül, hogy köszönetet mondja a rajongóknak az egész hétvégi buzdításért."
Sakon Yamamoto: (16) "Boldog vagyok az idei legjobb eredményem után, köszönöm a japán közönség nagyszerű segítségét. Kemény viadal volt, egy kicsit leesett az üzemanyagnyomás az autóban. Ugyanakkor képes voltam pozíciókért harcolni, számos körön át tartottam egyik vetélytársunkat. Összességében egyedi élmény volt Suzukában versenyezni, és hozzájárulni a csapat hatodik kettős célba éréséhez. Köszönöm remek munkájukat."
Force India
Adrian Sutil: (-) "Igazán sajnálatos, ami ma történt. Az időmérőn nagyon szenvedtünk a lágy gumikon, és nem sikerült olyan eredményt elérnünk, amilyet szerettük volna - a rajtom azonban fantasztikusan alakult, és már az első kör végén a top tízben találtam magam. Elég korán jöttünk be, úgyhogy keményen nyomhattam a gázt, amikor mindenki más kiállt a boxba, jó esélyem volt a pontszerzésre. Aztán ahogy közeledett a verseny vége, befordultam a 130R-be, a kerekek elkezdtek csúszkálni, a kocsi hátuljából pedig füst tört elő. Éreztem, hogy az autó megadja magát, és ennyi is volt: be kellett jönnöm a boxutcába. Akkor még nem tudtuk, hogy mi a gond, de miután leparkoltam, láttuk, hogy folyik az olaj az kocsiból. Ez csalódást keltő eredmény egy kemény nap végén, de most már ideje Koreára koncentrálni."
Tonio Liuzzi: (-) "Csalódott vagyok, hogy két egymást követő versenyen sem tudtam megtenni néhány körnél többet. Egyszerűen csak utas voltam az autóban. Remekül rajtoltam, öt vagy hat kocsit is leelőztem az első kanyarig, és úgy éreztem, hogy biztonságban vagyok, de aztán amikor befordultam az 1-es kanyarba, láttam, hogy Felipe közeledik a belső íven - nem tudom, hogy megsérült-e az autója, de úgy jött belém oldalról, mint a puskagolyó. Szerintem akkor már nem tudta irányítani a kocsit, de rendkívül elszomorító, hogy már megint egy első kanyaros balesettel estem ki a versenyből. Most visszatérek a gyárba, hogy felkészülhessek Koreára, és nem foglalkozom ezzel - ilyen dolgok megtörténnek, de tovább kell lépnünk, és a következő kihívásra koncentrálnunk."
Renault
Robert Kubica: (-) "Jól kaptuk el a rajtot, és sikerült egy pozíciót javítva feljönnöm a 2. helyre, de aztán a második körben, amikor a Safety Car mögött melegítettem a gumikat, majdnem elveszítettem az uralmam az autó felett. Először azt hittem, hogy a féltengellyel van probléma, de nyilvánvalóan a kerékről volt szó. Nem tudom, hogy műszaki problémám volt-e, de nehezen tudtam követni a Safety Cart, úgyhogy lehúzódtam a pálya szélére, ekkor veszítettem el a kereket."
Vitalij Petrov: (-) "Jól rajtoltam, és sikerült leelőznöm (Felipe) Massát. Aztán éppen (Nico) Hülkenberg mellett mentem el, amikor a jobboldalamon lévő (Nick) Heidfeld elindult balra, így nekem is balra kellett mozdulnom, hogy elkerüljem. Sajnos eltaláltam Hülkenberg autójának az oldalát, ezért történt a baleset."
a5
|