2010.09.21. 21:02

Kit fenyeget motorcsere miatti rajtbüntetés?
A formula1.com leközölte azt a listát, amelyen szerepel, hogy az egyes versenyzők eddig mennyit használtak a szezon során rendelkezésükre álló nyolc motorból. Ez persze önmagában nem árul el mindent, hiszen nem derül ki róla, hogy az egyes motorok eddig hány kilométert teljesítettek, s így később még bevethetőek lesznek-e, egy durva képet azonban rajzol a versenyzők esélyeiről a hátralévő öt futamon. Pedro de la Rosa (illetve a Szingapúrtól a helyére lépő Nick Heidfeld) az egyetlen, aki túllépte a keretét, ezért Spában már el is kellett szenvednie az automatikus tíz rajthelyes büntetést. A versenyzők zöme a hetedik motorjánál tart, bár a ferrarisok az év eleji műszaki problémák miatt már nyolcnál járnak, ami azt jelenti, hogy új V8-asuk egyáltalán nem maradt. Ez növeli egy későbbi rajtbüntetés esélyét, még ha garanciát természetesen nem is jelent rá. Az a három versenyző, aki Monzában nem új motorral versenyzett - vagyis Mark Webber, Rubens Barrichello és de la Rosa -, valamint Robert Kubica és Vitalij Petrov ugyanakkor még csak hat motorját használta a nyolcból, ami azt sugallja, hogy a Renault V8-asai általában véve igencsak megbízhatóak.
McLaren Mercedes
1 Jenson Button 7 db
2 Lewis Hamilton 7 db
Mercedes GP
3 Michael Schumacher 7 db
4 Nico Rosberg 7 db
RBR Renault
5 Sebastian Vettel 7 db
6 Mark Webber 6 db
Ferrari
7 Felipe Massa 8 db
8 Fernando Alonso 8 db
Williams Cosworth
9 Rubens Barrichello 6 db
10 Nico Hülkenberg 7 db
Renault
11 Robert Kubica 6 db
12 Vitalij Pertrov 6 db
Force India Mercedes
14 Adrian Sutil 7 db
15 Vitantonio Liuzzi 7 db |
STR Ferrari
16 Sébastien Buemi 7 db
17 Jaime Alguersuari 7 db
Lotus Cosworth
18 Jarno Trulli 7 db
19 Heikki Kovalainen 7 db
HRT Cosworth
20 Sakon Yamamoto 7 db
21 Bruno Senna 7 db
BMW Sauber Ferrari
22 Nick Heidfeld (Pedro de la Rosa) 9 db
23 Kamui Kobayashi 7 db
Virgin Cosworth
24 Timo Glock 7 db
25 Lucas di Grassi 7 db |
a5
|