2010.09.12. 21:28
Ferrari
Fernando Alonso: (1) "Monzában győzelmet aratni egy Ferrarival különleges érzés, csak ahhoz hasonlítható, amikor 2006-ban, Barcelonában a hazai közönségem előtt diadalmaskodtam. Hihetetlen élmény volt fent állni a dobogón: micsoda tengere hullámzott odalenn az embereknek, mennyi zászló lobogott! Lenyűgözött a szurkolók lelkesedése, már az első pillanattól fogva, hogy csütörtökön ideértünk. Ezt a győzelmet nekik szeretném ajánlani, és annak a szenvedélynek, amely a Ferrari összes rajongójára jellemző. Tűrhetően rajtoltam, Jenson azonban kétségkívül még jobban és hatékonyabban. Megpróbáltam támadást indítani ellene az első kanyarban, de nem jártam sikerrel, és izgalmas pillanatokat éltem át, amikor vele és Felipével is összekoccantam. Aggódtam, hogy megsérülhetett az autóm, de szerencsére minden rendben volt vele. Jensonnal végig tartani tudtam a lépést: gondolkodtunk rajta, mi lenne a legjobb stratégia, amikor azonban ő kiállt a boxba, nyilvánvalóvá vált, hogy nekem meg kell tennem még egy kört. A boxkiállás szuperul sikerült: ott nyertük meg azokat a tizedeket, amelyek eldöntötték a küzdelmet a javunkra. Ma a szerelők nyerték meg ezt a versenyt, szinte csodát műveltek. Az egész csapat éppolyan fantasztikus volt, mint az autó. Szingapúrra újabb frissítéseket kapunk, mégsem lesz könnyű tovább fejlődnünk, mert már gondolnunk kell 2011-re is. Igyekeznünk kell összpontosítani, és a legjobb munkát végezni, amennyire tőlünk telik. A legkisebb hibát sem engedhetjük meg magunknak, mert továbbra is le vagyunk maradva, még ha ma nagyot is léptünk előre."
Felipe Massa: (3) "Ez csodálatos nap volt a csapat számára, fantasztikus eredményt értünk el a hazai versenyünkön. Jól rajtoltam, aztán talán javíthattam is volna egy helyet, de a második kanyarból kigyorsítva nem volt elég nagy a tapadás. Utána egy lökést éreztem hátulról, amikor Hamilton oldalról nekem ütközött, szerencsére azonban nem rongálta meg az autómat. A verseny során végig jól működött, versenyképes voltam vele. A boxkiállásom nem sikerült tökéletesen, lehet, hogy az ott elvesztett tizedmásodperceken buktam el a 2. helyet. Ettől függetlenül örülök, hogy felállhattam a dobogóra: hihetetlen volt látni azt a sok embert alattunk, az egész célegyenes tele volt szurkolókkal. Különleges érzés volt, már csak azért is, mert egy kicsit olasznak érzem magam. Osztozom a csapat és a hazai közönségünk boldogságában. Most sok munka vár ránk, hogy felkészüljünk a következő versenyekre, elsősorban Szingapúrra. Nem lesz egyszerű dolgunk, de állunk elébe. Ami személyesen engem illet, tovább fogok harcolni a győzelmekért és a csapatért."
McLaren
Jenson Button: (2) "Mentálisan nagyon kemény futamon vagyunk túl, nem volt egyszerű visszaverni a hátulról jövő támadásokat. A fél versenyem azzal telt, hogy a tükröket vagy a kivetítőket néztem, hogy merre van Fernando (Alonso). Csak a verseny után tudtam meg, hogy megsérült a diffúzorom, amikor összeértem egy másik autóval az első körben - nem tudom, hogy ez hatással volt-e a sebességemre. Azt vártam, hogy az általam használt leszorítóerővel jobban elszakadok majd a kanyarokban. Ehelyett az autó eléggé csúszkált, úgyhogy a lehető legfinomabban kellett vezetnem, nem hibázhattam. Talán hibás döntés volt akkor cserélni kereket, amikor tettük, de a csapat úgy érezte, hogy a kemény abroncsok gyorsabbak, mint a lágyak. Az új gumikon azonban nem tapadt be az autó, így veszítettem némi időt. Amikor láttam, hogy Fernando elém jön vissza a pályára, nagyon csalódott voltam. Összességében nem volt elég jó a tempónk, hogy ma nyerni tudjunk. Ennek ellenére a hétvége egyértelműen jól sikerült - szereztünk egy adag értékes pontot, és ez a második hely nagyon hasznos a világbajnoki reményeim szempontjából. A következő öt versenyen még bármi megtörténhet."
Lewis Hamilton: (-) "Jól jöttem el a rajtnál, sikerült javítanom egy pozíciót, felkapaszkodtam negyediknek, és akkor talán egy ideig ott is kellett volna maradnom. De a 4-es kanyarban betettem az autót Felipe (Massa) mellé, hogy megszerezzem a harmadik helyet, és ez már valószínűleg egy kicsit túl sok volt. Megpróbáltam helyezkedni az autóval, túl közel voltam Felipéhez, a bal hátsó kereke pedig összeért a jobb elsőmmel. Az autó megsérült, már nem volt mit tenni: az ember megpróbálja a legjobbat nyújtani, azonban a dolgok néha egyszerűen nem alakulnak jól. Nagyon sajnálatos, ami ma történt, szeretnék bocsánatot kérni a csapattól. De a bajnokság még egyáltalán nincs lefutva - bár el kell ismernem, a maihoz hasonló esetek nem igazán segítenek. Ami pozitívum, hogy Jenson sok pontot szerzett. Innentől kezdve pedig már teljesen mértékben Szingapúrra koncentrálok."
Red Bull
Sebastian Vettel: (4) "Kockázatos volt a mai stratégiánk - az ilyesmi, ha bejön, te vagy a király, ha pedig nem, akkor a legnagyobb idióta! Szerencsére bejött, és a csapat is remek munkát végzett. A rajtom pocsékul sikerült, borzasztóan hátracsúsztam. Előzni nehéz lett volna, mivel az egyenesekben nem vagyunk extra gyorsak, amit a kanyarokban kellett kárpótolnunk. A 20. kör táján történt valami az autóval, fogalmam sincs, hogy micsoda, talán valami súrlódott benne. A probléma mindenesetre megoldotta magát, bár közben lemaradtam az előttem haladó csoporttól, így a szélárnyékra sem számíthattam, és vesztettem 3-4 másodpercet. Nehéz volt ebből a helyzetből felküzdenem magamat. Amikor az előttem haladó autók kiálltak a boxba, én a pályán maradtam, hogy megpróbáljam átugrani őket. Végig figyeltük a köridőket, és sikerrel jártunk. Értékes pontokat szereztünk, és elértük a ma elérhető legjobb eredményt, ami a 4. hely volt."
Mark Webber: (6) "Ma több pontot is szerezhettünk volna, ezért kissé csalódott vagyok, de azért valamennyit sikerült begyűjtenünk. Rengeteg időt hagytam (Nico) Hülkenberg mögött, úgy tűnt, minden második körben levágja a sikánt, de a sportfelügyelők nem bántottak, ami frusztráló volt számomra. A végén megelőztem, de addigra túl sok időt vesztettem. Így is jobb napot zártam, mint Lewis (Hamilton), és több pontot szereztem nála, Fernando (Alonso) viszont megnyerte a versenyt. Jó érzés volt begyűjteni néhány pontot, de az ember mindig többre vágyik. Rosszabbul is járhattunk volna ma."
Mercedes
Nico Rosberg: (5) "Az 5. hely rendben van, csak kár, hogy a végén Sebastian (Vettellel) szemben pozíciót veszítettem. Kemény küzdelem volt, az egész versenyen a maximumot nyújtottam, először Robert (Kubica) ellen a rajtnál, aztán Sebastiannal szemben a vége felé. A lehető legtöbbet hoztuk ki az autóból ezen a hétvégén, és egy újabb kettős pontszerzés pozitív a csapat számára, ráadásul jó érzés újra Robert előtt lenni a világbajnoki tabellán."
Michael Schumacher: (9) "Meglehetősen tiszta versenyt futottam, és a rajtommal is elégedett vagyok. Szoros volt, sok mindent történt, így jó kis küzdelmek alakultak ki. Sajnos két pozíciót oda kellett adnom Sebastian (Vettelnek) és Mark (Webbernek), mivel egyszerűen nem tudtam magam mögött tartani őket. Onnantól kezdve eléggé magányos versenyem volt. Mindenesetre a maximumot hoztuk ki belőle, tekintve, hogy honnan indultunk, és Nicóval együtt fontos pontokat szereztünk a csapatnak. Így azt mondanám, hogy tűrhető versenyünk volt."
Williams
Nico Hülkenberg: (7) "Ez nehéz nap volt, de eredményes. A rajtnál vesztettem egy helyet, az első sikánnál azonban javítottam kettőt. Utána úgy tűnt, egész délután egyik vagy másik Red Bull-lal harcolok, és egyetlen pillanatra sem csökkent rajtam a nyomás. Az pedig még inkább megnehezítette a dolgomat, hogy küszködtem a fékpedállal, de így is izgalmas, folyamatos támadással és védekezéssel töltött délután volt ez. A boxkiállásokat is remekül hajtották végre, úgyhogy elégedett vagyok a végeredménnyel."
Rubens Barrichello: (10) "A rajtnál remekül eljöttem, és már Nico mellett haladtam, amikor az első kanyarhoz közeledve kihúzódtam a külső ívre, de ott mindannyian feltorlódtunk (Sebastian) Vettel mögé, aki rosszul startolt - nagyon szűk ott a hely -, és az orrkúpomból letört egy darab. Talán ennél is jelentősebb, hogy beragadtam (Sebastien) Buemi mögé, aki hosszú első etapot teljesített, így a tempómat is ő határozta meg. Annak azonban örülök, hogy így is növeltem eggyel a pontszámomat."
Renault
Robert Kubica: (8) "Remekül kaptam el a rajtot, (Nico) Hülkenberget már a rajtrácson lenyomtam, a két Red Bullt pedig az első sikánban. (Lewis) Hamilton kiesése után az 5. helyen álltam az első kör végén, és onnantól kezdve nem volt más dolgom, mint hogy ügyeljek az a különbségre az előttem haladó (Nico) Rosberghez és a mögöttem autózó Hülkenberghez képest. Tudtam, hogy a kerékcserék kulcsfontosságúak lesznek, és úgy döntöttünk, hogy korábban állunk ki, mint a körülöttünk lévő autók. Azt hiszem, jól döntést hoztunk, hiszen a kivezető körömben legalább egy másodpercet gyorsultam, de sajnos maga a kerékcsere lassú volt, így vesztettünk néhány másodpercet. Ez lehetővé tette, hogy Hülkenberg mellém térjen vissza a boxból, így fej-fej mellett értünk meg a féktávhoz. Védekező ívet választott a sikánban, így a harmadik kanyarban (Mark) Webber is meg tudott támadni, és két helyet vesztettem. Ez csalódás, de a tempónk ennyit tett lehetővé ezen a hétvégén. Reméljük, Szingapúrban jobb teljesítményt fogunk nyújtani."
Vitalij Petrov: (13) "Tudtam, hogy nehéz verseny áll előttem, és bár az első körben öt helyet javítottam, ez nem volt elég ahhoz, hogy a pontszerző helyek közelébe kerüljek. Nagyon nehéz előzni ezen a pályán, mivel az alacsony leszorító erő miatt nem könnyű szélárnyékba bújni. Úgy érzem, mindent megtettem, amit ezen a délutánon megtehettem, de először vezettem itt forma-1-es autót, így ez a hétvége a tanulási görbém része volt. Remélem, hogy jövő ilyenkor már nem kell tanulnom, és megmutathatom, mire vagyok képes."
Toro Rosso
Sébastien Buemi: (11) "A teljesítményünk pozitív volt, de kissé frusztráló, hogy pontok nélkül kell távoznunk. Veszítettem némi időt a boxkiálláskor, talán kicsit korán ejtettük meg, és (Rubens) Barrichello mögé jöttem vissza. Ez részben azért történt, mert a kerékcserém előtt megérkeztem egy Lotus és egy Virgin mögé, akik nem húzódtak le elég gyorsan, így időt veszítettem. Onnantól kezdve sokkal gyorsabb voltam nála a kemény gumikon, de nagyon nehéz előzni, és nem is sikerült átverekednem magam rajta. Összességében elégedett vagyok az autó hétvégi teljesítményével, ami egyértelmű fejlődést mutatott az előző néhány futam alatt. Már nagyon várom a további fejlesztéseket, és azt, hogy működésre bírjuk az F-csatornát, amit így talán bevethetünk Szingapúrban. Ha így folytatjuk, remélhetőleg az utolsó versenyeken szoros harcban lehetünk a Williamsekkel és a Mercedesekkel."
Jaime Alguersuari: (15) "A köridőket nézve elégedett vagyok a teljesítményemmel, a versenytempóval, és azzal, hogy nem hibáztam. Azonban pillanatnyilag nem igazán értem, hogy miért kaptam a boxutcai áthajtásos büntetést. Az elmúlt két versenyen ez már a második alkalom! Véleményem szerint, bár valóban levágtam a sikánt, nem tettem szert előnyre, nem zárkóztam fel az előttem lévőkre, vagy szakítottam le a mögöttem haladókat. A büntetés igazából nem sokat változtatott a versenyemen, de attól még bosszantó volt."
Force India
Tonio Liuzzi: (12) "Élvezetes volt vezetni ezen a versenyen, azonban a 19. pozíció már a kezdetektől fogva nehézzé tette a pontszerzést, különösen azért, mert egyszer sem küldték be a Safety Cart. Részt vettem néhány remek küzdelemben, és végül a 12. helyen fejeztük be a futamot. Az autó jó volt, és elég gyorsak voltunk, hogy pontokat szerezzünk ma, azonban ha olyasvalaki mögött haladsz, aki nem sokkal lassabb nálad, akkor nehéz előzni. Keményen nyomtam a gázt, hogy elmenjek (Sébastien) Buemi és Rubens (Barrichello) mellett, de nagyjából egyformán gyorsak voltunk. Összességében erős tempót diktáltunk, és sajnálatos, hogy éppen lemaradtunk a pontokról."
Adrian Sutil: (16) "Nyilvánvalóan nehéz versenyünk volt. Az első kör nem sikerült jól, kiszorítottak a sóderágyba az egyik első kanyarban, aminek következtében sok pozíciót veszítettem. A kör befejeztével már a mezőny végén voltam, ezért úgy döntöttünk, hogy bejövök a kemény gumikért - ezzel a stratégiai lépéssel akartunk előrébb jutni a többiek boxkiállása alatt. Onnantól kezdve a saját versenyemet futottam, ami igazán jól alakult, de nem sikerült a pontok közelébe férkőznünk, mivel be kellett jönnöm egy orrkúpcserére. Ez azon versenyek egyike volt, amikor az ember jobb eredményben reménykedik, ennek ellenére nem vagyok túlságosan csalódott, mivel a szezon eddig jól alakult számunkra, és még öt futam hátra van."
Sauber
Pedro de la Rosa: (14) "Jól jöttem el a rajtnál, és sikerült megelőznöm Jaime Alguersuarit. Onnantól kezdve megpróbáltam a lehető legkeményebben nyomni, és haladni az előttem lévőkkel. De leszakadtam Rubens (Barrichellótól), és ezután elég kemény versenyem volt. Tudtuk, hogy nehéz hétvége vár ránk, és már szombat reggel óta szenvedtem az autóval."
Kamui Kobayashi: (-) "Nagyon csalódott vagyok. Szerintem könnyedén pontokat szerezhettem volna, mivel a kocsi jól működött versenykörülmények között. De már az installációs körömben észrevettem, hogy valami nincs rendben az autóval, aztán problémáim voltak a váltóval. Visszamentem a boxba, és a csapat mindent megpróbált, hogy helyrehozza a hibát. A boxutcából indultam el, adtunk neki egy esélyt, de nem lepődtem meg, hogy hamarosan meg kellett állnom a probléma miatt. Nagyon sajnálatos, de hát ez megtörténik néha. Már nagyon várom, hogy Ázsiában legyünk."
Virgin
Timo Glock: (17) "Remekül rajtoltam, és jól érkeztem meg az első kanyarba. Majdnem mindkét Lotust megelőztem, de Jarno (Trulli) jobb pozícióban volt a sikánnál a 2-es kanyarban, így sikerült előttem maradnia. Az első körök jól alakultak, sikerült nyomást gyakorolnom Jarnóra, de szenvedtem a hátsó fékekkel. Általában a határon túl kellett autóznom, egyszerűen megpróbáltam az íven maradni. A srácok remek munkát végeztek a kerékcserénél, így magam mögött tudtam tartani Heikki Kovalainent. A mérnökömmel együtt sikerült remekül megbirkózni a kék zászlókkal a forgalomban. Összességében nagyon jó versenyünk volt."
Lucas di Grassi: (19) "A mai futamon rengeteg problémánk volt. A rajtnál veszítettünk néhány pozíciót, végül pedig egy körrel a leintés előtt műszaki probléma miatt kénytelen voltam befejezni a versenyt. Ezt a futamot el kell felejtenünk, és inkább Szingapúrra koncentrálnunk, ami remélhetőleg jobban alakul. Bízom benne, hogy ott sikeresebb hétvége vár ránk az autó új fejlesztéseivel."
Lotus
Heikki Kovalainen: (18) "A rajtnál elvesztettem néhány pozíciót. (Luca) di Grassit sikerült visszaelőznöm, de beragadtam Timo (Glock) mögé. Nem volt elég jó a végsebességem, hogy megelőzzem, ezért esélyesem sem volt támadni. Kár érte, mivel nem tudtam maximálisan kiaknázni az autóban rejlő potenciált egy kiváló hétvége után, de ilyen az élet. A bajnokság szempontjából semmit sem veszítettünk, úgyhogy nem vagyok túlságosan csalódott."
Jarno Trulli: (-) "Mielőtt a váltóhiba miatt meg kellett állnom, nagyszerű versenyt futottam. Először csak a második fokozatot vesztettem el, de akkor még folytattam, majd az egész bemondta az unalmast, így véget ért a versenyem. Előtte azonban elégedett voltam, folyamatosan húztam el Timo (Glocktól) és a többiektől, körről körre növeltem az előnyömet, és az első körtől kezdve nagyszerűnek éreztem az autót. Ez a szezon már csak erről szól számunkra. Reméljük, Szingapúrban több szerencsénk lesz."
Hispania
Sakon Yamamoto: (19) "Először is azt szeretném leszögezni, hogy nagyon aggódtam a boxutcai incidens miatt. Megkérdeztem, hogy jól van-e a szerelő, és közölték, hogy nincs súlyos sérülése. Ettől eltekintve jó tempót diktáltunk az első etapban, tartottuk a lépést a rivális csapatokkal. Igyekeztem végig koncentrálni, és tudásom legjavát adni a csapatért. Újabb futamon értünk célba, ami pozitívum."
Bruno Senna: (-) "Kár, hogy műszaki hibánk támadt, mivel erős versenyt futottunk. Olyan keményen kell tovább dolgoznunk, ahogy eddig, és már alig várom a következő, szingapúri versenyt."
a5
|